Napraattopic deel 107

16-12-2018 19:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
24-12-2018 22:50
We zien de stafjes. We gaan ze beoordelen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Ja hoor, mij een officiële waarschuwing geven ivm trillingen terwijl deze TO alweer gelijk op anoniem is. Jammer dat jullie nieuwe mensen eerder geloven dan mensen die al wat langer op het forum zitten.
Solomio schreef:
25-12-2018 11:50
Dan had ik pas echt reden gehad om depressief te worden.
Gelukkig kan ik 1 lege adventskalender wel aan.
Was van Ikea. Vieze chocola. Volgend jaar niet meer doen.
We gaan je eraan helpen denken.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
25-12-2018 12:50
Wat ben je ook een schatje :heart: .
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Zalig Kerstfeest
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Ik ben ook in huispak, de katten liggen te pitten op de bank, broodjes voor het ontbijt/lunch zitten in de oven en ik ga zo nog even sinaasappels persen. Het voelt niet echt als kerst, maar lekker twee dagen vrij en dat is prima.

Gisteren samen met broer bij dementerende moeder op bezoek geweest in het verzorgingstehuis en we hebben haar een (interactieve) robotpoes gegeven. Dat was een enorm succes. Vanaf het moment dat poes bij haar op schoot zat begon ze hem te aaien en kwam er een gelukzalige glimlach op haar gezicht toen poes begon te spinnen, miauwen en zijn pootjes begon te bewegen. Na een tijdje vielen haar ogen dicht, hebben we een dekentje over haar heen gelegd en is ze met poes op schoot in slaap gevallen :heart:

Fijne dagen allemaal en voor wie er niets mee heeft of voor wie deze dagen moeilijk zijn, sterkte :redrose:
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Afbeelding

Fijne feestdagen allemaal!

Wij zijn vandaag ook lekker thuis, poezen en dekentjes op de bank en Top2000 en Netflix kijken.
Vanavond de bakplaat aan kneuterig gourmetten.

Morgen met de hele familie naar de bios om de Queen film te zien en daarna tapas eten en wijn drinken thuis.
Voor mijn bejaarde moeder hebben we een kerstpakket samengesteld. Ik heb er wel zin aan.

En :heart: voor de robotpoes Calamitycat. Wat fijn dat je moeder daar lekker mee kan knuffelen.
Mijn vader was ook dement en woonde ook in verpleeghuis, die werd ook heel blij als we de hond (van zus) meenamen. Ik wilde dat wij die robotpoes toen bedacht hadden.
doornroosje9 schreef:
25-12-2018 12:50
Fijn. :lips:

De twee mensen met wie ik irl regelmatig naar Ikea ga heb ik ook gevraagd om me te helpen herinneren. Grote kans dat één van de twee erbij is als ik weer vergeten ben dat Ikea-chocolade vies is.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Oooooo, die robotpoes klinkt geweldig.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Calamitycat schreef:
25-12-2018 13:03
Ik ben ook in huispak, de katten liggen te pitten op de bank, broodjes voor het ontbijt/lunch zitten in de oven en ik ga zo nog even sinaasappels persen. Het voelt niet echt als kerst, maar lekker twee dagen vrij en dat is prima.

Gisteren samen met broer bij dementerende moeder op bezoek geweest in het verzorgingstehuis en we hebben haar een (interactieve) robotpoes gegeven. Dat was een enorm succes. Vanaf het moment dat poes bij haar op schoot zat begon ze hem te aaien en kwam er een gelukzalige glimlach op haar gezicht toen poes begon te spinnen, miauwen en zijn pootjes begon te bewegen. Na een tijdje vielen haar ogen dicht, hebben we een dekentje over haar heen gelegd en is ze met poes op schoot in slaap gevallen :heart:

Fijne dagen allemaal en voor wie er niets mee heeft of voor wie deze dagen moeilijk zijn, sterkte :redrose:
Wat een mooi cadeau. :heart:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Pipistrello schreef:
25-12-2018 13:12
Afbeelding

Fijne feestdagen allemaal!

Wij zijn vandaag ook lekker thuis, poezen en dekentjes op de bank en Top2000 en Netflix kijken.
Vanavond de bakplaat aan kneuterig gourmetten.

Morgen met de hele familie naar de bios om de Queen film te zien en daarna tapas eten en wijn drinken thuis.
Voor mijn bejaarde moeder hebben we een kerstpakket samengesteld. Ik heb er wel zin aan.

En :heart: voor de robotpoes Calamitycat. Wat fijn dat je moeder daar lekker mee kan knuffelen.
Mijn vader was ook dement en woonde ook in verpleeghuis, die werd ook heel blij als we de hond (van zus) meenamen. Ik wilde dat wij die robotpoes toen bedacht hadden.
Ik weet eigenlijk niet hoe lang die poezen al op de markt zijn Pips, misschien nog wel niet toen je vader nog leefde? :rose:

Het is mooi om te zien hoe dementerende mensen reageren op dieren. Er was gisteren ook een hond, echt een leuk beest. Een vrouw bij mijn moeder in de groep was er nogal bang voor maar de rest vond het geweldig. Mijn moeder had alleen maar aandacht voor rooie Kareltje, volgens mij had ze niet eens door dat er een levende hond rondliep ;-D De band met mijn moeder is niet heel erg goed (al is dat natuurlijk in deze fase van haar leven totaal niet meer belangrijk) maar om haar zo blij te zien dat vond ik echt hartverwarmend.

Je kerstdagen klinken heerlijk relaxt, geniet ervan. En lief van het kerstpakket voor je moeder!
Dierproeven.
Solomio schreef:
25-12-2018 13:18
Oooooo, die robotpoes klinkt geweldig.
Dat is die zeker, ben er stiekem zelf ook een beetje verliefd op geworden :$
https://www.youtube.com/watch?v=_jQFD57sBww&t=234s
Dierproeven.
De kerk had een nieuwe organist. Die moest een beetje wennen, waardoor elk liedje koning alsof er een American Football-wedstrijd begon. Dat was wel weer genoeg opwinding voor vandaag.
Betty_Slocombe schreef:
25-12-2018 13:29
De kerk had een nieuwe organist. Die moest een beetje wennen, waardoor elk liedje koning alsof er een American Football-wedstrijd begon. Dat was wel weer genoeg opwinding voor vandaag.
Hahaha, ik heb vanochtend twee vechtende kerstengelen van het altaar moeten trekken. Was nog link omdat er een herdertje van 7 zich er ook mee wilde bemoeien en die hadden een herdersstok.
lemoos2 schreef:
25-12-2018 13:32
Hahaha, ik heb vanochtend twee vechtende kerstengelen van het altaar moeten trekken. Was nog link omdat er een herdertje van 7 zich er ook mee wilde bemoeien en die hadden een herdersstok.
Altijd mooi, zo'n kerstdienst. Vorig jaar een herder die zich zo inleefde dat zijn "Er is een kind geboren, JEZUS" meer klonk als een vloek. Ook al eens een Maria die heel hard kut riep.
Afbeelding
lemoos2 schreef:
25-12-2018 13:32

:rofl:
Afbeelding
anoniem_378854 wijzigde dit bericht op 25-12-2018 13:39
1.80% gewijzigd
Betty_Slocombe schreef:
25-12-2018 13:35
Altijd mooi, zo'n kerstdienst. Vorig jaar een herder die zich zo inleefde dat zijn "Er is een kind geboren, JEZUS" meer klonk als een vloek. Ook al eens een Maria die heel hard kut riep.

Mijn oudste vroeg zich eens hardop af toen er een huilende baby achter ons zat tijdens de kerstavondmis of dat baby Jesus was.
Calamitycat schreef:
25-12-2018 13:22
Ik weet eigenlijk niet hoe lang die poezen al op de markt zijn Pips, misschien nog wel niet toen je vader nog leefde? :rose:
Mijn vader is nu ruim 2 jaar hemelen. ik mis hem nog steeds. Wel gek, ik herinner me vooral de jaren toen hij nog niet dement was. Hij was zo'n toffe man :heart:

Op zijn afdeling lag wel een slapende knuffelkat maar daar keek volgens mij nooit iemand naar om.
Arm roodborstje.
Calamitycat schreef:
25-12-2018 13:27

Ik moet ervan huilen dat filmpje. Zo lief.
Calamitycat schreef:
25-12-2018 13:27
Wat een mooi ding!!
Geweldige uitvinding.
Betty_Slocombe schreef:
25-12-2018 13:35
:-D Heb je als ongelovige een ongedoopt kind, wil hij met geweld ieder jaar meedoen. Want ja, oefenen onder schooltijd. Hij is al opgeklommen van Schaap 3, 6 naar Romeinse soldaat 2. Alhoewel ik hem als schaap leuker vond (allemaal zo’n ikeavachtje omgebonden, masker van karton en de hele dienst liggen rond de stal met op het moment suprême ‘Bèh’). En schoonvader (devoot katholiek) maar shinen op de eerste rij. Dit jaar speelden drie van zijn zes kleinkinderen mee: een schaap (neefje), soldaat (zoon) en de (wraak)engel (nichtje).

Vorig jaar was het geweldig, met al die kleutertjes als schapen. Toen er eentje op een drafje naar de consistorie liep, fluisterde iemand hem toe ‘Wat ga je doen?’. En keihard door die kerk “Ik ga poepen!”.

Ben benieuwd of onze engel der wrake voldoende is afgekoeld voor het kerstdiner strakjes :hihi:
:rofl: Prachtig die kinderen.
1000-ste,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven