Manipulerende vriend

17-11-2018 02:27 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste gebruikers,

Ik zit al een tijdje met een probleem. Om er wat context aan te geven: Ik heb al 1,5 jaar een lieve vriend, die ver weg woont. Hij is namelijk pas geleden verhuisd naar Duitsland, maar ik ga ieder weekend langs. Dat is voor mij zo ongeveer 3,5 uur rijden met de auto (overigens komt hij nooit naar mij toe en weigert hij ook mee te betalen voor de benzine). Iedere keer dat we normaal afspraken hadden we seks, soms wel meerdere keren op de dag.

Afgelopen weekend was ik bij hem, en voelde ik me misselijk na die lange rit in de auto. Hij echter, sprong meteen boven op me en begon wat te friemelen en te kussen (zijn teken voor “ik wil seks”). Toen ik zei dat ik dat liever niet meteen wilde doen, zei hij dat dat oké was. Maar de rest van de dag deed hij zó afstandelijk en boos en gemeen, ik moest bijna huilen. Hield aan tot ik zijn zin gaf en met hem het bed in dook.

vandaag was ik weer langs gegaan, met mijn laatste centen (ik krijg volgende week wel loon) en had ik echt buikpijn, een heel opgeblazen gevoel. Hij begon weer geil te doen en zin te krijgen in seks, dus ik stemde maar in, want had geen zin in nog een negatieve dag. 2 minuten na voorspel wilde hij doggy doen. Ik vertelde dat ik liever een ander standje wilde want ik had echt buikpijn, op de een of andere reden geeft doggy me een drukkend gevoel in mijn onderbuik en da kon ik er niet bij hebben. Hij zei weer dat het goed was, maar vanaf dat moment raakte hij me maar heel oppervlakkig aan, zeurde dat hij in slaap viel en de seks heel saai en stom vond. Toen ik zei dat ik misschien doggy zou doen, was hij opeens “niet meer moe”.

Ik merk nu pas dat hij vaker zo doet als hij zijn zin niet krijgt. Terwijl in een relatie beide personen moeten overleggen over hn behoeften. In de avond zouden we film kijken op zijn laptop, en stond er perongeluk nog een E-book open. Dat boek ging over mensen manipuleren.

Manipuleert hij me? Iedere keer dat hij zo kut doet om zijn zin te krijgen, krijg ik vooraf steeds minder zin in seks. Ook zeurt hij tijdens de seks om standjes die HIJ wil doen, en zelfs als ik iets anders wil probeert hij me met hart en ziel over te halen. Echter zodra ik mijn behoeften op tafel gooi krijgen we ruzie omdat hij mij dom vind en ik niks nieuws wil “uitproberen”, terwijl ik altijd open sta voor nieuwe dingen (als ik me niet te ziek voel voor seks)

Ook staat hij in de omgeving bekend als gemeen persoon. Ik ben bang dat zijn lieve masker er binnenkort helemaal van afvalt en ik de ware gemene “hem” zie. Hij maakt namelijk al vanaf het begin ruzie om kleine dingen, als hij bijvoorbeeld een vraag van mijn kant “dom” vind, krijgen we al ruzie. En dan mij afkatten omdat ik me afvraag waarom hij over dit ruzie maakt. IK ben altijd degene die fout zit (zijn punt is altijd de ultieme waarheid), en IK ben de dommerik die niet kan beargumenteren. Hij ziet zichzelf altijd als hoger en beter dan anderen, en zegt alleen sorry omdat hij zich achteraf schuldig voelt. Nog nooit heeft hij een fout toegegeven, terwijl ik dat wel altijd doe. Meestal geef ik dan weer zijn zin, en zeg ik dat IK fout zit. Omdat ik geen zin heb in een discussie om NIKS. Ik dacht dat ik altijd écht fout zat, want zo laat hij me wel altijd voelen (terwijl ik vaak niet eens echt fout zat!)

Heel zeikverhaal, maar heb even advies nodig. Ik houd nog steeds van hem, we hebben leuke dingen meegemaakt, en buiten het manipuleren om doet hij echt zeer lief (hou ik wel van) maar nu twijfel ik of ik het al dan niet moet uitmaken... hij zal me waarschijnlijk ook weer manipuleren om het níét uit te maken als ik het aankaart. Ik weet niet meer of ik zijn “gevoelens” kan vertrouwen. Uitpraten werkt nooit, hij maakt er altijd een ruzie van.

Bedankt voor het lezen

Maak het uit met hem, hoe moeilijk het ook zal worden

Totaal aantal stemmen: 256

ja (97%)
Nee (3%)
Ik zou vooral geen discussie meer aan gaan. Je hebt al zoveel energie in gestoken...waarom nog meer. Hij hoeft het niet te begrijpen en hij hoeft het ook niet met je eens te zijn. Het enige wat telt is dat jij dit niet meer wil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik snap je vriendinnen niet zo goed. Waarom praten ze je aan dat je hem een kans moet geven? Zouden ze zichzelf dit aan willen doen? En zo nee, waarom jou dan wel? Het klinkt vooral als lekker makkelijk roepen vanaf de zijlijn, ik weet zeker dat zij dit ook niet meer zouden willen als ze in jouw situatie zaten.

Ik zou het denk ik ook via een berichtje doen. Onder normale omstandigheden misschien niet netjes, maar soms moet je jezelf in bescherming nemen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat zijn dat in vredesnaam voor vriendinnen ? Of kennen ze niet het hele verhaal ?

Maak het jezelf niet zo moeilijk en stuur hem gewoon een app. Het is uit. Je komt niet meer. Blokkeren. Klaar.
Confusedlilbish schreef:
17-11-2018 13:36
Jullie hebben gelijk, allemaal... ik zit momenteel nog in zijn huis en zal vammiddag weg gaan. Vanavond bel ik hem, en ik laat het hier nog weten hoe dat is afgelopen

Hebben mensen serieuze tips mbt het bellen? Ik ben namelijk zeer zenuwachtig en ben bang dat ik zal toegeven als hij me herinnert aan de tijden die wél leuk waren. Vooral omdat mijn positieve gevoelens nog in het spel zijn, die ik echt even moet negeren (makkelijker gezegd dan gedaan)

Ik had deze opfrisser echt nodig. Bedankt iedereen voor het eerlijke advies!
Hoe lang geleden is dat? Want hij vindt jou niet de moeite waard om op te zoeken, dus het zal wel effe terug zijn. En dat het vroeger leuk was betekent niet dat het nu leuk is. Het is al best een tijdje heel rot allemaal. Hij wil niet eens meebetalen aan benzine, dus als het aan hem lag zag hij je helemaal niet. En als je er bent ben je alleen goed voor seks, zelfs als jij je niet lekker voelt. Hij wil geen tijd met jou doorbrengen, hij wil seks, en jij komt dat gratis brengen. Maar in jou als persoon heeft hij geen interesse.
Stel nou dat hij weer Nederland komt wonen en alles weer zo als vanouds wordt....
Zijn die negatieve gevoelens van nu dan net zo belangrijk voor je of blijf je maar geloven dat alle zo positief is en hij heel lief is? En vergeet je deze periode maar zo snel mogelijk?
Succes met jouw telefoontje!
Waar heb je nou advies voor nodig?.
Confusedlilbish schreef:
17-11-2018 13:17

Waarschijnlijk kom ik wel over als dom persoon
Mwa.......
Waarom voel je je geroepen hem vanavond meteen al te bellen?
Heb je het gevoel dat je hem verantwoording schuldig bent?

Het is wel eerlijker om hem nu z.s.m. te laten weten dat het 'over en sluiten' is.
Maar woensdag of donderdag bellen is toch ook vroeg genoeg?
Gebruna schreef:
17-11-2018 16:41
Waarom voel je je geroepen hem vanavond meteen al te bellen?
Heb je het gevoel dat je hem verantwoording schuldig bent?

Het is wel eerlijker om hem nu z.s.m. te laten weten dat het 'over en sluiten' is.
Maar woensdag of donderdag bellen is toch ook vroeg genoeg?
Waarom zou je nog al die dagen wachten en de stress laten opbouwen terwijl ze nu al weet wat ze wil?
Hij is een lul, wat denk je zelf. Asap uitmaken en daar hoef je niet voor naar duitsland
Je komt niet over als een dom persoon. Je houdt tegen beter weten in vast aan een relatie die niet meer leuk is. Ooit was je vriend lief, maar nu manipuleert hij je en behandelt hij je respectloos. Je wordt bijna gedwongen tot seks. Dat doet een lieve vriend niet.

Eigenlijk hoef je hem helemaal niet te bellen. Je gaat gewoon niet meer naar hem toe. Dan is de 'relatie' meteen over.
Sterkte. Het is wel lastig als je langzaam zo’n relatie inglijd.
viva-amber schreef:
17-11-2018 14:57
Ik zou vooral geen discussie meer aan gaan. Je hebt al zoveel energie in gestoken...waarom nog meer. Hij hoeft het niet te begrijpen en hij hoeft het ook niet met je eens te zijn. Het enige wat telt is dat jij dit niet meer wil.
Ja absoluut, een briefje op tafel met een korte mededeling is zat, en vindt jezelf weer terug de komende periode :hug:
Je houdt vast aan wat er ooit was, toen het in het begin nog allemaal leuk en mooi was. Verliefd, dingen samen meegemaakt.
Maar nu? Hij neemt je als vanzelfsprekend, letterlijk, en doet geen moeite meer voor jou. Jij komt toch wel naar hem en doet toch wel wat hij wilt. Hoe je je ook voelt.
Hij heeft er maling aan. Hij is niet meer verliefd op je en is niet van je gaan houden.
Ja, voor de leuk en voor de neuk. Maar oh wee, vooral niet jezelf zijn want dat wilt meneer niet! Vooral niet een eigen wil hebben, dat vindt hij niet leuk en gaat dan zeuren.
" raakte hij me maar heel oppervlakkig aan, zeurde dat hij in slaap viel en de seks heel saai en stom vond." .......Nou, de liefde knalt er vanaf zeg!
En dat is maar èèn voorbeeld van wat je schrijft.
"Ook staat hij in de omgeving bekend als gemeen persoon." Hoe weet je dat?
En geloof ze maar. Want het klinkt al uit je post.
En nee, je bent niet dom. Juist heel goed dat je je begint te realiseren dat hij niet goed voor je is. Je bent echt beter af zonder hem. Zolang je aan hem blijft 'hangen', sta je niet open voor iemand anders leren kennen, een ander die wel goed voor je is. Niet echt. Laat het los, ga bij hem weg. Gun jezelf het loskomen van hem en weer open kunnen staan voor een man die wel echt lief en fijn is, een oprechte goede relatie. Je wordt heus wel weer verliefd en iemand op jou.
En wat een les kan je trekken uit waar je nu in zit! Want dit ga je toch niet meer accepteren!?
En je zegt het zelf eigenlijk al, je schrijft al over hem als 'die kerel', - wat terecht niet zo lief is- oftewel, ben je al afstand van hem aan het nemen, qua gevoel?
Laten gaan, want wil je zo nog jaren doorgaan met zo'n man die geen sjoege geeft als het om jou gaat? Het zal er heus niet beter op worden als hij nu al zo met je omgaat....
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
TO jij was dus blijkbaar vanmiddag alleen in zijn huis, omdat je aangeeft dat je hem vanavond gaat bellen. Waarom wil je hem nog bellen? Hij ziet wel dat jij weg bent als hij thuiskomt toch?!
Voor de mensen die afvragen: hij was de hele dag thuis, en we hadden afgesproken dat ik gisteren en vandaag bij hem zou zijn. Maar 1 op 1 durf ik het niet uit te maken, dus ik heb hem net gebeld

Hij nam in de eerste instantie zijn telefoon niet op, dus na een paar keer bellen heb ik hem in een voicemail rustig en duidelijk verteld dat ik niks meer voor hem voel (lastiger dan het lijkt als je toch wel gevoelens hebt voor iemand) en geen relatie meer wil. Ook heb ik hem aangewezen op zijn gedrag (is toch wel belangrijk om aan te kaarten). Twijfelen doe ik niet meer, als ik de reacties en mijn verhaal terug lees. Ik verdien inderdaad beter!

Lang verhaal kort: hij belde huilend terug en vond dat ik overdreef :’). En waar ik bang voor was werd alsnog waarheid: hij begon te vertellen hoe leuk we het wel niet hebben altijd, en dat hij zich zal veranderen... ik heb midden in zijn verhaal opgehangen... mijn boodschap was namelijk duidelijk.

Ik vind het zielig voor hem, en sneu van de relatie die we ooit hadden. Zoals jullie al zeiden, is dat verleden tijd en laat hij nu zijn ware “ik” zien. Ik laat de medelijden geen reden zijn om hem nog een kans te geven. En eigenlijk als ik mijn gevoel aan de kant zet is er geen reden om hem zielig te vinden.

Genoeg vissen in de zee, maar vertrouwen blijft toch een ingewikkeld concept :(
Goed gedaan TO!!
Zielig voor hem? Iemand die zo manipuleert? Echt geen reden om hem zielig te vinden hoor, het is een zak die niet beter verdient hoor. Goed gedaan, TO!
Life is short. Eat dessert first.
3,5 uur elke keer naar hem toe rijden, dan zul je zelf ook wel heel tuk zijn op seks. Ik zie namelijk geen andere reden om daar naar toe te rijden. Jij hebt van alles voor hem over, maar hij niets van jou. Niet echt een geven en nemen relatie of wel?

Dat huilen van hem, dat zijn krokodillentranen. Nu pas veranderen omdat je het uit maakt maar eerder nooit willen luisteren als je probeerde te praten. Goed dat je het ingezien hebt. Heel verstandig! Soms is een forum nog ergens goed voor.
iones wijzigde dit bericht op 17-11-2018 20:11
32.52% gewijzigd
heel goed gedaan.

hij zal je vast nog wel een paar keer proberen te bellen, maar hou voet bij stuk nu!
Iedereen bedankt voor de reacties, die houden me sterk en geven me steun, iets wat mijn directe omgeving me niet kon bieden.

Ik verwacht binnenkort contact vanuit zijn kant, maar dat probeer ik te voorkomen (blokkeren op social media, nieuw nummer).

Ik heb het juiste gedaan! Dankzij jullie!! :)
Je zult je nu ook wel verdrietig voelen. Ga dus niet te veel in je eentje zitten simmen komende periode, want daar kun je zwak van worden. zoek je vriendinnen op en ga lekker uit!
Super goed gedaan Confusedlilbish! Je mag trots zijn op jezelf. Je hebt de macht over je eigen leven teruggenomen en gedaan wat het beste is voor jou.
Val niet voor zijn zielige gedoe, dat is alleen maar meer manipulatie om jou er weer onder te krijgen. Ga vooral wat leuks doen om je 'vrijheid' te vieren. Je hebt gewoon weer een hoop bijgeleerd en hopelijk overkomt dit je daardoor niet nog een keer.
Goed zo TO. En nu volhouden.

Want met een beetje pech komt hij (manipuleren?!) straks met het verhaal dat het aan jou ligt; dat jij niet duidelijk genoeg bent geweest en dat je eerder en/of duidelijker aan had moeten geven...etc.
En dat hij 'dus' nog een 'eerlijke' kans verdient.

Maar je hebt hem nu leren kennen zoals hij is.
Onthou dat goed.
Wat er niet in zit, komt er ook niet uit.
Ook niet als hij beterschap belooft.
Hij heeft zijn kans gehad, maar hij heeft het zelf verprutst.
Confusedlilbish schreef:
17-11-2018 20:12
Ik verwacht binnenkort contact vanuit zijn kant, maar dat probeer ik te voorkomen (blokkeren op social media, nieuw nummer).
Blokkeren is heel verstandig. Veel sterkte! :hug: Is er niet iemand in je omgeving (vriendin, nicht) met wie je wel kunt praten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven