Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
@rosieflower, ik had een paar punten die ik belangrijk vond voor mijn donor daar ben ik op gaan zoeken, en omdat ik voor uitgebreid profiel ging kon ik mij op een geven moment in het gehele plaatje van 1 vd donors vinden. Het leek bijna de ideale partner 😉
Rustig tijd voor nemen en later nog eens kijken, is geen beslissing om snel te nemen vond ik.

Nog een tip om te checken: bij beide betaal je eenmalig quota. ( dacht iets van €350)
Bij Cryos komt er nog 25% btw bij maar bij ESB volgens mij niet.

Je vraag tbt geregistreerd zwangerschappen,wat mij betreft had dit geen invloed, de donor kan nog vrij nieuw zijn en al het sperma is getest en van goede kwaliteit.
@ rosieflower: ik had al de nodige pogingen achter de rug toen ik van kliniek en donor wisselde. De donor die ik had heb ik gematcht op mijn eigen uiterlijke kenmerken. Dit was een hele nieuwe donor bleek later. Mijn kind is de eerste geborene van deze donor. En ondanks die donor blond is en ik ook heeft mijn kind ( in ieder geval voor nu) heel donker haar maar het is wel precies mijn evenbeeld van toen ik baby was.
Ik weet even niet meer wie wat geschreven heeft, maar ik heb een regelmatige cyclus, ben al eens zwanger geweest (maar bleef niet plakken) en uit de onderzoeken en hsg bleek dat het er allemaal goed uitziet. Daarom wilde ik niet na 6 keer al ivf gaan doen. Maar helaas, na 9 pogingen nog niks, vandaar dat ik wil kijken wat een volgende stap kan zijn. Maandag heb ik een afspraak en dinsdag ga ik voor de eerste keer acupunctuur doen. Baat het niet, dan schaadt het niet!

Wat spannend zo'n 20 weken echo! Ik hoop dat we er allemaal een krijgen dit jaar :)

Voor wat betreft donor uitzoeken: ik zit bij Rijnstate en daar hebben ze een eigen bank. Ik heb geselecteerd op uiterlijke kenmerken, zodat het kindje zo veel mogelijk op mijn familie lijkt. Je krijgt ook niet heel veel info daar. Heb natuurlijk in het begin op cryos zitten kijken, maar daar zag ik op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer. Dus eigenlijk vind ik het wel fijn dat ik minimale info kreeg.

Ik moet wel zeggen dat toen ik eenmaal de knoop had doorgehakt ik nooit meer getwijfeld heb. Natuurlijk is het eng en zal het heel zwaar worden, maar de wens/behoefte zit zó diep, ik zou het mezelf nooit vergeven als ik het er niet op gewaagd had.

Mag er alweer bijna iemand aanschuiven? Volgens mij zit er nu niemand op het bankje of wel?
Volgens mij een lege bank ja...

UHm mijn keuze was na t maken van de 1e afspraak ook helemaal duidelijk. Maar ik liep al van jongs af aan met deze wens en al 3 jaar single te zijn met dit vraagstuk in mn hoofd ( relatie daarvoor waarin ik er naar jaren achterkwam dat de ander deze wens ineens niet had)

Maar dat betekent niet dat ik er fluitend doorheen ging hoor. Heb even een tijdje rust genomen na alle goedkeuring want hoe je het ook went of keert het blijft een heftig proces.
Maar ook na de niet gelukte pogingen. Inmiddels ben ik 9 x iui en 1 x icsi verder (en 2 gemiste pogingen ivm eisprong) waarin ik per cyclus ongeveer 4/5 keer op en neer moet nr de kliniek. Ook dat is best heftig dus soms neem ik gewoon even mijn tijd (een maandje of langer)

Mijn keuze voor de donor. Ik heb mijn donor laten matchen door de kliniek op mijn uiterlijk. Ben nu inmiddels bezig met donor 3. Waarom deze? Dat ik het niet weet, het voelde gewoon goed.

Voor mij is die achtergrond niet belangrijk. Voor het kind straks wel en dan mag hij/zij ook 'contact opnemen'. Voor mij heeft het geen meerwaarde. Misschien omdat ik altijd al heb geweten dat ik via een donor zwanger zou moeten worden. Dan was het uiterlijk gematcht op mn partner.
Pluspunten aan deze donor is dat het matchen veel sneller gaat, in huis is en bijbestellingen er ook snel zijn, lagere kosten en geen extra kosten.

Verder heb ik gisteren toch maar de kliniek gebeld en afspraak gemaakt voor een gesprek met de arts voor een icsi evaluatie. Begint toch weer te kriebelen, lange pauzes zijn niet aan mij besteed blijkbaar haha!
Ha meiden, dank alvast voor jullie reacties. Pittig de paden die vele van jullie er al op hebben zitten..zoveel pogingen en nog geen resultaat. En dan toch moed houden en doorzetten..knap hoor!
Jullie reacties geven ook weer denkvoer. Ik raak wel steeds zekerder van mijn keuze. Na gisteren ben ik eigenlijk nog meer overtuigd geraakt van dit pad. Ik heb vandaag veel donoren bekeken. En ga het maar eens laten bezinken en dan inderdaad later weer eens kijken.
Lekker cliche: maar volg je gevoel!

Hopelijk heb je iemand(en) waarmee je alles hierover kan (wil) delen. Ondanks dat zij geen beslissingen kunnen nemen natuurlijk, Is het wel erg fijn een klankbord(en) te hebben. Uit ervaring: Superfijn om te spuien om welke manier dan ook.
anoniem_64c7a49a715d3 wijzigde dit bericht op 05-01-2019 18:20
0.54% gewijzigd
:cheer: Ik zit op het bankje! :cheer:

Maar volgens mij wel alleen..

15 januari is mijn nod.
Ik had me voorgenomen er deze keer niet zo erg mee bezig te zijn maar dat is moeilijk, vraag me de hele tijd af wat er daarbinnen gebeurd.

@ Rosieflower, fijn dat je nu wat zekerder bent! Ik had dat destijds ook zo. Naarmate de tijd verder ging werd ik steeds zekerder van mijn zaak. Zelfs toen ik net zwanger was van mijn zoon was ik in mijn achterhoofd nog aan het twijfelen. Dat ging pas weg toen ik de eerste echo had gehad en wist dat het goed zat. Nu bij nummer 2 weer precies hetzelfde gevoel. Ik denk dat die twijfel er gewoon bij hoort, dit is allemaal niet niks natuurlijk!

@ Globe, goed dat je weer wat stappen hebt gezet! Goed je intuïtie volgen, is vaak toch de beste raadgever

Wat betreft de donor, ik ben voor een Nederlandse donor gegaan van de eigen bank. Minimale informatie maar wel de garantie dat de donor dichtbij is zodat afstand geen barrière is met contact maken. Ik had destijds ook wel de tijd om dat jaar te wachten voor ik aan de beurt was hoor. Nu dezelfde donor en vrijwel meteen aan de beurt
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Ik ben gezegend met ouders en vrienden die 300% achter mijn beslissing staan. Wat deze ook wordt. Maar als ik er alleen voor ga, dan zijn ze superblij voor me. Verder ben ik zelf ook een redelijk open boek. Dus kan er gelukkig goed over praten met de mensen om me heen. Erg fijn inderdaad!
Gelukkig heb jij ook mensen om je heen bij wie je terecht kun (als ik het goed begrijp).
Ohh tuurlijk thefiepje zit ! Sorry! Ja dat niet mee bezig zijn is mij nog nooit gelukt.HAHAH

@rosieflower, super fijn!! Dat is echt een fijne steun in deze achtbaan. En idd ik heb ook een hele grote baby achterban haha!
Thefiepie..spannend weer! Ken het gevoel vanuit mijn verleden toen ik een tijdje bezig geweest ben met zwanger worden (toen nog met partner). Je blijft er in je hoofd mee bezig. ik zal voor je duimen!

Globe..goed dat je weer een afspraak gemaakt hebt! Als het kriebelt dan gewoon doen. Doe wat voor jou goed voelt!
Oeh spannend Thefiepie!

Globe dat vind ik wel heftig hoor, 4 of 5 keer op en neer. Heeft dat met een lastige cyclus te maken?
Voor mij is het ongeveer een uur met de auto. Uiteraard is dat het wel waard, maar hoe gaan ze daar op je werk mee om? Mijn collega's zijn op de hoogte en leven erg mee, maar management weet nog van niks en dat zijn geen fijne mensen 😕

Rosie wat fijn dat je je steeds beter voelt over je beslissing! Het is ook niet niks en dan kiezen we er ook nog eens voor dat het kindje in principe geen vader heeft. Dat was voor mij wel een groot ding, maar als je kijkt naar wat we er allemaal voor over hebben kan het zich nooit ongewenst voelen denk (hoop) ik dan maar 🙃
Thefiepie: succes!
Nog een vraag voor jou: zat jij nou ook bij het AMC? Ik heb dus inmiddels een dochter, en vroeg me af hoe het zat met reserveren voor een evt tweede. Ik weet nog helemaal niet of ik dat wil (zwangerschap was nogal zwaar), maar zou de mogelijkheid wel graag nog even open houden. Heb jij zelf aangegeven dat je dat graag wilde, of doen ze dat vanzelf (lijkt me niet)?
@ wensmama, je kindje zal geen papa hebben maar heeft wel een donor die ook van alles heeft gedaan om het kindje geboren te laten worden. Zo denk ik er tenminste over, het kindje is van beide kanten ontzettend gewenst!

@ Nausica, ik loop idd ook bij het AMC. Ik heb niet expliciet aan moeten geven dat ik een tweede kindje wilde. Het AMC heeft sinds een tijdje wel het beleid dat ze 12 a 13 vrouwen willen behandelen van een donor i.p.v. max 25 kinderen per donor. Op deze manier waarborgen ze eigenlijk dat je dus voor een tweede kindje kan gaan van dezelfde donor zonder dat ze over de max heen gaan
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Wensmama: ik heb daar ook best mee geworsteld (dat ik mijn kind bij voorbaat een vader ontzegde). Ik heb met mensen gepraat die om verschillende redenen geen vader hadden, en die keken me aan alsof ik gek was toen ik vroeg wat ze daar van vonden. ‘Eh, niks. Dat was gewoon zo.’
Voor mij kwam ik er op uit dat ik weliswaar denk dat het nog leuker is om twee ouders te hebben, maar dat 1 ook echt genoeg is voor een gelukkig leven. En inderdaad, de andere biologische helft heeft hier ook heel bewust voor gekozen, en er moeite voor gedaan. Dus ontzettend gewenst zijn ze sowieso.
@Wensmama...nee een kindje van ons zal zich zeker nooit ongewenst hoeven voelen! Als ziet wat jullie/wij er allemaal voor hebben of nog zullen hebben! En wie weet komt er ooit nog een leuke stiefpapa in beeld. Dat is niet uitgesloten. En van onze kant in ieder geval geen 'gedoe' met co-ouderschap dat niet loopt. Dat is ook een voordeel ;-)
Ja zo sta ik er ook in, een man kan altijd nog ontmoeten en dat is dan een leuk extraatje :) en mijn kindje krijgt een hoop leuke ooms en tantes want ik heb heel fijne vrienden en familie
En er zijn idd zó veel kinderen met maar 1 ouder, waarvan ook kids die een ouder hebben die ervoor kiest geen contact te hebben en dat lijkt me veel erger voor ze!
Hoi allemaal,

ik schrijf al een tijdje niet meer mee (lees af en toe wel bij) dus kan niet op iedereen persoonlijk reageren. Dus een berichtje aan iedereen: hopelijk mag jullie wens heel snel in vervulling gaan!!
Mijn mannetje is net 7 maanden geweest en wat geniet ik nog steeds intens van hem. Ik ervaar het alleenstaand moederschap nog steeds niet als zwaar. Nu is de kleine man ook wel makkelijk hoor. Ik denk dat hij het aanvoelt dat ik heel relaxed met alles om ga. Om mij heen krijgen steeds meer vrienden ook kindjes en als ik zie en hoor hoe die (als stel zijnde) af en toe worstelen. Bijvoorbeeld dat een vriendin meer van haar man had verwacht qua verzorging en initiatief nemen. Ik moet dan stiekem lachen, tuurlijk had ik het ook liever samen met een leuke man gedaan, maar dit soort gezeur heb ik niet..

Even een paar praktische vragen aan degenen die bij Geertgen onder behandeling zijn:
- ik heb nog 3 rietjes in de vriezer. Eerst kreeg ik elk kwartaal een betaalverzoek voor de opslagkosten (rond de €55). Maar ik kwam er net met het ordenen van mijn administratie achter dat het laatste betaalverzoek in januari 2018 geweest is. Bij de tarievenlijst zie ik hem er ook niet meer bij staan. Hoef je tegenwoordig niet meer te betalen voor de opslag?
- hoe gaat het in zijn werk als je voor een tweede wil gaan? Ben mezelf een beetje aan het oriënteren namelijk. Als ik voor een tweede ga, wil ik starten als de kleine man ongeveer een jaar is..

Alvast bedankt voor jullie antwoord!
*Ik ga binnenkort ook naar Geertgen bellen, maar dacht misschien weet iemand van jullie het wel..
Wensmama81 schreef:
05-01-2019 22:18

Globe dat vind ik wel heftig hoor, 4 of 5 keer op en neer. Heeft dat met een lastige cyclus te maken?
Voor mij is het ongeveer een uur met de auto. Uiteraard is dat het wel waard, maar hoe gaan ze daar op je werk mee om? Mijn collega's zijn op de hoogte en leven erg mee, maar management weet nog van niks en dat zijn geen fijne mensen 😕

Gelukkig op 2 x na een makkelijke cyclus. De ovulatietesten werken (9/10) niet bij mij. Daardoor een aantal keren de eisprong gemist. Dus nu moet ik vaker komen om de voortgang te bekijken. Maar ook tijdens het icsi traject moet je veel vaker om alles in de gaten te houden en die liepen bij mij ook niet soepel qua hoeveelheid hormonen. Voor "mij" is het ongeveer 30 min rijden. Maar heb zelf geen rijbewijs haha! Dus extra lastig. Gelukkig heb ik een vriendin die altijd meerijdt en als zij niet kan een horde aan andere mensen ;) Laatst berekent dat ik toch zeker al een keer of 50 daar ben geweest :bonk:

Op het gebied van "vader", die zou de mijne sowieso niet gaan hebben zeg maar ;) Dus misschien een extra mama in toekomst :couple:

Roosje, wat fijn om te lezen! Qua geertgen, ik heb nog nooit een rekening voor de opslag gehad. Misschien omdat ik via eigen bank rietjes heb? Verder zou ik het niet weten....
Ja dat kan natuurlijk ook nog Globe, een tweede ouder zal ik het dan noemen 😄

Ik heb ook 2 keer een ovulatie gemist, daar werd ik wel onzeker van idd. Het was de bedoeling dat ik in mijn eigen woonplaats elke ochtend rond mn eisprong bloed zou laten prikken om de piek te vinden, maar dat was uiteindelijk niet nodig. Maar was wel blij dat ik daarvoor niet op en neer naar Arnhem had gehoeven.

Wat fijn dat je vriendin steeds meegaat! Ik doe het meestal alleen, behalve vanmiddag. Omdat ik ws (hopelijk) veel info ga krijgen gaat er een vriendin mee maar vaak voel ik me bezwaard om het te vragen.
Hopelijk brengt het bezoek je de antwoorden die je zoekt Wensmama. Ik ben ook bij Rijnstate "behandeld". Als je nog eens wil sparren, laat het me weten.
Succes wensmama! En heel fijn dat een vriendin mee gaat. Twee horen toch meer dan één. En niet bezwaard voelen..ze doet het vast graag! Zouden wij toch ook doen voor onze vriendinnen..
Benieuwd wat je gaat horen!
@roosje89
Ik heb ook al sinds jan 2018 geen rekening meer gehad dus begon toch te twijfelen. Ik kan het geld natuurlijk goed gebruiken met een kleine meid van 8 maanden maar wil ook graag dat de rietjes bewaard worden. Dus uiteindelijk toch van de week gebeld...
de directie is er mee bezig of het nog wel in rekening gebracht mag worden. De vrouw die ik aan de telefoon had kon nog geen uitspraken doen welke kant het op gaat maar de rietjes liggen veilig in de vriezer ;)
Laten we duimen dat we het niet meer hoeven te betalen. Zou mooi zijn.

Voor iedereen hier! Ik wens het jullie allemaal zo in dit nieuwe jaar! Is echt het beste en mooiste wat ik ooit gedaan heb en ik geniet elke dag van die kleine meid. Ze wordt zoo super snel groot. Veel te snel! 🙈 En al die twijfels horen er ook bij. Heb ik ook gehad maar nu niet meer 😉😍❤️
Ik-en-uk, wat fijn om te lezen! Altijd leuk om van ervaringsdeskundigen te horen :)

Uit het gesprek is eigenlijk niks gekomen. Omdat het allemaal normaal is van binnen en ik een heel regelmatige cyclus heb heeft hij me aangeraden om nog even zo door te gaan. Hormonen raadde hij ook af omdat ik nog "jong" ben en geen problemen heb. Als het over 3 keer (dus 12 in totaal) niet gelukt is gaan we over op ivf. Duimen dus maar weer.. deze week zal ik als het goed is weer aanschuiven op het wachtbankje.
Ben wel wat teleurgesteld omdat ik hoopte dat er schot in de zaak zou komen, maar aan de andere kant is het ook wel prettig om weer te horen dat ik me geen zorgen hoef te maken.
Ik-en-uk, wat lekker positief om dit te lezen! Geniet er lekker van!!!

@wensmama, wat bedoelde hij met 'jong'? Snap dat t een bummer is dat er geen schot is maar ook fijn dat je geruststelling hebt. Op het forum heb ik wel gezien dat er zoveel verschil zit in alle behandelplekken zeg maar. Qua behandeling procedure en informatie en wanneer wel/niet doorverwijzen testen etc.

En voel je nou echt niet bezwaard hoor ;) Ik heb zelfs vriendinnen die vragen of ze mee mogen haha! Mijn probleem is dat als ik teveel slecht nieuws hoor ik dichtsla en weinig info nog opneem. Mijn beste vriendin weet daardoor nu meer over mijn baarmoeder/eitjes/stokken ed dan ik :whistle: En doet dus ook nog precies hetzelfde gesprek op de terugweg ;)

Oh en er was nog een vraag over werk/kliniek bezoeken. Gelukkig kan ik mijn werk zelf indelen per dagdeel maar soms ook een dag verschuiven. Maar zonder smoesjes want iedereen weet het. Leven enorm mee en geen probleem als iets niet kan oid.
Ik moet idd ook 4 of 5 keer per cyclus naar de kliniek. Ivm gebruik gonal-f. Ik sta voor de klas, dus is ook nog echt een dingetje. Kan niet voor een uurtje of 2 weg. Dus dan moeten collega’s bijspringen en mijn groep opvangen ofzo. Niet praktisch maar gaat niet anders. Ik zou het voor hen ook doen. Bij mij is juist de directie op de hoogte en van de collega’s een paar. Niet in detail, maar wel waar ik mee bezig ben. Ze vragen niks gelukkig. Dat heb ik ze verboden 😊
Ik ga altijd in mijn eentje, behalve bik de punctie en de eerste terug plaatsing. Ik ben al blij als ik het een beetje buiten lestijd kan plannen. Ook nog rekening houden met iemand anders zn planning en werk gaat mij echt niet lukken. De belangrijke gesprekken nam ik idd ook iemand mee. Om daarna nog een beetje dingen na te vragen en na te kletsen.

Van 3 kanten gewenst ja! Zo heb ik er kog nooit over nagedacht!
Ik moest bij start aangeven hoeveel kinderen ik van de donor zou willen, zodat ze er rekening mee kunne houden qua aantallen. Ik heb toen hoog aangehouden op aanraden van de arts en 3 opgegeven. Mijn droom was altijd 4 kinderen, maar niet ik Mn eentje. Dan blijft het bij 2 (mocht t ooit lukken)

Met eventueel toekomstige dates is geen co-ouderschap inderdaad wel praktisch! Al Kun je met co-ouders wel fijn daten als de kids bij de andere ouder is 😂

Roosje, fijn om te horen dat het goed gaat en dat je het niet zwaar vind in je eentje!
-Ik betaal ook altijd opslagkosten, maar kan me de laatste nota zo ook even niet herinneren... Misschien even bellen? Globe ik heb ook van hun bank, maar toch echt opslagkosten betaald altijd. (Ik zie dat ikenuk al gebeld heeft 😊)
-Voor een tweede gaan weet ik niet...

Wensmama, ik snap idd dat je op iets anders hoopte.... zo zie je wel dat het echt bij elke kliniek anders is. We duimen dat je 10e poging lukt!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven