Dreumes topic III
zaterdag 8 september 2018 om 22:05
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij
dinsdag 13 november 2018 om 13:28
Nachtfles heb ik er zo ook afgekregen. Duurde 10 dagen ofzo al met al. Weet nog wel dat ik in die 10 dagen minimaal 5 nachten getwijfeld heb of dit de goede manier wel was en daar inderdaad ook snachts over ging kibbelen met man. Daarna was ik vooral heeeeeel blij met de rust snachts én met de vasthoudendheid van man
.
@veiligthuis, die heb ik inderdaad eerst gebeld voor advies. En van hun het advies gekregen om officieel te melden. Achteraf blijk ik de 2e melding gemaakt te hebben, wat het voor hun een stuk makkelijker maakt om door te pakken. Ik heb anoniem gemeld, maar ze moeten aan de ouders (terecht) doorgeven waar de melding over gaat en dat verhaal is op zich wel te herleiden naar mij. Ik zie ze minimaal 3x per week (op het schoolplein en in de klas van mijn oudste) en dat maakt de hele situatie wel een beetje awkward moet ik zeggen, omdat ik dus geen idee heb of zij inderdaad weten dat het, ook, van mij afkomt. Maargoed voor het betreffende kindje is dit echt wel het beste, die kan er zelf niks aan doen, dus ik vind dat we daar als volwassenen met zn allen de verantwoordelijkheid voor moeten nemen. Heel triest om te lezen dat er dus ook hier ervaringsdeskundige zitten, bij wie die verantwoordelijkheid niet is genomen door een volwassene.
@veiligthuis, die heb ik inderdaad eerst gebeld voor advies. En van hun het advies gekregen om officieel te melden. Achteraf blijk ik de 2e melding gemaakt te hebben, wat het voor hun een stuk makkelijker maakt om door te pakken. Ik heb anoniem gemeld, maar ze moeten aan de ouders (terecht) doorgeven waar de melding over gaat en dat verhaal is op zich wel te herleiden naar mij. Ik zie ze minimaal 3x per week (op het schoolplein en in de klas van mijn oudste) en dat maakt de hele situatie wel een beetje awkward moet ik zeggen, omdat ik dus geen idee heb of zij inderdaad weten dat het, ook, van mij afkomt. Maargoed voor het betreffende kindje is dit echt wel het beste, die kan er zelf niks aan doen, dus ik vind dat we daar als volwassenen met zn allen de verantwoordelijkheid voor moeten nemen. Heel triest om te lezen dat er dus ook hier ervaringsdeskundige zitten, bij wie die verantwoordelijkheid niet is genomen door een volwassene.
dinsdag 13 november 2018 om 14:09
Wij hebben een beetje t zelfde Otis sliep een hele tijd door van 6 tot 6 maar kreeg toen weer trek in nachtvoeding. Ik denk dat dat komt doordat hij voor de avond niet veel eet (opstandig) en doordat hij vrij dun is al snel mager wordt en daardoor een extra kilo nodig heeft om door te slapen.Herfstblaadje89 schreef: ↑13-11-2018 11:48Wat vervelend westerpaviljoen. Heb je wel opvang voor je zoontje? Anders wordt het een zware dag. Beterschap in ieder geval.
Hier weer even een twijfel momentje. Nacht 4 van de slaaptraining begon goed, pas om 5 uur wakker, maar daarna tot 6.15 gehuild (wel elke 10 min troosten natuurlijk). Had toen ruzie met man want ik wilde hem mee naar beneden nemen en hij wilde doorzetten, en toen viel hij in slaap tot 7.45. Nu aan het googlen geslagen en weer helemaal in twijfel: wat als hij echt honger heeft? Wat als hij dat slapen na het huilen alleen doet omdat hij uitgeput is van het huilen? Moet ik niet relaxter zijn en hem gewoon z'n flesje geven in bed? Ik wilde af van de nachtfles af, maar is 5 uur al ochtend voor hem? Man is wat onbuigzamer en vindt dat we hem gewoon moeten leren zelf in slaap te vallen zonder fles en dat we pas echt een verkeerd signaal naar hem afgeven als we nu opeens wel weer een fles gaan geven, en daar ben ik het ook wel een beetje mee eens.
Echt lastig, kon hij maar praten...
M.a.w. Wij blijven nachtvoedingen geven want ik denk niet dat hij ons nu op deze jonge leeftijd al manipuleert.
dinsdag 13 november 2018 om 14:27
Rosings, volgens mij is het zelfs maar 300 ml! Toen hij nog een avondfles en een nachtfles kreeg gaven we hem dus 's ochtends maar thee, vindt hij gelukkig ook heel lekker.
Haha funnymiss, dat klinkt echt precies zoals bij ons. Las overal dat je het ergste in 3 dagen hebt gehad dus daardoor ging ik ook weer twijfelen. Maar bij jou 10 dagen, dan zit ik bijna op de helft
O maar dat is wel anders westerpaviljoen, dan zou ik ook blijven geven. Die nachtvoedingen bij ons zoontje zijn veroorzaakt door een combi van ziek zijn (dus extra vocht in de vorm van melk 's nachts) en meteen daarna vakantie op een camping waar hij dramatisch sliep en we hem voor de rust van de andere gasten steeds flesjes melk gaven om hem rustig te houden. Dusja, eigen schuld en nu zitten we op de blaren...
Haha funnymiss, dat klinkt echt precies zoals bij ons. Las overal dat je het ergste in 3 dagen hebt gehad dus daardoor ging ik ook weer twijfelen. Maar bij jou 10 dagen, dan zit ik bijna op de helft
O maar dat is wel anders westerpaviljoen, dan zou ik ook blijven geven. Die nachtvoedingen bij ons zoontje zijn veroorzaakt door een combi van ziek zijn (dus extra vocht in de vorm van melk 's nachts) en meteen daarna vakantie op een camping waar hij dramatisch sliep en we hem voor de rust van de andere gasten steeds flesjes melk gaven om hem rustig te houden. Dusja, eigen schuld en nu zitten we op de blaren...
dinsdag 13 november 2018 om 17:01
Hallo iedereen 
Ik heb een dochtertje van 1 jaar en bijna 2 maand. Ze vermaakt zich al heel lang prima zelf, ik doe natuurlijk ook wel (leerzame) spelletjes met haar en geef haar genoeg aandacht. Alleen zij kan zich heel lang (kwartier tot half uur) in haar eentje met genoeg speelgoed prima vermaken. Ik ben dan altijd wel in de buurt (doe het huishouden etc), het is niet dat ik haar echt alleen laat.
Is dit een goed iets? Ik vraag me af of je een kind ook te lang alleen kan laten spelen.
Dan nog een vraagje, mijn dochtertje heeft de neiging soms te krabben of te slaan. Ik zeg dan duidelijk "Nee!" en leer haar dat aaien beter is, alleen na enkele seconden vertoond ze dit gedrag opnieuw. Is streng "Nee!" zeggen voldoende? Hebben jullie tips?
Ik heb een dochtertje van 1 jaar en bijna 2 maand. Ze vermaakt zich al heel lang prima zelf, ik doe natuurlijk ook wel (leerzame) spelletjes met haar en geef haar genoeg aandacht. Alleen zij kan zich heel lang (kwartier tot half uur) in haar eentje met genoeg speelgoed prima vermaken. Ik ben dan altijd wel in de buurt (doe het huishouden etc), het is niet dat ik haar echt alleen laat.
Is dit een goed iets? Ik vraag me af of je een kind ook te lang alleen kan laten spelen.
Dan nog een vraagje, mijn dochtertje heeft de neiging soms te krabben of te slaan. Ik zeg dan duidelijk "Nee!" en leer haar dat aaien beter is, alleen na enkele seconden vertoond ze dit gedrag opnieuw. Is streng "Nee!" zeggen voldoende? Hebben jullie tips?
Never judge a book by it's cover, know the story first!
dinsdag 13 november 2018 om 18:30
Zo hebben wij het ook gedaan en na een mnd of twee begreep ze het.
Het lijkt me alleen maar heel goed dat ze ook alleen kan spelen. Daarnaast zal jij toch ook soms andere dingen te doen hebben? Ik neem aan dat als er iets is dat ze je wel opzoekt, zou me er zeker geen zorgen om maken.
dinsdag 13 november 2018 om 19:57
Ik heb weleens gelezen dat ook het slaan en andere stoute dingen doen onder het experimenteren valt wat jonge kinderen nu eenmaal doen: als ik dit doe, wat doet mama/papa dan? Als ik het nog een keer doe, is de reactie dan hetzelfde? Enzovoort..
Dus ik denk dat je reactie prima is en dat dit er gewoon bij hoort.
Dus ik denk dat je reactie prima is en dat dit er gewoon bij hoort.
woensdag 14 november 2018 om 07:22
Ging het goed vannacht rosings?
Nacht 5 was van 5 tot kwart voor 7 huilen, daarna hem eruit gehaald. Nog wel de boterham truc van Aapje gedaan, maar hij at die droge boterham dus helemaal op! Nu ben ik weer heel erg aan het twijfelen, hij heeft blijkbaar echt honger en brood in bed geeft zo'n troep. Toch maar weer de fles geven?
Hij is wel heel moe en lastig nu, dus 5 uur is echt te vroeg om op te staan...
Nacht 5 was van 5 tot kwart voor 7 huilen, daarna hem eruit gehaald. Nog wel de boterham truc van Aapje gedaan, maar hij at die droge boterham dus helemaal op! Nu ben ik weer heel erg aan het twijfelen, hij heeft blijkbaar echt honger en brood in bed geeft zo'n troep. Toch maar weer de fles geven?
Hij is wel heel moe en lastig nu, dus 5 uur is echt te vroeg om op te staan...
woensdag 14 november 2018 om 08:21
Vandaag maak ik me weer op voor een gang naar de huisarts. Ik weet niet wat het is, maar ze heeft iets onder de leden en ik ben het zat om steeds weggestuurd te worden met kijk het nog maar even aan.
Vrijdag zei de kinderarts dus dat de oortjes wat rood waren, keel wat rood en iets opgezette amandelen, maar kijk het nog maar even aan en geef ondertussen maar zetpillen en neusspray. Dusss vanaf vrijdag eet ze heel weinig als dat niet daarvoor ook al zo was. Met gisteren het toppunt dat ze dr ontbijt wat al niet veel was er weer uitspuugde en de rest van de dag leefde op een cracotte, halve croissant, volkoren koekje en bakje vla, want ze wilde niet meer dan een halve aardappelschijf. Normaal komt ze ook graag aan tafel en nu moet ik dr vangen.
Heb gisteravond jankend aan tafel gezeten, want er wordt gezegd dat ze te weinig aankomt en dan wil ze nu ook niet eten, terwijl ze dat iig voorheen wel deed dus wordt nu wel onzeker van. Maar goed dan heeft ze dus ook niet veel reserves dus wil dat de huisarts goed naar dr kijkt en anders, ook al is het maar een beetje rood, toch uit voorzorg een kuurtje geeft want ze zal toch ergens pijn hebben dan.
Is een oorontsteking eigenlijk besmettelijk? Haar nichtje had dit namelijk. En ze is hiervoor wel goed verkouden geweest.
Vrijdag zei de kinderarts dus dat de oortjes wat rood waren, keel wat rood en iets opgezette amandelen, maar kijk het nog maar even aan en geef ondertussen maar zetpillen en neusspray. Dusss vanaf vrijdag eet ze heel weinig als dat niet daarvoor ook al zo was. Met gisteren het toppunt dat ze dr ontbijt wat al niet veel was er weer uitspuugde en de rest van de dag leefde op een cracotte, halve croissant, volkoren koekje en bakje vla, want ze wilde niet meer dan een halve aardappelschijf. Normaal komt ze ook graag aan tafel en nu moet ik dr vangen.
Heb gisteravond jankend aan tafel gezeten, want er wordt gezegd dat ze te weinig aankomt en dan wil ze nu ook niet eten, terwijl ze dat iig voorheen wel deed dus wordt nu wel onzeker van. Maar goed dan heeft ze dus ook niet veel reserves dus wil dat de huisarts goed naar dr kijkt en anders, ook al is het maar een beetje rood, toch uit voorzorg een kuurtje geeft want ze zal toch ergens pijn hebben dan.
Is een oorontsteking eigenlijk besmettelijk? Haar nichtje had dit namelijk. En ze is hiervoor wel goed verkouden geweest.
woensdag 14 november 2018 om 08:24
Hoi allemaal
hier ben ik dan echt. Mijn dochter wordt over 2 weken 1 en het is dus tijd voor het dreumestopic.
Meteen maar een vraag, ik zoek fijne sokjes met anti slip zool.
Heb nu ewers stoppi, maar die zijn óf te groot, dus kniekousen óf te klein kwa zoolmaat (en lelijk en duur... maargoed). Dus, iemand nog sokjes tips?
Heb nu ewers stoppi, maar die zijn óf te groot, dus kniekousen óf te klein kwa zoolmaat (en lelijk en duur... maargoed). Dus, iemand nog sokjes tips?
woensdag 14 november 2018 om 08:35
Lavendel_12 schreef: ↑14-11-2018 08:21Vandaag maak ik me weer op voor een gang naar de huisarts. Ik weet niet wat het is, maar ze heeft iets onder de leden en ik ben het zat om steeds weggestuurd te worden met kijk het nog maar even aan.
Ik heb wel eens gehad dat ik mij weken belabberd voelde en de huisarts kon niks vinden. Toen heeft ie mijn ontstekingswaarde laten testen en daar bleek uit dat er wel iets ontstoken was. Maar dat is wel een bloedtest..
woensdag 14 november 2018 om 08:38
aankleefsjaan schreef: ↑14-11-2018 08:24Hoi allemaalhier ben ik dan echt. Mijn dochter wordt over 2 weken 1 en het is dus tijd voor het dreumestopic.
Ik heb die van Hirsch. En die had ik vorige winter al voor dreumes en nu als peuter past hij ze nog. Wol past veel langer dan katoen.
Link: https://www.ziloen.nl/product-categorie ... -maillots/
woensdag 14 november 2018 om 09:26
Funnymis, nou ja dat vind ik dus altijd moeilijk bij dr te zeggen. Ze is wel hangerig en huileriger dan normaal. Ze gaat ook zo op de bank liggen met d knuffel. Eten schoof ze gisteren al weg voordat ze überhaupt een hap van had genomen. En gisterochtend spuugde ze zo vanuit het niets. Vanochtend zit ik aan dr oren mag het niet, een paar uur later laat ze alweer meer toe. Nou ja we zullen het wel zien bij de huisarts. Haal al meer uit mijn premie dan de afgelopen 10 jaar hiervoor!
Maar soms heb ik het gevoel dat ze niet zo'n snelle klager is. Wat fijn, maar ook wel weer irritant is.
Maar soms heb ik het gevoel dat ze niet zo'n snelle klager is. Wat fijn, maar ook wel weer irritant is.
woensdag 14 november 2018 om 09:37
Hm zo is mijn dreumes ook. Mijn oudste is altijd heel veel ziek geweest en dan ook meteen doodziek tot ziekenhuisopnames aan toe.
Dreumes hangt en huilt inderdaad wat, maar toen hij afgelopen zomer een longontsteking had zag ik ook aan m dat ie echt ziek was, terwijl zn gedrag dat niet direct liet zien.
De huisarts wilde me toen voor de 3e keer naar huis sturen in 2 weken, nog zonder hem fatsoenlijk te onderzoeken. Toen ben ik wel ff uit mn slof geschoten. En maar goed ook dus want t manneke liep met een longontsteking rond.
Dreumes hangt en huilt inderdaad wat, maar toen hij afgelopen zomer een longontsteking had zag ik ook aan m dat ie echt ziek was, terwijl zn gedrag dat niet direct liet zien.
De huisarts wilde me toen voor de 3e keer naar huis sturen in 2 weken, nog zonder hem fatsoenlijk te onderzoeken. Toen ben ik wel ff uit mn slof geschoten. En maar goed ook dus want t manneke liep met een longontsteking rond.
woensdag 14 november 2018 om 09:46
Envelop, banaan geeft ook troep natuurlijk, tenzij ik erbij blijf zitten. Hij eet al heel veel avondeten plus toetje, meer gaat er echt niet in. Ik neig naar toch weer een fles geven, maar misschien dat we het nog vol proberen te houden tot 1 week. Vanavond even met man overleggen.
Aankleefsjaan, hier de sokjes met antislipzool van bambino (kruidvat). Blijven als enige goed zitten.
Wat lastig lavendel! Snap dat je je zorgen maakt. Hoop dat de huisarts je serieus neemt. Dacht trouwens dat ze dat bij jonge kindjes altijd moeten doen en sneller actie moeten ondernemen. Maar niet alle dokters dus...
Aankleefsjaan, hier de sokjes met antislipzool van bambino (kruidvat). Blijven als enige goed zitten.
Wat lastig lavendel! Snap dat je je zorgen maakt. Hoop dat de huisarts je serieus neemt. Dacht trouwens dat ze dat bij jonge kindjes altijd moeten doen en sneller actie moeten ondernemen. Maar niet alle dokters dus...
woensdag 14 november 2018 om 10:23
Eujs hebben ze die ook in antislip? Ik heb van de gewone sokjes ook de bambino inderdaad, maar alleen de letters 'bambino' zijn aan de onderkant van een soort antislip spul. Das voor die van mij niet voldoende.Herfstblaadje89 schreef: ↑14-11-2018 09:46
Zal zo even kruidvat checken. Thanks!
woensdag 14 november 2018 om 10:47
De letters zijn inderdaad antislip, maar daaromheen ook van die anti slip voetjes. Maar misschien heb jij andere?aankleefsjaan schreef: ↑14-11-2018 10:23Eujs hebben ze die ook in antislip? Ik heb van de gewone sokjes ook de bambino inderdaad, maar alleen de letters 'bambino' zijn aan de onderkant van een soort antislip spul. Das voor die van mij niet voldoende.
Zal zo even kruidvat checken. Thanks!
woensdag 14 november 2018 om 10:59
woensdag 14 november 2018 om 12:01
Volgens mij is dat afhankelijk van de maat. Als ik mij niet vergis zitten die voetjes op de 12-18mnd bambino sokjes.Herfstblaadje89 schreef: ↑14-11-2018 10:47De letters zijn inderdaad antislip, maar daaromheen ook van die anti slip voetjes. Maar misschien heb jij andere?
Ik heb zelf ook ervaring met de hema sokken. Hebben prima anti slip, naar gaan voortdurend uit. Dus bambino ook hier favoriet.