Het grote speelgoedtopic 2018
woensdag 28 november 2018 om 17:01
Iets voor buiten? Skateboard, stepje of misschien trampolinehal in de buurt? Dan daar 5 ritten kaart voor ofzo.ShaunTheSheep schreef: ↑28-11-2018 16:52Handen in het haar hier!
Wat koop je voor een jarige jet die 6 wordt een paar dagen na sinterklaas en alles alles alles al heeft? Aan beide kanten samengesteld gezin met meerdere kinderen en 4 paar verwengrootouders. Geen rust in de kont voor spelen/knutselen/kleuren. En hoe meer kleurig plastic hoe beter. Wat kan je daar nog voor kopen?
woensdag 28 november 2018 om 19:44
Zeker leuk maar meer voor de ouders om te geven, ik zoek iets kleiners. Gaat niet om mijn kindje, ik zoek wat voor dochter van vrienden. Hoewel ze overigens ook net (weer) een hele nieuwe kamer met meubels etc heeft gehad.
Misschien een ge-/verbruiksartikel zit ik net nog te denken. Nagellakjes of douchespulletjes en haarspeldjes of zo, is dat leuk?
woensdag 28 november 2018 om 20:06
woensdag 28 november 2018 om 20:41
- raamstickersShaunTheSheep schreef: ↑28-11-2018 19:44Zeker leuk maar meer voor de ouders om te geven, ik zoek iets kleiners. Gaat niet om mijn kindje, ik zoek wat voor dochter van vrienden. Hoewel ze overigens ook net (weer) een hele nieuwe kamer met meubels etc heeft gehad.
Misschien een ge-/verbruiksartikel zit ik net nog te denken. Nagellakjes of douchespulletjes en haarspeldjes of zo, is dat leuk?
- dekbedovertrek
- kerst-haarelastiekjes of haarband
- kersttrui (als je haar kledingmaat weet natuurlijk)
- pantoffels
woensdag 28 november 2018 om 20:47
Fiorah schreef: ↑25-11-2018 17:15Ik heb een dringende hulpvraag! Mijn kleine meisje (ruim 1,5) vindt bijna niks leuker dan met kleine houten figuurtjes te spelen uit onze bordspelletjes, of dobbelstenen of met muntjes eventueel. Omdat ze niks meer in haar mond stopte, mocht ze dat. Nu doet ze dat echter alsnog, maar dan uit ondeugd. Ze weet dat ik erop reageer en probeert het dus uit. Ik ben er echt totaal niet blij mee en wil het dus weghalen. Maar. Ze vindt het zó leuk! Ze gebruikt de blokjes/dobbelstenen om ze in en uit een bakje te doen, erin te roeren, ze is er eindeloos mee zoet. Heeft iemand tips voor alternatieven die wél dreumesveilig zijn, en dus niet inslikgevaarlijk, maar die een vergelijkbaar effect hebben? Dan kan ik die neerleggen en net doen alsof ze van mij zijn en eigenlijk niet voor haar, en dan wil ze ze vanzelf hebben....![]()
Of wat dacht je van gewoon neen zeggen. Uitleggen dat wanneer ze die dingen nog in haar mond stopt, ze duidelijk nog niet groot genoeg is om daar mee te spelen en dan wegleggen. Die kleintjes snappen best meer dan je denkt.
Je kan later nog altijd - begeleid - nog eens opnieuw proberen, met de nodige uitleg erbij natuurlijk.
Niet slecht bedoeld hoor maar Je kan het misschien zielig vinden , persoonlijk vind ik een stikkend kind nog véééééél zieliger.
Mogelijk alternatief: een blokkenstoof?
woensdag 28 november 2018 om 22:04
Ze gaan pas vanaf maat 116GlitterCupcake schreef: ↑28-11-2018 21:15Jaaaaaaaaaaaaaaaah! Die met de flamingo per heden van mij! Of ja van mijn peuter![]()
woensdag 28 november 2018 om 22:13
Lol surprise, slijm, putty, stringz touw, kleurboek van top model. Daar maak je mijn 6-jarige blij mee.ShaunTheSheep schreef: ↑28-11-2018 16:52Handen in het haar hier!
Wat koop je voor een jarige jet die 6 wordt een paar dagen na sinterklaas en alles alles alles al heeft? Aan beide kanten samengesteld gezin met meerdere kinderen en 4 paar verwengrootouders. Geen rust in de kont voor spelen/knutselen/kleuren. En hoe meer kleurig plastic hoe beter. Wat kan je daar nog voor kopen?
woensdag 28 november 2018 om 22:41
Wij hebben een peuter (2jr) die niks leuker vindt om lego poppetjes in en uit elkaar te halen... Ik vind het eigenlijk net iets te klein allemaal, ik ben eigenlijk op zoek naar iets soortgelijks om mee te spelen. Hebben jullie tips?? Heb al zoveel leuke kado tips gelezen, ben benieuwd! Sint en Piet zullen jullie dankbaar zijn
woensdag 28 november 2018 om 23:00
Duplo poppetjes? Of zijn die hetzelfde?Dolly_1980 schreef: ↑28-11-2018 22:41Wij hebben een peuter (2jr) die niks leuker vindt om lego poppetjes in en uit elkaar te halen... Ik vind het eigenlijk net iets te klein allemaal, ik ben eigenlijk op zoek naar iets soortgelijks om mee te spelen. Hebben jullie tips?? Heb al zoveel leuke kado tips gelezen, ben benieuwd! Sint en Piet zullen jullie dankbaar zijn![]()
woensdag 28 november 2018 om 23:15
Playmobil? Alleen kan daar vaak alleen een jasje uit ofzo toch? (Hebben we zelf niet)
Bij duplo kan meestal niks los bij de poppetjes. Wel kan peuter er waarschijnlijk lekker mee bouwen.
Dit vind ik een beetje een vage site, maar het plaatje is wel duidelijk van kralen die je aan elkaar kan klikken:
http://www.123babywinkel.nl/product/7/2 ... ralen.html
Bij duplo kan meestal niks los bij de poppetjes. Wel kan peuter er waarschijnlijk lekker mee bouwen.
Dit vind ik een beetje een vage site, maar het plaatje is wel duidelijk van kralen die je aan elkaar kan klikken:
http://www.123babywinkel.nl/product/7/2 ... ralen.html
woensdag 28 november 2018 om 23:21
Als het puur om het in en uit elkaar halen van een poppetje gaat:Dolly_1980 schreef: ↑28-11-2018 22:41Wij hebben een peuter (2jr) die niks leuker vindt om lego poppetjes in en uit elkaar te halen... Ik vind het eigenlijk net iets te klein allemaal, ik ben eigenlijk op zoek naar iets soortgelijks om mee te spelen. Hebben jullie tips?? Heb al zoveel leuke kado tips gelezen, ben benieuwd! Sint en Piet zullen jullie dankbaar zijn![]()
https://www.speelgoed-kampioen.nl/melis ... edpop.html
Magnetische aankleedpop van Melissa & Doug
woensdag 28 november 2018 om 23:34
Zoiets misschien?:Dolly_1980 schreef: ↑28-11-2018 22:41Wij hebben een peuter (2jr) die niks leuker vindt om lego poppetjes in en uit elkaar te halen... Ik vind het eigenlijk net iets te klein allemaal, ik ben eigenlijk op zoek naar iets soortgelijks om mee te spelen. Hebben jullie tips?? Heb al zoveel leuke kado tips gelezen, ben benieuwd! Sint en Piet zullen jullie dankbaar zijn![]()

Of Smartmax dieren?
https://www.bol.com/nl/p/smartmax-my-fi ... eQQAvD_BwE
Dit zijn in ieder geval 'poppetjes' die in en uit elkaar kunnen, maar wel veiliger zijn. Of is het hem juist te doen om het priegelen?
donderdag 29 november 2018 om 06:22
Wat een leuke ideeen!nicole123 schreef: ↑28-11-2018 23:34Zoiets misschien?:
Of Smartmax dieren?
https://www.bol.com/nl/p/smartmax-my-fi ... eQQAvD_BwE
Dit zijn in ieder geval 'poppetjes' die in en uit elkaar kunnen, maar wel veiliger zijn. Of is het hem juist te doen om het priegelen?
donderdag 29 november 2018 om 21:31
vrijdag 30 november 2018 om 00:22
Bij IKEA hebben ze ook poppetjes die je uit elkaar kunt halen. Zijn een flink stuk groter dan lego poppetjes.
https://m2.ikea.com/nl/nl/p/lillabo-spe ... -60242614/
https://m2.ikea.com/nl/nl/p/lillabo-spe ... -60242614/
zaterdag 1 december 2018 om 07:24
Hier is pakjesavond, nou ja technisch gezien middag, aangebroken.
Pup weet van niets. Vanmiddag komen opa en oma's en dan gaan we het vieren.
Ik moet alleen nog een start verzinnen. Onze buren die altijd klopten zijn verhuisd en andere buren hebben we niet. Om het lastig te maken hebben we ook nog een brievenbus aan de buitenkant, dus als iemand nog ideeën heeft... graag!
Ik moet alleen nog een start verzinnen. Onze buren die altijd klopten zijn verhuisd en andere buren hebben we niet. Om het lastig te maken hebben we ook nog een brievenbus aan de buitenkant, dus als iemand nog ideeën heeft... graag!
zaterdag 1 december 2018 om 08:43
Wat ik doe: zak buiten zetten voor de deur, dan naar de wc gaan en keihard bonzen op de wc deur. De kinderen horen toch niet precies waar het gebons vandaan komt en nemen direct aan dat het de voordeur was. Zodra ze de hal in komen kom ik uit de wc en gaan we samen kijken wie er op de deur bonsde en vinden we de zak.Rubble schreef: ↑01-12-2018 07:24Hier is pakjesavond, nou ja technisch gezien middag, aangebroken.
nicole123 wijzigde dit bericht op 01-12-2018 09:00
2.95% gewijzigd
zaterdag 1 december 2018 om 08:49
Heb ik enorm mijn best gedaan op heel mooie cadeaus, blijken mijn kinderen gisteren opeens het aller-allerliefste een simpele chocoladeletter te willen krijgen van de Sint.
Nou maar hopen dat oma die vandaag in de zak heeft gedaan en anders zal ik ze misschien voor 5 december nog kopen voor ze, als ik ze daar zo gelukkig mee maak.
zaterdag 1 december 2018 om 09:28
nicole123 schreef: ↑01-12-2018 08:43Wat ik doe: zak buiten zetten voor de deur, dan naar de wc gaan en keihard bonzen op de wc deur. De kinderen horen toch niet precies waar het gebons vandaan komt en nemen direct aan dat het de voordeur was. Zodra ze de hal in komen kom ik uit de wc en gaan we samen kijken wie er op de deur bonsde en vinden we de zak.
Zo deden we het vroeger thuis ook, maar wij hebben een glazen deur naar de gang. Ook hebben we een buiten brievenbus, dus net doen alsof er een brief door de brievenbus is gedaan is ook geen optie.
Daar hebben we niet aan gedacht bij het aanschaffen van de nieuwe voordeur deze zomer