Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Wensmama, jammer dat uit het gesprek niet echt iets gekomen is. Ik ga idd meeduimen voor poging 10! Jee dan mag het wel eens...dat het voor IVF raak is..zou een mooi begin van 2019 zijn!

Wel idd fijn om de positieve verhalen te lezen van de dames die al mama zijn! Dat voelt wel bemoedigend 😀

Haha idd zou co-ouderschap met daten wel handig zijn...dat je ook af en toe wat tijd voor jezelf hebt..dat is 1 van de dingen die me wel zwaar lijkt...dat je niet kan delen. Maar het is ook zoals Roosje zegt...'het gezeur heb je dan ook niet'.😉
Bedankt voor de lieve berichtjes allemaal en ik ben het met alles eens!
@ wensmama poging 10 Verrijkt inmiddels als 7,5 maand mijn leven dus hopelijk is dat voor jou ook the lucky one!

Laten we eerlijk zijn ook een inseminatie is een soort Russisch roulette, ook al kien je het allemaal uit het moet maar net lukken

@ roosje en uk en ik, onze kindjes zijn allemaal van dezelfde leeftijd! Leuk! Wat gaat het allemaal hard he!
In mijn eigen kring zijn al twee stellen die gestopt zijn met AC, aan de ene kant 'stik jaloers'.. zij hebben het huisje boompje beestje waar ik altijd vam droomde. Aan de andere kant zo opgelucht, beide relaties hangen aan zijde draadjes.. en ik weet gewoon 100% zeker dat de relaties een kind niet gaan overleven. De opluchting zit hem in het feit dat ik dat gezanik (hopelijk) niet ga hebben ooit.

Super sneu natuurlijk voor het kind, wat er tussenin zal gaan staan.. Dan gun ik een kind liever 1 constante ouder dan twee niet constante
Nou laten we het hopen blij_ei! Net bij de acupunctuur geweest en vlak na de inseminatie weer
Wensmama, duimen!

Ik vandaag ongesteld geworden dus gelijk gebeld voor echo. Sinds vroege miskraam iets minder regelmatig, maar nog steeds cyclus tussen 27 en 29 dagen. Dus over 2 weken hopelijk weer op de wachtkamer, 4e poging iui. Laten we hopen dat 2019 mooi begint.
Goed nieuws hier! Ik had vandaag gesprek over het verdere verloop van de icsi behandeling. Ik zou deze maand over moeten slaan en volgens maand een terugplaatsing hebben. Ik zit nu net rond mijn eisprong en mijn baarmoederslijmvlies is heel mooi dik. Ik mag dus toch gewoon een TP deze cyclus!! Volgende week een keer. Blijkbaar hoef je lichamelijk geen maand over tr slaan maar is t qua planning en gesprekken meestal niet te doen om meteen je volgende cyclus door te gaan.
Ik ben echt super blij! Niet onnodig een maand wachten.

Eerste keer in mijn eigen cyclus ook! Dus ben benieuwd. Alles hiervoor was met hormonen omdat ik nooit een eigen cyclus had.
Wat een goed nieuws Plien! En al helemaal in je eigen cyclus!!!
Oh super Plien! Ik ga morgen voor poging 10, duimen maar weer!!
Plien wat fijn!
En Wensmama succes morgen!🍀
Plien1985 schreef:
09-01-2019 18:58
Goed nieuws hier! Ik had vandaag gesprek over het verdere verloop van de icsi behandeling. Ik zou deze maand over moeten slaan en volgens maand een terugplaatsing hebben. Ik zit nu net rond mijn eisprong en mijn baarmoederslijmvlies is heel mooi dik. Ik mag dus toch gewoon een TP deze cyclus!! Volgende week een keer. Blijkbaar hoef je lichamelijk geen maand over tr slaan maar is t qua planning en gesprekken meestal niet te doen om meteen je volgende cyclus door te gaan.
Ik ben echt super blij! Niet onnodig een maand wachten.

Eerste keer in mijn eigen cyclus ook! Dus ben benieuwd. Alles hiervoor was met hormonen omdat ik nooit een eigen cyclus had.
Dat werkt dan bij iedere ziekenhuis anders blijkbaar, maar ik had zeer zeker die maand wel nodig want mijn hormonen waren toch echt wel een beetje over de toeren. Qua planning kan ik altijd wel door ook, dus dat is het niet, ze vinden gewoon dat na al die overstimulatie het lichaam wel een pauze verdiend heeft, maar dat beleid is dus overal anders. Neemt niet weg dat ik het voor jou fijn vind dat je door mag hoor! Succes!! Hoeveel had je nog in de vriezer?
Plien, superfijn! Ook deze keer zonder extra hormonen in je lijf.

@ Wensmama, succes vandaag!

Ik zit nog geduldig te wachten. In tegenstelling tot vorige poging heb ik nu helemaal geen symptomen. Maar nu wil het geval dat ik dus ook geen symptomen toen ik zwanger bleek van mijn zoontje en zit ik me daar weer gek om te maken...
Die laatste week is zo zenuwslopend!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Hoi allemaal,
ik zal me vanavond even in de tabel bijvoegen.
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik op de wachtlijst sta voor intake bij AMC.
Kan dan uiteraard nog lang wachten zijn maar eerste stap is gemaakt.
@Wensmama, zit je ongeduldig op het w8bnkje ;)

@Thefiepje, wanneer mocht je testen? Trek je de spanning nog?

@Niecie, welkom! Spannend! Hoe lang is de w8lijst bij amc?

Hier nog even aan t genieten van de pauze. Maandag gesprek met de arts maar voor mezelf nog geen duidelijk gevoel wat ik wil. Misschien ook beter om teleurstelling te voorkomen. Ga iig even aankaarten dat ik sinds de punctie nog steeds lage buikpijn heb...

Nog meer dames op de bank?
Lee, ze gaven ook aan dat bij veel vrouwen de eierstokken nog wat gezwollen zijn enzo, de maand erna. Maar bij mij was alles rustig. Mijn baarmoeder slijmvlies was dikker dan ooit te voren (ook met medicatie nog nooit zo dik geweest). Zat altijd rond de 5,5 bij inseminatie en 7,5 bij TP na punctie. Vandaag zat t op 8,7! Ik moet morgen pregnyl spuiten zodat eisprong is. Dan zaterdag terugplaatsing. Ik heb er 2 in de vriezer.

Spannend thefiepie!!! Zeker zenuwslopend ja! Succes!

Wensmama, hoe ging het?
@niecie, Welkom!
Ik loop ook bij het AMC dus wie weet komen we elkaar wel tegen!

Dinsdag is mijn nod en het wordt steeds spannender om niet te testen. Ik voel deze cyclus echt helemaal niets en probeer ook nergens vanuit te gaan maar die onzekerheid doet wel wat met je hoor
Thefiepie, dat wordt inderdaad heel spannend! Ik hoop het voor je!! Onzekerheid is killing ja...slecht nieuws is eigenlijk beter te verdragen dan slopende de onzekerheid. Maar we gaan gewoon voor goed nieuws! Dinsdag kom jij hier met een mooi bericht!

@Niecie, welkom! Ik ben ook net nieuw hier! Hoop dat je snel een uitnodiging krijgt!

@ Plien, krijg jij nu vandaag terugplaatsing? of snap ik hem verkeerd? Of bedoelde je morgen? Succes in ieder geval!

@Wensmama hoe gaat het bij jou?

Goed weekend voor iedereen!
Aaarg, vanmorgen toch een test gedaan en hartstikke wit!
Uiteindelijk schiet je daar niet echt iets mee op want het kan alle kanten op dus nog geen duidelijkheid.
Toch weer teleurgesteld.
Nu wacht ik tot dinsdag!
Balen Fiepie! Dan toch nog iets langer in onzekerheid zitten! Ik hoop dat je de tijd snel om krijgt!
Rosieflower, volgende week zaterdag. Ik zet vanavond pregnyl, zodat maandag mijn eisprong is. Dat telt als dag 0. Op dag 5 is de terugplaatsing omdat t embryo 5 dagen oud is. Dag 5 is dus volgende week zaterdag.

The Fiepie, dat kan idd nog alle kanten opgaan... echt super shit die laatste dagen he...!?
Niecie welkom!

Fiep, wat balen! Ik doe geen vroege testen meer omdat ala ie dan negatief is, ik toch nog blijf hopen. Ik houd mn temp altijd bij en daaraan zie ik dat ik ongesteld ga worden.

Het was een heel gedoe van de week. Mijn baarmoedermond zit een beetje lastig en daardoor duurde het deze keer 20 minuten voordat het er in zat 🤤 ik denk nu al van alles te voelen, dus het worden lange wachtweken..
@ wensmama, succes met wachten! We gaan voor een mooie uitkomst!
Hey sorry dames als ik op moment wat afwezig lijk/ben. Vind even lastig om mee te lezen/schrijven. Moet van zwolle 10 kg afvallen en hang zo stijf als een plank op mijn gewicht. In december begonnen met sporten en op eten letten. Werkt niet 1 kg er af en weer bij...jojo dus.
Sinds dit weekend ook maar gestart met WW kijken of dat helpt... Stomme bmi eis (35 en zit op 38-39).... Mijn cyclus is nog nooit zo regelmatig als nu geweest....
Even een frustratie moment...

Success de dames die in proces zitten lf op wachtbankje hopen dat 2019 het jaar wordt.
isillavendel schreef:
14-01-2019 09:07
Hey sorry dames als ik op moment wat afwezig lijk/ben. Vind even lastig om mee te lezen/schrijven. Moet van zwolle 10 kg afvallen en hang zo stijf als een plank op mijn gewicht. In december begonnen met sporten en op eten letten. Werkt niet 1 kg er af en weer bij...jojo dus.
Sinds dit weekend ook maar gestart met WW kijken of dat helpt... Stomme bmi eis (35 en zit op 38-39).... Mijn cyclus is nog nooit zo regelmatig als nu geweest....

Success de dames die in proces zitten lf op wachtbankje hopen dat 2019 het jaar wordt.
Wat balen! Ik heb jarenlang ww gevolgd, eerst om af te vallen en later als 'onderhoud', ik had er veel houvast aan. Als er een cursus in de buurt is, zou ik daar zeker naartoe gaan!
En houd jezelf voor dat je er tijdens je zwangerschap echt veel voordeel van hebt! Ik ben nu zo'n 9 kg aangekomen en zit nog 15 kg onder m'n zwaarste gewicht ooit (inmiddels 5 jaar geleden). Ik moet er niet aan denken dat dat er ook nog bij zou zitten! Dus het heeft wel echt voordelen naast de grotere kans op een zwangerschap.
isillavendel schreef:
14-01-2019 09:07

Ik heb hetzelfde gehoord toen ik op gesprek ging in Tilburg voor een eventuele tweede kindje. Het geeft zo’n stress en zo’n druk dat ik heb besloten ondanks de afstand toch terug naar het UMC te gaan, waar ze deze eis niet hadden.
Nog steeds wil ik graag afvallen en omdat ik nu niet die druk heb, lukt het een beetje. Vandaag ook een gesprek gehad voor een virtuele maagband. Ik ben niet zo zweverig, maar twee vollega’s Hebben er zichtbaar resultaat mee. Na Atkins, ww, Cambridge, Sonja en de obesitaskliniek (co-eur), leek me dit ook nog de moeite waard. Geen idee of het werkt.

En misschien ook nog fijn om te weten, ik ben in mijn hele zwangerschap maar 2 kilo aangekomen en heb gewoon een gezonde zoon gekregen. Ik heb ook de hele tijd mijn gewone kleren aan gehad, maar uiteindelijk toch een zaangerschapsbroek gekocht omdat ik er ook bij wilde horen. Je hoeft dus niet perse heel veel aan te komen, het is echt bij iedereen anders.

Succes en hou vol!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven