Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
maris86 schreef:
14-01-2019 09:58
Als er een cursus in de buurt is, zou ik daar zeker naartoe gaan!
Heb het eerder gedaan, toen wel cursus, maar woonde toen in het zuiden. Maar hier kunnen ze niet tippen aan die coach. Plus vind die vrouw hier niks straalt geen motivatie van af. Gelukkig doet mij beste vriendin ook, dus helpen elkaar.
Pat36 schreef:
15-01-2019 00:38
Succes en hou vol!!
De 2 die op reisafstand zitten, hebben beide de eis van 35..
En een verderweg is niet te doen ivm werk.
Alle reacties Link kopieren
@Isi, niet leuk! Sterkte en succes met afvallen!

@Thefiepie, heb je al getest? Heb je al duidelijkheid? Hoop op positief nieuws voor je!
Alle reacties Link kopieren
@ Rosieflower, lief dat je aan me dacht!
Ik heb vanmorgen getest maar was niets op te zien.
Ook nog geen bloed gezien en dan blijft de hoop er toch hè? Stom hoe dat werkt...
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Dat is helemaal niet stom, maar totaal begrijpelijk! Geen nieuws kan nog steeds goed nieuws betekenen! Hoe voel je je? Dan blijven we nog maar even duimen...je maakt het wel spannend ;-)
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Na een pauze van 7 maanden wil ik weer heeeeeel graag actief meeschrijven! Ik weet niet waar iedereen zit in het proces maar daar kom ik gaandeweg wel weer achter.

Hier ben ik er inmiddels achter dat ik een proteïne s deficient heb (erfelijke stollingsziekte) en vorige week heb ik in Belgie te horen gekregen dat mijn ANF positief is en zelfs aan de hoge kant (auto immuun probleem). Hiervoor zal ik vanaf de eisprong tot 6 weken na de bevalling stollingsinjecties moeten nemen en ascal. Voor het auto immuunprobleem zal ik vanaf eisprong tot de 12e week prednison in lage doses moeten nemen.

Ik heb mij vorige week aangemeld voor een cryo tp (er zijn er nog 3 in de vriezer), en heb vrijdag mijn eerste uitgangsecho. Ik verwacht volgende week mijn eisprong en de week erop tp. Volgende week start ik dus met alle medicatie. Ik vind het na 7 maanden wel ontzettend spannend opeens!
Wat fijn om weer iets van je te horen!!
Goed om te lezen dat ze een oorzaak hebben kunnen vinden, dat biedt perspectief (en hoop). Is je echo en tp dan weer in Voorburg of moet je daarvoor ook naar België? Succes!
@innerpeace, welkom terug! Heftig zeg maar wel fijn om te weten waaraan het ligt. Lijkt me zwaar nog meer medicijnen te moeten nemen. Wel weer spannend en fijn om weer te beginnen!!!

@thefiepje, ben je al iets wijzer?

@isi, misschien een idee om naar een diëtiste te gaan? Wordt vergoed als je aanvullend verzekerd bent. Soms ligt het nml net wat anders ;) Uit ervaring btw ;)

Hier mijn gesprek gehad, eigenlijk achteraf uitleg over hoe en wat qua eitjes tijdens/na de punctie. Mag de vlg ronde weer starten maar voor nu hou ik het allemaal op n laag pitje.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel. Is gewoon in Voorburg

@globe ga je voor het eerst starten met ICSI?
innerpeace schreef:
16-01-2019 19:31
Dankjewel. Is gewoon in Voorburg

@globe ga je voor het eerst starten met ICSI?
Nee heb al een icsi verse terugplaatsing gehad. Vlg is dus terugplaatsing
Alle reacties Link kopieren
Oh spannend! Hoeveel heb je er nog in de vriezer? En wanneer verwacht je?
1tje maar. Dunno.... wanneer ik denk dat ik weer wat meer energoe heb voor het traject. Ff een pas op de plaats ;)
Alle reacties Link kopieren
Innerpeace, wat fijn dat je weet wat er aan de hand is!

Globe ik vind het knap dat je het rustig aan doet. Ik vind het soms wel zwaar en was toen ik eenmaal mn eisprong gemist had een paar maanden terug wel wat relaxter, maar wil toch door door dóór
Alle reacties Link kopieren
@ Innerpeace, welkom terug! Is allemaal weer ontzettend Spannend hè? Ik hoop dat het een kort en positief traject gaat zijn!

Ik ben vannacht ongesteld geworden, op naar poging 3
Kan ik tenminste een wijntje drinken op mijn verjaardag al had ik dat liever anders gezien
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Fiepie, dikke knuffel.

Innerpeace, goed je weer te zien/lezen. Ik hoop dat je nu snel succesvol bent.

En iedereen hier natuurlijk. Ik zit op moment te wachten op echo. Hopelijk over paar dagen poging 4 iui (7e poging sinds starten). Vorig jaar begon ik rond deze tijd aan mijn traject. Ongelooflijk hoe snel de tijd gaat. Ik hoop dat 2019 goed begint.
Welkom terug Innerpiece! Kan mij jou nog goed herinneren!
Fiep wat balen!

Hier nog geen door verwijzing aangevraagd, ik hik er een beetje tegen aan door dat het sparen echt niet snel gaat.

Gister trouwens een aankondiging van een oud klasgenootje gezien. Was altijd al een prachtige vrouw. Van buiten en binnen, haar relatie van al jaren (lijkt) helemaal perfect. Nu is zij ook onwijs mooi zwanger.......... Stommerd.

:cencored:
Wensmama81 schreef:
16-01-2019 22:02
Globe ik vind het knap dat je het rustig aan doet. Ik vind het soms wel zwaar en was toen ik eenmaal mn eisprong gemist had een paar maanden terug wel wat relaxter, maar wil toch door door dóór
Nou dat vooral: het steeds maar door willen. Merk dat ik me totaal leeg voel op dit moment. Alle behandelingen en vooral het lange traject (bijna 3 jaar nu) hebben super veel energie gekost. Dus zodra mn energielevel weer wat voller is hang ik aan de telefoon. Kan volgende cyclus zijn maar ook later. Ff opladen ;) En blijf gewoon meelezen hahah! Loslaten kan ik niet... hopelijk wel een plaatsje geven...
Thefiepje: wat een rotnieuws zeg.... balen! Geniet maar extra van je wijntje!

Depster: heb je al een keuze gemaakt voor welke donor je wilt gaan? En sparen... t blijft een ding ja....
Alle reacties Link kopieren
Fiepie, balen zeg!! Geniet dan maar van je wijntje en alvast gefeliciteerd met je verjaardag binnenkort!

@Globe, rot dat je je zo leeg voelt! Maar 3 jaar is ook een hele lange periode! Geloof graag dat je dat flink leeggetrokken heeft..een regelrechte emotionele rollercoaster. Hoop voor je dat je wat rust gaat vinden en snel beloond gaat worden!

@Depster, een verwijzing aanvragen kan altijd al he...ook al wacht je daarna nog ff met daadwerkelijk voor een intake gaan...kan je wel het gevoel geven van concrete stapjes...Maar snap dat het lastig is.

@Innerpeace, succes weer met starten!

@Sciencerocks, en jij hopelijk snel weer aan je volgende poging iui!

Genoeg te duimen weer voor iedereen! Ik mag over een weekje naar mijn tweede afspraak bij Nij Geertgen. Dan het gesprek met de psycholoog en uitslagen van de onderzoeken. Begin nu weer af te tellen haha...toch wel weer erg spannend!
Alle reacties Link kopieren
@globe en wensmama en anderen, die drang is zo herkenbaar... elke maand is een kans. Ik heb 18 maanden in een 2 weken tot 2 weken stand geleefd. Je wacht op je eisprong en dan weer aftellen naar testen, dan weer wachten op eisprong enz enz
Mij heeft het echt geholpen om een paar maanden pauze te houden/ nemen (en dan nog spookte mijn cyclus door Mn hoofd maar ik hoefde er even niets mee)
Na mijn pauze reageerde mijn lijf ineens heel anders op de behandeling, 2de poging was ineens raak en die poging was op de dag dat ik terugkwam van een heel relaxte zonvakantie en ik zonder te testen of ik wel een eisprong had, gewoon merkte aan de signalen van mijn lijf dat het zo was en dus de gok waagde

Oh ja en het veel gehoorde ; je moet het loslaten en er niet zoveel mee bezig zijn die moet je oor in, oor uit laten gaan want dat is zo goed als onmogelijk
Alle reacties Link kopieren
Blij_ei: helemaal eens. Ik kan normaal dingen heel goed ‘parkeren’ en er even niet mee bezig zijn. Maar dat gaat helemaal niet hiermee. Als je het spontaan met partner probeert is het al lastig, maar als je elke maand een paar dagen testen moet doen (of zelfs echo’s en hormonen), dan weer zwangerschapstesten, gegevens doorgeven etc, kun je er helemaal niet níet mee bezig zijn. Ik had me dat van tevoren helemaal niet zo gerealiseerd.

Dus ‘laat het los’ van mensen die oepsie in een maand zwanger waren, laat ze lekker praten (net als de ‘geniet er van!!!’ als het gelukt is en je vervolgens kots en kotsmisselijk bent, dat is ook vrij lastig).
Alle reacties Link kopieren
Die opmerkingen van 'loslaten'zijn inderdaad gewoon bullshit, net als, 'je moet wel ontspannen hoor, dan gaat het gebeuren', en 'het komt echt wel goed hoor'als je de teleurstelling van een menstruatie hebt.

Mijn kerstpauze was wel fijn, maar ik merk nu el dat nu het moment weer daar is ik weer emotioneel ben over het hele gebeuren.

Gelukkig een arts die heel fijn was gisteren. Follikel is 12,5 mm, en slijmvlies mooi dik. Hij vroeg gelijk of ik nog een echo wilde in plannen voor de zekerheid en mijn eigen gemoedstoestand zaterdag of zondag. Want hij zei dat hij niet wilde dat ik de eisprong zou missen. In eerste instantie zei ik dat het niet nodig was, maar nu denk ik, waarom niet? Toch hartstikke fijn, en kan op zondag als het goed is ook, dus zometeen even bellen. Wel fijn, dat in een klimaat van bezuinigingen etc in de zorg een arts daar geen waarde aan hecht maar juist extra wil bieden.

Gisteren met oudrs over gehad, moeder vroeg hoe lang ik zou willen doorproberen. Ik weet het niet, ik denkd at dat afhangt van de emotionele kant, hoe vaak kan ik een teleurstelling aangaan en toch opnieuw. Tot nu toe heb ik elke keer verdriet gehad, maar ook gelijk een gevoel van de volgende plannen. Zolang dat er is (en een bankrekening die het toelaat) blijf ik doorgaan.
Ohhhhh die opmerkingen ja!!!

"Je MOET er niet zoveel mee bezig zijn dan lukt het wel" NOU meid, ik lig 4/5 keer per maand met mn benen in de beugels. Hoe kan je dr niet mee bezig zijn :@@:

Gelukkig zeggen mn beste vrienden dit niet. Die troosten en zeggen letterlijk "ik weet niet wat ik moet zeggen" super fijn daar kan ik 'iets' mee. Heb ze ook het stukje van de psycholoog van Geertgen doorgestuurd. Daardoor begrepen ze het nog beter.
Alle reacties Link kopieren
Wensmama, bij mij maakte een (half) volle blaas altijd het verschil met inseminaties. Als ik van te voren naar het toilet was geweest moesten er allerlei instrumenten aan te pas komen om het slangetje goed in mijn baarmoedermond te krijgen. Bij een volle blaas was het zo gepiept. Misschien ook iets voor jou om uit te proberen. Al hoop ik natuurlijk dat dat niet meer nodig is  succes met de wachtdagen nog!

Innerpeace, goed om te horen dat je het weer op gaat pakken! Succes met alles!

Globe, hadden ze je van te voren niets uitgelegd over de eitjes enzo? 3 jaar is inderdaad lang! Ik merk dat ik steeds weer energie heb als ik richting een nieuwe poging ga.

Blijei, idd die 2 weken, 2 weken gedachtegang. Heel herkenbaar! Ik heb voor mijn eerste punctie 4 maanden pauze gehad. Ook wel lekker om er even niet mee bezig te zijn.

Sciencerocks, fijn dat artsen toch rekening houden met de onzekerheid enzo. Bij Nij Geertgen doen ze daar ook nooit moeilijk over. Een extra echo is altijd fijn.

The Fiepie! Balen dat het niet gelukt is! Hopelijk heeft de wijn gesmaakt!

Rosieflower, mocht je het gesprek met de psycholoog spannend vinden… Dat stelt niet zo veel voor. Het gaat er vooral om of je er goed over nagedacht hebt.

Mijn moeder zegt ook altijd dat ik er niet te veel mee bezig moet zijn ja… :-x

Ik heb gisteren mijn 2e terugplaatsing gehad. Embryo was mooi ontdooid en van goede kwaliteit. Ik merk meteen: bij de eerste terugplaatsing moest ik niet aan sporten denken en deed ik heel voorzichtig (mede door de punctie natuurlijk) en nu denk ik dat ik morgenavond toch maar gewoon ga sporten.
Ik had vandaag wel veel last van mijn darmen! Heb 2 uur lang naar het toilet moeten rennen! (sorry, heel smakelijk). Daarna was het over. Geen idee waar het door kwam. Steeds dacht ik: oh nee, zo meteen kan het embryo dit niet aan... :-?
Misschien van pregnyl? Of van slag door de TP?
Ik moet wel zeggen dat het super fijn is om het in mijn eigen cyclus te doen. Geen hormonen (allen pregnyl) scheelt een heleboel emoties ;-)
Ik mag de 30 testen... dus een weekje relax en dan beginnen de hell-dagen :@@:
Plien1985 schreef:
20-01-2019 20:45


Globe, hadden ze je van te voren niets uitgelegd over de eitjes enzo? 3 jaar is inderdaad lang! Ik merk dat ik steeds weer energie heb als ik richting een nieuwe poging ga.

Uitleg over de procedure na de punctie. Dus de grote per ei, waarom er eitjes niet oke waren etc. Een verslag van de afvalrace dus ;)
PLus alvast een bespreking van een evt volgende icsi ronde mocht de terugplaatsing niet lukken (1tje in de vriezer).
Mocht er nog een nieuwe ronde komen dan moet ik weer een andere(3e) behandelplan volgen voor betere kwaliteit (niet alles groeide goed mee)
Die energie had ik steeds ook ja alleen nu is de rek er even uit.

Fijn dat de terugplaatsing soepel ging! Komen weer spannende dagen aan dus! Als sporten goed voelt zou ik gewoon lekker gaan sporten hoor ;) Ik kreeg de uitleg : embryo is een hagelslag en we stoppen hem tussen twee boterhammen met pindakaas :applause: Moest ik erg om lachen maar voelt wel wat 'veiliger' haha!
Alle reacties Link kopieren
Oh zo ja! Ja dat hebben ze bij mij ook uitgelegd. Met zo'n schemaatje erbij waar alles in staat. Ik heb besloten vanavond nog niet te gaan sporten, morgen wel. vanavond zumba, dus een uur lang springen. Mag wel, maar weet niet of dat zo slim is.
Wat had jij voor schema bij de vorige punctie? Ik had een lang schema. Met 175 gonalF per dag. Mocht er een volgende punctie nodig zijn, dan ga ik waarschijnlijk naar de 200. Om nog iets meer eicellen te laten groeien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven