Keuken top en flop

31-10-2018 15:37 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vind jij aan je (nieuwe) keuken goed, wat minder en slecht?

Ik had voor in ons eerste huis een rvs fornuis, afzuigkap en oven uitgekozen. Fornuis bleef mooi, maar afzuigkap het opstaand randje en oven de voorkant een plaat wel en een niet. Misschien qua schoonmaken dat het zo gebeurde en een dof laagje kreeg. Fornuis werd dagelijks afgenomen, afzuigkap en oven niet.

In ons nieuwe huis wil ik geen rvs meer. Er zit nu een hele achterwand vol met kalkvlekken bij de kraan. En sowieso is de hele wand niet onze smaak.

Dus nu ben ik aan het oriënteren en benieuwd of jullie ook na de aanschaf dachten " hmm, dit zou Ik de volgende keer niet weer nemen"

Ik wil sowieso een vaatwasser, quooker en inbouw koffiemachine (zodat de losse apparatuur van het aanrecht kan.)
Ik wil minder kleine kasten gaan nemen voor spullen en deels is er dan ruimte om een grote inbouw koelkast en vriezer naast elkaar te plaatsen. 1 of 2 hoge apothekerkasten voor de voorraad.

Ben benieuwd naar jullie verhalen.
Ik heb een vraag over keukens, en specifiek over een afzuigkap die stil is. We hebben een recirculatiekap, ding zit er 2,5 jaar, maar hebben hem NOOIT aan vanwege de sloot herrie die eruit komt. Galmt boven alles uit. Iemand daarvoor tips?
Followthesun90 schreef:
29-03-2019 19:19
Ik heb een vraag over keukens, en specifiek over een afzuigkap die stil is. We hebben een recirculatiekap, ding zit er 2,5 jaar, maar hebben hem NOOIT aan vanwege de sloot herrie die eruit komt. Galmt boven alles uit. Iemand daarvoor tips?
Er zit verschil in dus zou bij de oriëntatie voor een nieuwe de eigenschappen vergelijken.
Mijn kraan zit haast in het midden en links en rechts heb ik kastjes. Waar zal ik de handdoek hangen. Aan het deurtje? Die heb ik straks greeploos en vraag mij nu af of daar een deurhaak om kan? Of elke keer een nieuwe handdoek pakken kan ook.
Wij hebben straks een vaatwasser waarbij de onderste lade omhoog kan. Niet meer bukken dus. Aeg comfortlift heet het.

Verder kijk ik uit naar mijn Quooker en inductie kookplaat. En ik sta niet meer achter een muur te koken, ook fijn. En een aparte vriezer en koelkast van 178 cm hoog 😊
Sara9876 schreef:
31-10-2018 17:25
In mijn keuken zat toen ik het kocht een ingebouwde espressomachine. Dat ding was vaker kapot dan heel en de kwaliteit was sowieso niet zo goed. Ik heb 'm er uit gehaald en nu zit er zo'n open ruimte waar je weer niks mee kunt. Te klein voor een ander apparaat en te groot om open te laten (en natuurlijk geen deurtje voor te krijgen). Toen ik het huis kocht leek het zo gaaf om zo'n ding in de keuken te hebben.
beetje leuk decoratief wat kookboeken of peper en zoutstel oid in zetten? Ik roep maar wat...
pokkewijf schreef:
10-04-2019 21:24
beetje leuk decoratief wat kookboeken of peper en zoutstel oid in zetten? Ik roep maar wat...
Leuk idee.

Of timmerman deurtje o p maat laten maken. Andere kleur springt er uit of proberen zo goed als dezelfde te krijgen.
Deurtje met prikbordje ofzo ook een idee .

Iemand idee om een handdoek aan greeploze kast te hangen?
Followthesun90 schreef:
29-03-2019 19:19
Hoeveel herrie een afzuigkap maakt hangt ook af van het afvoerkanaal, hoe breed dat is en van welk materiaal dat gemaakt is.

Ik heb nu een stille afuigkap. Maar daar heb ik wel het afvoerkanaal voor moeten laten aanpassen.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven