Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...
maandag 31 december 2018 om 14:19
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)

dinsdag 15 januari 2019 om 05:50

dinsdag 15 januari 2019 om 10:22
Een ‘flessenlikker’ voor vla of yoghurt. Om het laatste restje uit het pak/ de fles te kunnen krijgen

Met leuk ( wat ouder) artikel erover:
https://www.hpdetijd.nl/2012-05-24/cris ... senlikker/

Voor iedereen een groene tuin

dinsdag 15 januari 2019 om 13:15
De flessenlikker heb ik ook in de keukenla. Aangeschaft toen ik uit huis ging. Gebruik ik regelmatig, handig ding.GroenTuintje schreef: ↑15-01-2019 10:22Een ‘flessenlikker’ voor vla of yoghurt. Om het laatste restje uit het pak/ de fles te kunnen krijgen![]()
dinsdag 15 januari 2019 om 14:22
Ik ken ministars alleen omdat we kinderen voor kinderen altijd opnamen op videoband en er achter één van die opnames een halve uitzending van ministars stond, die ik vaak dan ook maar keek.lizenlotte schreef: ↑14-01-2019 19:12Nog niemand de ministars en kinderen voor kinderen genoemd? Die laatsten vond ik te kakkineus als meisje van het platteland zijnde, maar de ministars vond ik helemaal het eindenu nog zing ik zo de ministars tekst weer mee als er een liedje op de radio is wat ze gebruikt hebben voor hun liedjes.
![]()
Benjamin Ben ken ik ook, die was van de eo toch? Met Bill en Marja. Dat waren van die flamboyante personen in een caravan in mijn herinnering en ze maakten christelijke liedjes. Wat me weer doet denken aan Gert en Hermien. Daar hadden we ook veel bandjes van in huis..
En de mini playbackshow op zaterdag. ik weet nog dat ik het altijd zo toevallig vond dat precies dat wat degeen die ging playbacken aan wilde altijd in Hennie zijn winkeltje hing, en het paste ook nog altijd!oh en Hennie had een liedje over een paard, Snuitje.. dat liedje vond ik zo zielig! Ook die zing ik zo weer mee als het moet. En we keken Bassie en Adriaan, met Robin die me weer doet denken aan pompy de robodoll. Die was ook van dat liedje van Willeke Alberti, 'samen zijn' Ik zie de clip nog voor me, met een zielige Pompy met een traan op zijn wang
wat heb ik daar om gejankt zeg!

Maar kinderen voor kinderen vond ik echt fantastisch! We hadden ze bijna allemaal op videoband, en ik keek ze supervaak. Vooral de KvK’s met dat gezin waren favoriet. Ik kan nog zo bijna alle liedjes meezingen en tegenwoordig heb ik ze van 1 t/m 25 (?) op cd én dvd.

Sarah Chronis, die nu meedoen aan Wie is de Mol? zat ook in KvK, en haar broer (Iason) ook. Zij zong o.a. het leven duurt een leven lang (kvk 18) en hij zong o.a. Pieter Peen (kvk 9).

dinsdag 15 januari 2019 om 14:46
Niet kapot te krijgen, die dingen. Heb 'm nog heel lang gehad.

dinsdag 15 januari 2019 om 14:51
In de jaren 80 hadden veel scholieren op de middelbare school zo'n stoffen rugzak met zon koort om dicht te doen
Ijzersterk en jaren gebruikt met die zware boeken.
Meestal erop geschreven door klasgenoten met edding.
Had een puch maxi, zo'n hoge en jongens reden meestal op mtx brommers of zundap etc.
Niks geen brommer rijbewijs.
Ijzersterk en jaren gebruikt met die zware boeken.
Meestal erop geschreven door klasgenoten met edding.
Had een puch maxi, zo'n hoge en jongens reden meestal op mtx brommers of zundap etc.
Niks geen brommer rijbewijs.
dinsdag 15 januari 2019 om 14:52
.
Er komt binnenkort nog zo'n nostalgisch programma op tv, ik meen haast dat het "Terug naar xxxx" heet waarbij xxxx voor een jaartal staat.
Niet geschoten is altijd mis