Dreumes topic III

zaterdag 8 september 2018 om 22:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

woensdag 2 januari 2019 om 12:46
Hij heeft 0m 2.00 in de nacht nog een fles gedronken dus dat valt wel mee denk ik? Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik het woord bloedsuikerwaarden lees.GlitterCupcake schreef: ↑02-01-2019 12:41De bloedsuikerwaarden kunnen na zo lang slapen zo over de flos zijn dat je kapot wakker wordt.
Ik vond dreumes wel een heel leuk woordDan kan je fases ‘Dolle Dreumes Dagen’ noemen
![]()
Hij zou nu ook een sprongetje moeten hebben dus volgens mij is het dat.
DDD. Ja het bekt wel lekker moet ik zeggen. Ben je van 2 tot 4 peuter of hoe zit dat?
woensdag 2 januari 2019 om 13:11
Hij heeft geen avondeten op neem ik aan? Bloedsuikerwaardes vinden dat niet leuk. En ook een dreumes wordt 'brak' wakker, net als een volwassene nadat hij op andere tijden, veel langer geslapen heeft dan normaal.Westerpaviljoen schreef: ↑02-01-2019 12:36Neuh denk t niet. Maar hoe kan je van zoveel slaap ontregeld zijn? Is toch juist lekker?
Een beetje 'normaal' ritme vaart een dreumes over het algemeen beter op.
woensdag 2 januari 2019 om 13:17
Nou we gaan t zo zien want hij is wakker.funnymiss schreef: ↑02-01-2019 13:11Hij heeft geen avondeten op neem ik aan? Bloedsuikerwaardes vinden dat niet leuk. En ook een dreumes wordt 'brak' wakker, net als een volwassene nadat hij op andere tijden, veel langer geslapen heeft dan normaal.
Een beetje 'normaal' ritme vaart een dreumes over het algemeen beter op.

woensdag 2 januari 2019 om 14:19
Westerpaviljoen schreef: ↑02-01-2019 12:46Hij heeft 0m 2.00 in de nacht nog een fles gedronken dus dat valt wel mee denk ik? Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik het woord bloedsuikerwaarden lees.
Hij zou nu ook een sprongetje moeten hebben dus volgens mij is het dat.
DDD. Ja het bekt wel lekker moet ik zeggen. Ben je van 2 tot 4 peuter of hoe zit dat?
Wel fijn dat je er nog nooit van gehoord had

En volg je nog steeds dat ‘Oei ik groei’ boek? Lijkt mij heel vermoeiend. De hele tijd dat kijken op hoeveel weken/maanden je zit en dan bedenken of dreumes daar aan meedoet..
Je bent idd peuter van 2 tot 4. Daarna kleuter.

woensdag 2 januari 2019 om 14:33
Wij hebben het hier wel over sprongen, maar dan niet als verwijzing naar het boek. Meer als een 'sprong in zijn ontwikkeling', in het algemeen zeg maar.

woensdag 2 januari 2019 om 14:37
De eerste maanden van haar leven wel, maar op gegeven moment meer in de trant van; jemig ze is wel mega irritant/hangerig/zeurderig de laatste tijd en dan een tijdje later he kijk nou ze kan weer van alles!

woensdag 2 januari 2019 om 14:38
Bij onze baby/dreumes klopte er geen bal van. Hij werd later geboren dan 42 weken (ja dat kan in Nederland) en dat boek deed wel aan vroeger geboren maar niet aan later. Het verschil tussen die twee trekt zich na een jaar recht maar ik werd suf van het omrekenen. Het leek mij een fijne manier om grip op een nieuwe situatie te krijgen maar loslaten bleek zinvoller.
Vrienden van ons zworen bij de eerste bij Oei ik groei. Het klopte ook exact. Daarom kocht ik het. Maar bij de tweede hebben ze het boek in de kast laten staan. Het sloot bij de tweede niet aan.
En als je de wetenschappelijke onderbouwing leest dan is het hele boek natte vinger werk. Echt totaal invalide.

woensdag 2 januari 2019 om 14:54
Tja, hier heeft dreumes, net als wij zelf, goede, betere, mindere en kut-dagen. En soms een periode frustratie omdat hij iets niet kan (op dit moment geldt dat voor praten). Oei ik groei kan ik niet zoveel mee.
Maar dreumes om 16.00 smiddags in bed leggen tot de volgende ochtend zou hier zorgen voor een bak ellende, met of zonder sprongetje
. Een halfuur powernappen om 16.00 en dan om 19.00 naar bed, zou ik dan doen om een kutdag te voorkomen de dag erna.
Maar dreumes om 16.00 smiddags in bed leggen tot de volgende ochtend zou hier zorgen voor een bak ellende, met of zonder sprongetje

woensdag 2 januari 2019 om 15:22
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
@teckel hoe is het met je kindje, en de uitslag?
@slapen: gaat meestal goed, wordt 's ochtends vrolijk brabbelend wakker. Alleen na z'n middagslaapje is hij vaak huilerig en humeurig, alsof hij 's middags z'n ochtendhumeur heeft...
@sprongetjes: die houd ik al een poos niet meer bij, eigenlijk alleen de eerste maanden.
Vraagje, gebruiken jullie kindjes nog speentjes, en zo niet wanneer zijn jullie ermee gestopt? Zoon gebruikt ze al een poos alleen met slapen, is tussendoor tevreden zonder (tenzij hij ze ziet liggen
), dus dacht er binnenkort mee te stoppen (hij is 1 jaar & 8 maanden).
@teckel hoe is het met je kindje, en de uitslag?
@slapen: gaat meestal goed, wordt 's ochtends vrolijk brabbelend wakker. Alleen na z'n middagslaapje is hij vaak huilerig en humeurig, alsof hij 's middags z'n ochtendhumeur heeft...
@sprongetjes: die houd ik al een poos niet meer bij, eigenlijk alleen de eerste maanden.
Vraagje, gebruiken jullie kindjes nog speentjes, en zo niet wanneer zijn jullie ermee gestopt? Zoon gebruikt ze al een poos alleen met slapen, is tussendoor tevreden zonder (tenzij hij ze ziet liggen

happiness = reality - expectations
woensdag 2 januari 2019 om 16:36
Hoezo bak ellende?funnymiss schreef: ↑02-01-2019 14:54Tja, hier heeft dreumes, net als wij zelf, goede, betere, mindere en kut-dagen. En soms een periode frustratie omdat hij iets niet kan (op dit moment geldt dat voor praten). Oei ik groei kan ik niet zoveel mee.
Maar dreumes om 16.00 smiddags in bed leggen tot de volgende ochtend zou hier zorgen voor een bak ellende, met of zonder sprongetje. Een halfuur powernappen om 16.00 en dan om 19.00 naar bed, zou ik dan doen om een kutdag te voorkomen de dag erna.
Speen wil dreumes niet meer sinds hij vijf maanden is dus dat is opgelost.

woensdag 2 januari 2019 om 18:18
SterkteTeckeltje88 schreef: ↑02-01-2019 17:29@whoopsadaisies lief dat je er naar vraagt. Hij heeft inderdaad eczeem. Zielig. Hopelijk gaat 't snel beter met zalf en gaan de nachten ook weer beter. Eenmaal bij de dokter zag ik ook dat 't alweer verder uitgebreid was dan vanmorgen.

woensdag 2 januari 2019 om 19:24
Whoopsadaisies mijn dochter precies zo. Sochtends roept ze rustig mama zonder te huilen of wat dan ook. Kan rustig nog even m'n lenzen enzo doen en haar daarna ophalen. Maar smiddags...
Ah zielig tecketje hopelijk trekt het snel weg.
Ik houd de sprongetjes ook niet echt meer bij. De ergste leek ze te hebben rond een jaar, maar daarna? Niet echt opgemerkt.
Speen hier weggedaan met 10/11 maanden ofzo? Omgeruild voor een knuffeltje. Was een paar avondjes minder leuk maar al snel zonder problemen weer slapen
. Is dus al dik een halfjaar weg hier. Erg blij met die keuze. Het lijkt me lastig als ze zich er wat bewuster van zijn. Maar misschien juist niet want dochter begreep er natuurlijk niks van.
Ah zielig tecketje hopelijk trekt het snel weg.
Ik houd de sprongetjes ook niet echt meer bij. De ergste leek ze te hebben rond een jaar, maar daarna? Niet echt opgemerkt.
Speen hier weggedaan met 10/11 maanden ofzo? Omgeruild voor een knuffeltje. Was een paar avondjes minder leuk maar al snel zonder problemen weer slapen

woensdag 2 januari 2019 om 20:20
Nop. Heb gehoord Dat het allemaal verzonnen is en maakt me niet uit volgens welke sprong kind wel of niet chagrijnig hoort te zijn. Als hij blij is, ben ik blij. Als hij niet lekker in zijn vel zit, probeer ik daar wat aan te doen.

woensdag 2 januari 2019 om 20:28
Ja zo zitten wij er ook in. Gaat al genoeg veranderen straks. En zo lang het zo beperkt is (voornamelijk bij inslapen alleen) zie ik er ook niet echt een probleem in.
En wat je schrijft over sprongen kan ik me helemaal in vinden. Maar soms is 't wel makkelijk om 't dan maar op een sprong te gooien. Maar ik hou daar niet 't boek van oei ik groei naast. Wat wetenschappenlijk echt om te huilen is overigens maar dat ter zijde.
woensdag 2 januari 2019 om 21:46
Wat sneu van de eczeem Teckeltje, hopelijk helpt de zalf snel.
Zoon (anderhalf) heeft ook nog zijn speen. Voornamelijk in bed. Hij taalt er verder ook niet echt naar tenzij een speen op de eettafel ziet liggen. Dan begint hij met zeuren om dat ding. Of als hij zichzelf zielig vind, dan begint hij met jammeren en houdt pas op totdat hij zijn speen krijgt... Vriend kan niet tegen dat gejammer dus geeft regelmatig toe en heeft zoon dus alsnog zijn speen. Ik kan het gejammer redelijk goed negeren dus heeft hij pech.
Zoon (anderhalf) heeft ook nog zijn speen. Voornamelijk in bed. Hij taalt er verder ook niet echt naar tenzij een speen op de eettafel ziet liggen. Dan begint hij met zeuren om dat ding. Of als hij zichzelf zielig vind, dan begint hij met jammeren en houdt pas op totdat hij zijn speen krijgt... Vriend kan niet tegen dat gejammer dus geeft regelmatig toe en heeft zoon dus alsnog zijn speen. Ik kan het gejammer redelijk goed negeren dus heeft hij pech.

woensdag 2 januari 2019 om 22:01
Geen speen, maar een knuffel/duim. Ik leg de knuffel overdag express niet in het zicht, want dan wil ze hem zoiezo. Soms dan gaat ze in dr rugzakje opzoek omdat daar vaak 1 in zit om mee te gaan naar de oppas of ze staat voor de boekenkast omdat we ook wel eens 1 achter een fotolijstje verstoppen. Ze weet nu precies wat de 'verstop' plekken zijn, net zo als dat je niet meer snel iets kan afpakken en verstoppen, dammit ze wordt te slim voor ons!
Vriendin kreeg rond de kerstdagen een vriendin met drie kids logeren. Alleen moeders was de speen vergeten
Vriendin klaagde over weinig slaap en veel gehuil
Vriendin kreeg rond de kerstdagen een vriendin met drie kids logeren. Alleen moeders was de speen vergeten

woensdag 2 januari 2019 om 22:25