Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
chocolol schreef:
08-01-2019 23:37
Ik herken trouwens heel veel dingen terwijl ik niet opgroeide in de jaren 70.

Het meeste wat nu genoemd wordt komt uit de jaren '80 en '90.
Die papieren aankleedpoppen herinner ik me trouwens ook. :$
sportivia schreef:
09-01-2019 12:25
Die is toch leuk! En ik weet niet waarom, maar ik zie een overeenkomst met die eiersnijder.

Niet zo leuk als je denkt. De stoelen waren zo ongeveer van hout en het ding viel om de haverklap stil. Niet zo heel comfortabel, zeg maar.
COtweepuntnul schreef:
09-01-2019 08:15
En mijn ouders hadden ook zo'n soort slacentrifuge

Afbeelding

Volgens mij doet niemand dat meer, met zo'n ding?
Ik heb er eentje, want ik ben een fossiel 😀. Bovendien heb ik vaak zanderige kroppen sla die gewassen moet worden. Het is echt een geweldig ding!
Ik heb er ook een, sterker nog ik heb er 2. Mijn ouders hadden deze niet ;-). Ik vind het een ideaal ding.
Chocoladesigaretten. Die mogen nu niet meer.

Afbeelding
Afbeelding
Bij oma kregen wij Rang. De koetjesreep kregen wij inderdaad ook bij oma. Met feest kregen wij NIbitts. De schaal waarin deze werden geserveerd was erg gewild bij het verdelen van de nalatenschap.
[quote=RikM post_id=29451055 time=1547033708 user_id=307731]

Ja die waren lekker, net als deze:

Afbeelding
RikM schreef:
09-01-2019 12:35

Afbeelding
Nee nu heten ze krijtjes.

Mooi verhaal trouwens over die chocolade sigaretten. Mijn overgrootopa van toen 90 jaar kocht 6 pakjes bij de srv wagen want ze waren zo goedkoop! Hij dacht dat het echt sigaretten waren :-D wij hebben ze lekker op zitten smikkelen!! hahaha
Nou heb ik hetzelfde als die post van de Wybertjes....... Vorige reactie was dus een reactie van mij op de chocoladesigaretten van RikM.
Dahlia74 schreef:
09-01-2019 12:39
Bij oma kregen wij Rang. De koetjesreep kregen wij inderdaad ook bij oma. Met feest kregen wij NIbitts. De schaal waarin deze werden geserveerd was erg gewild bij het verdelen van de nalatenschap.

Wij kregen bij oma altijd ontbijtkoek. Dat hadden we thuis niet.
anoniem_307731 wijzigde dit bericht op 09-01-2019 13:00
0.45% gewijzigd
CommonSense schreef:
09-01-2019 12:29
Ik heb er eentje, want ik ben een fossiel 😀. Bovendien heb ik vaak zanderige kroppen sla die gewassen moet worden. Het is echt een geweldig ding!
Geen last van met ijsbergsla en andere sla koop ik gewoon voorgewassen.
Oh schuimblokken vind ik nog steeds lekker, en die zwart op wit die at ik met zakje en al, tenminste je kauwde op het zakje zodat de zwart op wit er door sijpelde, kan het niet zo goed uitleggen geloof ik...
die ik wilde bestaat al...
Ik heb nog een slacentrifuge, een eisnijder, maar ook nog een schrootjesplafond èn een schrootjestafel! De Billy boekenkasten zijn nog steeds bij de Ikea te koop maar ik heb vintage van de jaren 80.

Ben ik nu officieel een fossiel?
RikM schreef:
09-01-2019 12:24
Vond ik altijd leuk om te doen! Maar je moest wel het deksel goed vasthouden want anders werd je nat. :-[

Het leukste was juist om te vroeg dat deksel eraf te halen. Als je goed had gecentrifugeerd kon dat. Anders vloog de sla de keuken rond ;-D

Mijn ouders hebben hem nog. Geen idee of ze hem nog gebruiken.
sportivia schreef:
09-01-2019 12:11
Mijn ouders hebben die in het oranje en gebruiken hem nog steeds.
En ze hebben ook nog zo'n oude eiersnijder:

Afbeelding

Die heb ik ook nog. Handig ding.
attribuutje schreef:
09-01-2019 13:14
die zwart op wit die at ik met zakje en al, tenminste je kauwde op het zakje zodat de zwart op wit er door sijpelde, kan het niet zo goed uitleggen geloof ik...

Waren dat niet van die staafjes? Zoals deze, maar dan met grijs poeder?

Afbeelding
Ik had in de jaren '70 ook van die plakstickers in de auto, die je telkens weer opnieuw op het raam kon plakken. Ik kan er geen plaatje van vinden. Ze waren maar in 1 kleur, dus of alleen zwart of alleen rood bijv. Puur de contouren.
sportivia schreef:
09-01-2019 12:43
Nou heb ik hetzelfde als die post van de Wybertjes....... Vorige reactie was dus een reactie van mij op de chocoladesigaretten van RikM.
Bij sommigen speelt de bug dat hun bericht niet verschijnt als ze een bericht met een afbeelding citeren. Als je de afbeelding weghaalt uit de quote, zal je bericht waarschijnlijk wel worden geplaatst.
Wie herinnert zich deze nog, voorgelezen door Piet Ekel (malle Pietje uit Swiebertje), als het belletje van tinkerbel rinkelde mocht je de bladzijde omslaan. Ik heb ze hier nog op zolder staan :lol:

Afbeelding
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
kintsugi schreef:
09-01-2019 16:11
Bij sommigen speelt de bug dat hun bericht niet verschijnt als ze een bericht met een afbeelding citeren. Als je de afbeelding weghaalt uit de quote, zal je bericht waarschijnlijk wel worden geplaatst.
Ik citeerde het bericht van RikM, gaf er een reactie op met een plaatje erbij. In eerste instantie verdween de afbeelding van RikM en was mijn afbeelding daar geplaatst. Mijn opmerking stond boven die afbeelding. Zo leek het dus of ik alleen een quote had gedaan, zonder er zelf iets bij te zetten en dat de tekst en afbeelding van RikM kwamen i.p.v. van mij. Ik heb het nog geprobeerd aan te passen, maar dat ging ook niet goed. Bedoel jij dat ook?
Vroeger had je de Firato in Amsterdam Rai.
https://m.youtube.com/watch?v=APyLJYh2hVA
sportivia schreef:
09-01-2019 15:36
Ik had in de jaren '70 ook van die plakstickers in de auto, die je telkens weer opnieuw op het raam kon plakken. Ik kan er geen plaatje van vinden. Ze waren maar in 1 kleur, dus of alleen zwart of alleen rood bijv. Puur de contouren.
Wij hadden wel meerdere kleuren. Maar dat zal begin '80 geweest zijn.
Van die plastic/rubberachtige stickers waren dat toch?
Met deze afbeeldingen:
Afbeelding

Een echte foto van de stickers kan ik ook niet vinden.
Oh ja die stickers!

Ik weet nog dat de keukenmachine van mijn ouders een keer stuk ging. Die van de buren ging vlak daarna stuk en toen konden ze van twee keukenmachines weer één maken. Omdat idd bijna iedereen dezelfde keukenmachine had. Alles Philips volgens mij toen, in de meeste huishoudens.
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven