Dreumes topic III

zaterdag 8 september 2018 om 22:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

vrijdag 30 november 2018 om 07:47
Middag ging iets beter gelukkig. Zoon heeft lekker bad gespeeld, dat vond hij leuk. Aankleden was weer drama helaas. Na het avondeten hebben we nog lekker samen gespeeld en dat ging ook goed.
Vanochtend heedt hij nog een kwartiertje bij ons in bed gelegen voordat we eruit moesten, toen we op zijn kamer kwamen voor het aankleden ging het weer mis. Hij word zo boos als ik zijn luier wil verschonen en hem wil aankleden. Hij trekt super hard aan mn haar (zie maar eens los te komen) en als ik los ben wil hij gaan slaan...
Helaas geen tips tegen het slaan dus, zit er zelf ook middenin.
Vanochtend heedt hij nog een kwartiertje bij ons in bed gelegen voordat we eruit moesten, toen we op zijn kamer kwamen voor het aankleden ging het weer mis. Hij word zo boos als ik zijn luier wil verschonen en hem wil aankleden. Hij trekt super hard aan mn haar (zie maar eens los te komen) en als ik los ben wil hij gaan slaan...
Helaas geen tips tegen het slaan dus, zit er zelf ook middenin.

vrijdag 30 november 2018 om 07:55

vrijdag 30 november 2018 om 08:34
Hahaha hier doen we ook altijd super debiel met aan en uitkleden. We hebben ook meerdere poepie liederen (credits wederom bij papa)GlitterCupcake schreef: ↑30-11-2018 08:23Of tijdens het aan/uit trekken van een broek ‘Shake ya ass, but watch yourself Shake ya ass, show me what you workin with Shake ya ass, but watch yourself ’ zingen en daar dan rigoreus de broek van links naar rechts schudden met de beentjes en billen er in..![]()
Net was zoon Sesamstraat aan 't kijken. Ik dronk warme koffie. Komt papa naar beneden. Staat ie (voor 't eerst) te roepen: papa papa!!!

vrijdag 30 november 2018 om 09:13
Hahaha die poepliedjes zijn herkenbaar! Hier ook een heel repertoire.
Lief is dat he teckeltje. Sinds twee weken hier ook. En als er andere mensen zijn wijst hij naar mij en zegt hij 'mama!' zo van, kijk dat is mijn mama.
Hier iets te vroeg gejubeld over het doorslapen. Afgelopen nachten weer feest, vannacht zelfs na 4 uur niks meer geslapen. Echt geen idee wat hem mankeert want eenmaal beneden is hij weer helemaal het mannetje. Aargh lustte ik maar koffie...
Lief is dat he teckeltje. Sinds twee weken hier ook. En als er andere mensen zijn wijst hij naar mij en zegt hij 'mama!' zo van, kijk dat is mijn mama.
Hier iets te vroeg gejubeld over het doorslapen. Afgelopen nachten weer feest, vannacht zelfs na 4 uur niks meer geslapen. Echt geen idee wat hem mankeert want eenmaal beneden is hij weer helemaal het mannetje. Aargh lustte ik maar koffie...

vrijdag 30 november 2018 om 10:18
Hallo iedereen
na veel gedoe en emoties bij de haptonoom gaat het weer wat beter met me.
Stond ik gisteren bij de masseur, werd ik net gebeld door KDV dat zoon ziek was. Meegenomen naar huis heeft ie geslapen van 4 tot 5 en na een fles tot 1/2 7! En maar hoesten arm kind.
Nu even bijlezen en sterkte aan iedereen die t verdient.
na veel gedoe en emoties bij de haptonoom gaat het weer wat beter met me.
Stond ik gisteren bij de masseur, werd ik net gebeld door KDV dat zoon ziek was. Meegenomen naar huis heeft ie geslapen van 4 tot 5 en na een fles tot 1/2 7! En maar hoesten arm kind.
Nu even bijlezen en sterkte aan iedereen die t verdient.

vrijdag 30 november 2018 om 10:22
Als ik 2 keuzes geef, kiest hj geen van beiden haha. Nu laat ik hem gewoon voor zijn kast kiezen.GlitterCupcake schreef: ↑30-11-2018 07:55Ja dat vroeg ik mij ook af. Hoeveel keuzes laten jullie hem maken? Ik geef vaak twee keuzes zoals gele of blauwe lepel, tussen twee truien of eerst een slok water en dan poetsen of anders om. Kind voelt zich dan een hele grote knul en is heel blij met zichzelf. Ons kost het weinig moeite.

vrijdag 30 november 2018 om 11:19
Knuffels voor de moeilijke momenten en koppige dreumes-sen!
goed bezig WP, je eigen shit opruimen is belangrijk voor je dreumes
Hier stervensdruk. Oma is verhuisd. Het was hel. Nu nog oude huis opleveren. Oma is 70 geworden; surprise feestje was geslaagd. Had ik geweten dat de verhuizing zo hel was had ik geen feestje gegeven.
Rozetje zag er uit als een Engels prinsesje in d'r tuttige feestjurkje <3
goed bezig WP, je eigen shit opruimen is belangrijk voor je dreumes

Hier stervensdruk. Oma is verhuisd. Het was hel. Nu nog oude huis opleveren. Oma is 70 geworden; surprise feestje was geslaagd. Had ik geweten dat de verhuizing zo hel was had ik geen feestje gegeven.

vrijdag 30 november 2018 om 12:23
Aardbei-banaan schreef: ↑30-11-2018 12:13Goede tips! Ik ga proberen hem te laten kiezenhopelijk heeft dat effect! Luier verschonen is iets wat MOET natuurlijk maar als dat het enige is wat strijd lost ben ik al blij!
Ja maar zelfs daarmee kan je keuzes laten maken. Wil je deze of deze luier? Eerst je sokken of eerst je luier? Wil je dit of dit speeltje als ik je verschoon?
Mijn man denkt soms dat ik een ‘verschoon-fluisteraar’ ben maar eerlijk gezegd lul ik mijzelf door het verschonen heen. Ik laat de kleine nadenken en ‘dingen doen’ zodat ie geen tijd heeft voor tegenstribbelen.
En de Fisher-Price fidget cube is ook een succes

vrijdag 30 november 2018 om 12:26
rosings schreef: ↑30-11-2018 11:19Knuffels voor de moeilijke momenten en koppige dreumes-sen!
goed bezig WP, je eigen shit opruimen is belangrijk voor je dreumes![]()

vrijdag 30 november 2018 om 13:09
Hier nog nooit verschoonproblemen gehad. Behalve toen haar billetjes echt rood en kapot waren, toen moest ze al huilen bij het zien van het aankleedkussen. Verder blijft ze zoet liggen met een speeltje of knuffeltje of doet ze 'klap eens in de handjes/voetjes'. Kietelen en op de buik blazen vind ze ook geweldig!
Pfff verder even klagen hoor. Gisteren (koper)spiraal laten plaatsen bij de gyn. zei ze met de controle echo dat hij niet mooi zat zoals het hoort en of ik dan dinsdag terug kan komen voor nog een controle, bij koorts of extreme buikpijn moest ik bellen. Heb naproxen meegekregen.
Iemand ervaring?
Met naproxen voelt het heel zeurderig als menstruatiepijn x10. Tegen de tijd dat ie uitgewerkt is voelt het als weeen. Echt.. ik beval liever!
Heb al gebeld met de poli en mag vanmiddag even terugkomen. Pfff niet leuk!
Pfff verder even klagen hoor. Gisteren (koper)spiraal laten plaatsen bij de gyn. zei ze met de controle echo dat hij niet mooi zat zoals het hoort en of ik dan dinsdag terug kan komen voor nog een controle, bij koorts of extreme buikpijn moest ik bellen. Heb naproxen meegekregen.
Iemand ervaring?
Met naproxen voelt het heel zeurderig als menstruatiepijn x10. Tegen de tijd dat ie uitgewerkt is voelt het als weeen. Echt.. ik beval liever!
Heb al gebeld met de poli en mag vanmiddag even terugkomen. Pfff niet leuk!
vrijdag 30 november 2018 om 13:25
Niet leuk idd! Om eerlijk te zijn heb ik alleen maar dergelijke ervaringen met een koperspiraal gehoord, vandaar dat ik heel bewust voor een mirena gekozen heb ook al wilde ik liever helemaal geen hormonen. Sowieso schijnt de mirena beter betrouwbaar te zijn en dat vond ik ook een grote pre.
Verschonen gaat hier met ups en downs maar esn speeltje dat geluid maakt en liedjes zingen werkt hier het beste. Toen ze een tijdje echt niet wilde en het een grote strijd werd bleek ze vaginale schimmel te hebben, hadden wij wat laat door
Verschonen gaat hier met ups en downs maar esn speeltje dat geluid maakt en liedjes zingen werkt hier het beste. Toen ze een tijdje echt niet wilde en het een grote strijd werd bleek ze vaginale schimmel te hebben, hadden wij wat laat door

zaterdag 1 december 2018 om 19:32
Dreumes had hier een driftbui, die heeft 1.5 uur geduurd, 2x overgegeven in zn boosheid en zichzelf een blauwe plek op zn hoofd gebonkt op de vloer. Ik kon er helemaal niks meer mee beginnen en heb/had geen idee waarom hij zo boos was.
Toen kwam man thuis en ben ik even gaan douchen, toen ik onder de douche uit kwam hoorde ik dreumes en zus schaterlachen en toen ik beneden kwam zat dreumes te eten (daar was bij mij zn driftbui begonnen).
Schiet mij maar lek.....hebben jullie ook weleens geen idee waarom jullie dreumes zo uit zn plaat gaat? Ik voel me een slechte moeder, vooral vanwege het feit dat ik niet weet wat er aan de hand was.
Toen kwam man thuis en ben ik even gaan douchen, toen ik onder de douche uit kwam hoorde ik dreumes en zus schaterlachen en toen ik beneden kwam zat dreumes te eten (daar was bij mij zn driftbui begonnen).
Schiet mij maar lek.....hebben jullie ook weleens geen idee waarom jullie dreumes zo uit zn plaat gaat? Ik voel me een slechte moeder, vooral vanwege het feit dat ik niet weet wat er aan de hand was.
zondag 2 december 2018 om 21:15
Goedenavond!
Hier een nog net dreumes. Al twee weken verkouden en leek op te knappen. Nu sinds vrijdag opnieuw snot en hoesten. Hij is vrolijk zat en speelt en gaat zn gang alleen blijft hij ‘s nachts hoesten. In zn slaap en uiteindelijk wordt hij er wakker van. Hebben bedje al poos schuin, bisolvon druppels, neusspray,luuf en tijm siroop. Hij is dood op en ik inmiddels ook...
1 van jullie nog een geniale tip?
Hier een nog net dreumes. Al twee weken verkouden en leek op te knappen. Nu sinds vrijdag opnieuw snot en hoesten. Hij is vrolijk zat en speelt en gaat zn gang alleen blijft hij ‘s nachts hoesten. In zn slaap en uiteindelijk wordt hij er wakker van. Hebben bedje al poos schuin, bisolvon druppels, neusspray,luuf en tijm siroop. Hij is dood op en ik inmiddels ook...
1 van jullie nog een geniale tip?
zondag 2 december 2018 om 21:27
Heftig funnymiss, hier ook woedeaanvallen zonder duidelijke reden. Vervelend is het dat ze nog niet (goed) kunnen aangeven wat er aan de hand is.
Ik moet zeggen dat wij een goed weekend hebben gehad
zoon heeft vriend vrijdagavond blijkbaar best hard geslagen, vriend is toen flink boos geworden op zoon en het lijkt wel alsof dat zoon heeft wakker geschud. Vrijdagavond was zoon al een stuk liever, zaterdag ook lief alleen met luier verschonen een gevecht. Vandaag echt een heerlijke dag gehad, zoon is niet een keer boos geweest, zelfs verschonen ging goed. Zo kennen we zoon weer
nu hopen dat hij niet weer terug valt in zijn oude gedrag.
We vonden zoon na zijn middagslaap wat warm aanvoelen, was nog wel lekker aan het spelen en heeft goed gegeten maar met naar bed gaan toch temperatuur opgemeten. Zoon had toch koorts. Hopelijk is de koorts morgen weg, zoon gaat een extra dagje naar het kdv...
Ik moet zeggen dat wij een goed weekend hebben gehad

We vonden zoon na zijn middagslaap wat warm aanvoelen, was nog wel lekker aan het spelen en heeft goed gegeten maar met naar bed gaan toch temperatuur opgemeten. Zoon had toch koorts. Hopelijk is de koorts morgen weg, zoon gaat een extra dagje naar het kdv...