Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
ohhh wensmama wat verdrietig :( sterkte de komende dagen

Nog iemand in de stress mbt verzekering bij Nijgeertgen? Ze hebben voor nu alleen met cz een cotract... hang al een kwartier in de wacht bij vgz GGGGRRRRRR
@Globe83.. Ik ga naar NijGeertgen en had toevallig al een verzekering bij CZ. Ik heb deze wel omgezet naar een restitutiepolis. Dat hadden ze al geadviseerd op de voorlichtingsavond. Voor het geval de ingekochte/afgesproken behandelingen in september alweer 'op' zijn. Dit heeft bij een restitutiepolis geen gevolgen voor je vergoeding en bij een andere polis kan dat wel het geval zijn. Ik lees op de website sowieso dat de restitutiepolis geadviseerd wordt, ongeacht welke verzekering je hebt. In dat geval worden alle behandelingen vergoed. Zo lees ik in het in ieder geval..?
Succes!
Dat 2019 een vruchtbaar jaar mag worden!!
Aan iedereen hier op het forum een gezond en vruchtbaar 2019!
Dat onze grootste wens dit jaar in vervulling mag gaan... xx
Wat jammer dat het oude jaar zo in mineur is geëindigd dames. Ik hoop dat het nieuwe jaar daar (eindelijk) verandering in gaat brengen.

Ik heb over twee weken al de 20-wekenecho, dus alweer bijna op de helft. Spannend wel hoor die echo, om te kijken natuurlijk of alles in orde is, maar ook om achter het geslacht te komen van de baby.
Nausicaa hoe gaat het met jou en je meisje?
Maris, hoe voel je je, bijna verlof?
Nora_reCaptcha schreef:
01-01-2019 17:07
Wat jammer dat het oude jaar zo in mineur is geëindigd dames. Ik hoop dat het nieuwe jaar daar (eindelijk) verandering in gaat brengen.

Ik heb over twee weken al de 20-wekenecho, dus alweer bijna op de helft. Spannend wel hoor die echo, om te kijken natuurlijk of alles in orde is, maar ook om achter het geslacht te komen van de baby.
Nausicaa hoe gaat het met jou en je meisje?
Maris, hoe voel je je, bijna verlof?
Vanaf volgende week nog 7 weken werken, gaat dus aan de ene kant heel snel, maar vind 7 weken nog best pittig. Hopelijk houden mn rug en bekken het ook nog vol..

Veel plezier met je 20 wkn echo!

Ik wens iedereen een jaar toe waarin dromen mogen uitkomen!
Wat positief om te lezen Nora en Maris! Spannend zeg!

@Rosieflower, klopt vgz heeft ook altijd het 'dak' gehad. Gelukkig nooit meegemaakt daqt deze bereikt werd. Ben de 31e overgestapt na veel bellen. En wat denk je? Een paar uur later hadden ze opeens wel contract..... dus nu druk bezig met annuleren. Want ik zat prima daar ;)

@wensmama, hoe is het nu met je?

Hier op zich een plekje gegeven en sta achter mn pauze. Merk dat ik mn lichaam echt ff moet laten bijkomen na al die hormonen en pogingen.
@ Globe wat suf dat die verzekering nog zo'n gedoe heeft opgeleverd! Ik hoop dat het snel lukt met annuleren! Ik heb voor de zekerheid wel de overstap gemaakt naar de restutiepolis, want omdat ik deze niet had kon ik pas nu in januari voor Intake. Anders had ik al in november terecht gekund.maar voor CZ zat het met de naturalispolis 'vol' al in september.

Hoe gaat het ondertussen met iedereen? Nog de beste wensen voor iedereen!
En leuk ook de verhalen van de zwangere dames! Ik kan me voorstellen dat zo'n 20 weken echo erg spannend is..Veel plezier alvast! Hoop dat alles goed is!

Hier begint het nu te kriebelen..ik mag vrijdag voor de intake bij Nij Geertgen...Na maanden wachten komt het nu wel dichtbij :-) Ik ben erg benieuwd..
Betsy_01 schreef:
21-12-2018 06:20
Hoi allemaal

Inmiddels heb ik de intake gehad en gaat ook bij het balletje rollen.
Ik moet nu tempen, bloedprikken en naar de psycholoog. Daarna nog een keer een hsg.

Ik begreep dat de kosten van de psych voor eigen rekening zijn. Hoe zat dat bij jullie? Is dit vergoed? Ik moet naar een externe praktijk vermoeselijk daarom voor eigen kosten.

Hoe zijn de ervaringen met de hsg? Welke pijnstiller hebben jullie vantevoren genomen?
Hoi Betsy,

Goed om te lezen dat het bij jou nu gestart is! Heel veel succes! Zie pb.
Spannend Rosie!
Met mij gaat het wel hoor, zie uit naar een volgende stap. Wie doet hier wat nadat iui niet lukte? Dus welke hormonen of behandelingen? Geen probleem natuurlijk als je het niet wilt vertellen, maar ik vraag me af wat er allemaal mogelijk is
Ik ben na de iui gestart met icsi traject.
Eerste keer lange behandelplan waar heel verbazend te weinig eitjes mee waren. Dat werd dus een escape iui. Vervolgens een kort behandelplan waar wel genoeg eitjes mee kwamen.
Nu zal mijn volgende een cryo terugplaatsing worden...
Spannend Rosieflower! Morgen de grote dag! Kan je iig alvast zeggen dat het allemaal heel relaxed is en iedereen erg lief en meewerkend. Ben benieuwd wat jouw ervaring is. Succes morgen!
Hey meiden, ben ik ook weer. Ik ben een tijdje niet op het forum geweest omdat ik er zwaar de Pé in had.
Ik had 20 december, op mijn nod, een positieve test in handen. Maar 2 dagen
Later toch bloed. Dat was ontzettend rot, echt een mindfuck!

Maar ik zie dat ik niet de enige was, wat een vervelende feestdagen voor veel meiden hier. Maar nieuwe jaar, nieuwe kansen!
Ik heb op 1 januari weer een inseminatie gehad, door naar de volgende ronde dus.

Globe, wat spannend zo’n terugplaatsing, hoe voel je je erbij?

Rosieflower, succes morgen! Spannend hoor!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
@ Thefiepie....wat rot zeg..weet helaas hoe dat voelt. Niet leuk! Hopelijk gaat het de volgende keer wel goed!

Verder dankjewel voor jullie succeswensen! Ik ben benieuwd! Globe, fijn te horen dat het zo'n positieve ervaring was. Dat gevoel kreeg ik al wel bij de voorlichtingsavond.
Ik zal laten weten hoe het was!
@wensmama: ik heb 10 keer iui gedaan voordat ik nu blijvend zwanger werd. Omdat ik dus wel zwanger werd met iui maar met miskramen, heeft ivf niet zoveel meer zin. Was dus van plan tot 12 keer door te gaan. Daarna was ik misschien wel aan ivf begonnen of helemaal gestopt. (Ik heb al een kind, dat is toch anders denk ik).

Hoeveel pogingen heb jij nu achter de rug?
Even niet meer geschreven, was even met mezelf bezig…
Leuk om ook te horen van de dames die zwanger zijn!

Globe, balen dat het bij jou ook niet gelukt is! Ik vond het ook echt zwaar. Veel zwaarder dan IUI! Vooral de onzekere dagen. Op 24 dec had ik bruine afscheiding. Ik kon de hele dag (en de dag erna) alleen maar huilen. Van onzekerheid, twijfel etc. Het kan dan nog alle kanten opgaan. Ik struin dan internet af naar verhalen over mensen met bruine afscheiding op dezelfde dag na TP en die toch zwanger zijn. Om toch een beetje de positieve vibe erin te houden. 2e kerstdag brak het dus echt door en heb ik ook getest. Ik moest van de kliniek toch wachten tot mijn testdag de 28e. Ik moet zeggen dat ik toen ik eenmaal wist dat het mislukt was het rotte gevoel zo over was. Vooral die twijfel en onzekerheid breekt mij op. Wanneer mag jij voor gesprek? Ik 9 januari. Ik vind een maand overslaan maar niks… Ik wil het liefst meteen door.

Wensmama, klote zeg dat het niet gelukt is!
Ik was met mijn hoofd helemaal niet bezig met zorgverzekeringen. Heb besloten om mijn verzekering bij VGZ te laten staan en dan te zien hoe het uitpakt. Ik zie dat ze toch een contract hebben met Geertgen, dus dan komt het goed 

Rosieflower, hoe ging je gesprek vandaag? Fijne kliniek he?

Wensmama, bedoel je als de eerste paar niet lukken zonder medicatie? Of bedoel je overgaan op ICSI. Ik had geen eigen cyclus toen ik wilde beginnen. Dus ik heb alleen maar IUI met medicatie gehad. 9 pogingen. Ik kan je wel wat meer vertellen daarover als je dat fijn vindt? Daarna ben ik dus overgegaan op ICSI.

The Fiepie, wat rot! Dat lijkt me heftig, eerst zo’n blijdschap en dan komt de teleurstelling alleen maar harder binnen. Wat heb je snel naar de NOD weer een inseminatie?
Hey PLien... fijn dat je weer terug bent. En balen dat Kerst voor jou ook zo verdrietig is verlopen. Het is idd veel onzekerheid en twijfel. En merkte aan mezelf dat ik deze dit keer heel moeilijk kon loslaten. Gelukkig nu wel en begint t stiekum toch weer te kriebelen. Maar toch een sowieso niet omzeilbare pauze ivm gesprek. Heb deze nog niet gepland ivm vervoer maar goed dat komt allemaal wel. Eerst even tijd vr mezelf.

Rosieflower, hoe was het? Fijne intake gehad?

Thefiepje, he ook al zon rotkerst. Maar idd wat een snelle opvolging. Heb je zon korte cyclus? Hier alleen nog een verse terugplaatsing gehad na een icsi punctie. De cryo is de volgende keer en die is nog niet gepland.
@ Plien, wat ontzettend rot weer! Ik herken dat gegoogle ook erg goed, op de een of andere manier blijf je je vasthouden aan dat stukje hoop en grijp je dus alles aan. Wel ren goed teken dat het nu toch weer begint te kriebelen, het blijft toch een achtbaan hè? Op en neer met die emoties.

@ Globe, zo te lezen was jij echt toe aan wat rust, ik hoop dat je wat bij kan komen!

Mijn cyclus is eigenlijk standaard 27 dagen dus dat mijn ei zo vroeg kwam was ook een hele verrassing. De verpleegkundige zei dat dat wel vaker voorkomt na een vroege miskraam, misschien dat het iets met hormonen temaken heeft?
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
HI! Ben ik weer. Mijn afspraak zit erop. Lief dat jullie ernaar vragen! Nij Geertgen is idd een fijne kliniek. Iedereen is even aardig! Heb nu de echo bloedonderzoek gehad en over 3 weken mag ik terug voor het gesprek met de psycholoog en de uitslagen van het bloedonderzoek. Ben benieuwd. Ondertussen leesvoer meegekregen en moet ik serieus gaan nadenken over de keuze tussen het basisprofiel en het uitgebreid profiel. Neig naar het uitgebreide profiel, maar mocht het een tijdje gaan duren voordat ik zwanger ben, dan wordt dat wel een aardig prijskaartje.
En vraagje, is er verschil tussen Cryos en ESB? Iemand ervaring mee? Want voor mij zal de keuze tussen die twee banken gaan. Gezien mijn leeftijd zie ik een wachttijd van bijna een jaar voor de Nederlandse bank niet zitten.

Hoe gaat het nu met jullie verder?
Hoe groot is het prijs verschil tussen basis en uitgebreid profiel Rosie?

Verder geen ervaring met Cryos of ESB daar waar ik nog helemaal in het begin ben. Ik denk dat het echt afwegen is, ook qua kosten. Is het op lange termijn je waard en kan je het veroorloven?

Dit is de maand dat ik een doorverwijzing wil gaan vragen.. Maar eng dat ik het vind! Zit iedere keer te bedenken waarom ik het niet zou doen, terwijl ik echt 100% achter mijn keuze sta... Mijn gevoel zegt dat dit heel normaal is haha
Dat is normaal ja! Mij hielp het om het proces stap voor stap te bekijken. Die doorverwijzing verplicht je nog tot niks hè? Je hebt niet ineens een baby of zo :-). Je zet gewoon telkens een stapje verder zolang het goed voelt, en dan kom je er uiteindelijk, of je besluit onderweg dat het niet jouw pad is. Dat mag ook gewoon.
@Depster, Moet de exacte prijzen nog even gaan bekijken. En welke MOT nodig is..vandaag hebben ze MOT 10 geadviseerd. Maar volgens mij kan het verschil wel €bijna 300 per poging zijn. Maar vind wat meer over afkomst kunnen vertellen ook wel belangrijk. Maar dat is mijn huiswerk voor de 25ste...dat ik dit echt voor mezelf op een rijtje zet.

Overigens doe ik ook alles stap voor stap. Vind dit een enorme beslissing en verantwoordelijk zodat ik per stap steeds bekijk hoe het voelt. Misschien helpt mijn redenatie..In mijn geval (met mijn leeftijd) betekent niets doen uiteindelijk een passieve Nee...Een afspraak maken voor een intake was een concrete stap zetten en dan per stap mijn gevoel bekijken. Ik kan altijd stoppen. Maar vandaag voelt weer goed gelukkig en ik kijk weer uit naar eind januari. Eigenlijk hetzelfde verhaal als Nausicaa beschrijft.
Rosieflower,
Je hebt er waarschijnlijk niet zo veel aan, maar ik heb voorbije eigen donorbank gekozen en zou ook een jaar moeten wachten maar kon na 3 weken al starten. Maar die zekerheid heb je van te voren natuurlijk niet.

Depster, heel normaal. Ik heb get heel vaak uitgesteld... dat kon ook prima gezien mijn leeftijd. Maar nu het allemaal niet zo snel lukt had ik me graag eerder aangemeld.
Rosieflowers, ik gebruik Cryos en ziekenhuis heeft mot10 aangeraden. Ben ook zwanger geraakt dus prima mot maar helaas niet blijven plakken. De kosten zijn erg hoog inderdaad, en ik heb ook een uitgebreid profiel gekozen om wat meer achtergrond te kunnen geven aeventueel toekomstig kindje van me.
Maar het is echt wel een aanslag op mijn financiën. Soms denk ik wel eens om terug te gaan naar Zelf inseminatie om de kosten te beperken en minder lastig met verlof vragen maar de donor die ik heb gekozen heeft geen ICI semen.
@Plien, na 3 weken al kunnen starten..dat is heel snel! Maar inderdaad daar kun je niet vanuit gaan.

Ben nu al de hele morgen aan het surfen en lezen...maar zie nu door de bomen het bos al niet meer o_o Volgens mij is ESB wel goedkoper dan Cryos..zij lijken een standaard prijs van €589 te hanteren, inclusief ook een uitgebreid profiel. Bij Cryos start de prijs van een uitgebreid profiel volgens mij vanaf €700..dat scheelt wel.
En hoe kies je dan? Kies ik een iemand die op mij lijkt...of maakt haarkleur niets uit..Hoe hebben jullie dat gedaan?
Een voordeel..heb donker haar..bij de Deense donorbanken maakt dat het zoeken opeens wel een heel stuk overzichtelijker :cheer:

En is het verstandiger om iemand te kiezen die al bevestigde zwangerschappen heeft of maakt dat niet zoveel uit?

Sorry voor mijn overvloed aan vragen haha..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven