Napraattopic deel 107

16-12-2018 19:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Star² schreef:
31-12-2018 14:45
Ja, vooral door kinderen onder elkaar. Zo reden kinderlokkers in mijn tijd in blauwe auto's met kentekens die begonnen met KG O_o
Bij ons was het park nog nooit zo druk met kinderen na de waarschuwing dat daar een kinderlokker rondliep.
We waren gewaarschuwd dat er een man met een lange jas en een hondje rondliep.
Iedere man met een hondje had een sliert sensatiebeluste kinderen met een stok in hun hand achter zich aan.
En dan gillen en krijsen als een 'los' kind liep of als hij omkeek want zometeen trok hij iemand in de bosjes (maar wel blijven kijken natuurlijk).
Arme mannen wisten waarschijnlijk niet eens wat er aan de hand was.
Yep, deze film:

De 14-jarige Carolien krijgt een relatie met de 41-jarige Hugo, een vriend van haar ouders die vanuit Zambia op kerstvakantie is in Nederland. De twee spreken af op geheime locaties zoals in hotels. De relatie loopt uit op een drama als de vrouw van Hugo, Rita, zwanger wordt, en Hugo zijn relatie voor Carolien niet wil verbreken. Carolien reageert op een laconieke manier, dat ze makkelijk zonder Hugo kan. Op school wordt ze echter voor ouwe vrijster uitgemaakt en uit emotie knoopt ze het aan met de versierder van de school, waardoor ze depressief wordt. Uiteindelijk komt het goed nadat Hugo vertrokken is naar Afrika.

Dateert uit 1977.
oudebaas schreef:
31-12-2018 15:07
Done
Thanks dude
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
yasmijn schreef:
31-12-2018 15:29
Yep, deze film:

De 14-jarige Carolien krijgt een relatie met de 41-jarige Hugo, een vriend van haar ouders die vanuit Zambia op kerstvakantie is in Nederland. De twee spreken af op geheime locaties zoals in hotels. De relatie loopt uit op een drama als de vrouw van Hugo, Rita, zwanger wordt, en Hugo zijn relatie voor Carolien niet wil verbreken. Carolien reageert op een laconieke manier, dat ze makkelijk zonder Hugo kan. Op school wordt ze echter voor ouwe vrijster uitgemaakt en uit emotie knoopt ze het aan met de versierder van de school, waardoor ze depressief wordt. Uiteindelijk komt het goed nadat Hugo vertrokken is naar Afrika.

Dateert uit 1977.
Ik kan me nog herinneren dat een 14 jarig vriendinnetje van me eerst ‘verkering’ had met een kerel van 26. Dat was al schokkend. Maar de kerel erna was 32 ofzo. Toen vonden we daar niet zoveel van. Als ik nu terug kijk denk ik ‘mijn god, wat een engerds waren die kerels’
Thordis* schreef:
31-12-2018 15:38
Ik kan me nog herinneren dat een 14 jarig vriendinnetje van me eerst ‘verkering’ had met een kerel van 26. Dat was al schokkend. Maar de kerel erna was 32 ofzo. Toen vonden we daar niet zoveel van. Als ik nu terug kijk denk ik ‘mijn god, wat een engerds waren die kerels’
De film staat op YouTube zie ik net. Seksscènes tussen Cox (40 plus) en dat pubermeisje. 😱

Is toch nu ondenkbaar en toch vonden we dat “gewoon”. Ik zag hem met een vriendinnetje toendertijd in de bioscoop. En wij waren bijzonder geïntrigeerd.
Het-groepje schreef:
31-12-2018 15:26
Bij ons was het park nog nooit zo druk met kinderen na de waarschuwing dat daar een kinderlokker rondliep.
We waren gewaarschuwd dat er een man met een lange jas en een hondje rondliep.
Iedere man met een hondje had een sliert sensatiebeluste kinderen met een stok in hun hand achter zich aan.
En dan gillen en krijsen als een 'los' kind liep of als hij omkeek want zometeen trok hij iemand in de bosjes (maar wel blijven kijken natuurlijk).
Arme mannen wisten waarschijnlijk niet eens wat er aan de hand was.

:rofl: Ja vet spannend zo'n kinderlokker.
Fluithaas schreef:
31-12-2018 15:03
En Jolly, bericht gelezen maar ik ga er hier beter niet op in :)
Als je er iets over kwijt wil: pb staat open
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Thordis* schreef:
31-12-2018 15:38
Ik kende een meisje van toen 16 dat met haar begeleider van toen in de dertig ging samenwonen.
Omdat het een 'serieus' meisje was vonden we daar ook niet zoveel van.
Niet zo bekrompen doen, je moest kijken naar de persoon zeiden we.
De man is erom gescheiden, had kinderen.
We vonden die begeleider een leuke man, gingen daar ook eten etc.
Hele andere tijden
Het-groepje schreef:
31-12-2018 15:46
Ik kende een meisje van toen 16 dat met haar begeleider van toen in de dertig ging samenwonen.
Omdat het een 'serieus' meisje was vonden we daar ook niet zoveel van.
Niet zo bekrompen doen, je moest kijken naar de persoon zeiden we.
De man is erom gescheiden, had kinderen.
We vonden die begeleider een leuke man, gingen daar ook eten etc.
Hele andere tijden
Ja he? ‘Leeftijd is maar een getal’ en meer van dat soort kolder
Star² schreef:
31-12-2018 15:43
:rofl: Ja vet spannend zo'n kinderlokker.
Ach in mijn buurtapp zit ook iemand die de héle tijd pedos spot. De ene na de andere ‘verdachte situatie’ wordt gemeld. Van witte busjes tot mannen in een auto tot bijna-ontvoeringen van buurkinderen, ze komen allemaal voorbij. Ik woon in dezelfde buurt maar zie nóóit iets :P
Thordis* schreef:
31-12-2018 15:46
Ja he? ‘Leeftijd is maar een getal’ en meer van dat soort kolder
Ja dat. Echter het was volkomen ongelijk maar dat zien we de laatste jaren pas.

Het was echt doodnormaal vroeger.
In de jaren 70 was het ook normaal dat sosiejale hulpverleners wat aanknoopten met de cliënten.
yasmijn schreef:
31-12-2018 15:42
De film staat op YouTube zie ik net. Seksscènes tussen Cox (40 plus) en dat pubermeisje. 😱

Is toch nu ondenkbaar en toch vonden we dat “gewoon”. Ik zag hem met een vriendinnetje toendertijd in de bioscoop. En wij waren bijzonder geïntrigeerd.
Zag hem ook 2x bij Me too onderwerpen de 'mannen' verdedigen met 'ach vroeger'. :roll:
yasmijn schreef:
31-12-2018 15:50

Eindelijk iets wat vroeger niet beter was. :yes:
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
31-12-2018 17:00
😂😂😂😂

Al het andere wel 🤩
Solomio schreef:
31-12-2018 14:41
Dat ik mijn vader in zijn blootje zag en dacht: ik word wel lesbisch. :roll:
Waarom is het verkeerd om je vader bloot te zien?
yasmijn schreef:
31-12-2018 15:50

Vil me maar.
Ik 16, hij 41.
Ik nu 43 en geen spijt.
Ik zie hem nog graag.

En denk niet dat dat door mijn opvoeding komt. Wel blij dat mijn ouders er niet moeilijk over deden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Solomio schreef:
Ligt er maar aan wie je het vraagt.
Fragolisa schreef:
31-12-2018 17:05
Wat een vreemde conclusie?
Solomio schreef:
Een vriendinnetje zei: ik heb gewoon geen zin in dat zweterige geklungel aan mijn lijf, en helaas was dat in de puberteit wel een beetje je enige optie met leeftijdsgenoten.
Dus alleen maar sneu was het niet.
Tijdens de studie hadden we een clubje 'wilde meiden' in de klas en die versnaperden docenten alsof het snacks waren.
Het was toen ook allemaal wat minder a man's world in bepaalde kringen, maar de voorzichtige stappen richting gelijkheid zijn weer teniet gedaan.
Ik kan er soms slecht tegen, dat meiden worden behandeld alsof ze van suiker zijn.
Fragolisa schreef:
31-12-2018 17:05
Huh?
Je begrijpt duidelijk niet wat ik bedoel.
Lucifer2018 schreef:
31-12-2018 17:07
Wat een vreemde conclusie?
Als reactie op "Dat ik mijn vader in zijn blootje zag en dacht: ik word wel lesbisch."
Dat snapte ik niet.
Ik dacht helemaal niet aan seks of mijn eigen seksualiteit als ik mijn vader bloot zag. Echt helemaal niet. En al zeker niet toen ik 5 jaar sas.
Fragolisa schreef:
31-12-2018 17:15
Als reactie op "Dat ik mijn vader in zijn blootje zag en dacht: ik word wel lesbisch."
Dat snapte ik niet.
Ik dacht helemaal niet aan seks of mijn eigen seksualiteit als ik mijn vader bloot zag. Echt helemaal niet. En al zeker niet toen ik 5 jaar sas.
Heb je ook gelezen wat daarvoor geschreven werd?
Solomio schreef:
31-12-2018 17:16
Heb je ook gelezen wat daarvoor geschreven werd?
Ja, het gaat over pedofilie en incest. Misschien heb ik niet gezien dat jij als kind je vader bloot hebt gezien in een seksuele context? In dat geval sorry dat ik dat gemist had.
Fragolisa schreef:
31-12-2018 17:18
Ja, het gaat over pedofilie en incest. Misschien heb ik niet gezien dat jij als kind je vader bloot hebt gezien in een seksuele context? In dat geval sorry dat ik dat gemist had.
Nee, het ging over het feit dat in sommige gezinnen seksualiteit een 'iets te normaal' onderwerp was en dat ik op mijn 5e al volledig voorgelicht was.
En dat dat toch echt iets te vroeg was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven