Het Grote Viva Katten Topic!

21-08-2018 15:18 3010 berichten
Bij elk topic met KattenVragen komen de kattenliefhebbers van Viva bijeen. Waarom dan niet gewoon een centraal kattentopic zodat we lekker kunnen kletsen over wat onze poezels en kattenmannen uitvoeren? Waar natuurlijk ook af en toe een vraag gesteld kan worden aan de beste kattenexperts die het forum te bieden hebben.

Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).

------

Mijn kattenfamilie:

Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.

Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.

The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.

Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
Laatste kat is een jaar geleden dood gegaan. . . dat hakt er bij mij altijd in.
Maar huis zonder beestje is zo stil.
Afgelopen weekend twee rooie rakkers uit het asiel gehaald, zusjes.
We moeten allemaal nog even wennen. Ik aan poezen, poezen aan mij en meiden doen ook lelijk tegen elkaar... grrrrrrr
Maar ik zie wel vooruitgang
Cateautje schreef:
12-12-2018 17:33
Tja, het moet maar, al vind ik het maar niets hoor, dat mijn hart dagelijks meerdere malen gestolen word. Is van mij! ;-)
ach, van een kat kan ik het hebben... mannen daarentegen :sick:
pokkewijf schreef:
12-12-2018 18:18
ach, van een kat kan ik het hebben... mannen daarentegen :sick:
Inderdaad! Die houden je schootje ook niet lekker warm.
Alle reacties Link kopieren
Komt wel goed met jou en de poezen, heel begrijpelijk dat het even wennen is.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Cateautje schreef:
12-12-2018 17:33
Tja, het moet maar, al vind ik het maar niets hoor, dat mijn hart dagelijks meerdere malen gestolen word. Is van mij! ;-)
op het moment dat je een kat/katten in huis haalt gooi je je hart de deur uit...
eigen schuld dikke bult :rofl:
pokkewijf schreef:
12-12-2018 18:14
Laatste kat is een jaar geleden dood gegaan. . . dat hakt er bij mij altijd in.
Maar huis zonder beestje is zo stil.
Afgelopen weekend twee rooie rakkers uit het asiel gehaald, zusjes.
We moeten allemaal nog even wennen. Ik aan poezen, poezen aan mij en meiden doen ook lelijk tegen elkaar... grrrrrrr
Maar ik zie wel vooruitgang
Rode poezen... :love:
Daar ben ik naar op zoek geweest, maar er was er geen eentje te vinden. Nu heb ik een rooie kater.

Het is altijd even wennen aan de nieuwe omgeving, met al die nieuwe indrukken en nieuwe geuren.
Komt goed!
Calamitycat schreef:
12-12-2018 18:21
Komt wel goed met jou en de poezen, heel begrijpelijk dat het even wennen is.
ben ik ook niet bang voor... in folder van asiel staat dat katten 8 maanden nodig hebben om aan een nieuw huis te wennen.
Geloof ik niets van. Mijn laatste kat was een herplaatsertje en super gestresst maar toch na een week of drie al heel aardig gewend...
Gewoon lekker hun gangetje laten gaan. Lekker eten en fris drinken en schone bakken... dan went het best snel
pokkewijf schreef:
12-12-2018 18:30
ben ik ook niet bang voor... in folder van asiel staat dat katten 8 maanden nodig hebben om aan een nieuw huis te wennen.
Geloof ik niets van. Mijn laatste kat was een herplaatsertje en super gestresst maar toch na een week of drie al heel aardig gewend...
Gewoon lekker hun gangetje laten gaan. Lekker eten en fris drinken en schone bakken... dan went het best snel
Precies. Wennen kan echt heel snel gaan. Mijn rooie kater uit het asiel had er maar twee dagen voor nodig maar die komt volgens mij dan ook rechtstreeks uit de hemel :)
Dierproeven.
Cateautje schreef:
12-12-2018 18:24
Rode poezen... :love:
Daar ben ik naar op zoek geweest, maar er was er geen eentje te vinden. Nu heb ik een rooie kater.

Het is altijd even wennen aan de nieuwe omgeving, met al die nieuwe indrukken en nieuwe geuren.
Komt goed!
ja kennelijk best zeldzaam rode meiden... wist ik eigenlijk niet. 1 is rood met wit en zus is rood met veel rood... haha ...
maar waren afgestaan door stel dat is gescheiden en allebei niet voor poeseltjes konden zorgen
Calamitycat schreef:
12-12-2018 18:34
Precies. Wennen kan echt heel snel gaan. Mijn rooie kater uit het asiel had er maar twee dagen voor nodig maar die komt volgens mij dan ook rechtstreeks uit de hemel :)
owww dat is echt supersnel... één zus ligt nu naast mij op de bank en andere achter mn bed maar wil wel knuffelen.... komt wel goeoeoed :flirting:
zijn zeven jaar oud... drie weken in asiel gezeten dus dat is best pittig
pokkewijf schreef:
12-12-2018 18:38
ja kennelijk best zeldzaam rode meiden... wist ik eigenlijk niet. 1 is rood met wit en zus is rood met veel rood... haha ...
maar waren afgestaan door stel dat is gescheiden en allebei niet voor poeseltjes konden zorgen
Fijn dat ze nog bij elkaar zijn. Dat had pas echt erg geweest, als ze gescheiden zouden zijn.

Wat raar, alsof dat in je eentje niet zou kunnen.
Is zeker pittig. Maar wat ontzettend fijn dat ze bij jou hun gouden mandje hebben gevonden :heart:
Dierproeven.
ja snap ik ook niet zo goed. Ik wil er juist twee omdat ik met werk en reistijd best veel van huis ben.
Cateautje schreef:
12-12-2018 18:47
Fijn dat ze nog bij elkaar zijn. Dat had pas echt erg geweest, als ze gescheiden zouden zijn.

Wat raar, alsof dat in je eentje niet zou kunnen.
asiel is daar heel beslist in, plaatsen koppeltjes alleen samen. Maar dominante zus doet lelijk tegen zusje. Had asiel al voor gewaarschuwd, zal goed moeten komen... ik hou het in de gaten
pokkewijf schreef:
12-12-2018 19:50
asiel is daar heel beslist in, plaatsen koppeltjes alleen samen. Maar dominante zus doet lelijk tegen zusje. Had asiel al voor gewaarschuwd, zal goed moeten komen... ik hou het in de gaten
Is, denk ik, angst en onzekerheid vanwege de nieuwe situatie. Kwestie van wennen.
Cateautje schreef:
12-12-2018 20:07
Is, denk ik, angst en onzekerheid vanwege de nieuwe situatie. Kwestie van wennen.
Ja ik kijk het nog even aan... ik zie al verbetering...niet meer zo veel blazen door grote zus
Pokkewijf misschien zijn ze gevoelig voor valeriaan of catknip dat kan ook ontspannend werken.
En 8 maanden vind ik wel erg lang kwa gewenning.
Sterilisatie van kleine poes is helemaal goed gegaan! Ze heeft thuis wat rondgelopen en een beetje natvoer gegeten, maar ligt vooral te slapen in het reismandje.
Klein geschoren stukje op haar buik met een klein sneetje dat onderhuids is gehecht. Geen kap of rompertje nodig dus. Alleen opletten dat ze niet obsessief gaat likken aan de wond.

Tot zo ver is het dus goed gegaan en gelijk de rekening naar de verzekering gestuurd :A:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Yesssss!!!! Balin vraagt of de deur open mag als hij op de bak moet. :-D
Ik kan nu de kamer warm houden zonder tocht. Ik ben blij/ :)
Wat fijn dat de twee poezels bij jou mogen wonen Pokkewijf! Dat wennen komt vast gauw goed.

@Cateau, dat is handig ja! Als het mijn stoere mannetje te lang duurt doet hij gewoon zelf de klink naar beneden en de deur open :facepalm: Vooral als hij aan de andere kant zit dan wij.
Mijn eerste kat krabbelde zachtjes aan de deur, dat vond ik handig en lekker duidelijk.
S0LEIL schreef:
12-12-2018 21:43
Wat fijn dat de twee poezels bij jou mogen wonen Pokkewijf! Dat wennen komt vast gauw goed.

@Cateau, dat is handig ja! Als het mijn stoere mannetje te lang duurt doet hij gewoon zelf de klink naar beneden en de deur open :facepalm: Vooral als hij aan de andere kant zit dan wij.
Mijn eerste kat krabbelde zachtjes aan de deur, dat vond ik handig en lekker duidelijk.
Die van mij kan dat nog niet, maar hem kennende komt hij daar snel genoeg achter, maar dat vind ik niet erg, ik hou van eigengereide huisdieren.
Cateautje schreef:
12-12-2018 21:46
Die van mij kan dat nog niet, maar hem kennende komt hij daar snel genoeg achter, maar dat vind ik niet erg, ik hou van eigengereide huisdieren.
Ik ook. Stiekem. Want dat vertel ik hem natuurlijk niet :proud:
Mijne deed het voor het eerst toen hij een maand of 6 was. Gelukkig doet hij het niet altijd.
s0leil wijzigde dit bericht op 13-12-2018 00:05
0.66% gewijzigd
S0LEIL schreef:
12-12-2018 22:03
Ik ook. Stiekem. Want dat vertel ik hem natuurlijk niet :proud:
Mijne deed het voor het eerst toen hij een maand of 6 was. Gelukkig doet hij het altijd.
Natuurlijk ism dat hier ook een heel goed bewaard geheim. :-D
S0LEIL schreef:
12-12-2018 21:43

Dat doet eentje van mij ook. Sinds ik in de kijker heb gestaan tijdens het douchen gaat de die deur weer op slot. :shame:
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Tickel schreef:
12-12-2018 22:32
Dat doet eentje van mij ook. Sinds ik in de kijker heb gestaan tijdens het douchen gaat de die deur weer op slot. :shame:
:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven