Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me heel goed! Bevalling ging super, zoon drinkt erg goed en ik pak mijn rust. We hebben een fijne familiekamer, dus man is er bij. Dochter met opa en oma in ons huis. Wat wil een mens nog meer :love:
Gefeliciteerd Dudette
Gefeliciteerd dudette!
Gefeliciteerd Dudette!
Van harte Dudette!
Gefeliciteerd dudette!
Wat leuk! Gefeliciteerd!
Wat leuk, gefeiciteerd Dudette!
Teckeltje88 schreef:
16-01-2019 19:51
In de categorie 'ik had niet gedacht dit ooit te zeggen' zei ik vandaag tegen dreumes terwijl hij een beetje moest huilen 'ja als je te hard aan je piemel trekt doet dat pijn'.
Zo gaan er vast nog vele volgen.
:rofl: heel grappig (en herkenbaar ;-) ). En heel fijn dat het beter gaat door de reflux-medicijnen! Natuurlijk wil je liever geen medicijnen, maar ja, 'als t niet gaat zoals t moet, dan moet t zoals t gaat' denk ik dan maar, net als met eczeem-cremepjes hier.

Dudette van harte proficiat :heart: , geniet ervan met z'n 4tjes!
happiness = reality - expectations
Ik ben al 2 nachten (= avond, nacht, ochtend voeding) niet gebeten door Rozetje! M'n tepels zijn zo blij!
rosings schreef:
18-01-2019 11:22
Ik ben al 2 nachten (= avond, nacht, ochtend voeding) niet gebeten door Rozetje! M'n tepels zijn zo blij!
Dat kan ik me voorstellen. Wat een doorzettingsvermogen heb je ook. Ik geloof dat ik er dan toch wel een eind klaar mee was, zeker op deze leeftijd. Hopelijk zet de trend zich voort ;)

Hier heeft dreumes sinds gisteren scheidingsangst bij wegbrengen naar kdv. Het is als ik eenmaal weg ben gelukkig wel nagenoeg meteen weer over.

Vroeg me ook af hoe jullie dreumesen in de auto zijn? Het ging hier na overstap vd maxicosi naar gewone stoel heel lang goed en zonder gehuil. Maar laatste weken is 't niet echt leuk in de auto. Tenzij hij eten heeft of slaapt. Maar aangezien hij nog maar 1x slaapt heb ik die 't liefste in z'n bed en niet maar half uur in de auto. Dus meestal rijden wij als hij wakker is en dat is dus niet meer zo gezellig. Hoe gaan jullie daarmee om?
1-Aapje schreef:
15-01-2019 11:46
Ik liep gewoon op veilige plekken waarbij ik zeker wist dat ik sneller was dan hij.
Ben ik ook wel van plan hoor, maar het weer werkt ook niet heel erg mee de laatste tijd, maar zeker in een rustig park of bijv in de supermarkt loopt ze wel gewoon los hoor. :) Tuigje is niet helemaal mijn ding, maar snap het hoor, dat dat je rust geeft, Rosings!

En gefeliciteerd Dudette!
anoniem_108417 wijzigde dit bericht op 18-01-2019 11:34
14.58% gewijzigd
Ik word ik de auto vooral chagerijnig aangekeken in de spiegel, maar ze huilt niet. Misschien keuze van 2 speelgoedjes geven voor in de auto?

Ik ga het weekboodschappenlijstje weer eens maken vandaag, kan wel inspiratie gebruiken; wat zijn jullie succesgerechten die redelijk gezond zijn?
Speelgoed wat nu in de auto ligt maakt het erger. Zal wel op uit gekeken zijn?

Succes gerechten:
Rodr kool met appeltjes en aardappel en vleesje (maakt niet uit wat hier)
Pompoensoep met brood
Lasagne
Kip met wortel en aardappel uit de oven met pesto (recept v ah)
Pasta salade met tonijn en rauwkost
Kofte met pita broodjes en salade van tomaat en komkommer en dip van yoghurt.
Qua succesrecepten: hoe simpeler hoe beter (helaas voor mijn kookliefde)

- spinaziestamppot (met spinazie à la creme) met vissticks
- stukjes gekookte aardappels en stukjes gekookte wortel en wat vis/vlees/veg erbij
- Wat we ook vaak doen is ovenplaat vol groentes en krieltjes en dan stukje vis erbij, zelf eten is favoriet bij hem
- macaroni met rode saus
- curry met zoete aardappel
- Hij is echt heeeelemaal gek op kidneybonen en kikkererwten. Hij eet dat ook uit de gerechten waar het in zit. Eén keer zelfs een potje koude kidneybonen gegeten haha
- alle stampotten

Dingen als soep (is toch lastig met zo'n klein lepeltje?), salade (krijgt hij niet weg), en wraps zijn niet echt populair. Pizza lust hij ook niet. Patat en pannenkoeken dan weer wel.
Teckeltje88 schreef:
18-01-2019 11:29
Dat kan ik me voorstellen. Wat een doorzettingsvermogen heb je ook. Ik geloof dat ik er dan toch wel een eind klaar mee was, zeker op deze leeftijd. Hopelijk zet de trend zich voort ;)

Hier heeft dreumes sinds gisteren scheidingsangst bij wegbrengen naar kdv. Het is als ik eenmaal weg ben gelukkig wel nagenoeg meteen weer over.

Vroeg me ook af hoe jullie dreumesen in de auto zijn? Het ging hier na overstap vd maxicosi naar gewone stoel heel lang goed en zonder gehuil. Maar laatste weken is 't niet echt leuk in de auto. Tenzij hij eten heeft of slaapt. Maar aangezien hij nog maar 1x slaapt heb ik die 't liefste in z'n bed en niet maar half uur in de auto. Dus meestal rijden wij als hij wakker is en dat is dus niet meer zo gezellig. Hoe gaan jullie daarmee om?

Deze twee :worship:

Afbeelding

Afbeelding
Hier favoriet: niet heel veel bijzonders.
-Pita broodje met avocado, doperwten en falafel en geitenkaas
-Lasagne
-Gewoon groenten, aardappels vlees
-Idd kidneybonen en kikkererwten maakt niet uit waarin
-Zelfgemaakte soep. Mijn dochter kan dit prima eten met een lepel maar ze eet niet met een heel klein lepeltje.
-curry met rijst
-macaroni
-nasi

Salade houdt ze niet van. Pannenkoek lust ze ook graag maar goed niet zo gezond. En kroket 😂.
@ teckel misschien een muziekje? Hier is de Cd van het zandkasteel een groot succes. Dochter haat de auto.
Auto is hier ook geen succes meer. Kwartiertje gaat t goed, dan begint ie te miepen. Wat hier helpt zijn voor hem bekende 'dansliedjes' zingen. Hoofd schouders knie en teen, met de vingertjes, klap eens in je handjes enz. En verder zit ik het gejank maar uit
Kan hij wel goed uit het raam kijken in de auto? Hier vermaakt zoon zich met alle, ja alle vrachtwagens, bussen, politiewagens, etc te benoemen.

Zoon eet hier bij maaltijden vooral de koolhydraten, dus hier staat overdag vaak rauwkost op tafel
Maar de favorieten bij hele maaltijden zijn:

- Loempia met woknoedels
- Kipkrokantsnitzel met gebakken aardappeltjes en rauwkost.
- Spinazietaart met korst van bladerdeeg.
@glitter een dergelijk bakje heb voor cornflakes in te doen oid. Speelgoed met knopjes en muziekjes doet zoon niks. En om hem nou altijd eten te geven in de auto... Voor lange Ritten prima maar max een kwartier beetje overdreven.

Herkenbaar dus dat dreumesen de auto niet zo tof vinden. Liedjes zingen werkt wel goed. Heb helaas geen cd speler in de auto maar zal eens kijken wat ik op YouTube kan vinden en wat hij daar van vindt.
Naar buiten kijken kan hij een beetje geloof ik. Hangt wel zo'n nijntje scherm voor. Zou die dat vervelend vinden?
Teckeltje88 schreef:
18-01-2019 13:47
@glitter een dergelijk bakje heb voor cornflakes in te doen oid. Speelgoed met knopjes en muziekjes doet zoon niks. En om hem nou altijd eten te geven in de auto... Voor lange Ritten prima maar max een kwartier beetje overdreven.

Herkenbaar dus dat dreumesen de auto niet zo tof vinden. Liedjes zingen werkt wel goed. Heb helaas geen cd speler in de auto maar zal eens kijken wat ik op YouTube kan vinden en wat hij daar van vindt.
Naar buiten kijken kan hij een beetje geloof ik. Hangt wel zo'n nijntje scherm voor. Zou die dat vervelend vinden?

Het is zeker herkenbaar en gekmakend. Hier rukt koter het zonnescherm er af, dus het zou kunnen dat hij het niet leuk vindt.

We geven ook wel een doosje rozijntjes. Dat prutst lekker weg.

Liedjes kan ik Juf Roos aanraden. Die heeft compilaties op YouTube van een uur B-)
Gefeliciteerd Dudette!

Zoon vind autorijden leuk gelukkig! Het is alleen soms een gevecht om hem ín de auto(stoel) te krijgen...

Qua eten lust zoon gelukkig een hoop! Wat er altijd goed in gaat: bloemkoolschotel, Rodekoolschotel, AGV, lasagnette, macaroni
Hier is zoon er eindelijk een beetje aan gewend geraakt dat we soms met de auto moeten. Korte stukken zijn geen probleem meer, langer dan een uur gaat hij wel piepen. We hebben wat (geluids)boekjes voor hem in de auto. Of hij vermaakt zich met gek doen voor zijn zusje als die wakker is (zoon sliep nooit in de auto, we dachten altijd dat mensen een geintje maakten als ze het hadden over kinderen die sliepen in de auto, maar dochter doet het dus wel :$ ).

Bij stukken langer dan 1,5uur (vooral vakantie) delen we de auto anders in. Zoon gaat dan voorin op de bijrijdersstoel en ik achterin naast dochter. Dan heb je als bijrijder niet steeds een hernia van het omdraaien, heeft zoon een ander (/leuker) uitzicht en kan ik dochter geruststellen als zij het niks meer vind.
GlitterCupcake schreef:
18-01-2019 14:18
Het is zeker herkenbaar en gekmakend. Hier rukt koter het zonnescherm er af, dus het zou kunnen dat hij het niet leuk vindt.

We geven ook wel een doosje rozijntjes. Dat prutst lekker weg.

Liedjes kan ik Juf Roos aanraden. Die heeft compilaties op YouTube van een uur B-)
Zo met juf Roos op de radio toch zonder al te veel gezeur het kwartier vd opvang in de file naar huis kunnen volbrengen. Toen ik handsfree met papa ging bellen en er dus even geen juf roos was was meneer meteen pissig. Geloof dat we een succesje te pakken hebben dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven