Napraattopic deel 105
zondag 21 oktober 2018 om 20:33
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
donderdag 8 november 2018 om 22:00
Stom gedoe elke keer met dat medisch advies. Ze kunnen die hele gezondheidspijler beter opheffen, het is al medisch advies als je iemand aanraadt een pleister op zijn bloedende vinger te plakken.
donderdag 8 november 2018 om 22:02
Viel dat te verwachten dan?
donderdag 8 november 2018 om 22:36
‘Het was door meerdere mods (....) beoordeeld als ‘vragen om medisch advies’.
Echt, te bizar voor woorden. Ze snappen hun eigen regels of richtlijnen niet eens en interpreteren het afhankelijk hoe hun pet staan/tampon zit.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 8 november 2018 om 22:37
donderdag 8 november 2018 om 23:24
Ze zijn er in elk geval nog op terug gekomen en ze hebben toegelicht hoe de afweging gegaan is. Dat is al wat.
Ik heb het hele topic niet meegekregen, maar in elk geval kan je dus concluderen dat er twijfel was, want anders was het niet in de groep gegooid. En de uitkomst van het in de groep gooien was dat er voldoende aanleiding was om aan te nemen dat er een vraag om medisch advies lag.
Ik denk dat als er twijfel is, dat er ook altijd wel grond is om een andere conclusie te beargumenteren. Maar in elk geval is het dus schijnbaar wel serieus beoordeeld. Dat is ook al wat waard vind ik.
vrijdag 9 november 2018 om 07:17
Nee, er viel niet te twijfelen want er werd door de TO gevraagd wie er nog meer ervaring had met die medicatie (want net van de HA voorgeschreven gekregen volgens mij).
Na de nodige antwoorden (ook van ‘je moet die medicatie niet slikken, eerst zelf proberen met kwalzalfpilletje X’) hebben ze de OP (!) verwijderd wegens medisch advies vragen (wat niet het geval was). Ik heb toen in het modtopic gevraagd waarom ze de reacties die dwars tegen het advies van een arts ingaan, wél lieten staan.
Daarop hebben ze het hele topic verwijderd...
Dat ze het ‘in de groep hebben gegooid en iedereen vond dat het vragen om medisch advies was’ lijkt me zeer sterk. Het lijkt me meer een geval van ‘we hebben zelf geen idee hoe we die door onszelf opgestelde richtlijnen moeten interpreteren, maar een gummod heeft de OP en daarna het hele bericht weggehaald, dus laten we dit maar zeggen’.
Echt, het was niét vragen om medisch advies. Ook de titel was ‘wie heeft er ervaring met die medicatie’ (oid)
Na de nodige antwoorden (ook van ‘je moet die medicatie niet slikken, eerst zelf proberen met kwalzalfpilletje X’) hebben ze de OP (!) verwijderd wegens medisch advies vragen (wat niet het geval was). Ik heb toen in het modtopic gevraagd waarom ze de reacties die dwars tegen het advies van een arts ingaan, wél lieten staan.
Dat ze het ‘in de groep hebben gegooid en iedereen vond dat het vragen om medisch advies was’ lijkt me zeer sterk. Het lijkt me meer een geval van ‘we hebben zelf geen idee hoe we die door onszelf opgestelde richtlijnen moeten interpreteren, maar een gummod heeft de OP en daarna het hele bericht weggehaald, dus laten we dit maar zeggen’.
Echt, het was niét vragen om medisch advies. Ook de titel was ‘wie heeft er ervaring met die medicatie’ (oid)
vrijdag 9 november 2018 om 07:26
himalaya schreef: ↑09-11-2018 07:17Nee, er viel niet te twijfelen want er werd door de TO gevraagd wie er nog meer ervaring had met die medicatie (want net van de HA voorgeschreven gekregen volgens mij).
Ze kunnen de regel beter veranderen in "het geven van medisch advies" is niet toegestaan. Prima reden om een topic weg te halen. De dingen die je af en toe leest, kan echt niet!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 9 november 2018 om 08:23
Het lijkt er dan inderdaad meer op dat dit er aan de hand was. En terecht dat ze dan ingrijpen. Alleen dan moeten ze eigenlijk de post/poster aanpakken niet de OP/TO.
vrijdag 9 november 2018 om 08:25
vrijdag 9 november 2018 om 08:30
shifty schreef: ↑09-11-2018 08:25Is wel weer de vraag hoe je het geven van medisch advies gaat beoordelen. Als iemand een gebroken been heeft en je adviseert om vooral veel pepermuntthee te drinken en na een weekje rust veel te gaan fietsen, geef je natuurlijk geen medisch advies. Dan geef je kwakzalfadvies.
Ach, bij een relatiebreuk staan soms ook geschifte reacties. Willen we daar ook op modereren?
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
vrijdag 9 november 2018 om 10:04
Soms kan een ervaring van iemand overigens best behulpzaam zijn. Ik heb op aanraden van een forummer ooit een lading borstvoeding in het ontstoken oog van baby gepropt. Was met 2 dagen weg terwijl de oogontsteking daarvoor, we een dikke week met watjes gekookt water aan het klooien waren op doktersadvies. Is dat dan ook niet toegestaan op het forum? want het gaat in tegen de specifieke manier van behandeling die de arts aanraadde...
vrijdag 9 november 2018 om 10:09
vrijdag 9 november 2018 om 10:12
Gepropt, hoe ging dat dan? Dat proppen,Amaqanda schreef: ↑09-11-2018 10:04Soms kan een ervaring van iemand overigens best behulpzaam zijn. Ik heb op aanraden van een forummer ooit een lading borstvoeding in het ontstoken oog van baby gepropt. Was met 2 dagen weg terwijl de oogontsteking daarvoor, we een dikke week met watjes gekookt water aan het klooien waren op doktersadvies. Is dat dan ook niet toegestaan op het forum? want het gaat in tegen de specifieke manier van behandeling die de arts aanraadde...
vrijdag 9 november 2018 om 10:30
Amaqanda schreef: ↑09-11-2018 10:04Soms kan een ervaring van iemand overigens best behulpzaam zijn. Ik heb op aanraden van een forummer ooit een lading borstvoeding in het ontstoken oog van baby gepropt. Was met 2 dagen weg terwijl de oogontsteking daarvoor, we een dikke week met watjes gekookt water aan het klooien waren op doktersadvies. Is dat dan ook niet toegestaan op het forum? want het gaat in tegen de specifieke manier van behandeling die de arts aanraadde...
Het is forumtechnisch misschien wel toegestaan. Of het nou heel verstandig is om op basis van wat een forummer zegt, tegen het advies van een arts, iets op experimentele basis in het ontstoken oog van je baby te kieperen, is een ander verhaal.
Of dit nou veel kwaad kan weet ik ook niet natuurlijk. Maar dat dit soort handelen toch nog goed af loopt en vervolgens als oplossing gepresenteerd wordt, maakt dat in mijn beleving juist de gevaarlijkste ervaringen die hier gedeeld worden.
anoniem_216133 wijzigde dit bericht op 09-11-2018 10:48
12.91% gewijzigd
vrijdag 9 november 2018 om 10:45
Wetenschappelijk is bewezen dat borstvoeding op geen enkele manier gevaarlijk is. Of je het nu drinkt of op je smeert. Dus dat gevaarlijke en onnozele zal wel meevallen. De verloskundige adviseerde mij bijvoorbeeld ook om kind in bad te doen met wat moedermelk, vanwege zijn extreem droge huid.shifty schreef: ↑09-11-2018 10:30Het is forumtechnisch misschien wel toegestaan. Of het nou heel verstandig is om op basis van wat een forummer zegt, tegen het advies van een arts, smurrie die er niet voor bedoeld is, in het ontstoken oog van je baby te kieperen, is een ander verhaal. Leuk experiment, dat dan weer wel.
Dat het dan, ondanks de hoge mate van onnozel en onverantwoord handelen, toch nog goed af loopt maakt dat de gevaarlijkste ervaringen die hier gedeeld worden.
Er is weinig wetenschappelijk onderzoek naar de feitelijke werking, maar ook dat lijkt me logisch. Bv is gratis, wie gaat grootschalig wetenschappelijk onderzoek financieren, voor kleine kwaaltjes als een ontstoken oog of een droge huid?
vrijdag 9 november 2018 om 10:52
Zo lukraak is deze tip niet, zelfs een gangbare tip op allerlei babyforums dus meerdere bevestigingen van die tip is op verschillende forums makkelijk te vinden. En uit eigen ervaring weet ik ook nog eens dat het ontzettend goed werkt. Waar smurrie al niet goed voor kan zijn.shifty schreef: ↑09-11-2018 10:30Het is forumtechnisch misschien wel toegestaan. Of het nou heel verstandig is om op basis van wat een forummer zegt, tegen het advies van een arts, smurrie die er niet voor bedoeld is, in het ontstoken oog van je baby te kieperen, is een ander verhaal. Leuk experiment, dat dan weer wel.
Dat het dan, ondanks de hoge mate van onnozel en onverantwoord handelen, toch nog goed af loopt maakt dat de gevaarlijkste ervaringen die hier gedeeld worden.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
vrijdag 9 november 2018 om 10:54
Amaqanda schreef: ↑09-11-2018 10:45Wetenschappelijk is bewezen dat borstvoeding op geen enkele manier gevaarlijk is. Of je het nu drinkt of op je smeert. Dus dat gevaarlijke en onnozele zal wel meevallen. De verloskundige adviseerde mij bijvoorbeeld ook om kind in bad te doen met wat moedermelk, vanwege zijn extreem droge huid.
Er is weinig wetenschappelijk onderzoek naar de feitelijke werking, maar ook dat lijkt me logisch. Bv is gratis, wie gaat grootschalig wetenschappelijk onderzoek financieren, voor kleine kwaaltjes als een ontstoken oog of een droge huid?
Ik heb het wat genuanceerd. Als het onderzocht is dat het zeker geen kwaad kan is er misschien ook niks mis mee. Maar ik ben wel erg huiverig als het gaat om dingen in je oog te doen. En ik ben helemaal huiverig om dingen in het oog van je baby te doen, die kan tenslotte niet aangeven hoe het voelt.
En ik ben ook huiverig om aan te nemen dat iets werkt omdat iemand beter is geworden. Als je elke dag drie keer met een USB-stick boven je hoofd gezwaaid had, was die persoon misschien wel net zo snel beter geworden. Maar voor je het weet staan er anderen met een usb stick te zwaaien omdat het bij jou ook gewerkt heeft.
vrijdag 9 november 2018 om 11:20
Zoiets ja.
Het is natuurlijk veel hygiënischer om het niet eerst in bakjes te stoppen, aan te raken en te smeren en doen. Oogdruppels drup je ook uit het pipetje zo rechtstreeks in een oog.
vrijdag 9 november 2018 om 12:37
Ja, ik las het. Maar als ze werst met meerdere mods er naar hadden gekeken (..) en die allemaal van mening waren dat het vragen om medisch advies was en het nu dan weer terugdraaien, dan blijkt toch wel weer dat ze hun eigen omschrijving/regels/eisen niet snappen of dat het ontzettend onduidelijk is.