Napraattopic deel 107

16-12-2018 19:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Can't tell if this is true or dream
RikM schreef:
31-12-2018 21:21
I can't remember anythiiiing.
Jij pist wat af he, op zo'n oudejaarsavond?
Ik vind Claudia de Breij wel een aardige vrouw. Dat liedje is een draak, maar ze komt echt leuk over in interviews.
Duitsers houden van shows met oud en nieuw. Dat heb je in Nederland niet meer.
Betty_Slocombe schreef:
31-12-2018 21:18
Oooh, dinner for one! Ja, dat ken ik wel. Mijn opa kijkt dat elk jaar nog en is elke keer weer bijkans hysterisch als die man over de tijger struikelt.
Wij keken vroeger altijd! Had het nu al jaren niet meer gezien maar dit jaar weer aan gedacht. Zó leuk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Betty_Slocombe schreef:
31-12-2018 21:24
Ik vind Claudia de Breij wel een aardige vrouw. Dat liedje is een draak, maar ze komt echt leuk over in interviews.
Vroegah zat heel Nederland aan de buis gekluisterd bij Wim Kan. Ik begreep er de helft niet van, maar ik vond het altijd zo'n knusse man :love:
Betty_Slocombe schreef:
31-12-2018 21:24

Ik vind Claudia ook leuk. Dochter vindt dat liedje heel mooi :lol:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lady*Voldemort schreef:
31-12-2018 21:26
Vroegah zat heel Nederland aan de buis gekluisterd bij Wim Kan. Ik begreep er de helft niet van, maar ik vond het altijd zo'n knusse man :love:
Ik ook. En Toon Hermans ook! Jeugdsentiment.
Ah, Bruce. Ik :heart: Bruce.
Lady*Voldemort schreef:
31-12-2018 21:26
Ik moest altijd stil zijn tijdens het journaal, Koot en Bie, de oudejaarsconference en het EK en WK schaatsen. Ik snapte er niet altijd even veel van, maar ik mocht er wel bij zitten. Als je toch tegenwoordig je kind blootstelt aan het taalgebruik van Youp van 't Hek, dan ben je onverantwoord.
Oh ja, Koot en Bie. Daar mocht ik altijd voor opblijven. Ik ben ze altijd blijven volgen, ook toen ik het inmiddels allemaal wel begreep. En nog steeds fan.
Lady*Voldemort schreef:
31-12-2018 21:30
Ah, Bruce. Ik :heart: Bruce.

Ik heb teveel Die Hard gekeken. Ik legde de link niet.
Betty_Slocombe schreef:
31-12-2018 21:31
Ik moest altijd stil zijn tijdens het journaal, Koot en Bie, de oudejaarsconference en het EK en WK schaatsen. Ik snapte er niet altijd even veel van, maar ik mocht er wel bij zitten. Als je toch tegenwoordig je kind blootstelt aan het taalgebruik van Youp van 't Hek, dan ben je onverantwoord.

Koot en Bie waren fantastisch. Die hebben dus echt een flink aantal woorden en uitdrukkingen aan onze taal toegevoegd.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... _en_De_Bie
RikM schreef:
31-12-2018 21:42
Koot en Bie waren fantastisch. Die hebben dus echt een flink aantal woorden en uitdrukkingen aan onze taal toegevoegd.

O grappig! Staan een paar woorden in waarvan ik niet wist dat ze echt door hun verzonnen wren, zoals regelneef en doemdenken.
RikM schreef:
31-12-2018 21:42

Ja briljant en grappig genoeg, niet gedateerd als je sommige sketches nu ziet.
Hou je d'r buiten Cock :D

Is hier in huis een gevleugelde uitdrukking als iemand zich ergens ten onrechte tegenaan bemoeit. Terwijl de kinderen die hele Koot en Bie alleen kennen van horen zeggen (en mijn onnavolgbare imitaties van de Vieze Man natuurlijk)
Lady*Voldemort schreef:
31-12-2018 21:45

Is hier in huis een gevleugelde uitdrukking als iemand zich ergens ten onrechte tegenaan bemoeit. Terwijl de kinderen die hele Koot en Bie alleen kennen van horen zeggen (en mijn onnavolgbare imitaties van de Vieze Man natuurlijk)

De Vieze Man is de oorzaak dat ik een bonbon niet normaal kan eten :proud:
Star² schreef:
Ja briljant en grappig genoeg, niet gedateerd als je sommige sketches nu ziet.
Precies dit.
Koot en Bie, onovertroffen :heart:
Ik adviseer je een kat.
Aan hun taas getrokken :biggrin:
Lady*Voldemort schreef:

De vieze man laat ik elke klas wel een keer zien.
RikM schreef:
31-12-2018 21:49
:rofl:

En wel hierom vind ik ook nog steeds zo'n briljante uitspraak.
Ik adviseer je een kat.
Dat Pink Floyd hè... Nooit begrepen wat mensen daar aan vinden. Of moet je daar heel oud voor zijn?
RikM schreef:
31-12-2018 21:49
Is die echt van hun? Of is het gewoon een Haagse uitspraak.
RikM schreef:
31-12-2018 21:53
Dat Pink Floyd hè... Nooit begrepen wat mensen daar aan vinden. Of moet je daar heel oud voor zijn?
Nee , dat moet je gewoon een keer luisteren met LSD op. Dan is het echt waanzinnig fantastisch.
Nemaìn’ schreef:
31-12-2018 21:54
Is die echt van hun? Of is het gewoon een Haagse uitspraak.
Zij zijn Haagscher dan Haags :flirting:
broekrok schreef:
31-12-2018 21:55
Zij zijn Haagscher dan Haags :flirting:
Ja, dat weet ik. Veel van wat zij gebruiken ben ik ook gewoon mee opgegroeid.
Maar iemand aan de taas trekken is niet specifiek van hen.
anoniem_356538 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 21:58
0.20% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven