Entertainment alle pijlers

Bohemian Rhapsody

08-11-2018 12:43 330 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo'n beetje iedereen in mijn omgeving gaat of is geweest naar de film Bohemian Rhapsody. De film over Queen en natuurlijk hun legendarische frontzanger Freddie Mercury.

Eigenlijk ben ik net te jong om het Queen-tijdperk goed te herinneren. Maar ik ben er wel mee opgegroeid: mijn moeder was fan. Ik herinner me Freddie's dood dus ook nog, hoewel ik toen nog net geen 5 was. Het was schokkend, zeker ook dat zo'n bekend persoon aids had.

Jarenlang luister ik nog regelmatig Queen. Het wordt nog vaak gedraaid. En veel liedjes zijn echt alltime klassiekers. Zoals Bohemian Rhapsody.

Toen ik zag dat er een film over zou komen, wist ik gelijk dat ik die wilde zien. Nu ben ik dus geweest. En de laatste dagen staat alles voor me in het teken van Freddie Mercury. Toen ik opgroeide wist ik altijd al wel dat hij een legende en uitzonderlijk talent was, maar nu nog meer. Ik heb meerdere documentaires op youtube gekeken. Nummers geluisterd. Wat een fenomeen. En wat een in en in tragisch verhaal. Hoe luguber dat hij al tijden wist dat hij ziek was en zou sterven. In de laatste video's zie je hem ook duidelijk fysiek verzwakt.

Als je het mij vraagt zijn Freddie Mercury en Michael Jackson de beste mannelijke vocalisten en performers allertijden. Uniek talent, maar helaas veel te jong overleden.

Zijn er meer mensen naar de film geweest? Ik vond het een prachtige film. Al had ik wel wat meer willen zien over Freddie. Het ging vooral over de muziek, wat ook prima is.
impala schreef:
08-11-2018 14:03
Ik vind dat het het juist wel een soort docu lijkt. Wie Queen niet goed kent, denkt dat hier de waarheid wordt verteld.

Ik heb laatst trouwens de laatste film over Whitney Houston gezien (Whitney). Dat was een film, maar dan met échte beelden van haar en interviews met echte mensen die haar kenden (familie). Dat vond ik wel een fantastische film, maar die heeft om een of andere reden heel weinig aandacht gehad,
maar je hebt hem toch nog niet gezien?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
mick87 schreef:
08-11-2018 13:33
Ja oké, snap wat je bedoelt. Maar een groot taboe is het niet meer.
Zeker wel.

Prachtige film, ik ga dit weekend nog een keer :)
impala schreef:
08-11-2018 14:03
Ik heb laatst trouwens de laatste film over Whitney Houston gezien. Dat was een film, maar dan met écht beelden van haar en interviews met echte mensen die haar kenden (familie). Dat vond ik wel een fantastische film, maar die heeft om een of andere reden heel weinig aandacht gehad,
Ja, heb ik ook het eea over gehoord. Schijnbaar zijn dramatische levensverhalen smulvoer.
De vrouw an sich incluis haar muziek boeit mij niet zo. En met mij vele anderen vrees ik. De dames die het erover hadden waren wel zwaar onder de indruk.
.
TanteBedelia schreef:
08-11-2018 14:06
Heb je geen bios die aan senioren voorstellingen doet? Je hoeft geen senior te zijn om naar de voorstelling te gaan, geluid is wel een stuk aangenamer.
Het geluid staat ook vaak veel te hard, jonge mensen merken dat niet, omdat hun oren zijn verpest/beschadigd door teveel harde muziek via headsets.
Ik neem altijd oordopjes mee naar de bioscoop, en soms heb ik ze nodig. Vooral in Pathé bioscopen. Wat bij een muziekfilm echt heel erg jammer is, dat je het geluid zo moet dempen,
impala wijzigde dit bericht op 08-11-2018 14:08
7.90% gewijzigd
.
TanteBedelia schreef:
08-11-2018 13:28
We twijfelen enorm!
Ik ben echt wel een Queen fan.
En zolang stil zitten in een bioscoop is voor mij persoonlijk lastig.

De film is echt niet zó lang hoor.

En verder vind ik het opvallend dat mensen zo onder de indruk zijn. Onder de biopics is het echt niet zo'n heel sterke film, en als het je te doen is om Queen/Freddie kun je dus beter de docu's kijken die er zijn gemaakt.
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 08-11-2018 14:09
0.33% gewijzigd
Rooss4.0 schreef:
08-11-2018 13:54
Ik vind het juist mooi dat de film niet just seks and drugs and rock&roll is. Eigenlijk gaat hij over thema's als vriendschap, liefde, eenzaamheid en verbinding. Het is mooi klein gehouden over een band die zo enorm groot is.

Ik was zwaar onder de indruk.
Zonde om er met "gezonde scepsis" heen te gaan. Vind ik dan.
Echt helemaal mee eens. De focus eens op wat anders dan drugs en seks. We weten dat allemaal wel en het komt ook echt wel duidelijk naar voren.
rosanna08 schreef:
08-11-2018 14:07
maar je hebt hem toch nog niet gezien?
Ik heb de trailer een paar keer gezien, en daar kun je dat prima uit afleiden.
.
impala schreef:
08-11-2018 14:10
Ik heb de trailer een paar keer gezien, en daar kun je dat prima uit afleiden.
blijkbaar niet, want het was zeker geen docu
TanteBedelia schreef:
08-11-2018 14:06
Heb je geen bios die aan senioren voorstellingen doet? Je hoeft geen senior te zijn om naar de voorstelling te gaan, geluid is wel een stuk aangenamer.

Daar kan ik eens naar kijken inderdaad. Maar volgens mij is dat hier op dinsdagmiddag, en dan zou ik er vrij voor moeten nemen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Rooss4.0 schreef:
08-11-2018 14:07
Ja, heb ik ook het eea over gehoord. Schijnbaar zijn dramatische levensverhalen smulvoer.
De vrouw an sich incluis haar muziek boeit mij niet zo. En met mij vele anderen vrees ik. De dames die het erover hadden waren wel zwaar onder de indruk.
Ik heb, of hád, ook niet veel met Whitney en haar muziek. Maar na deze docu wel meer. Ik was helemaal vergeten (of heb toen onvoldoende opgemerkt) hoe ontzettend goéd zij was toen ze jong was. Vooral voor alles over-geproduceerd werd.
Spectaculair.
Deze docu heeft mij trouwens een ándere kant van Whitney laten zien dan die ik al kende. Van vóór ze beroemd werd. Haar downfall krijgt relatief maar weinig aandacht. Het was een andere film dan ik verwacht had. Dikke aanrader, mocht hij nog eens ergens voorbij komen.
impala wijzigde dit bericht op 08-11-2018 14:18
24.43% gewijzigd
.
rosanna08 schreef:
08-11-2018 14:11
blijkbaar niet, want het was zeker geen docu
Dat zeg ik toch ook niet, het werd docu-achtig gepresenteerd. Vond ik. Maar het was natuurlijk idd gewoon een (gedramatiseerde en geromantiseerde) film.
.
Ik hoop dat ie eind november nog draait, wil samen met een vriendin maar zij kan niet eerder🙁
Carpe Diem
TanteBedelia schreef:
08-11-2018 13:12
Die docu is inderdaad mooi om te kijken.
Daarom twijfel ik enorm.
Hoe heet die docu over Freddie?
https://www.dvhn.nl/cultuur/Dit-zijn-de ... 70577.html

Overzichtje van wat er allemaal niet klopt in de film. En dat zijn echt geen minor details.

Ik vond zelf het gebitje van de man die Freddie speelt, ook heel erg nep en storend.
impala wijzigde dit bericht op 08-11-2018 15:09
26.05% gewijzigd
.
impala schreef:
08-11-2018 14:25

Overzichtje van wat er allemaal niet klopt in de film.

Ik vond zelf het gebitje van de man die Freddie speelt, ook heel erg nep en storend.
Bij de jonge Freddie vond ik hem ook storend. Leek meer op Mick Jagger dan op Freddie.
Ik ben ook gewoon verpest wat films betreft. Ik heb al zo ontzettend veel films gezien, dat ik nog maar zelden echt onder de indruk ben, en dat is best jammer.

Ik denk dat deze film prima te pruimen is als je door dat Hollywoodsausje heen kunt kijken, en geen waarheidsgetrouwe documentaire wil zien.

Ik ga maar eens een avondje uitzoeken.
impala schreef:
08-11-2018 14:25

Overzichtje van wat er allemaal niet klopt in de film. En dat zijn echt geen minor details.

Voor iemand die de film niet gezien heeft vind je er wel heel veel van.
We weten het nu wel, je vind het niks en gaat niet.
Move on.
the_Wicked_Witch schreef:
08-11-2018 16:00
Voor iemand die de film niet gezien heeft vind je er wel heel veel van.
We weten het nu wel, je vind het niks en gaat niet.
Move on.
Nou ja zeg :O
Waar staat dat je hier alleen mag meeschrijven als je positief bent?
En ik denk dat ik er qua feiten en info idd meer van weet dan veel mensen die de film wel helemaal gezien hebben. Jij wil die informatie misschien niet weten, maar een ander wellicht wel.
.
impala schreef:
08-11-2018 16:02
En ik denk dat ik er qua feiten en info idd meer van weet dan veel mensen die de film wel helemaal gezien hebben.
je zult de feiten vast op een rijtje hebben, maar je hebt de film niet gezien, dus ho kun je dan een mening hebben over wat je te zien krijgt en wat voor gevoel de film oproept?
impala schreef:
08-11-2018 16:02
En ik denk dat ik er qua feiten en info idd meer van weet dan veel mensen die de film wel helemaal gezien hebben. Jij wil die informatie misschien niet weten, maar een ander wellicht wel.

Dus jij weet meer van een film die je niét gezien hebt, dan de mensen die de film wél gezien hebben?
Right....
Ik vond de film geweldig entertainment. Ik snap wel dat niet alles in de film precies zo gelopen is, maar dat schijnt vaker te gebeuren in films dat het mooier/spannender wordt gemaakt dan de werkelijkheid...

Ook de drugs/seks werd voldoende uitgebeeld, maar niet breed uitgemeten. De nadruk lag vooral op de muziekoptredens en levensloop van freddie. De film had nog wel wat langer mogen duren van mij. Ik heb genoten.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Wij zijn vorige week geweest. Groot fan, al jaaaaaren. Zwaar onder de indruk. De hele zaal bleef zitten na afloop, mensen hadden tranen in de ogen. ja, ook ik. ik ga binnenkort weer.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Haantje79 schreef:
08-11-2018 16:22
Ik vond de film geweldig entertainment. Ik snap wel dat niet alles in de film precies zo gelopen is, maar dat schijnt vaker te gebeuren in films dat het mooier/spannender wordt gemaakt dan de werkelijkheid...

De film deed juist het tegenovergestelde.
vivapimpelmees schreef:
08-11-2018 12:53
Fantastische film. Ik heb Queen bewust meegemaakt. Was ook groot fan. Heb helaas nooit een concert meegemaakt. Maar het optreden op Live Aid is legendarisch.

En Rami Malek verdient wat mij betreft een Oscar. Fantastisch hoe hij in de huid van Freddy kruipt.

Ja nou dit.
Ik had gehoopt dat ie voor kerst al onder de boom kon liggen, maar helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven