Dreumes topic III
zaterdag 8 september 2018 om 22:05
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij
donderdag 22 november 2018 om 07:54
Hi,
ik lees al een tijdje mee maar nu toch maar een keer een berichtje,
ik heb een zoontje van bijna 14 maanden wat nog 3 flessen per dag krijgt. hebben jullie tips om deze af te bouwen?
momenteel krijgt hij er zelfs nog meer want hij is ook ziek, hoge koorts trillen en super duf ;( super zielig.
bedankt alvast voor de tips
ik heb een zoontje van bijna 14 maanden wat nog 3 flessen per dag krijgt. hebben jullie tips om deze af te bouwen?
momenteel krijgt hij er zelfs nog meer want hij is ook ziek, hoge koorts trillen en super duf ;( super zielig.
donderdag 22 november 2018 om 08:25
anoniem1701 schreef: ↑22-11-2018 07:54Hi,
Afwachten. Sommige kindjes zijn lang flesdrinkers en anderen niet. Onze kleine had enorme honger en kon dat nog niet wegeten met vast voedsel.
Kan hij al wel uit een beker of glas drinken? Ik zou dat stimuleren én veel variaties van vast voedsel aanbieden. Bijvoorbeeld met een monkey platter. Daar kan je ook hartige dingen op leggen zoals partjes ei, avocado, worst, etc.
donderdag 22 november 2018 om 09:25
[quote=GlitterCupcake post_id=29271964 time=1542871538 user_id=370054]
Afwachten. Sommige kindjes zijn lang flesdrinkers en anderen niet. Onze kleine had enorme honger en kon dat nog niet wegeten met vast voedsel.
Kan hij al wel uit een beker of glas drinken? Ik zou dat stimuleren én veel variaties van vast voedsel aanbieden. Bijvoorbeeld met een monkey platter. Daar kan je ook hartige dingen op leggen zoals partjes ei, avocado, worst, etc.
Ja hij drinkt ook uit een rietjesbeker, meestal suikervrije ranja die drinkt hij ook 1 tot 2 keer per dag leeg, hij eet verder ook gewoon 2 broodjes koekjes fruit en zijn avondeten, hij is wel super actief dus zal het dan wel nodig hebben, maar misschien eens wat anders aanbieden kan ik wel doen
Ja hij drinkt ook uit een rietjesbeker, meestal suikervrije ranja die drinkt hij ook 1 tot 2 keer per dag leeg, hij eet verder ook gewoon 2 broodjes koekjes fruit en zijn avondeten, hij is wel super actief dus zal het dan wel nodig hebben, maar misschien eens wat anders aanbieden kan ik wel doen
donderdag 22 november 2018 om 13:06
Helaas. Vannacht een extra grote luier aangetrokken en een romper maat 98/104 en haar buik was nog steeds natGlitterCupcake schreef: ↑20-11-2018 22:09Is het een buikslaper? Zo ja:
Heb je al getangaslipt? Dan doe je een te grote luier aan, strak met de plakkers en zo laag mogelijk als een tanga slip. Daarna wrijf je al het luier naar de voorkant en maak je de te grote romper dicht. Er zit dan heel veel absorberend materiaal aan de voorkant wat alles opvangt.
Onze kleine loost ook alles in zijn slaap.
donderdag 22 november 2018 om 15:12
@procne bij ons helaas ook strijk en zet. Heb me er maar bij neergelegd en krijgt elke dag schone pyjama. Soms zijn er dagen dat hij niet doorlekt, dan is 't een klein feestje 's morgens. Hij lijkt er zelf niet echt last van te hebben.
@flessen verminderen wat gebeurt er als je ze niet geeft? Ik heb de ochtend fles op een gegeven moment vervangen door een bord pap. Vond hij prima.en de melk bij de lunch heb ik in een rietjesbeker gedaan, ging ook goed. De fles voor 't slapen ben ik 1x vergeten en toen ging hij gewoon slapen en heb daarna de fles weggelaten. Nu bijna 15 maand en geen flessen meer. Had niet verwacht dat 't zo makkelijk zou gaan maar dus wel.
@flessen verminderen wat gebeurt er als je ze niet geeft? Ik heb de ochtend fles op een gegeven moment vervangen door een bord pap. Vond hij prima.en de melk bij de lunch heb ik in een rietjesbeker gedaan, ging ook goed. De fles voor 't slapen ben ik 1x vergeten en toen ging hij gewoon slapen en heb daarna de fles weggelaten. Nu bijna 15 maand en geen flessen meer. Had niet verwacht dat 't zo makkelijk zou gaan maar dus wel.
donderdag 22 november 2018 om 15:29
Familie zien: mijn ouders passen 1x pw op, ze wonen op een uur rijden dus daarbuiten zien we ze alleen met verjaardagen etc. Mijn broertje ongeveer 1x per maand. Schoonouders 2 keer per maand ongeveer (wonen op 10 min rijden maar de relatie tussen hun en mijn vriend is instabiel), schoonbroers wisselend maar niet vaak in ieder geval.
Mijn ouders willen naar ons dorp verhuizen in de komende 2 jaar, daar kijk ik wel naar uit. Mijn broertje zou ik ook graag vaker zien maar met beiden een druk leven en 45min reistijd lukt dat niet zo goed.
Doorlekken: buiten een grotere maat luier en romper kan ik alleen nog aanraden om na het avondeten geen drinken meer aan te bieden. En anders maar accepteren en uitkijken naar zindelijkheid
.
Een hoop zieke kinderen hier zeg, wat een ellende. Sterkte allemaal!
Ik klop even af, zoon lijkt de dans vooralsnog te ontspringen en vriend en ik beginnen weer op te knappen.
Mijn ouders willen naar ons dorp verhuizen in de komende 2 jaar, daar kijk ik wel naar uit. Mijn broertje zou ik ook graag vaker zien maar met beiden een druk leven en 45min reistijd lukt dat niet zo goed.
Doorlekken: buiten een grotere maat luier en romper kan ik alleen nog aanraden om na het avondeten geen drinken meer aan te bieden. En anders maar accepteren en uitkijken naar zindelijkheid
Een hoop zieke kinderen hier zeg, wat een ellende. Sterkte allemaal!
Ik klop even af, zoon lijkt de dans vooralsnog te ontspringen en vriend en ik beginnen weer op te knappen.
donderdag 22 november 2018 om 19:19
Dat zou mooi zijn Moondancer.
Hier valt 't allemaal qua hoeveel last wij ervan hebben mee maar zoon heeft' iets' wat hem dwars zit. Gelukkig overwegend vrolijk en slaapt goed.
Vroeg me af of jullie dreumesen dit ook doen. Zoon zit heel veel op z'n hurken te spelen. Mw van de schoenwinkel zei laatst dat had heel knap is om lang zo te zitten(als je net begint met lopen en los staan) . Ik vond 't eigenlijk wel normaal. Doen die van jullie dat ook?
Ook vroeg ik me af of er meer zijn hier met een zoals wij het noemen touwen en snoeren fetisj? Hij is écht geobsedeerd met snoertjes, touwtje etc. Kan daar heeeeel lang gebiologeerd mee bezig zijn. Of hangt het om z'n nek, als een soort sjaal. Maar zijn sjaal wil hij niet om z'n nek overigens. Ik vraag mij af waarom het leuk is haha.
Hier valt 't allemaal qua hoeveel last wij ervan hebben mee maar zoon heeft' iets' wat hem dwars zit. Gelukkig overwegend vrolijk en slaapt goed.
Vroeg me af of jullie dreumesen dit ook doen. Zoon zit heel veel op z'n hurken te spelen. Mw van de schoenwinkel zei laatst dat had heel knap is om lang zo te zitten(als je net begint met lopen en los staan) . Ik vond 't eigenlijk wel normaal. Doen die van jullie dat ook?
Ook vroeg ik me af of er meer zijn hier met een zoals wij het noemen touwen en snoeren fetisj? Hij is écht geobsedeerd met snoertjes, touwtje etc. Kan daar heeeeel lang gebiologeerd mee bezig zijn. Of hangt het om z'n nek, als een soort sjaal. Maar zijn sjaal wil hij niet om z'n nek overigens. Ik vraag mij af waarom het leuk is haha.
donderdag 22 november 2018 om 20:57
Ik heb het zelf niet getest maar heb gelezen dat het ook kan helpen om luier gewoon om te doen dan buitenste laag open maken zodat urine door kan lopen en daarover andere luier andersom.
donderdag 22 november 2018 om 21:02
Teckeltje88 schreef: ↑22-11-2018 19:19Dat zou mooi zijn Moondancer.
Dat op de hurken spelen doet de onze ook en daar kregen wij ook opmerkingen over. Dat het knap was. Ik denk dat dat wel meevalt. Ik denk dat mensen op verschillende manieren zitten en dat op de hurken voor de één heel ontspannen is. Ik zit altijd in kleermakerszit. Met de zwangerschapsyoga werd ik vol bewondering aangekeken dat ik mijn voeten zò onder mijn lijf vouwde (met mijn obesitas) maarja, als je eenmaal altijd zo zit, is het makkelijk
Touwtjes ‘dragen’ als accessoire doet de onze ook. Ook sliertjes van online bestellingen of hengsels van handtassen
donderdag 22 november 2018 om 21:06
Die tip had ik gekregen in mijn doorlek-topic
donderdag 22 november 2018 om 21:21
GlitterCupcake schreef: ↑22-11-2018 21:06Die tip had ik gekregen in mijn doorlek-topicZat z’n bed onder met van die gore volgeplasde gelkorrels.
Ik ga eens kijken voor dikke kralen, goed idee.
donderdag 22 november 2018 om 22:19
Op de hurken zitten heeft ze een paar mnd veel gedaan en nu nauwelijks meer. Als het even kan wikkelt ze ook snoeren rond haar nek, de stofzuiger kan ik niet laten staan want zij trekt het snoer eruit en wikkelt het 3x rond haar nek om vervolgens in de knup te komen.
Onlangs heeft iemand op het kdv een kleine gehaakte vlaggenlijn getrakteert, dat is nu een accesoire waar ze heel trots steeds mee rond loopt in huis
Onlangs heeft iemand op het kdv een kleine gehaakte vlaggenlijn getrakteert, dat is nu een accesoire waar ze heel trots steeds mee rond loopt in huis
donderdag 22 november 2018 om 23:47
Welk merk luier gebruiken jullie? Mijn dochter, buikslaper, had dat ook altijd. Tot ik de tip kreeg om een ander merk luier te gebruiken. Ik ging van pampers baby dry naar kruidvat. En ze lekte nooit meer door in de nacht. Misschien helpt dat?
vrijdag 23 november 2018 om 05:45
Die van ons zit ook vaak op zijn hurken en mijn schoonzusje zei ook dat ze dat zo knap vond. In Thailand zitten ze ook veel zo op de hurken met de voeten helemaal plat, maar zij kon dat niet (en ze is echt heel sportief en fit). Nou, wij hebben het met heel het gezelschap geprobeerd en zelfs mijn zwager die vroeger heeft geturnd kon het niet. Dus ik vind het toch best knap hoor.
vrijdag 23 november 2018 om 07:41
Bij mij lekt kruidvat ook door 
Heb nu Lidl, uit nood geboren. Dat gaat redelijk. Straks weer gewoon etos wat ik altijd heb.
Leuk dat het hurken herkenbaar is. En envelop dat zou zoon ook doen ware het niet dat wij een snoer loze stofzuiger hebben
Maar zo'n vlaggenlijn zou hij dus ook mee blijven zeulen. Hij heeft ook een mooie houten vrachtwagen met touw. Je kan al raden waar hij mee speelt... Niet met de auto natuurlijk. Idem voor zijn trek krokodil haha.
Heb nu Lidl, uit nood geboren. Dat gaat redelijk. Straks weer gewoon etos wat ik altijd heb.
Leuk dat het hurken herkenbaar is. En envelop dat zou zoon ook doen ware het niet dat wij een snoer loze stofzuiger hebben
Maar zo'n vlaggenlijn zou hij dus ook mee blijven zeulen. Hij heeft ook een mooie houten vrachtwagen met touw. Je kan al raden waar hij mee speelt... Niet met de auto natuurlijk. Idem voor zijn trek krokodil haha.
vrijdag 23 november 2018 om 07:53
CHL schreef: ↑23-11-2018 05:45Die van ons zit ook vaak op zijn hurken en mijn schoonzusje zei ook dat ze dat zo knap vond. In Thailand zitten ze ook veel zo op de hurken met de voeten helemaal plat, maar zij kon dat niet (en ze is echt heel sportief en fit). Nou, wij hebben het met heel het gezelschap geprobeerd en zelfs mijn zwager die vroeger heeft geturnd kon het niet. Dus ik vind het toch best knap hoor.
Zou het niet gewoon bouw van een lijf kunnen zijn
Ik denk niet dat het fit of knap is maar bouw.
vrijdag 23 november 2018 om 08:42
Flessen afbouwen:
Wij zijn begonnen met tussen de middag de fles niet meer te geven, maar rietjesbeker met gewone koude melk.
Daarna de ochtendfles niet meer geven, maar gewone koude melk in rietjesbeker bij de boterham.
Avondflesje krijgt ze nog wel, omdat ik nog een half pak opvolgmelk van nutrilon heb. Ben deze wel kwa hoeveelheid aan het afbouwen, geen 180 meer, maar nu 120.
Als mijn pak leeg is ga ik haar gewone melk geven, misschien wel opgewarmd. Weet nog niet.
Lekkende luiers: hier komt het ook af en toe voor, ik gebruik pampers premium protection en zit nu op 4+ maar heb ook alvast maat 5 liggen voor als die andere op zijn.
Op hurken spelen doet ze hier nog niet, maar ze staat ook nog niet los natuurlijk.
Gebukt met benen recht kan ik mijn handen plat op de grond zetten, en ja ik heb ook best wel overgewicht! Mijn vriend kan het ook niet.
Wij zijn begonnen met tussen de middag de fles niet meer te geven, maar rietjesbeker met gewone koude melk.
Daarna de ochtendfles niet meer geven, maar gewone koude melk in rietjesbeker bij de boterham.
Avondflesje krijgt ze nog wel, omdat ik nog een half pak opvolgmelk van nutrilon heb. Ben deze wel kwa hoeveelheid aan het afbouwen, geen 180 meer, maar nu 120.
Als mijn pak leeg is ga ik haar gewone melk geven, misschien wel opgewarmd. Weet nog niet.
Lekkende luiers: hier komt het ook af en toe voor, ik gebruik pampers premium protection en zit nu op 4+ maar heb ook alvast maat 5 liggen voor als die andere op zijn.
Op hurken spelen doet ze hier nog niet, maar ze staat ook nog niet los natuurlijk.
Gebukt met benen recht kan ik mijn handen plat op de grond zetten, en ja ik heb ook best wel overgewicht! Mijn vriend kan het ook niet.
vrijdag 23 november 2018 om 09:32
vrijdag 23 november 2018 om 10:10
Haha ik zie nu voor me dat er her en der in het land forummers pogingen doen om met platte voeten op hun hurken te zitten.
Zoon gaat altijd op zijn billen zitten overigens. Hij is verder best wel lenig, net als ik. Zijn vader daarentegen....
Wij gaan morgen naar een sinterklaasfeest van het werk van vriend. En ik ben heel benieuwd wat zoon daarvan gaat vinden. Het hele sinterklaasgebeuren gaat nog grotendeels langs hem heen, en hij kent daar buiten ons niemand. Zou me niks verbazen als hij het een beetje eng vind. Hopelijk kan hij met wat andere kinderen spelen en ontdooit hij dan wel.
Nog een doorlek-tip trouwens: geen romper aan doen. Zoon draagt gewoon zn luier met een pyamashirt erboven. (tenzij het erg koud wordt, dan krijgt hij wel een romper aan met lange mouwen voor onder zn pyama).
Zoon gaat altijd op zijn billen zitten overigens. Hij is verder best wel lenig, net als ik. Zijn vader daarentegen....
Wij gaan morgen naar een sinterklaasfeest van het werk van vriend. En ik ben heel benieuwd wat zoon daarvan gaat vinden. Het hele sinterklaasgebeuren gaat nog grotendeels langs hem heen, en hij kent daar buiten ons niemand. Zou me niks verbazen als hij het een beetje eng vind. Hopelijk kan hij met wat andere kinderen spelen en ontdooit hij dan wel.
Nog een doorlek-tip trouwens: geen romper aan doen. Zoon draagt gewoon zn luier met een pyamashirt erboven. (tenzij het erg koud wordt, dan krijgt hij wel een romper aan met lange mouwen voor onder zn pyama).
vrijdag 23 november 2018 om 13:31
Wij hebben morgen ook een sinterklaas feest op het werk van mijn man. Ik verwacht dat mijn zoontje daar nog te jong voor is. Bij de intocht vond hij de muziek te hard, toen de pieten weg van de muziek liepen was het al leuker.Moondancer schreef: ↑23-11-2018 10:10
Vind het wel heel leuk dat er zoiets georganiseerd wordt, bij mijn werk is dat allemaal niet.
vrijdag 23 november 2018 om 13:49
Morgen sinterklaas bij het KDV, vorig jaar vond ze het prima, ben benieuwd of het nu wat enger is nu ze meer snapt. Zondag Sinterklaas van het werk, maar vind het kdv voldoende. Lekker kleinschalig en met kindjes die ze kent. (en ik heb geen zin om 2x een uur in de auto te zitten).
Morgen oma verhuizen. Zal blij zijn als t december is!
Morgen oma verhuizen. Zal blij zijn als t december is!