Judas RTL
zondag 6 januari 2019 om 16:32
Net de eerste 2 afleveringen van 6 gekeken van de nieuwe RTL serie Judas, naar het gelijknamige boek van Astrid Holleeder.
Alhoewel ik het boek gelezen heb blijft het me verbazen dat dit gewoon waarheid is. Die man moet een stoornis ergens hebben, dat kan niet anders.
En er moet toch meer zijn gebeurd waardoor hij zo’n gigantische invloed op zijn zussen heeft. Het is net een slechte film.
Even over de serie zelf. Gijs Naber speelt Willem. Die is onherkenbaar als zichzelf. Bizar wat ze met make-up en schmink kunnen. De acteur (ik weet niet wie t is) die Peter R de Vries speelt doet zijn manier van praten en stem geweldig.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Alhoewel ik het boek gelezen heb blijft het me verbazen dat dit gewoon waarheid is. Die man moet een stoornis ergens hebben, dat kan niet anders.
En er moet toch meer zijn gebeurd waardoor hij zo’n gigantische invloed op zijn zussen heeft. Het is net een slechte film.
Even over de serie zelf. Gijs Naber speelt Willem. Die is onherkenbaar als zichzelf. Bizar wat ze met make-up en schmink kunnen. De acteur (ik weet niet wie t is) die Peter R de Vries speelt doet zijn manier van praten en stem geweldig.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 7 januari 2019 om 10:45
Dit gaat over de serie niet over de rechtzaak. Het is amusement. In de films over Hilter (willekeurig voorbeeld) zeur je toch ook niet dat het een eenzijdig verhaal is?
En Holleeder is niet onschuldig
maandag 7 januari 2019 om 10:54
Dat denk ik ook. Mijn persoonlijke mening is ook dat die Holleeder een hele gevaarlijke man is.
Maar, bijvoorbeeld uit de OP: "(...) blijft het me verbazen dat dit gewoon waarheid is."
Terwijl het in feite niks meer is dan een getuige verklaring uit een lopende rechtszaak waarvan nog allerminst bewezen is dat dat de waarheid is. Dus dat staat volledig los van mijn mening, dat is mijn hele punt.
Pivot! PIVOT!!!
maandag 7 januari 2019 om 10:58
nee het is een boek.KitKeller schreef: ↑07-01-2019 10:54Dat denk ik ook. Mijn persoonlijke mening is ook dat die Holleeder een hele gevaarlijke man is.
Maar, bijvoorbeeld uit de OP: "(...) blijft het me verbazen dat dit gewoon waarheid is."
Terwijl het in feite niks meer is dan een getuige verklaring uit een lopende rechtszaak waarvan nog allerminst bewezen is dat dat de waarheid is. Dus dat staat volledig los van mijn mening, dat is mijn hele punt.
De serie is gebaseerd op een boek
het boek bestond al voordat Astrid ging getuigen
maandag 7 januari 2019 om 11:30
Nee ze vertelt zelf haar getuigenissen en leest niet voor uit het boek. Dat die twee op elkaar lijken lijkt me duidelijk want het boek is autobiografisch. Overigens is op dit moment weer zeer belastende informatie over Holleeder aangeleverd
maandag 7 januari 2019 om 11:58
jo12345 schreef: ↑06-01-2019 16:55Nou, dat is het punt juist. Het is bijzonder twijfelachtig of dit wel de waarheid is.
Astrid heeft tientallen jaren haar broer geholpen. Zowel zij als haar zus hebben tientallen jaren genoten van alle luxe die de mannen in de familie brachten.
En juist toen zij zelf de gevangenis in dreigde te gaan, toen had Willem opeens van alles gedaan volgens haar.
Het hele boek en dus ook die film die zijn alleen maar bedoeld om Astrid en Sonja vrij te pleiten en om hun broer in de bak te houden.
Allemaal om het proces tegen Holleeder te ondersteunen.
Ik heb mij altijd afgevraagd of die zussen wel eens een euro van dit geld hebben aangenomen, maar is dit bekend bij Justitie en bij Peter R? En waar halen deze vrouwen dan het recht vandaan om te gaan praten, terwijl ze ook hebben genoten van dit geld? En heeft de rechtbank ze hier ooit mee geconfronteerd?
Die Miluschka van Rtl Boulevard dat is toch de dochter van Astrid? Ik blijf me verbazen dat RTL haar heeft aangenomen.
Maar hoe verder als Willem vrij komt.?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
maandag 7 januari 2019 om 12:23
Ik heb het dan voornamelijk over de manier waarop hij met hen communiceert en ze manipuleert Ik heb het niet over het wel of niet schuldig zijn van hem of hun. En ook in die manier van communiceren en manipuleren is eenzijdig dat snap ik, al zijn er natuurlijk al meerdere geluidsfragmenten naar buiten gebracht.KitKeller schreef: ↑07-01-2019 10:54Dat denk ik ook. Mijn persoonlijke mening is ook dat die Holleeder een hele gevaarlijke man is.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 7 januari 2019 om 12:25
Mee eens.pejeka schreef: ↑06-01-2019 16:34Eerlijk? Ik vind het geen goed idee dat zo'n crimineel op deze manier een podium krijgt, noch vind ik het een goed idee dat zijn familie op deze manier een podium krijgt. Sommige dingen kun je beter voor jezelf houden, het is geen soap-opera en zou ook niet als zodanig gebracht moeten worden.
maandag 7 januari 2019 om 12:29
maandag 7 januari 2019 om 13:11
natuurlijk hebben ze dat maar dat betekent niet dat ze moeten zwijgen zodat de grootste crimineel die nederland ooit heeft gekend uit de bak kan blijven? Verder zijn zij nooit in staat van beschuldiging gesteld dus ik snap de verdachtmaking niet zoMiskotto schreef: ↑07-01-2019 11:58Ik heb mij altijd afgevraagd of die zussen wel eens een euro van dit geld hebben aangenomen, maar is dit bekend bij Justitie en bij Peter R? En waar halen deze vrouwen dan het recht vandaan om te gaan praten, terwijl ze ook hebben genoten van dit geld? En heeft de rechtbank ze hier ooit mee geconfronteerd?
Die Miluschka van Rtl Boulevard dat is toch de dochter van Astrid? Ik blijf me verbazen dat RTL haar heeft aangenomen.
maandag 7 januari 2019 om 14:03
watdachtjehiervan schreef: ↑07-01-2019 12:29Waarom? Dat ze een nichtje is van Holleeder zegt toch niks over haar? Ik vind het goed dat RTL daar niet naar kijkt.
Ik niet!
Die familie is een grote smetvlek, de kosten van haar opleiding zijn dus betaalt met bloedgeld, dus ik vind er wat van dat RTL in zee gaat met het nichtje van.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
maandag 7 januari 2019 om 14:59
maandag 7 januari 2019 om 15:08
Gut ja ik zag gisteren ook een foto, wat een slechte poging tot wat dan ook.. Dan is zelfs de TV-kantine beter qua make-up en dergelijke. Je zag van een kilometer afstand al hoe nep en slecht die make-up gedaan was.
Verder vond ik het boek vreselijk slecht en hypocriet dus zal ik de serie ook links laten liggen.
maandag 7 januari 2019 om 16:08
Tsjonge wat kortzichtig dit. Alleen maar goed dat er niet word gekeken uit wat voor familie iemand komt, dan komen er een hoop mensen niet meer aan het werk.Miskotto schreef: ↑07-01-2019 11:58Ik heb mij altijd afgevraagd of die zussen wel eens een euro van dit geld hebben aangenomen, maar is dit bekend bij Justitie en bij Peter R? En waar halen deze vrouwen dan het recht vandaan om te gaan praten, terwijl ze ook hebben genoten van dit geld? En heeft de rechtbank ze hier ooit mee geconfronteerd?
En weet jij veel met wat voor geld haar opleiding is betaalt, misschien heeft ze dit zelf wel betaald.
Slaat dus helemaal nergens op wat je hier nu neerplaatst.
maandag 7 januari 2019 om 16:14
Daar kan zij toch niks aan doen in welke ze geboren is ?
En de Oranjes zijn ook niet zonder smet dan.
De zoon van Cor doet het ook niet slecht.
Maar om terug te komen op de serie : Ik vind het wel leuk om te kijken , een stuk geschiedenis in NL is het wel..
ik vond het wel goed verstaanbaar overigens..
Make up van "Willem"had wat minder gemogen en Peter R wordt hilarisch nagepraat
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
maandag 7 januari 2019 om 16:28
Hoe weet jij dat haar opleiding van bloedgeld is betaald? En stel dat dat zo is dan kan zij daar zelf niks aan doen. Ze heeft een prima opleiding gehad en is uit de criminaliteit gebleven. Volgens mij is er niks mis met Miljuschka.
maandag 7 januari 2019 om 16:36
maandag 7 januari 2019 om 16:47
Natuurlijk heeft Astrid geld aangenomen, ze werkte immers voor heel veel mannen uit dat wereldje. Net als alle andere advocaten die criminelen verdedigen, daar komt ook genoeg zwart geld binnen maar zij worden gewoon betaalt voor hun werk.
En ik vind het juist mooi om te zien dat Miljuschka zich niet laat intimideren en er bewust voor gekozen heeft om voor een leven in de spotlights te gaan. Ze heeft er wel de lasten (want toch die smet) maar niet te lusten van. Voor zover ik weet heeft ze haar familie nooit gebruikt om aan de bak te komen, totdat ik het boek las wist ik niet dat zij het 'nichtje van' was terwijl ik haar toch al jaren ken van TMF en 24Kitchen.
En of alles waar is dat in de serie langs komt? Vast niet, maar ik denk wel dat het algemene beeld dat wordt geschetst klopt: Holleeder is een man die iedereen, inclusief zijn eigen zussen, altijd manipuleert, bedreigt en intimideert. Het lijkt me alleen maar goed dat dat beeld nu openbaar is, juist zodat hij zijn 'knuffelcrimineel'-status verliest.
Mijn gevoel is ook dat dat het doel was van Astrid met dit boek. Dat haar getuigenis niet binnen de rechtbank blijft maar dat heel het land nou weet hoe verschrikkelijk die man nou eigenlijk is.
En ik vind het juist mooi om te zien dat Miljuschka zich niet laat intimideren en er bewust voor gekozen heeft om voor een leven in de spotlights te gaan. Ze heeft er wel de lasten (want toch die smet) maar niet te lusten van. Voor zover ik weet heeft ze haar familie nooit gebruikt om aan de bak te komen, totdat ik het boek las wist ik niet dat zij het 'nichtje van' was terwijl ik haar toch al jaren ken van TMF en 24Kitchen.
En of alles waar is dat in de serie langs komt? Vast niet, maar ik denk wel dat het algemene beeld dat wordt geschetst klopt: Holleeder is een man die iedereen, inclusief zijn eigen zussen, altijd manipuleert, bedreigt en intimideert. Het lijkt me alleen maar goed dat dat beeld nu openbaar is, juist zodat hij zijn 'knuffelcrimineel'-status verliest.
Mijn gevoel is ook dat dat het doel was van Astrid met dit boek. Dat haar getuigenis niet binnen de rechtbank blijft maar dat heel het land nou weet hoe verschrikkelijk die man nou eigenlijk is.
maandag 7 januari 2019 om 16:52
EensKitKeller schreef: ↑06-01-2019 17:33Dit.
Er is nog geen uitspraak geweest en in Nederland ben je nog altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Ik vind het eerlijk gezegd zeer kwalijk dat een boek/ verhaal van een getuige in een lopende zaak zo'n podium krijgt.
De publieke opinie is duidelijk (en eerlijk gezegd vind ik die Holleeder ook een engerd) maar ik vind dit niet correct.
maandag 7 januari 2019 om 17:01
De tape in 2011 werd opgenomen op verzoek van Holleeder en mocht slechts openbaar worden gemaakt als hij naar zijn zeggen een ’onnatuurlijke dood’ zou sterven. De Vries zegde dit toe maar overhandigde de tape vorige week toch aan het OM.
Belastend
„Rond de kerst besloot ik de band nog eens terug te luisteren”, aldus De Vries tegenover deze krant. „Ik had de tape jaren niet meer gehoord en was eigenlijk vergeten wat Holleeder precies had gezegd. Maar toen ik het terug hoorde besefte ik weer hoe belastend dit eigenlijk is. Zijn verhaal van toen bevestigt exact wat zijn zussen de afgelopen jaren verklaarden.”
Wat er op die band staat, geloof ik eerder dan dat Peter R vergeten was wat er op stond.
Belastend
„Rond de kerst besloot ik de band nog eens terug te luisteren”, aldus De Vries tegenover deze krant. „Ik had de tape jaren niet meer gehoord en was eigenlijk vergeten wat Holleeder precies had gezegd. Maar toen ik het terug hoorde besefte ik weer hoe belastend dit eigenlijk is. Zijn verhaal van toen bevestigt exact wat zijn zussen de afgelopen jaren verklaarden.”
Wat er op die band staat, geloof ik eerder dan dat Peter R vergeten was wat er op stond.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
maandag 7 januari 2019 om 17:35
Hier ben ik het ook mee eens.veensteker schreef: ↑06-01-2019 22:00Astrid heeft dit echt niet voor het geld gedaan. Ze kan zich nergens vertonen, moet altijd op haar hoede zijn, zich vermommen, niet met haar bekende dochter op stap gaan etc. Ze kan niet meer werken ook. Ze heeft het geld van dit boek gewoon nodig om te overleven.
Ik vraag mij af of zij ook heeft geprofiteerd van het geld van haar broer, dat lees ik nergens. Haar zus heeft wel met een crimineel geleefd en veel geld gehad maar ook altijd de angst dat er iets zou gebeuren met haar man of met haar gezin. Ik zou niet willen ruilen met haar.
Die Holleeder spoort echt niet. Alles wat wel al bewezen is is al meer dan genoeg om het nooit meer vrij te laten.