Ergernissen in de supermarkt deel 3
zondag 20 januari 2019 om 12:45
Vandaag erger ik me aan mijn eigen supermarktgedrag: gisteren 2x boodschappen gedaan, vandaag kom ik erachter dat het kattenbakgrind op is. Dus vandaag maar weer even, gelukkig is het maar 80 meter.Phoebe-returns schreef: ↑20-01-2019 11:08Dat ook.
En dat is ook het voordeel van lopen of op de fiets naar de supermarkt te gaan. Je kan simpelweg niet te veel meenemen.
(En bij mij is het op de hoek maar dat wil niet zeggen dat ik zin heb om tig keer terug te gaan)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zondag 20 januari 2019 om 13:09
Yep hier ookpejeka schreef: ↑18-01-2019 20:05Of van die vakkenvullers die zich er makkelijk vanaf maken en gewoon een verkeerd product in een bepaald schap deponeren. Wil je kerriesaus hebben, liggen er pakjes kaassaus en helemaal achterin misschien nog een pakje kerriesaus. Of zetten ze doosjes met eieren maat M gewoon in het schap met doosjes eieren maar L/XL. Gewoon, omdat ze nog wat doosjes over hadden, of zakjes, na het schappen vullen, en dan gooien ze die maar gewoon in een ander schap.
Ik ga standaard meestal al beetje aan de achterkant zoeken als er verkeerde saus staat van (hetzelfde merk)
Altijd raak
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
zondag 20 januari 2019 om 13:10
zondag 20 januari 2019 om 13:15
zondag 20 januari 2019 om 13:53
pejeka schreef: ↑18-01-2019 20:05Of van die vakkenvullers die zich er makkelijk vanaf maken en gewoon een verkeerd product in een bepaald schap deponeren. Wil je kerriesaus hebben, liggen er pakjes kaassaus en helemaal achterin misschien nog een pakje kerriesaus. Of zetten ze doosjes met eieren maat M gewoon in het schap met doosjes eieren maar L/XL. Gewoon, omdat ze nog wat doosjes over hadden, of zakjes, na het schappen vullen, en dan gooien ze die maar gewoon in een ander schap.
Je gaat er meteen vanuit dat ze lui zijn en dat het opzettelijk is gedaan. Misschien heeft zo'n puber wel helemaal niet in de gaten gehad dat er een verschil is?
zondag 20 januari 2019 om 14:00
Ben wel is drie keer op 1 dag teruggegaan omdat ik steeds hetgeen vergat waarvoor ik in eerste instantie ging..
zondag 20 januari 2019 om 16:44
Kan. Maar dan komt het op twee dingen neer: goed inwerken en controleren. En als dat niet gebeurt, is het nog steeds niet mijn fout als klant, maar een omissie van de supermarkt. Daarnaast neem ik aan dat iedere vakkenvuller kan lezen, dus als er op een schap "Kerrysaus" staat en ze gooien het vol met Kaassaus, dan zijn er twee mogelijkheden: ofwel ze kunnen niet lezen en dan hebben ze een probleem, ofwel ze hebben een doos Kaassaus op de kar en hebben geen zin die terug te brengen naar het magazijn, en proppen ze het daarom maar in het schap ernaast. In beide gevallen gaat het over mensen die hun werk niet goed (kunnen) doen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 20 januari 2019 om 17:58
Klopt ja! Tegenwoordig zeg ik het maar hardop van die heeft een sticker... Trouwens teveel stickers in je mandje levert ook vaak controle op bij de automaten. Net zoals drank kopen.Tamago schreef: ↑20-01-2019 13:15Vaste prik bij zelfscannen AH: controle. Meisje ziet 35 procent sticker over het hoofd, waardoor geconcludeerd wordt dat er iets mis is. Mag je je hele kar overnieuw laten scannen. En de eerstvolgende drie tot vijf keer word je er opnieuw uitgepikt voor controle. Waarna weer hetzelfde gebeurt.![]()
zondag 20 januari 2019 om 18:11
Ik denk er niet aan zelf te gaan scannen. Denk nou eens na: JIJ doet het werk dat een caissière hoort te doen, maar je krijgt er niks voor terug? Dus JIJ doet het werk van een ander en het levert je niks op. Waarom zou je dat dan willen? Kijk, als ze bij die zelfscan zouden zeggen: je krijgt een bepaalde extra korting omdat je een personeelslid aan de kassa uitspaart, OK. Maar zolang ze dat niet doen, wat is dan mijn voordeel om te gaan klooien met een handscanner?
zondag 20 januari 2019 om 18:13
Minder tijd hoeven wachten bij de kassa, je tassen al meteen kunnen inpakken ipv bij de kassa. Minder kans op impulsaankopen in de rij van de kassa, dat soort dingenpejeka schreef: ↑20-01-2019 18:11Ik denk er niet aan zelf te gaan scannen. Denk nou eens na: JIJ doet het werk dat een caissière hoort te doen, maar je krijgt er niks voor terug? Dus JIJ doet het werk van een ander en het levert je niks op. Waarom zou je dat dan willen? Kijk, als ze bij die zelfscan zouden zeggen: je krijgt een bepaalde extra korting omdat je een personeelslid aan de kassa uitspaart, OK. Maar zolang ze dat niet doen, wat is dan mijn voordeel om te gaan klooien met een handscanner?
zondag 20 januari 2019 om 18:22
Ik doe nooit impulsaankopen bij de kassa, wat voor soort impulsaankopen dan? Ben je toch zelf bij? Je bent toch geen willoos wezen dat automatisch impulsdingen pakt en afrekent?DianaBerrigan schreef: ↑20-01-2019 18:13Minder tijd hoeven wachten bij de kassa, je tassen al meteen kunnen inpakken ipv bij de kassa. Minder kans op impulsaankopen in de rij van de kassa, dat soort dingen
En ik hoef nooit lang te wachten bij de kassa, in mijn beleving dan, want wat maken die paar minuten nou uit? Ga je die dan elders nuttiger besteden ofzo? Zit je dan echt aan het eind van de dag op de bank en dat je denkt "Tjee, ik was toch zomaar 4 minuten eerder klaar bij de AH omdat ik zelf gescand heb, nee, dát maakte toch echt een enorm verschil in mijn planning van de dag..."
zondag 20 januari 2019 om 18:39
pejeka schreef: ↑20-01-2019 18:11Ik denk er niet aan zelf te gaan scannen. Denk nou eens na: JIJ doet het werk dat een caissière hoort te doen, maar je krijgt er niks voor terug? Dus JIJ doet het werk van een ander en het levert je niks op. Waarom zou je dat dan willen? Kijk, als ze bij die zelfscan zouden zeggen: je krijgt een bepaalde extra korting omdat je een personeelslid aan de kassa uitspaart, OK. Maar zolang ze dat niet doen, wat is dan mijn voordeel om te gaan klooien met een handscanner?
Het is ook echt een gave om alles van de negatieve kant te bekijken hé.
Gewoon sneu.
zondag 20 januari 2019 om 19:22
Klopt ja, je hebt helemaal gelijk! He-le-maal!pejeka schreef: ↑20-01-2019 18:22Ik doe nooit impulsaankopen bij de kassa, wat voor soort impulsaankopen dan? Ben je toch zelf bij? Je bent toch geen willoos wezen dat automatisch impulsdingen pakt en afrekent?
En ik hoef nooit lang te wachten bij de kassa, in mijn beleving dan, want wat maken die paar minuten nou uit? Ga je die dan elders nuttiger besteden ofzo? Zit je dan echt aan het eind van de dag op de bank en dat je denkt "Tjee, ik was toch zomaar 4 minuten eerder klaar bij de AH omdat ik zelf gescand heb, nee, dát maakte toch echt een enorm verschil in mijn planning van de dag..."
zondag 20 januari 2019 om 19:25
Anyway, ik had een kleine ergernis vandaag. Ik kwam uit de sportschool, dus had alleen mijn pinpas bij me, verder geen hele portemonnee. Eenmaal bij de kassa leg ik alle spullen op de band en het meisje bij de kassa begint met scannen. Bij het voorlaatste product kijkt ze me aan en zegt "trouwens, de pin hier is kapot dus alleen contant". Zeg dat dat dan voordat ik alles op die band leg. Kon alles doorverhuizen naar de volgende kassa
zondag 20 januari 2019 om 19:27
DianaBerrigan schreef: ↑20-01-2019 19:25Anyway, ik had een kleine ergernis vandaag. Ik kwam uit de sportschool, dus had alleen mijn pinpas bij me, verder geen hele portemonnee. Eenmaal bij de kassa leg ik alle spullen op de band en het meisje bij de kassa begint met scannen. Bij het voorlaatste product kijkt ze me aan en zegt "trouwens, de pin hier is kapot dus alleen contant". Zeg dat dat dan voordat ik alles op die band leg. Kon alles doorverhuizen naar de volgende kassa![]()
Dat is inderdaad irritant en niet correct. Dat hadden ze inderdaad even kunnen laten weten vóórdat je bij die kassa aansloot. Helemaal eens.
zondag 20 januari 2019 om 19:30
Mee eens. Bovendien had ze de bon even kunnen 'parkeren', dan had ze bij een andere kassa kunnen pinnen zonder alles opnieuw te moeten laten scannen.
¡Apagando las luces!
zondag 20 januari 2019 om 19:32
Daar heb ik nog om gevraagd, maar het meisje wist niet hoe dat moest en de manager was net met koffiepauze.SombraOnline schreef: ↑20-01-2019 19:30Mee eens. Bovendien had ze de bon even kunnen 'parkeren', dan had ze bij een andere kassa kunnen pinnen zonder alles opnieuw te moeten laten scannen.
zondag 20 januari 2019 om 19:49
DianaBerrigan schreef: ↑20-01-2019 19:32Daar heb ik nog om gevraagd, maar het meisje wist niet hoe dat moest en de manager was net met koffiepauze.
¡Apagando las luces!
zondag 20 januari 2019 om 20:32
Verandering hè ...stel je voorPipistrello schreef: ↑20-01-2019 18:39Het is ook echt een gave om alles van de negatieve kant te bekijken hé.
Gewoon sneu.
zondag 20 januari 2019 om 20:38
Toepasselijke naam.Phoebe-returns schreef: ↑20-01-2019 14:00Ben wel is drie keer op 1 dag teruggegaan omdat ik steeds hetgeen vergat waarvoor ik in eerste instantie ging..![]()
zondag 20 januari 2019 om 20:48
Ze had het ook contant uit kunnen slaan en je het bedrag bij een andere kassa laten pinnen en aan haar geven.DianaBerrigan schreef: ↑20-01-2019 19:32Daar heb ik nog om gevraagd, maar het meisje wist niet hoe dat moest en de manager was net met koffiepauze.
Maar ja, dat is moeilijk, lastig en klantonvriendelijk.
zondag 20 januari 2019 om 20:50
Er staat geen rij bij de zelfscan.pejeka schreef: ↑20-01-2019 18:11Ik denk er niet aan zelf te gaan scannen. Denk nou eens na: JIJ doet het werk dat een caissière hoort te doen, maar je krijgt er niks voor terug? Dus JIJ doet het werk van een ander en het levert je niks op. Waarom zou je dat dan willen? Kijk, als ze bij die zelfscan zouden zeggen: je krijgt een bepaalde extra korting omdat je een personeelslid aan de kassa uitspaart, OK. Maar zolang ze dat niet doen, wat is dan mijn voordeel om te gaan klooien met een handscanner?
Er staat geen rij bij de zelfscan.
Oh ja, er staat geen rij bij de zelfscan.
Je kan de boodschappen al winkelend scannen en in de tas zetten, scheelt ook tijd, al ben ik daar weer van afgestapt.
Er staat geen rij bij de zelfscan.
zondag 20 januari 2019 om 20:53
Jij doet zeker ook niet aan internetbankieren, maar gaat persoonlijk langs bij de bank om cash op te nemen?pejeka schreef: ↑20-01-2019 18:22Ik doe nooit impulsaankopen bij de kassa, wat voor soort impulsaankopen dan? Ben je toch zelf bij? Je bent toch geen willoos wezen dat automatisch impulsdingen pakt en afrekent?