Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Wat een wakkeren vannacht! Ik ben gelukkig van mezelf een erg goede slaper en hoewel t wel wat minder wordt, pak ik nog genoeg uurtjes. Hier ook een niet meer slapende peuter, best pittig inderdaad. Ik vind t zelf nu beter te doen dan de eerste weken, heb tot 25 weken alleen maar overgegeven en afwisselend thuis en in het ziekenhuis in bed gelegen. Nu weer zover dat ik wat kan doen en met peuter kan spelen, da's wel fijn!
Voor iedereen met echo's, controles, enz vandaag heel veel succes!!
Wel fijn dat je nu meer kan suykerspin!

Hier juist andersom. Tot ca 30 weken alles prima en toen opeens die opname in het ziekenhuis en dreigende vroeggeboorte. Nu bijna niets meer mogen/kunnen en nog steeds veel harde buiken/lichte weeën. Ach ja, ik doe het ermee zolang hij nog lekker in mijn buik zit.
Dat lijkt me spannend snowgirl! Knap dat je je erbij neer kunt leggen (niet dat je heel veel keus hebt) maar dat lijkt me heel pittig dat je niks mag doen omdat t anders nadelig is voor je kindje!
Hier ook slechte nacht maar kwam door onrustige dreumes van 3 tot 6. Nu lig ik op de bank en kijk Grey's anatomy. Ik heb dat nooit gekeken dus ben bij seizoen 1 begonnen.
Suykerspin schreef:
10-01-2019 08:02
Dat lijkt me spannend snowgirl! Knap dat je je erbij neer kunt leggen (niet dat je heel veel keus hebt) maar dat lijkt me heel pittig dat je niks mag doen omdat t anders nadelig is voor je kindje!
Het is momenteel niet zo heel erg meer hoor als hij komt en we zijn er klaar voor (hebben al het een en ander meegemaakt, vroeggeboorte van tweeling bij 21 weken)
1-Aapje schreef:
10-01-2019 08:15
Hier ook slechte nacht maar kwam door onrustige dreumes van 3 tot 6. Nu lig ik op de bank en kijk Grey's anatomy. Ik heb dat nooit gekeken dus ben bij seizoen 1 begonnen.
Lekker rustig aan vandaag! Waar kijk je deze afleveringen?
Hier ook bagger geslapen, iedere 1,5 u een uur wakker gelegen. Wel meegelezen vannacht, maar was bang dat ik te wakker werd als ik ging typen.
Hier heel veel last van maagzuur en misselijkheid, lijkt het eerste trimester wel.
Succes iedereen met afspraken en zo.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
snowgirl1 schreef:
10-01-2019 08:22
Lekker rustig aan vandaag! Waar kijk je deze afleveringen?
Wij hebben Ziggo en de seizoenen blijken gratis in ons on demand pakket te zitten.
Hier meld zich nog een zombie, maar ook bij kwam dat door dreumes die om 3u,4u,5u kwam. En vervolgens vond 6u wel prima tijd om dag te beginnen.
Ugh. Nu proberen wat te werken.

Succes met alle controles vandaag. Ik mag volgende week en ben best nerveus voor m'n bloeddruk. Ga vragen of de volgende controle sneller mag want merk dat ik er stress van begin te krijgen,wat ook weer niet bevorderlijk is voor m'n bloeddruk natuurlijk...
Verder heb ik sinds een aantal dagen enorm zere botsten, helemaal hard. Kan nauwelijks een bh verdragen maar zonder is ook weer vervelend.
Hier nog een slechte slaper Beroerd is dat
Ik ben nu 31+6
Dinsdag een mindere groeiecho gehad
Buikje loopt achter , net boven p5 Hoofd en beentje wel goed
Nu dus volop onzekerheid Maandag weer een test vsn de bloedvaten en over 2 weken weer een groeiecho
Ik heb een drukke tijd op werk gehad met veel stress Nu besloten rustiger aan te doen Nu al minder werken en stoppen bij 34 ipv 36 wkn
Hier maandag groeiecho. Man kan niet mee en ik ben er nog niet helemaal gerust op omdat verloskundige vorige keer dacht dat groei aan de minimale kant was nav de meting aan de buitenkant. Als goed is gaat er wel een vriendin mee.
@honing, vervelend dat er altijd weer gewacht moet worden voordat je iets weet. Ik duim voor je!

@aapje en ook spannend voor jou! Wel fijn dat er een vriendin mee kan.

Ik nu aan het wachten bij de gynaecoloog. Man kan ook niet mee, maar werkt hier in het ziekenhuis dus mocht er iets niet goed zijn, dan kan ik hem altijd bellen en is hij binnen 5 minuten hier.
Leuk dat er zo veel geschreven wordt hier!

Rot dat iedereen zo slecht slaapt. Helaas hier ook herkenbaar al wissel ik het gelukkig wel af met nachten dat ik wel goed kan slapen.

Succes vandaag voor iedereen die controles heeft!
Het is nog steeds stabiel, dus mag nu over 2 weken terug komen. Mocht het in de tussentijd veranderen dan moet ik natuurlijk eerder terug. Kan nog steeds dat hij zomaar besluit te komen.
Fijn dat alles nog stabiel is Snowgirl! Hopelijk blijft de kleine nog even bij je. Vind je het een spannend idee dat hij eerder kan komen?
Zaphod schreef:
10-01-2019 12:00
Fijn dat alles nog stabiel is Snowgirl! Hopelijk blijft de kleine nog even bij je. Vind je het een spannend idee dat hij eerder kan komen?
Dat valt eigenlijk wel mee. Mocht hij namelijk komen dan is dat ook niet zo erg. Bovendien hebben we al een keer meegemaakt wat het is als het niet goed gaat (tweeling met 21 weken geboren, dus niet levensvatbaar)
Dit keer is daar gewoon geen sprake van, dus ben er gewoon gerust in.
Poeh dat is helemaal heftig zeg, snap wel dat je er dan nu wat relaxter in staat, je bent al zoveel verder! Fijn dat alles voor nu stabiel is. Houden zo nog even!
Jeetje wat heftig zeg dat je dat hebt meegemaakt. Wij hebben helaas hetzelfde meegemaakt in de familie. Zo heftig! Gun je je ergste vijand nog niet om zoiets mee te moeten maken.

Goed om te lezen dat je er nu gewoon gerust op bent. Kan me voorstellen dat het je wel een goed gevoel geeft dat je nu in de veilige periode zit mocht hij eerder komen.
Hier gister op controle geweest en afgesproken dat als de kleine er komende week niet vanzelf uitkomt, ik donderdag ingeleid word.
Zo zie je maar! Ben rond de 30 weken 3x opgenomen ivm harde buiken en verkorting van de baarmoedermond, dus dreigende vroeggeboorte, gestopt met werken met 32 weken, en nu komt ie niet! :P Ben nu 39+1 en hij is ook nog niet eens ingedaald :facepalm:
Zo zie je maar wat rust kan doen.

Bijna geen harde buiken dankzij de rust die ik neem. Gisteren wel iets te fanatiek schoongemaakt in huis een half uurtje, kan nu bijna niet meer lopen door de bekkenklachten zal blij zijn als ik dáár vanaf ben zeg!
Slapen gaat nu weer goed maar heb ook wekenlang gespookt snachts door pijnklachten in rug en heupen, dan uuuuren wakker. Heb nu eindelijk een comfortabele positie gevonden met 5 kussens en half leunend op m'n zij en dat gaat goed, en warme melk met honing doet de rest, heerlijk om dan overdag niet zo brak te zijn. Slaaptekort krijgen we straks al genoeg toch!

Iedereen sterkte met de laatste loodjes... Fijn die herkenning te lezen, het kan soms zo zwaar zijn maar in je 'echte' omgeving hoor je dat niet altijd terug en hier wel... Nog even en we kunnen heerlijk knuffelen met ons kleintje!

Honing sterkte, het komt vast goed, je bent al zo ver nu dat ook al zou de groei écht minder goed zijn, dan wordt het geen extreme vroeggeboorte en heeft de kleine supergoede kansen... Je wordt goed in de gaten gehouden en behalve de buikomtrek was jullie kindje perfect bij de echo's toch? Goed dat je rustiger aan doet nu!
Wat vervelend al die slechte slapers. Hier was het uiteindelijke echt drama. 2x 3/4uur gedommeld. Ben gesloopt. Ookal doe en kan ik overdag weinig tot niets en lig ik regelmatig, slapen lukt ook niet.

Ook weer veel pijn en met lopen zak ik door mijn benen.

Maargoed, alles voor het goede doel.

Ook veel met afwijkende groei.
Lastig is dat he. Heb ik mij ook veel zorgen om gemaakt. Hier alleen dus stuk groter en ergens vind ik dat toch wel prettiger dan achterlopen.
Maargoed daardoor is het wel al zwaarder, nu geschat gewicht op ruim 2.5kg en daardoor al wel wat meer ongemakken en grotere buik.

@Renate:
Hoef geen speciaal dieet omdat mijn suikers nog nooit te hoog zijn geweest, alleen bij de test. Zelf ook wel twijfels gehad of het uberhaupt zw. diabetes is. Maargoed echo laat wel suikerbaby zien qua groei. Let wel beetje op eten maar eet ook wel gewoon wat lekkers.
Dank mieremuis ! Heb je een pb gestuurd
Hoe vinden al jullie partners het trouwens?

Deze week stond hier in teken van voorlichting ziekenhuis ed.
Ook veel over bevalling gehad. En hoe meer zin ik er in krijg hoe meer mijn man het toch wel spannend vind.
Soms denk ik zelfs dat hij er wat tegenop ziet. De bevalling, kraamweek, ons hele leven die gaat veranderen.

Dat snap ik goed, maar vind ik ook lastig. Krijg dan direct allemaal doemscenario's in mijn hoofd, straks valt het hem tegen etc..

Heb natuurlijk geen makkelijk zwangerschap en dat vind hij ook wel lastig. Je bent als man dan zo machteloos want je kunt niets overnemen. Misschien is hij ook wel bang dat de bevalling drama wordt en ook daarin moet ik natuurlijk de baby baren.

Ik hoop dat we de komende weken rustig doorkomen en dat bevalling ed ook prettig verloopt. En natuurlijk een relaxte kraamweek. Haha nog best wat eisen.

Hoe is dat bij jullie?
Wat rot honing dat de groei van het buikje achter loopt. Krijg je groei echo op het ziekenhuis? Heel rot die spanning waar je in zit en dat het dan nog een tijd duurt voordat je meer weet maakt het niet makkelijker. Goed je rust nemen en meer kan je niet doen voor je kleintje. Mijn oudste had een groei achterstand dus ik ken het helaas ook.

Mieremuis spannend dat je dus nu nog een week de tijd hebt! Ik kan even niet meer vinden wat de reden is van je inleiding, was het kindje vrij groot?

Renata bij jou duurt het nu ook niet lang meer voor je ingeleid wordt ofniet?

Snowgirl wel goed om te horen dat je baarmoedermond hetzelfde is gebleven en je dus nu over 2 weekjes mag terugkomen. Inderdaad je zit nu al op een hele mooie termijn, dus voor jou fijn dat je hierdoor nu meer rust hebt gezien je ervaring in het verleden. Kan me voorstellen dat dat eerder in deze zwangerschap wel heel heftig moet zijn geweest.

Pluis, bij jou is er dus sprake van voorlopen. Mijn kleine werd gisteren bij de echo ook geschat op 2,5 kilo bij 36 weken, benedengemiddeld kindje maar groeit mooi volgens zijn lijn. Hoeveel weken ben jij?

Ik kreeg dus gisteren te horen dat hij in stuit lag wat ik al wist en toen bleek er meteen plek te zijn om hem te laten draaien. Omdat ik al veel over dit scenario had nagedacht meteen maar besloten om dit te doen en het is gelukt! Het is geen pretje maar het viel me mee omdat het heel kort was. Nu volgende week weer controle om te kijken of hij goed is blijven liggen.

Nu weer een beetje wakker liggen haha :)
Fijn dat het gelukt is zonnetje.

Heb niet idee dat mijn man er heel erg mee bezig is Pluis. Het is voor hem dan ook al de derde.
Oh en over hoe mijn man het vindt pluis, hij vond het vooral een beetje jammer dat hij toch nog weer mee "mocht" naar de partnerles van de yoga haha. Hoewel de eerste een keizersnede was en deze hopelijk natuurlijk zal komen. Dus ik vond dat hij dat best wel even kon doen, ook omdat ik straks inderdaad denk dat hij het echt wel rot zal vinden als ik pijn heb en hij weinig kan doen. Dan is het toch fijn als er enkele dingen zijn die hij kan doen om te helpen.

Qua kraamtijd en babytijd denk ik dat hij er wel klaar voor is. Het is hier ook onze tweede en hoewel dat eerst echt wel zoeken was en op elkaar afstemmen (lees, ruzie maken of irritaties hebben), denk ik dat hij er nu wel weer klaar voor is om nog een keer de baby tijd Door te gaan. Misschien wel meer dan ik.

Bij jullie is het de eerste toch? Dan is het ook allemaal nog zo vaag en onduidelijk wat je kan verwachten straks. Wij vrouwen lezen dan al veel over of praten veel over wat te verwachten, maar mannen doen dat minder dus voor hen blijft het toch nog wat spannend en onvoorspelbaar Hoe het zal gaan. Maar dat komt echt wel goed! Jullie hebben al een pittige zwangerschap meegemaakt samen, dus daarin zullen jullie ook steun hebben kunnen vinden aan elkaar.

En die eisen en wensen heb ik ook hoor! Je kan toch alleen maar hopen dat alles een beetje gaat zoals je graag zou willen. Maar ook als het anders loopt kom je daar samen wel uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven