Het Grote Viva Katten Topic!

dinsdag 21 augustus 2018 om 15:18
Bij elk topic met KattenVragen komen de kattenliefhebbers van Viva bijeen. Waarom dan niet gewoon een centraal kattentopic zodat we lekker kunnen kletsen over wat onze poezels en kattenmannen uitvoeren? Waar natuurlijk ook af en toe een vraag gesteld kan worden aan de beste kattenexperts die het forum te bieden hebben.
Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).
------
Mijn kattenfamilie:
Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.
Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.
The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.
Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).
------
Mijn kattenfamilie:
Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.
Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.
The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.
Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).

maandag 31 december 2018 om 19:23
maandag 31 december 2018 om 19:34
Lieverd, blijf hoop houden. Hij is vast erg geschrokken van de knallen en zit ergens goed verborgen. Ik snap dat je je hele erge zorgen maakt hoor, ik zou ook in alle staten zijn, maar blijf vertrouwen houden dat het goed komt, we duimen hier allemaal mee op een goede afloop (en een beetje snel graag omdat het gewoon ontzettend naar is om zo in de stress te zitten)

Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.

maandag 31 december 2018 om 19:35
Misschien doet hij ondanks alles gewoon zijn rondje.Madrid87 schreef: ↑31-12-2018 19:23Jep niks onder de auto's tot nu toe. Ik ben hem nu echt aan het knijpen. Ik blijf maar ronddwalen maar hij komt maar niet. Had ik nou maar een tel later de deur open gedaan, het ging zo snel. Ik voel me zo'n ongelooflijke muts.
Wat nou als hij nooit meer thuis komt.

maandag 31 december 2018 om 19:42
Hij loopt zelden een rondje. Meestal zit hij gewoon op de vuilnisbak voor de deur. Ik doe mijn best om hoop te houden maar dat lukt me even niet.
Zag net wel een andere kat lopen maar die was niet van mij. Op zich valt het hier met het kabaal nog wel mee.
Bedankt voor jullie lieve reacties, ik zit nog steeds buiten op de stoep te wachten op hem. Ga zo weer zoeken. Buren zijn er niet.
Zag net wel een andere kat lopen maar die was niet van mij. Op zich valt het hier met het kabaal nog wel mee.
Bedankt voor jullie lieve reacties, ik zit nog steeds buiten op de stoep te wachten op hem. Ga zo weer zoeken. Buren zijn er niet.
maandag 31 december 2018 om 20:52

maandag 31 december 2018 om 21:54
Hij is er nog steeds niet en ik reken er maar niet meer op. Er staat een grote groep tieners te knallen voor mijn deur dus no way dat kat nu komt met al dat lawaai. Werd net beschoten toen ik naar buiten ging en de vuurwerk angst was in een klap terug. Ik kan me niet voorstellen hoe bang kat nu zal zijn.
Als hij echt niet thuiskomt doe ik geen oog dicht. Hij kan er ook niet in natuurlijk als ik hem niet binnen laat. Dat helpt ook niet echt.
Oh de tieners zijn weg. Ga ik nog even zoeken.
Als hij echt niet thuiskomt doe ik geen oog dicht. Hij kan er ook niet in natuurlijk als ik hem niet binnen laat. Dat helpt ook niet echt.

maandag 31 december 2018 om 22:20
De knallen zijn hier ook heel hard. Veel harder dan vorige jaren heb ik het idee.Madrid87 schreef: ↑31-12-2018 21:54Hij is er nog steeds niet en ik reken er maar niet meer op. Er staat een grote groep tieners te knallen voor mijn deur dus no way dat kat nu komt met al dat lawaai. Werd net beschoten toen ik naar buiten ging en de vuurwerk angst was in een klap terug. Ik kan me niet voorstellen hoe bang kat nu zal zijn.
Gelukkig wel binnenkatten hier maar de dames zijn niet gelukkig... verstopt onder mijn bed.
Ik ben vóór een vuurwerkverbod... of in ieder geval een aantal aangewezen plekken waar het wél mag, industriegebied of zo ... maar niet in de woonwijken
maandag 31 december 2018 om 22:24
Wat naar madrid!
Onze rode dame lijkt nergens van onder de indruk te zijn. Soms loopt ze even richting gordijnen om te kijken wat er eigenlijk gebeurd.
Ze knabbelt rustig aan haar eten en steekt zo af en toe haar pootje richting kaars (hardleers type) maar ze lijkt wel ietsje onrustiger mauwt wat meer en wandelt heen en weer.
Onze rode dame lijkt nergens van onder de indruk te zijn. Soms loopt ze even richting gordijnen om te kijken wat er eigenlijk gebeurd.
Ze knabbelt rustig aan haar eten en steekt zo af en toe haar pootje richting kaars (hardleers type) maar ze lijkt wel ietsje onrustiger mauwt wat meer en wandelt heen en weer.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben

maandag 31 december 2018 om 22:37
Ja de knallen worden elk jaar harder lijkt wel. En nu zit mijn arme beest daar midden in IPV veilig binnen. Dat vind ik nog het meest afschuwelijk, dat ik geen idee heb waar hij is, of hij gewond is of zich verstopt. Heb nog een rondje gelopen maar zonder resultaat.
Aan de ene kant hoop ik dat hij veilig blijft zitten waar hij nu is en niet aan de wandel gaat, maar aan de andere wil ik hem nu meteen binnen hebben.
Hoe is het met jullie katten vanavond?
Aan de ene kant hoop ik dat hij veilig blijft zitten waar hij nu is en niet aan de wandel gaat, maar aan de andere wil ik hem nu meteen binnen hebben.

maandag 31 december 2018 om 22:43
Ik hoopte even te lezen dat kat weer terug was...Madrid87 schreef: ↑31-12-2018 22:37Ja de knallen worden elk jaar harder lijkt wel. En nu zit mijn arme beest daar midden in IPV veilig binnen. Dat vind ik nog het meest afschuwelijk, dat ik geen idee heb waar hij is, of hij gewond is of zich verstopt. Heb nog een rondje gelopen maar zonder resultaat.
Hier ineens heel rustig, stilte voor de storm.
maandag 31 december 2018 om 22:46
Ik spring een gat in de lucht als je je kat weer in je armen mag sluiten Madrid, ondertussen duim ik door. Hoop inderdaad ook dat hij nu op zijn schuilplek blijft zitten tot het geknal achter de rug is.
Net even bij de konijnen wezen kijken, die zitten er rustig bij al gaat het al flink tekeer met knallen en flitsen. Gelukkig alleen nog in de verte. De katten liggen rustig te slapen, zelfs oude poes, dus dat is erg fijn.
Net even bij de konijnen wezen kijken, die zitten er rustig bij al gaat het al flink tekeer met knallen en flitsen. Gelukkig alleen nog in de verte. De katten liggen rustig te slapen, zelfs oude poes, dus dat is erg fijn.
Dierproeven.

maandag 31 december 2018 om 23:17
maandag 31 december 2018 om 23:20
Het gekke beest hier slaapt al de hele avond overal doorheenIBIopviva schreef: ↑31-12-2018 22:24Wat naar madrid!

Moet wel zeggen dat de echte knallen van bommen enzo hier tot nu toe meevallen.
maandag 31 december 2018 om 23:26
Hier knalt het wel redelijk inmiddels. Nu zit ze op haar tweede etage van krabpaal ipv op de derde.
Alsof ze een soort tussenweg zoekt. Och het is zo'n lieverd we zijn zo blij met haar.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
maandag 31 december 2018 om 23:27
Ik vind het echt naar voor je. Ik las elders dat je juist vroeg naar bed wilde met je lieverd.Madrid87 schreef: ↑31-12-2018 22:37Ja de knallen worden elk jaar harder lijkt wel. En nu zit mijn arme beest daar midden in IPV veilig binnen. Dat vind ik nog het meest afschuwelijk, dat ik geen idee heb waar hij is, of hij gewond is of zich verstopt. Heb nog een rondje gelopen maar zonder resultaat.
Hoop echt dat hij gewoon schuilt en snel weer in je armen ligt, die kans is vele malen groter dan dat er iets ergs gebeurd.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben

maandag 31 december 2018 om 23:40
Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Sorry dat ik de stemming zo verpest. Hij is er nog niet, ik ben enorm moe. Heb geen hap door mijn keel kunnen krijgen vanavond. Ik blijf maar uit het raam kijken. Ik weet ook wel dat de kans dat hij gewond raakt erg klein is. Zat achter tuinen hier waar hij dekking kan zoeken en ik heb een bizar slinme kat. Dus hij is prima in orde, hij is alleen bang. Maar hij komt vanzelf weer thuis. Ik ben ook al wat rustiger. Ik heb geaccepteerd dat ik nu niets kan doen voor hem. Me druk maken helpt niks. Hij vindt de weg naar huis wel weer. Ga tot 2 uur wachten op hem en dan denk ik toch naar bed. Dat vind ik wel moeilijk en ik slaap denk ik toch niet maar ben echt kapot.
Fijn dat jullie katten in elk geval veilig binnen zijn en dat het goed gaat.
maandag 31 december 2018 om 23:44
Ik blijf voor je duimen.Madrid87 schreef: ↑31-12-2018 23:40Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Sorry dat ik de stemming zo verpest. Hij is er nog niet, ik ben enorm moe. Heb geen hap door mijn keel kunnen krijgen vanavond. Ik blijf maar uit het raam kijken. Ik weet ook wel dat de kans dat hij gewond raakt erg klein is. Zat achter tuinen hier waar hij dekking kan zoeken en ik heb een bizar slinme kat. Dus hij is prima in orde, hij is alleen bang. Maar hij komt vanzelf weer thuis. Ik ben ook al wat rustiger. Ik heb geaccepteerd dat ik nu niets kan doen voor hem. Me druk maken helpt niks. Hij vindt de weg naar huis wel weer. Ga tot 2 uur wachten op hem en dan denk ik toch naar bed. Dat vind ik wel moeilijk en ik slaap denk ik toch niet maar ben echt kapot.
maandag 31 december 2018 om 23:48
Wat mij betreft heb je de stemming niet verpest hoor Madrid, ik vind het logisch om mee te leven als je zo in de rats zit over je kat en ik vind het verdrietig dat je avond zo stressvol moet verlopen.
Kan je toch niet proberen iets te eten, als is het maar een schaaltje yoghurt of zo?
Fijn om te lezen dat er genoeg tuinen zijn waar hij zich in verstopt kan hebben in ieder geval, zodra het voor zijn gevoel weer veilig genoeg is om tevoorschijn te komen zal hij snel weer voor de deur zitten neem ik aan.
Mocht hij vannacht laat nog niet terug zijn dan hoop ik dat je toch wat kan slapen en dat jullie in ieder geval morgenochtend weer herenigd zijn. Ik denk aan je
Kan je toch niet proberen iets te eten, als is het maar een schaaltje yoghurt of zo?
Fijn om te lezen dat er genoeg tuinen zijn waar hij zich in verstopt kan hebben in ieder geval, zodra het voor zijn gevoel weer veilig genoeg is om tevoorschijn te komen zal hij snel weer voor de deur zitten neem ik aan.
Mocht hij vannacht laat nog niet terug zijn dan hoop ik dat je toch wat kan slapen en dat jullie in ieder geval morgenochtend weer herenigd zijn. Ik denk aan je

Dierproeven.