Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Aapje
Ze is nu 21 maanden zoiets.

Het stukje auto's is hier voor de deur nog het ergst. Zal daar is op gaan pruttelen. Net dat stukje tas in auto zetten en haar er in zetten... En dat gaat dus wel eens mis... om daar de buggy steeds voor te hebben.. denk het tuigje maar. Riem van de hond er aan en we kunnen.. ofZo....

Boos worden is ook niet het goede woord... maar soms wel moedeloos. Ze heeft echt overal schijnt aan.
Laat de jaloezie los! Trekt nog 20x aan het touwtje. Lief gevraagd, aardig gevraagd, duidelijk gevraagd, streng gevraagd.... weggehaald en opgeborgen... En dan staat ze echt in de kamer.. wat ga ik nu is doen?!

Sorry... val wel gelijk lekker binnen.
Klaagmuur uit. Ben benieuwd hoe ze morgen op de kerstboom reageert :whistle:
Ik ga dit weekend de kerstboom zetten denk ik, maar bij oma staat de kerstboom en alle versieringen al. Helaas was ik zo snugger om dreumes erop te wijzen dat er kadootjes (kerstballen) in de boom hangen, dus die wil hij er steeds uithalen :proud:

Verder blijft hij overal best goed vanaf, alleen in het dienblad met versieringen en losse sneeuw wil hij nog weleens blazen :facepalm: dat komt er hier dus niet in.
Dreumes luistert hier ook niet altijd even goed maar is nog niet zo'n grote ondeugd als die van angel zo te lezen. Als ik echt boos ben pak ik haar vast en dwing ik haar mij aan te kijken. Dit is bij hangen in gordijn, beker water expres omgooien en aan de pliches trekken.

Buiten blijft ze redelijk netjes op de stoep lopen. Handje vasthouden wil ze echt niet.

Gister voor de tweede keer een echt serieuze driftbui van 20min gehad. Ze wilde haar toetje bij papa op schoot eten maar moest van ons op de Tripp trapp. Huilen, schreeuwen, trappelen en tijgeren over de vloer. Ze wilde geen aandacht van ons en haar knuffel werd ook weggegooid. Pas 40min later was ze alsnog klaar voor het toetje.

Heb trouwens helemaal geen moeite met haar driftbui, ik laat dr maar gaan. Kan me voorstellen dat wanneer je dit iedere dag 5x hebt daar wel anders over denkt.
Hier trouwens geen kerstboom, geen zin om extra op tr moeten letten als baby net geboren is en het past ook nergens mooi. Misschien nog een kleintje op de kast en wat andere versiersels.
Wij gaan zondag de boom optuigen. Ik ben benieuwd hoe lang het heel blijft. In het tuincentrum vindt zoon alles prachtig. Maarja dan zit hij in het winkelwagentje en kan nergens aankomen haha.
Ik heb trouwens wel alleen maar plastic ballen, al jaren vanwege de huisdieren maar toch ook wel handig met een dreumes.
Gisteren kerstboom opgezet tijdens zoontjes slaapje. Ik hem helemaal opgetogen naar beneden gedragen om de kerstboom te laten zien, heeft hij er echt nul interesse in :facepalm: Nouja, misschien maar beter ook, blijft hij er vanaf. Hij heeft wel al een vaas kapot gemaakt waarin ik nepsneeuw, boompjes en een hertje had gezet. Ben toen wel boos geworden en aan de nieuwe vaas heeft hij nog niet gezeten.

Hier heeft ziekte ook toegeslagen, al 2 nachten zeer weinig geslapen omdat zoontje zo vol zit, en gisterennacht ook koortsig. Verbaasd me eigenlijk hoe fit ik mij zelf nog voel na zo weinig slaap!
Haha die dreumesen ook af en toe. Geen pijl op te trekken.

Fijn dat je je fit voelt. Ik voel me ondanks dat ik vandaag kon uitslapen tot 7u omdat ik eerst naar de fysio moest voor ik naar werk ging echt moeeeeee en ik moet veeeeel doen vandaag. :frusty: :nerd:
Appje van mijn man vanochtend:
' Rechte streep op de kerstboom af; één kerstbal stuk!'

Hoop dat het daar bij blijft, haha!
Hoi allemaal, kan ik nog instromen in dit topic?

Mijn kindje is 20 maanden en hoewel het het grootste deel van de tijd ontzettend leuk is, is het soms ook gewoon kudt. Werk en moederschap is soms moeilijk te combineren, romantiek is meestal ver te zoeken en kinderloze vrienden zijn soms niet zo begripvol. Dus ik ben nogal op zoek naar begrip, advies en herkenning. En in dit topic vind ik die wel :biggrin:
Bedankt voor jullie zoutantwoorden! Geven jullie de kids wel gewoon belegen kaas enzo?

kopjetheeophetterras, herkenbaar hoor. Die schaduwkanten van het moederschap.
Welkom Kopjethee!

@kerstboom, de onze staat sinds gister. Dochter heeft geholpen met opzetten. Vanaf nu moet ze er dus afblijven, en we moeten dat nog vaak herhalen.. maar de nieuwigheid zal er wel af gaan toch :whistle:
Over kaas, ik dacht eigenlijk dat het advies was om kinderen onder de 4 jaar geen harde kaas te geven? Heel soms geef ik zoontje wel jonge kaas, belegen of oud sowieso niet. Vind het ook lastig met zout hoor! Hij gaat morgen voor het eerst met onze pizza mee eten :)
Ik krijg hier in Duitsland nul advies over wat ik dochter mag laten eten en dat is me toch een partij fijn!! We doen gewoon wat goed voelt en kunnen dat tot nu toe prima inschatten. Kan het iedereen aanraden!
@kopje, welkom!

Zoon zou het liefst de hele dag door kaas eten. Jonge kaas,oude kaas, smeerkaas,roomkaas,brie, alles gaat er in als hij de kans krijgt. We moeten hem er aardig in remmen, hij krijgt het zelden op z’n brood, maar als wij in het weekend borrelen met een kaasplankje smikkelt hij lekker mee.
Kopjetheeophetterras schreef:
07-12-2018 23:29
Hoi allemaal, kan ik nog instromen in dit topic?

Mijn kindje is 20 maanden en hoewel het het grootste deel van de tijd ontzettend leuk is, is het soms ook gewoon kudt. Werk en moederschap is soms moeilijk te combineren, romantiek is meestal ver te zoeken en kinderloze vrienden zijn soms niet zo begripvol. Dus ik ben nogal op zoek naar begrip, advies en herkenning. En in dit topic vind ik die wel :biggrin:
Ja dat is wel fijn en daar is dit topic wel heel goed in. Bij deze 2 ons erkenning en begrip!
Hier is zoon weer beter en hij is echt meteen een stuk verder in zijn ontwikkeling, heel vreemd.

Hij wil alleen helemaal niks eten das wel vreemd. En jammer. Want hij is al zo dun als een lat.
Oh wp fijn dat zoon beter is. Jammer van het eten. Hier ook een dunne spriet.

Kaas...op brood lust hij het niet maar ik heb het laatst een beetje door zijn rijst gedaan en dat vond hij dan weer heerlijk.

Kerstboom, wij kopen een kleine (ongeveer 1 meter hoog) en zetten die op tafel. Dan is hij dreumesproof.
Dreumes tuigt de boom al 2 dagen elke keer opnieuw op. Ballen en andere
versiering verplaatsen en dan elke keer weer wauwwwww roepen. Ik vind t prima. En ga ervanuit dat hij na een paar dagen wel 'uitgespeeld' is met de kerstboom.
Kashri schreef:
08-12-2018 12:52
Oh wp fijn dat zoon beter is. Jammer van het eten. Hier ook een dunne spriet.

Kaas...op brood lust hij het niet maar ik heb het laatst een beetje door zijn rijst gedaan en dat vond hij dan weer heerlijk.

Kerstboom, wij kopen een kleine (ongeveer 1 meter hoog) en zetten die op tafel. Dan is hij dreumesproof.
Kash, leuk je weer te lezen. Ik probeer me maar niet druk te maken over zijn gewicht..... vind het wel leuk om te zien hoe opgewekt hij is en hoe vaak hij lacht. Dan smelt ik echt.

Hier heeft vrouw een minikerstboom gemaakt en die staat ook op 1 meter hoogte want anders gaat het echt helemaal fout denk ik...
Fijn dat Otis beter is Wp!

Kaas krijgt meneer hier gewoon. Alleen op brood niet want dan eet hij het er af. Dus af en toe stukje uit 't vuistje. Hij is er gek op. Ik kan geen boterham met kaas nemen als hij niet ook een stukje kaas mag. Verder krijgt ie wel smeerkaas (je hebt speciaal voor Kids met minder zout) of la vache quirie (hoe schrijf je dat?) maar qua hartig beleg is smeerworst/leverpastei by far favoriet. Begreep wel dat je dat ivm stapelen van vit A niet te veel moet geven.

En kopje thee, welkom. Bij mij is een kinderloze vriendschap helaas kapot gegaan. Moet zeggen, het geeft me wel rust. Ik kon niet meer mezelf zijn. Mocht niet (teveel) over zoon praten en over m'n Zwangerschap zei ze alleen oh ja OK dacht ik al. En dat was voor mij wel het punt waarop ik dacht laat maar. Ik ga geen energie er meer insteken. Andere vriendin met kind zie en spreek ik weinig en vorige week naar elkaar uittgesproken dat we dat jammer vinden maar allebei begrijpen en dat het niet betekent dat we elkaar niet meer lief vinden.het komt wel weer. Straks hebben we dezelfde parttime dag dus dan komt 't sowieso wel goed om vaker af te spreken. Weekenden zitten zo snel vol en je moet ook ergens bijkomen van de combi moederschap, huishouden, werk en zwanger zijn. Maar zo fijn dat je dan dat begrip naar elkaar kan uitspreken.

Vanmorgen pretecho gehad. Liep even anders dan verwacht. Meisje groeit niet zo goed. M'n eigen vk heeft de resultaten naast de 20wk echo gelegd en ze is idd niet gegroeid zoals we hadden willen zien. Ze was al niet groot, prima. Maar ze lijkt nu ook niet haar eigen lijntje te volgen. Over 2 a 3 weken een groeiecho. Als ze dan afbuigt van de lijn wordt 't ziekenhuis. Ben er best een beetje van m'n apropos van. Overigens is ons meiske wel prachtig gelukt al zeg ik het zelf :love:

Morgen de kerstboom. Jullie gaan het wel horen hoe dat hier gaat ;)
Heel herkenbaar qua vriendschappen teckel! Als het begrip er van twee kanten is, maakt het niet uit dat het soms een tijd niet lukt om elkaar (uitgebreid) te spreken! Als dat er niet is, houdt het snel op, want wat moet je anders...

Wat schrikken van de echo, hoop dat alles meevalt! Fijn dat ze het goed gaan uitzoeken.
Ja was wel even schrikken en ben idd blij dat ze nu even extra in de gaten gehouden wordt. Ik groeide in m'n moeders buik ook niet goed. En dat helpt niet mee qua onzekerheid.

Fijn (en tegelijkertijd jammer) dat 't qua vriendschappen herkenbaar is. Gelukkig merk je dus wel wanneer 't echt goed zit!
Ach teckel, wat schrikken! Hoop dat 't allemaal mee valt en gewoon 'n klein moppie is. :hug:

Hier staat de kerstboom ook.. Een aardige grote.. En dreumes blijft er na ongeveer 40x nee zeggen vanaf.. Voor nu dan ;-) hier ook 'n slecht luisterende dreumes.. Die duidelijk haar grenzen af begint te tasten.

Dit weekend een baby van vrienden te logeren.. En hoewel ik het een enorm leuk kind vind ben ik zó blij dat we die babyperiode echt af hebben gesloten.

Hier krijgt ze trouwens wel gewoon kaas.. Niet op brood want dan eet ze alleen de kaas maar weleens gewoon 'n los plakje. Ook belegen of oude kaas.
Ah teckel wat rot. Hopelijk over een paar weken een betere echo :hug;

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven