Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Succes met verhuizen aardbei! Drukke tijd voor jullie dus!
happyapple schreef:
11-11-2018 17:37
Kunnen jullie dan niet afspreken dat jullie volgend weekend de dag zelf bekijken wie er opstaat? Als ie op zaterdag om half 6 wakker wordt, dan gaat je man eruit en is t half 8, dan ga jij. En dan de volgende dag mag de ander. T enige wat dan nog kan, is dat ie 2 dagen tot 7.30 slaapt en je man alsnog ook geluk heeft ;-D

Hier trouwens een peuter in huis en een baby die al een heel eind richtig dreumes gaat. Baby slaapt vrij waardeloos helaas dus wij kennen de vermoeidheid... :-D
Ja dat hebben we nu idd afgesproken voor volgende week.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Pff, hier zitten we in de heerlijke fase van de overgang van 2 naar 1 slaapje.
Vermoeiend!

De ene dag slaapt ze 2,5 uur tussen de middag, de andere keer iets langer dan een uur. En dan is ze moe rond 17.00. Niet dat ze vreselijk vervelend is, maar we moeten haar wel meer vermaken en ik kan soms te tijd wel vooruit kijken.

En kwijlen als een malle, want 3 tanden komen nu door en ik verdenk haar van een kies.. Daar waar ze vlak voor haar verjaardag nog maar 3 tanden had, zit ze er straks op 8, in anderhalf maand tijd 5 erbij..

Morgen mogen de leidsters het weer overnemen op het KDV ;-)
Zo fijn dat ik haar gewoon soms echt even weg kan brengen, want hoe leuk ik haar ook vind, vermoeiend is het soms wel! Volgende week neem ik mooi een dag vrij en gaat zij lekker naar het KDV. Even tijd voor mijzelf en het huishouden. Na de jaarwisseling komt de schoonmaakster, het lukt me gewoon niet meer met man om het rond te krijgen.. De tijd die ik thuis ben, wil ik ook graag met dochter doorbrengen en niet de halve zaterdag bezig zijn met stofzuigen, dweilen, poetsen e.d.
@CHL: hier ziet hij er ook uit als een wandelende campagne voor het herkennen van kindermishandeling :sigh:

@Chantilly: hier ook een schoonmaakster want ‘t is niet te doen, 2x (bijna) ft werken en een huishouden, vind ik.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Volgens mij komt er hier ook weer een rondje kiezen aan. En de paracetamol is helaas op.

Zodra onze financiën het toelaten komt er ook een schoonmaakster. Ik ben ook blij dat zoon morgen weer dagje naar kdv gaat. Ik moet dan wel werken maar werk naar halve dagen dus middag voor mezelf.
@ envelop afbouwen gaat redelijk, hij heeft vannacht van half 5 tot kwart voor 6 gehuild/gejammerd. Daarna nog tot kwart over 8 geslapen! Ik was een nachtje weg met vriendinnen, echt heerlijk doorgeslapen voor het eerst sinds tijden. Benieuwd hoe het vannacht weer gaat.

Lastig is dat he Chantilly, die overgang. Hier was het zo dat hij om 10 uur echt al heel moe was, maar als we hem dan op bed legde wilde hij 's middags echt niet meer. Dan was hij soms wel van 12 tot 19 wakker. Dus toen 's ochtends aar opgerekt met als gevolg dat we van 10 tot 12 met een heel vervelend kind zaten...
En heerlijk is dat he, af en toe dagje voor jezelf en kind op kdv. Kan daar ook echt van genieten :)
Zoon gaat hier eigenlijk altijd tussen 11 en 12 al naar bed en is dan in de middag sowieso van 2 tot half 8 wakker.
@envelop: gaat heel goed na het afbouwen van de AD. Voel me goed en heb weinig last van bijwerkingen gehad. Ja ben al super blij met deze start! Moet nog wel aardig wat kilootjes, maar het begin is dr!

Lastig he chantilly, de ene keer sliep ze 2x en dan weer 1x. Nu al wel een poos één slaapje van 1 tot ongeveer 3/half 4.

Succes met de verbouwing aardbei!
lux- schreef:
11-11-2018 20:58
@CHL: hier ziet hij er ook uit als een wandelende campagne voor het herkennen van kindermishandeling :sigh:
Ik ben gewoon blij dat we pas weer rond zijn 2e verjaardag naar het CB moeten, want ik ben kennelijk een risicogroep omdat ik zelf als kind ben mishandeld. De verpleegkundige checkt hem dus altijd overdreven nauwkeurig op blauwe plekken enzo. Nu is hij pas de dag na het 14 maanden bezoek gaan lopen en sindsdien is het de ene bult/blauwe plek na de ander.

Op zich prima dat het cb een signalerende functie heeft daarin, maar dat er zo nadrukkelijk en opzichtig naar me wordt gekeken als potentiële kindermishandelaar, daar word ik gewoon zenuwachtig van.
Jeetje CHL wat confrontrerend en naar, dat ze dat zo aanpakken..

CB ziet zoveel kinderen op een dag, zou je juist denken dat ze wel weten hoe doorsnee leren lopen en spelen eruit ziet..

Dochter was laatst op kdv alleen al op één dag op een bobbycar geklommen en er dus afgevallen: schram+blauwe plek én voorover gevallen bij t rennen dus bloedlip.. was een leuk gezicht dus. En voordat t één weg is, heeft ze het volgende alweer.
Envelop schreef:
11-11-2018 19:45
Succes met verhuizen aardbei! Drukke tijd voor jullie dus!
Dankje! Het is even heel druk! Ik heb sinds deze maand een nieuwe baan dus dat is ook iedere dag weer leren en aftasten hoe en wat, ook nog een verhuizing er tussendoor. Gelukkig hoeft er niet heel veel aan het huis gedaan te worden maar zal toch even aanpoten worden.

CHL, wat vervelend dat het CB er op deze manier mee om gaat. Kinderen van deze leeftijd zitten volgens mij allemaal onder de blauwe plekken van het vallen. Ik ben blij als zoon eens een week géén blauwe plek op zijn hoofd heeft van het vallen :facepalm: zijn scheenbenen zitten ook altijd onder de blauwe plekken van het vallen en klimmen en lomp doen.
Het is meer de verpleegkundige dan het CB zelf, want ik heb de artsen dat nooit zien doen. Voorheen was dreumes eigenlijk altijd wel schadevrij, maar sinds hij loopt :facepalm:
Wat vervelend dat je zo zenuwachtig wordt van bulten & blauwe plekken CHL Logisch ook. Maar hoe weten ze het eigenlijk dat je als kind mishandeld werd?
De eerste keer bij de verloskundige kregen we een hele vragenlijst, of ik ooit in therapie was geweest, waarvoor (moeilijke jeugd) en dus ook of ik ooit betrokken ben geweest bij huiselijk geweld. Misschien dat dat een vervolgvraag was op de therapie, dat weet ik eigenlijk niet zeker. Maar dat kwam dus in mijn dossier van de verloskundige, werd zo overgedragen aan de kraamzorg en vervolgens ook aan het CB.
Ik kreeg die vragenlijst ook en heb die niet naar waarheid ingevuld. Ik wilde dat mijn jeugd zou stoppen bij mij en niet door zou lekken naar onze kinderen. Heb niet voor niks een shitload aan therapie gehad om een normaal mens te worden. Dat, plus dat mijn man normaal burgerlijk is (opgevoed) maakte dat ik het niet wilde zeggen.

Maar toen peuter als dreumes zijnde in de bieb met zijn hoofdje op de rand van een boekenbak viel, was ik ook bang wat mensen daar van zouden vinden. Hij had 2 weken 2 blauwe ogen :blauwoog:
Ik herinner me die vragenlijst niet eens. Sinds zoon kruipt zit hij ook continue onder de blauwe plekken, ach in dat opzicht lijkt hij dus ook op zijn moeder :facepalm:. Eerste paar keer voelde opvang zich goed schuldig als hij weer een blauwe plek had, inmiddels kennen ze hem langer dan vandaag en kijken er niet meer van op.
Die shitload aan therapie heb ik ook gehad, anders had ik überhaupt niet aan kinderen durven beginnen. En ik had achteraf ook liever niet eerlijk geweest, maar ik was eigenlijk totaal niet voorbereid op dergelijke vragen en ik ben ‘s werelds slechtste leugenaar, daar moet ik echt op voorbereid zijn.
:biggrin: Ik kan niet zo goed liegen maar bij het lezen van die vragen was mijn reflex ‘dat doet er toch niet toe en gaat niemand wat aan’.
Nu even wat anders: wat te doen met koter als het regent.

Zelf vind ik het Nijntje Museum erg leuk. Hebben jullie meer tips?
GlitterCupcake schreef:
12-11-2018 09:10
Nu even wat anders: wat te doen met koter als het regent.
Mijne vindt buiten spelen in de regen leuk :mrgreen:
1-Aapje schreef:
12-11-2018 09:19
Mijne vindt buiten spelen in de regen leuk :mrgreen:
:biggrin:

Ja de onze ook. Tot het gaat waaien. Dat gaat ie piepen :hihi:
Goed om te lezen dat de cyclus is gestopt bij jullie Glitter en CHL. Ik werk zelf met slachtoffers van huiselijk geweld en jullie doen iets heel belangrijks door zelf, met hulp, jullie verleden en ervaringen een plek te geven en jullie kinderen andere positieve ervaringen te geven. Heel veel respect voor jullie!

Hier viel zoon gisteren met zn slaap op de hoek van een boekje, met een blauw oog met wondje tot gevolg. later op de dag gleed hij ook nog uit tijdens het spelen in bad. Vriend maakte zich vervolgens zorgen dat hij zoveel valt. Ik denk dat ik hem hier maar eens moet laten meelezen haha.

Wat zoon trouwens ook doet is zichzelf slaan op zijn hoofd terwijl hij au roept. Meestal lachend, maar soms ook uit boosheid. Toen hij kleiner was bonkte hij met zijn hoofd tegen de grond. Ook hier maakt vriend zich zorgen over. Maar dit komt toch best veel voor? Ik reageer expres heel rustig en leid hem af, omdat ik het niet interessanter wil maken door te laten zien dat ik het vervelend vind.
Doen jullie kinderen dit ook wel eens? Nog tips?

Hier is buiten spelen in de regen ook een prima tijdverdrijf (al vind ik dat sjokken in de regen wat minder). Andere opties zijn hier: binnen spelen met zijn speelgoed of helpen in huis, naar de indoor speeltuin, naar de bieb, boodschappen doen, op bezoek bij iemand of tv kijken.

Ik zat gisteren trouwens helemaal klaar met een mega zak snoep voor de kinderen die langs zouden komen ivm Sint Maarten.... helemaal niemand gezien!
Hier wordt ook graag buiten gespeeld in de regen, maar daar had ik vandaag even geen zin in. Dus we hebben vanmorgen geracet op de loopauto’s (ja, mama ook :$ ) en man had gisteren op mijn verzoek een vis-vang-spelletje meegenomen bij de Lidl, maar niet helemaal begrepen dat dat een schoencadeautje moest zijn, dus er is al veelvuldig gevist vanmorgen.

Geen idee hoe hij erbij komt, maar dreumes noemt mij de afgelopen dagen ineens mamaatje i.p.v. mama :love:
Haha, maamaatje, dat klinkt heeeeel zoet!

Ik zit thuis met een ziek kind.. Gister 40 graden koorts, vandaag gaat t iets beter. Maar echt veel zin om te spelen heeft ze niet. Dus ik ken nu elke aflevering juf roos en tik tak en alle nijntje liedjes op youtube uit mijn hoofd.. En mijn buik doet pijn omdat ze niks zonder mij wil doen. Vind mezelf inmiddels ook een beetje zielig..
Ik vind het ook lastiger om zoon te entertainen als het regent. Mama houdt namelijk niet van buiten zijn als het regent, zoon ook niet! Helpt ook niet mee dat zoon al een dag of 3 een humeur als een donderwolk heeft. Wordt er heel erg moe van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven