Dreumes topic III
zaterdag 8 september 2018 om 22:05
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij
maandag 12 november 2018 om 11:31
Ik kijk weleens op Pinterest voor inspiratie om wat met dochter te doen.. staan wel leuke dingen op. Maar soms verdenk ik pinterest-moeders er ook wel van snel een foto te maken van de ‘activiteit’ en klaar... want dat is meestal precies hoe lang ik dochter ermee kan boeien.
Sommige dagen duren gewoon lang
Sommige dagen duren gewoon lang
maandag 12 november 2018 om 12:07
Hier onverwachts een maandag thuis met zo allen. Manlief ziek.
Zonet even boodschappen gedaan en straks denk ik even naar de bibliotheek.
Weer geprobeerd de anticonceptiepil op te halen, nog steeds niet leverbaar. Wel de pil met lagere dosering. Dus ik bel de assistente voor advies; dan vraag ik de huisarts een recept te schrijven voor de lagere dosering. Ik vraag wat het verschil is. Qua werking niets dus, maar wel minder hormonen. Ik snap dan niet waarom standaard de pil met meer hormonen wordt voorgeschreven.
Ook hier geen kindjes aan de deur voor Sint maarten, maarrrr biblebelt en zondag, dus had ook niks in huis gehaald. Rustig boer zoekt vrouw kunnen kijken! Wat is die Marnix een hork zeg!
Weer geprobeerd de anticonceptiepil op te halen, nog steeds niet leverbaar. Wel de pil met lagere dosering. Dus ik bel de assistente voor advies; dan vraag ik de huisarts een recept te schrijven voor de lagere dosering. Ik vraag wat het verschil is. Qua werking niets dus, maar wel minder hormonen. Ik snap dan niet waarom standaard de pil met meer hormonen wordt voorgeschreven.
Ook hier geen kindjes aan de deur voor Sint maarten, maarrrr biblebelt en zondag, dus had ook niks in huis gehaald. Rustig boer zoekt vrouw kunnen kijken! Wat is die Marnix een hork zeg!
maandag 12 november 2018 om 12:16
-Dudette- schreef: ↑12-11-2018 11:31Ik kijk weleens op Pinterest voor inspiratie om wat met dochter te doen.. staan wel leuke dingen op. Maar soms verdenk ik pinterest-moeders er ook wel van snel een foto te maken van de ‘activiteit’ en klaar... want dat is meestal precies hoe lang ik dochter ermee kan boeien.
Sommige dagen duren gewoon lang![]()
Ik denk ook dat het de juiste foto op het juiste moment is. Ik kan fotograferen en had voor de tweede verjaardag van onze kleine een paar foto’s in mijn studio gemaakt. Kei leuk ziet dat eindresultaat er uit op Facebook/Insta.
Wat je niet ziet is dat ik hem heb omgekocht met rozijntjes want hij bleef niet zitten (want hij had net een eigen camera gekregen van Plantoys en wilde met mijn €6000 dure camera spelen), hem aan het lachen kreeg met scheetgeluiden, 12x zijn nieuwe schoenen op nieuw aan moest doen omdat hij zijn schoenen wilde bewonderen en hij met het hippe fauteuiltje en al keihard is omgeklapt toen hij zo leuk op de stoel stond te springen
Ik heb nu een collage van al die mislukte foto’s op mijn bureau staan. Ook die waarbij hij mijn lensdop op probeerde te eten.
Laat je niet verleiden om te denken dat foto’s op internet langer dan die ene foto perfect waren
maandag 12 november 2018 om 12:22
Lavendel_12 schreef: ↑12-11-2018 12:07Hier onverwachts een maandag thuis met zo allen. Manlief ziek.
Beterschap!
Ik werd te pas en onpas ongesteld door de pil heen bij een lage dosering. En bij de hogere dosering kreeg ik een depressie, geen interesse in sex en een droge doos
Beide doseringen waren wel een erg goede anticonceptie!
maandag 12 november 2018 om 12:23
maandag 12 november 2018 om 12:48
Met regen gaan we toch naar buiten, tenzij het echt heel erg is. Verder idd boodschappen, bieb, op bezoek, binnenspelen.
Ik fotografeer ook veel en het wordt zelden hoe ik het in gedachten had omdat zoontje niet echt van stilzitten houdt. Maar dat geeft ook eigenlijk niet, wat aapje zegt, die spontane foto's zijn toch het leukste en benaderen meer het echte leven.
3e nacht slaaptraining ging best goed! Alleen om half 5 tien minuutjes gehuild. Toen helaas wel om kwart voor 6 echt wakker. Maar er zit verbetering in!
Ik fotografeer ook veel en het wordt zelden hoe ik het in gedachten had omdat zoontje niet echt van stilzitten houdt. Maar dat geeft ook eigenlijk niet, wat aapje zegt, die spontane foto's zijn toch het leukste en benaderen meer het echte leven.
3e nacht slaaptraining ging best goed! Alleen om half 5 tien minuutjes gehuild. Toen helaas wel om kwart voor 6 echt wakker. Maar er zit verbetering in!
maandag 12 november 2018 om 13:34
HahahaGlitterCupcake schreef: ↑12-11-2018 12:22Beterschap!
Ik werd te pas en onpas ongesteld door de pil heen bij een lage dosering. En bij de hogere dosering kreeg ik een depressie, geen interesse in sex en een droge doos![]()
Beide doseringen waren wel een erg goede anticonceptie!![]()
Ik werd net teruggebeld dat ik doorbraakbloedingen zou kunnen krijgen.
maandag 12 november 2018 om 13:53
v@herfstblaadje knap hoor wat jullie doen. Sterkte, hoop dat het ergste drama snel voorbij is.
@lavendel super bezig zeg! Knap van je.
@lux goed plan dat jullie volgend weekend kijken wie de vroege dienst heeft
ben benieuwd hoe het uitpakt.
Hier hebben we ook zo'n brokkenpiloot... En ik begrijp wel jullie gevoel over ' wat zullen ze denken op t CB?' Ik maakt me ook altijd zo zorgen om zn luieruitslag of uitslag op zn gezicht. Dat kan soms zo heftig zijn terwijl wij ons best doen het te verzorgen lijkt het als soms als t zo vurig is of we er niets aan doen. En nu laatste keer had zoon een enorme buil op zn voorhoofd. Gelukkig zeiden ze er niets van. Vervelend als er zo erg op je gelet wordt, vanwege die vragenlijst. Ik heb daar deze zwangerschap ook ingevuld dat ik nogal een dip gehad na geboorte van zoon en daar psychische hulp voor heb gehad. Ben benieuwd of ze daar dan nog op terug gaan komen. Wat ik zelf wel fijn vindt is dat de huisarts als ik daar kom met zoon of laatst voor het BVO me altijd vraagt hoe het met me gaat als hij me ziet (psychisch bedoelt hij dan). Ik merk dat ik het toch prettig vindt dat ze daar weten dat ik dat heb gehad en dat er toch een beetje op me gelet wordt ofzo. Geeft mij het gevoel dat als ik me straks weer slecht voel na geboorte van dochter de stap niet zo groot is om daar aan de bel te trekken.
Overgang van 2 naar 1 slaapjes die ken ik... Inderdaad in het begin vooral in de ochtend ellende. Dan was ie al moe om 10u maar als ie dan ging slapen dan sliep hij 's middags niet met als gevolg vanaf 1600u een huilende dreumes. Dat vond ik niet zo tof dus ben de ochtenden gaan rekken; met succes. We eten nu om half 12 een boterham en dan gaat hij daarna slapen, meestal tot een uur of 15:00. Heerlijk 3u voor mezelf. Op t kdv slaapt hij meestal nog wel 2 keer. In de ochtend een uur en in de middag vaak ietsje langer. Hij slaapt daar wel slechter dan thuis, ivm de prikkels van de andere kindjes op dezelfde slaapkamer. Terwijl ik thuis dus een kanon naast hem kan afschieten slaapt hij daar heel licht voor mij gevoel. Ben wel blij dat ie thuis zo diep slaapt. Vrienden van ons hebben twee kids die super licht slapen dus tijdens de slaapjes moeten de ouders zich muisstil door het huis bewegen, geen wc doorspoelen, geen koffie zetten etc. Ik kan gewoon de badkamer (grenst aan zoons kamer) poetsen als hij slaapt. Best handig
@dudette beterschap voor je meisje.
En CHL mamaatje klinkt inderdaad echt heel schattig. Hier wordt soms per ongeluk papa of mama gezegd (of praat mij na, als ik zeg zeg maar mama) maar geloof dat hij nog niet weet dat ik mama ben dat papa papa is. Hij zegt nu wel gericht ' da' (dag) en 'de laatste lettergreep van de naam de van de hond. Hij kletst verder de oren van mijn kop hoor, maar onverstaanbaar. Echt geen touw aan vast te knopen. Wat natuurlijk dan weer de nodige frustratie oplevert als ik hem niet begrijp...
@Entertainen in de regen: Wij moeten wel minimaal 2x pd naar buiten ivm de hond. Die is zelf ook niet dol op regen, maarja wat mot dat mot. Vanmorgen zijn softshell aan op de loopfiets een rondje. Zoon geeft er niks om dat het regent (regende ook niet heel hard, beetje miezer) Hond liep te chaggerijnen haha. Ik vind het zelf ook minder, maar je moet toch die dag vullen en zoon trekt hele dagen thuis binnen spelen niet zo goed. Verder gaan we vaak naar de bieb inderdaad. En dan haal ik daar lekkere koffie die ik warm op kan drinken. Er zijn hobbelpaarden en grote knffels waar hij zich op kan laten vallen. En anders gewoon heel veel boeken uit de kast trekken
Kan ik ze daarna weer opruimen. Maar heb wel warme koffie op haha. Verder ging ik graag naar babyzwemmen met hem op woensdag maar ivm m'n bekken gaat dat nu niet meer. Te veel getil met trappen etc en in bikini kan ik m'n bekkenband niet aan helaas.
@lola die donderwolk hadden wij dit weekend ook met zoon. Herkenbaar dat je daar moe van wordt. Ik heb hem gister ook gewoon eerder naar bed gedaan. Hij was kennelijk heel erg moe want hij heeft tot half 9 geslapen vanmorgen...
Vandaag was hij gelukkig weer het zonnetje in huis. Wat dat dan is dat ze zo'n humeur hebben.... wisten we het maar!
@knutselen zoon vindt vies doen en vingerverf dus wel erg leuk. Ik vind dat dus echt 10x niks. Dus dat doet ie maar lekker op t kdv. Wat ie wel leuk vindt is kleuren met wasco's. Ook maar max 10 minuten hoor. En opeten van wasco's is overigens ook leuk.
@lavendel super bezig zeg! Knap van je.
@lux goed plan dat jullie volgend weekend kijken wie de vroege dienst heeft
Hier hebben we ook zo'n brokkenpiloot... En ik begrijp wel jullie gevoel over ' wat zullen ze denken op t CB?' Ik maakt me ook altijd zo zorgen om zn luieruitslag of uitslag op zn gezicht. Dat kan soms zo heftig zijn terwijl wij ons best doen het te verzorgen lijkt het als soms als t zo vurig is of we er niets aan doen. En nu laatste keer had zoon een enorme buil op zn voorhoofd. Gelukkig zeiden ze er niets van. Vervelend als er zo erg op je gelet wordt, vanwege die vragenlijst. Ik heb daar deze zwangerschap ook ingevuld dat ik nogal een dip gehad na geboorte van zoon en daar psychische hulp voor heb gehad. Ben benieuwd of ze daar dan nog op terug gaan komen. Wat ik zelf wel fijn vindt is dat de huisarts als ik daar kom met zoon of laatst voor het BVO me altijd vraagt hoe het met me gaat als hij me ziet (psychisch bedoelt hij dan). Ik merk dat ik het toch prettig vindt dat ze daar weten dat ik dat heb gehad en dat er toch een beetje op me gelet wordt ofzo. Geeft mij het gevoel dat als ik me straks weer slecht voel na geboorte van dochter de stap niet zo groot is om daar aan de bel te trekken.
Overgang van 2 naar 1 slaapjes die ken ik... Inderdaad in het begin vooral in de ochtend ellende. Dan was ie al moe om 10u maar als ie dan ging slapen dan sliep hij 's middags niet met als gevolg vanaf 1600u een huilende dreumes. Dat vond ik niet zo tof dus ben de ochtenden gaan rekken; met succes. We eten nu om half 12 een boterham en dan gaat hij daarna slapen, meestal tot een uur of 15:00. Heerlijk 3u voor mezelf. Op t kdv slaapt hij meestal nog wel 2 keer. In de ochtend een uur en in de middag vaak ietsje langer. Hij slaapt daar wel slechter dan thuis, ivm de prikkels van de andere kindjes op dezelfde slaapkamer. Terwijl ik thuis dus een kanon naast hem kan afschieten slaapt hij daar heel licht voor mij gevoel. Ben wel blij dat ie thuis zo diep slaapt. Vrienden van ons hebben twee kids die super licht slapen dus tijdens de slaapjes moeten de ouders zich muisstil door het huis bewegen, geen wc doorspoelen, geen koffie zetten etc. Ik kan gewoon de badkamer (grenst aan zoons kamer) poetsen als hij slaapt. Best handig
@dudette beterschap voor je meisje.
En CHL mamaatje klinkt inderdaad echt heel schattig. Hier wordt soms per ongeluk papa of mama gezegd (of praat mij na, als ik zeg zeg maar mama) maar geloof dat hij nog niet weet dat ik mama ben dat papa papa is. Hij zegt nu wel gericht ' da' (dag) en 'de laatste lettergreep van de naam de van de hond. Hij kletst verder de oren van mijn kop hoor, maar onverstaanbaar. Echt geen touw aan vast te knopen. Wat natuurlijk dan weer de nodige frustratie oplevert als ik hem niet begrijp...
@Entertainen in de regen: Wij moeten wel minimaal 2x pd naar buiten ivm de hond. Die is zelf ook niet dol op regen, maarja wat mot dat mot. Vanmorgen zijn softshell aan op de loopfiets een rondje. Zoon geeft er niks om dat het regent (regende ook niet heel hard, beetje miezer) Hond liep te chaggerijnen haha. Ik vind het zelf ook minder, maar je moet toch die dag vullen en zoon trekt hele dagen thuis binnen spelen niet zo goed. Verder gaan we vaak naar de bieb inderdaad. En dan haal ik daar lekkere koffie die ik warm op kan drinken. Er zijn hobbelpaarden en grote knffels waar hij zich op kan laten vallen. En anders gewoon heel veel boeken uit de kast trekken
@lola die donderwolk hadden wij dit weekend ook met zoon. Herkenbaar dat je daar moe van wordt. Ik heb hem gister ook gewoon eerder naar bed gedaan. Hij was kennelijk heel erg moe want hij heeft tot half 9 geslapen vanmorgen...
Vandaag was hij gelukkig weer het zonnetje in huis. Wat dat dan is dat ze zo'n humeur hebben.... wisten we het maar!
@knutselen zoon vindt vies doen en vingerverf dus wel erg leuk. Ik vind dat dus echt 10x niks. Dus dat doet ie maar lekker op t kdv. Wat ie wel leuk vindt is kleuren met wasco's. Ook maar max 10 minuten hoor. En opeten van wasco's is overigens ook leuk.
maandag 12 november 2018 om 14:00
@Regen. Wij moeten al naar buiten om kleuter te brengen en op te halen en om de honden uit te laten, dat scheelt. Verder doen we uitgebreider boodschappen, gaan we naar de bieb en kijken we meer tv in de winter dan in de zomer.
@moondancer, bonken en zichzelf slaan met 'au au au' roepen doet dreumes hier ook. Ik zeg meestal: gekkie, je mag jezelf niet slaan, ben eens lief voor jezelf. Dan gaat ie zichzelf aaien. Hij krijgt van mij dus dezelfde reactie als met de honden/zn zus slaan. En daar reageert hij zelf dus ook weer hetzelfde op.
@kindermishandeling....respect voor het doorbreken van de cirkel dames! Ik heb laatst een melding gemaakt bij veilig thuis, met lood in mijn schoenen en anoniem. Zo lastig, maar ik was 100% zeker van mn zaak. Arm kindje!
@foto's, hier ook 1 goeie tegenover 100 'mislukte'.
@knutselen, moet dreumes niks van hebben. Terwijl mijn oudste uren kon/kan knutselen.
@moondancer, bonken en zichzelf slaan met 'au au au' roepen doet dreumes hier ook. Ik zeg meestal: gekkie, je mag jezelf niet slaan, ben eens lief voor jezelf. Dan gaat ie zichzelf aaien. Hij krijgt van mij dus dezelfde reactie als met de honden/zn zus slaan. En daar reageert hij zelf dus ook weer hetzelfde op.
@kindermishandeling....respect voor het doorbreken van de cirkel dames! Ik heb laatst een melding gemaakt bij veilig thuis, met lood in mijn schoenen en anoniem. Zo lastig, maar ik was 100% zeker van mn zaak. Arm kindje!
@knutselen, moet dreumes niks van hebben. Terwijl mijn oudste uren kon/kan knutselen.
maandag 12 november 2018 om 22:03
Knutselen, dochter vind het hartstikke leuk maar ik niet... gelukkig mag ze zich vaak uitleven op het kdv en zijn er nog 100 andere dingen die we beiden leuk vinden. Even kleuren doen we wel thuis.
Hier was gister volop sint maarten, ze was echt onder de indruk van alle zingende kindjes aan de deur. De regel is hier dat je een kaars voor je raam zet als je mee doet. Toen het snoep en de mandarijnen bijna op waren heb ik ze maar snel uitgeblazen
Hier was gister volop sint maarten, ze was echt onder de indruk van alle zingende kindjes aan de deur. De regel is hier dat je een kaars voor je raam zet als je mee doet. Toen het snoep en de mandarijnen bijna op waren heb ik ze maar snel uitgeblazen
maandag 12 november 2018 om 22:07
@foto's Elsa is best fotogeniek. Ze gaat soms ook een soort van bewust poseren en is erg goedlachs. Heb al regelmatig de opmerking gehad dat we haar als model zouden moeten opgeven ook vanwege haar rode krullen en knalblauwe ogen. Lijkt me best leuk voor een enkele keer maar wat ik zo snel zaag zitten alle bureau's voor kinderkleding ed in omgeving Amsterdam en dat vind ik te ver rijden voor haar (en mezelf)
dinsdag 13 november 2018 om 05:23
Envelop, als je zelf mooie foto’s kunt maken zou je brandrepping kunnen doen. Dan sturen ze je kleertjes op, maak je foto’s voor de webshop en de kleertjes mag je houden.
In mijn omgeving heel veel mensen die vinden dat ik dat met zoon moet doen. Volgens mij is hij niet heel fotogeniek, maar hij is enorm expressief en daarom word in altijd getagd op Facebook bij oproepjes voor een brandrep. Maar goed, dat is niks voor mij, ik maak geen mooie foto’s en kleertjes koop ik zelf wel.
In mijn omgeving heel veel mensen die vinden dat ik dat met zoon moet doen. Volgens mij is hij niet heel fotogeniek, maar hij is enorm expressief en daarom word in altijd getagd op Facebook bij oproepjes voor een brandrep. Maar goed, dat is niks voor mij, ik maak geen mooie foto’s en kleertjes koop ik zelf wel.
dinsdag 13 november 2018 om 07:54
Ik zou mijn kind niet als model willen. Als hij dat later wil moet hij dat lekker doen, als hij oud genoeg is om er zelf zeggenschap over te hebben. Volgens mij zou mijn zoon dat ook helemaal niet willen want die houdt niet van vreemde mensen. Naar de kdv fotograaf heeft hij alleen maar heel boos gekeken
@Sint Maarten: hier was zoon ook erg onder de indruk. Hij zit zelf de hele tijd met zijn lampion in een zelfgebouwde hut en roept dan ‘wauw’ en ‘hoera’
@Sint Maarten: hier was zoon ook erg onder de indruk. Hij zit zelf de hele tijd met zijn lampion in een zelfgebouwde hut en roept dan ‘wauw’ en ‘hoera’
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
dinsdag 13 november 2018 om 08:11
Ze is eigenlijk niet te vinden op social media en brandrep lijkt me dan ook niet echt wat voor ons. Bovendien kan ik met onze huis en tuin camera ook geen mooie foto's maken. Het lijkt me vooral leuk om een keer mee te maken hoe zo'n shoot gaat en zelf mooie foto's van haar te hebben. Denk dat zij er wel lol aan heeft maar het moet niet teveel gedoe zijn wat het wel lijkt dus dan houdt het op.
dinsdag 13 november 2018 om 08:15
CHL schreef: ↑13-11-2018 05:23Envelop, als je zelf mooie foto’s kunt maken zou je brandrepping kunnen doen. Dan sturen ze je kleertjes op, maak je foto’s voor de webshop en de kleertjes mag je houden.
Ik werd daar dus ook in getagt en ben mede daarom van Facebook. Nu wordt mijn man er in getagt en die weet niet eens hoe mijn camera aan moet
Ik brandrep wel voor 1 webwinkel omdat ik daar na mijn eigen aankoop foto’s van had gemaakt. En we leuk contact kregen. Ik schiet hun lookbook 4x per jaar met meer kindjes in mijn studio en tussendoor zelf de items op peuter die te laat binnenkomen. Voor dat lookbook krijg ik gewoon betaald.
@Envelop als je kleine begrijpt hoe ze moet staan dan kan dat best een talent zijn. Er zijn kindjes die het gewoon leuk vinden om mooi te zijn/staan/kijken. Anders zouden talentenjachten geen deelnemers hebben
dinsdag 13 november 2018 om 08:27
funnymiss schreef: ↑12-11-2018 14:00@Regen. Wij moeten al naar buiten om kleuter te brengen en op te halen en om de honden uit te laten, dat scheelt. Verder doen we uitgebreider boodschappen, gaan we naar de bieb en kijken we meer tv in de winter dan in de zomer.
Goed gedaan meid
Ik vind het jammer dat er bij mij nooit wat gemeld is. Ik snap het wel. Ik werd niet geslagen of uitgescholden. Dat is makkelijk te zien/horen. Bij mij was het veel subtieler.
Als jullie iets geks zien aan een kind dan kan je dat melden bij of advies vragen aan Veilig thuis. Als alles goed zit bij een huishouden dan hebben se niks te vrezen toch? Soms hebben ouders denk ik niet eens door dat hun opvoeding giftig is. Of zitten ze zelf al met de handen in hun haar.
dinsdag 13 november 2018 om 08:36
Envelop schreef: ↑13-11-2018 08:11Ze is eigenlijk niet te vinden op social media en brandrep lijkt me dan ook niet echt wat voor ons. Bovendien kan ik met onze huis en tuin camera ook geen mooie foto's maken. Het lijkt me vooral leuk om een keer mee te maken hoe zo'n shoot gaat en zelf mooie foto's van haar te hebben. Denk dat zij er wel lol aan heeft maar het moet niet teveel gedoe zijn wat het wel lijkt dus dan houdt het op.
We hadden een crosspost
Gedoe is het zeker. Maar je kan eens een fotoshoot zelf boeken en kijken of het leuk is.
En in Arnhem zitten heeele leuke kinderwinkels die vaak lokale modellen gebruiken om hun kleren te showen op socialmedia. Je kan eens quasi nonchalant Elsa leuk aankleden en tijdens het winkelen een praatje aanknopen met de eigenaresse van zo’n winkel.
Vaak vinden mensen het een beetje aandachttrekkerij als hun kind model is maar ik merk dat het een hobby kan zijn van die kinderen. Het zijn vaak ook kinderen die dansen en zingen. En enorm genieten van toneel op school.
dinsdag 13 november 2018 om 11:48
Wat vervelend westerpaviljoen. Heb je wel opvang voor je zoontje? Anders wordt het een zware dag. Beterschap in ieder geval.
Hier weer even een twijfel momentje. Nacht 4 van de slaaptraining begon goed, pas om 5 uur wakker, maar daarna tot 6.15 gehuild (wel elke 10 min troosten natuurlijk). Had toen ruzie met man want ik wilde hem mee naar beneden nemen en hij wilde doorzetten, en toen viel hij in slaap tot 7.45. Nu aan het googlen geslagen en weer helemaal in twijfel: wat als hij echt honger heeft? Wat als hij dat slapen na het huilen alleen doet omdat hij uitgeput is van het huilen? Moet ik niet relaxter zijn en hem gewoon z'n flesje geven in bed? Ik wilde af van de nachtfles af, maar is 5 uur al ochtend voor hem? Man is wat onbuigzamer en vindt dat we hem gewoon moeten leren zelf in slaap te vallen zonder fles en dat we pas echt een verkeerd signaal naar hem afgeven als we nu opeens wel weer een fles gaan geven, en daar ben ik het ook wel een beetje mee eens.
Echt lastig, kon hij maar praten...
Hier weer even een twijfel momentje. Nacht 4 van de slaaptraining begon goed, pas om 5 uur wakker, maar daarna tot 6.15 gehuild (wel elke 10 min troosten natuurlijk). Had toen ruzie met man want ik wilde hem mee naar beneden nemen en hij wilde doorzetten, en toen viel hij in slaap tot 7.45. Nu aan het googlen geslagen en weer helemaal in twijfel: wat als hij echt honger heeft? Wat als hij dat slapen na het huilen alleen doet omdat hij uitgeput is van het huilen? Moet ik niet relaxter zijn en hem gewoon z'n flesje geven in bed? Ik wilde af van de nachtfles af, maar is 5 uur al ochtend voor hem? Man is wat onbuigzamer en vindt dat we hem gewoon moeten leren zelf in slaap te vallen zonder fles en dat we pas echt een verkeerd signaal naar hem afgeven als we nu opeens wel weer een fles gaan geven, en daar ben ik het ook wel een beetje mee eens.
Echt lastig, kon hij maar praten...
dinsdag 13 november 2018 om 11:54