Moderator Relaties

26-05-2008 20:06 1888 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,

vanwege de nieuwe pijlerverdeling onder de Angels (zie vivapijler), hierbij een nieuw modtopic voor jullie, zodat jullie weten welke Angel nu bij welke pijler hoort!

Dit topic is voor al je verzoekjes, vragen en opmerkingen mbt de relatiepijler. Wil je liever iets per mail vragen, dan ben ik mailbaar via vivaangel5@gmail.com

Forum ze!

Groeten, Angel 5
quote:Viva Angel5 schreef op 16 maart 2009 @ 08:58:

@Jacqie; het feit dat iemand veel deelt op het forum is geen vrijbrief voor anderen om iemands privé dan maar helemaal op het forum te slingeren, of om iemand dan maar te gaan bedreigen.

En verder; het enige wat jullie lezen is dat het topic is verwijderd wegens privacy. Jullie kunnen niet weten wat er verder voor mails en/of bewijzen achter de schermen aan ons is overgedragen waardoor wij zeer gegronde redenen zien voor verwijderen van het topic. Dus misschien is een "ik denk dat ze het weg wil hebben vanwege de reacties" een beetje te kort door de bocht.

En ik ben helemaal niet Jolantjes grootste fan, maar je moet haar nageven dat zij best tegen een stootje kan en felle kritieken kan verdragen op het forum.

Oké dat ben ik met je eens...niet dat dat wat uitmaakt

Vind ook absoluut niet dat iemand via mail ofzo lastiggevallen en/of bedreigd hoeft te worden.
quote:yasmijn schreef op 16 maart 2009 @ 14:13:

Ik weet het. Je weet dat ik ook in het grensgebied woon en door de aantrekkelijke prijzen in de Pruus gaan de mensen hier massaal de poal over.

Yep! Gelukkig zitten we hier niet in de NL-enclave, maar gewoon lekker tussen de Duutsers

quote:Jacqie schreef op 16 maart 2009 @ 17:48:

[...]

Oké dat ben ik met je eens...niet dat dat wat uitmaakt

Vind ook absoluut niet dat iemand via mail ofzo lastiggevallen en/of bedreigd hoeft te worden.Precies
Zeg Angels, hebben jullie je gerealiseerd dat als mensen het gore lef hebben één of ander geloof aan te hangen, en dat nog kenbaar te maken ook, het alom geprezen respect hier direct verdwijnt, en mensen net zo lang afgefakkeld worden tot ze ofwel maar vertrekken, ofwel zaken via e-mail gaan bespreken?

Ik snap dat het tegenwoordig bon ton is om alles wat ook maar in de richting van enige vorm van "geloof" gaat af te doen als geschift, en het doodschoppen niet waard. Maar het is zo verrekte respectloos, het verrast me soms wat dat jullie daar niet op ingrijpen eerlijk gezegd.

Begrijp me niet verkeerd, persoonlijk raakt het me volstrekt niet. Maar het valt me op dat zodra het over geloof gaat, desnoods zijdelings, mensen echt de grond in gestampt mogen worden hier.
Eeeh Rider, misschien kan je wat links aangeven van topics waar dat gebeurt? Dan kunnen we er ook op ingrijpen.
quote:Viva Angel5 schreef op 16 maart 2009 @ 23:41:

Eeeh Rider, misschien kan je wat links aangeven van topics waar dat gebeurt? Dan kunnen we er ook op ingrijpen.Het is nu op tamelijk stuitende wijze gaande in het topic van "tweedekans" over de ontbinding van een RK huwelijk, maar het is zonder uitzondering in ieder topic waarin ook maar zijdelings de kans aanwezig is mensen met enige vorm van geloof fijn aan te stampen.
Bedankt dat je me er op wijst (had er echt geen idee van). Ik ga hier en daar even lezen en ingrijpen (alleen red ik dat vandaag niet overal!) Thanx!
wat, mag de hypocrisie van de rk kerk niet aangekaart worden?
Geheel eens met rider. Tweedekans maakt speciaal voor haar topic RK-huwelijk ontbinden een extra gebruikersnaam aan.. En de reacties die offtopic zijn en geenzins bijdrage aan een antwoord op de vraag van Tweedekans nodigen nu niet echt uit om door te praten over haar vraag. Wij doen het wel via de mail.
nou, als we gaan modereren op posts die niet geheel in lijn zijn met de OP dan kan de tent dicht.
Ook eens met Rider. Dankjewel Angel!
Posts hoeven niet geheel in lijn te zijn met TO en hoeven ook niet alleen maar positief te zijn(ze vroeg ook om ervaringen positief en negatief lijkt mij), maar om het bij het onderwerk te houden, ontbinden van een RK-huwelijk, lijkt mij wel handig. Verkrachtende priesters hebben niet zoveel met een ontbinding van een huwelijk te maken.
quote:RosieRo schreef op 17 maart 2009 @ 14:22:

wat, mag de hypocrisie van de rk kerk niet aangekaart worden?

Ja hoor, natuurlijk wel, maar maak daar dan even een nieuw topic voor aan! Een TO met zulke duidelijke en gerichte vragen als "Tweedekans" zit niet te wachten op allerlei offtopic meningen over de RK-kerk. En al helemaal niet als ze en passant ook nog door deze en gene beledigd wordt.

Ik ga vanavond (of misschien straks nog even) flink snoeien in het topic.
En nu graag hier ook weer ontopic!
Fijn Angel!
quote:Viva Angel5 schreef op 17 maart 2009 @ 14:35:

[...]

Ja hoor, natuurlijk wel, maar maak daar dan even een nieuw topic voor aan! Een TO met zulke duidelijke en gerichte vragen als "Tweedekans" zit niet te wachten op allerlei offtopic meningen over de RK-kerk. En al helemaal niet als ze en passant ook nog door deze en gene beledigd wordt.

Ik ga vanavond (of misschien straks nog even) flink snoeien in het topic.

ik kan alleen voor mijn eigen opmerking spreken mbt dat ik deze manier van huwelijken ontbinden zie als knechting van vrouwen en het ondergraven van hun positie/geloofwaardigheid.

Ontopic, want over het proces van rk huwelijksontbinding, en mijn subjectieve mening.

ik ga er dan ook vanuit dat die opmerking blijft staan.

Als iemand vraagt om advies over zwanger worden en aangeeft dat haar partner veel drinkt, dan kan je er gif op innemen dat daar commentaar op komt. TO gaat dan roepen dat ze om advies vraagt ter conceptie en dat ze verder niet om commentaar gevraagd heeft. Toch zal het commentaar gewoon blijven staan. Waarom moet er voor geloof weer een uitzondering gemaakt worden?
quote:Viva Angel5 schreef op 17 maart 2009 @ 14:21:

Bedankt dat je me er op wijst (had er echt geen idee van). Ik ga hier en daar even lezen en ingrijpen (alleen red ik dat vandaag niet overal!) Thanx!Graag gedaan. Het is op dit forum inmiddels meer dan normaal geworden dat mensen die uiting geven aan (christelijk) geloof totaal afgezeken worden, en dat lijkt me toch jammer. Succes met opruimen!
net als dat mensen die roken vaak op commentaar kunnen rekenen, of mensen die met zwangerschap/kinderen iets niet geheel volgens de 'voorschriften' doen, of mensen die aangeven herbalife te eten.

mag allemaal onder het motto: openbaar forum, als t je niet bevalt ga je maar weg.
Eens met Rosie. Angel, en ja dat was jij , op het Betaalde Sekstopic heb jij -ondanks het feit dat het was opgezet voor mensen die in de sector zitten of er gebruik van maken- nooit willen ingrijpen. Immers, iedereen mocht discussieren, het is een openbaar forum....

Waarom is dat anders als religie ter sprake komt? Of is dat zaligmakender dan betaald neuken of roken?
Ik kom vanavond reageren dames, heb nu even 2 kindermonden die gevoed moeten worden enzo
quote:RosieRo schreef op 17 maart 2009 @ 16:33:

net als dat mensen die roken vaak op commentaar kunnen rekenen, of mensen die met zwangerschap/kinderen iets niet geheel volgens de 'voorschriften' doen, of mensen die aangeven herbalife te eten.

mag allemaal onder het motto: openbaar forum, als t je niet bevalt ga je maar weg.

Eh nee hoor, dat vind ik niet. Tuurlijk mag je het aan TO mededelen dat je het er niet mee eens bent ofzo, mits ontopic en mits met respect. Zoals in dit topic gebeurde, werd TO aangevallen op haar geloof/levenswijze op een manier waarbij ik me bijna ga schamen voor mijn medeforummers. Laat een ander toch in hemelsnaam in zijn/haar waarde, ongeacht welke kleur die persoon heeft, welk geloof ie aanhangt en of ie wel of niet rookt als een ketter of weet ik wat.

En ja, het is een openbaar forum. Maar de gedachte die Viva uitdraagt is niet "als t je niet bevalt ga je maar weg" maar juist "iedereen is hier welkom en heeft recht op een goede discussie met respectvolle discussiepartners". En een goede discussie is niet per definitie Libelle-niveau, waar het allemaal wat tammer is. Een goede discussie mag echt wel (gráág zelfs) pittig en fel zijn, zolang men elkaar in zijn/haar waarde laat.
Enne, aangevallen worden omdat je een prostituee bent?

Vind het met twee maten meten eerlijk gezegd. Als ik heeeeeeel eerlijk ben he
quote:Digitalis schreef op 17 maart 2009 @ 17:26:

Eens met Rosie. Angel, en ja dat was jij , op het Betaalde Sekstopic heb jij -ondanks het feit dat het was opgezet voor mensen die in de sector zitten of er gebruik van maken- nooit willen ingrijpen. Immers, iedereen mocht discussieren, het is een openbaar forum....

Waarom is dat anders als religie ter sprake komt? Of is dat zaligmakender dan betaald neuken of roken?

Da's een kwestie van interpretatie Digitalis, maar ik wil je met alle liefde uitleggen hoe ik dat zie

Het betaalde sekstopic is opgezet door een dame uit het vak. De oorspronkelijke opzet was, om met vakgenoten te kletsen over betaalde seks. Aangezien we op viva niet met besloten topics werken (zie ook bv de topics waar men een ledenstop op wil op de kinderenpijler; daar beginnen we niet aan) is iedereen welkom om mee te discussieren op het betaalde seks topic.

Alle "tegenstanders" (want daar doel jij denk ik op) gaan in op de inhoudelijke aspecten van het beroep. En da's prima, da's ontopic en past goed bij het topic wat een erg interessant topic is en al een hele poos actief is. Ook zijn er mensen geweest die lukraak een beetje komen lopen schelden of hengelen. Ook "tegenstanders" zijn wel eens minder respectvol geweest, net als "de dames uit het vak" dat wel eens waren. En van iedereen heb ik dat soort dingen bewerkt. En dat was niet éénmalig. Dus voor je mij beschuldigt van "niet in willen grijpen" had je misschien beter eerst het topic volledig kunnen doorlezen.

Enfin, zonder er een welles-nietus spelletje van te willen maken; ik vind dat er bij dit topic (het topic over het geloof dus) over véél grenzen heen is gepost, en dat was mijn reden tot ingrijpen. En ik zou dat bij elk ander topic op mijn pijlers doen als er zoveel klachten over zouden komen. (En ja; ook als ik het zelf las oid, voordat men weer denkt dat ik alleen ingrijp als er geklaagd wordt).

Bovenstaande + mijn reactie op RosieRo vind ik voldoende uitleg over mijn actie van vanmiddag. Mochten er nog concrete vragen zijn over het modereerbeleid dan zijn jullie uiteraard vrij om die te stellen
quote:Digitalis schreef op 17 maart 2009 @ 20:24:

Enne, aangevallen worden omdat je een prostituee bent?

Vind het met twee maten meten eerlijk gezegd. Als ik heeeeeeel eerlijk ben he Ben jíj even ongeduldig...
Ik zoek het topic van Goes... ik ga voor mezelf beginnen.

Waar is dat gebleven?
De sterkste liefde is die, welke zijn eigen zwakte kan laten zien
Dank je wel! Allereerst voor de forummers die mijn topic hier gemeld hebben, daarnaast aan de Angel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven