Stom begin relatie

22-01-2019 09:51 375 berichten
Goedemorgen dames,

graag wil ik hier mijn hart luchten, ook om het perspectief van dames eens mee te krijgen.
Sinds anderhalf maand date ik met een ontzettend leuke dame. Ik ben smoorverliefd en we krijgen geen genoeg van elkaar. Ik weet eigenlijk wel zeker, al bijna vanaf het begin dat ik haar ontmoette, dat ik een relatie met haar wilde.
Ook zij zag/ziet mij zitten en zegt verliefd te zijn. Ze is lief voor me en we klikken op veel gebieden. Echt mijn droomvrouw. Dit zeg ik haar ook vaak.

Nu worstelde ik er alleen een beetje mee hoe ik haar officieel zou vragen mijn vriendin te zijn.
Soms liet ik het wel vallen, zo van: 'ik ]wil echt dat je mijn vriendin wordt'. of 'ik hoop dat je later mijn vriendin wordt'. Zij reageerde dan positief, van: ''dat zou ik ook wel willen". Maar vervolgens zette ik niet door, uit onzekerheid.

Vorige week toen we samen waren had ik haar gevraagd of we de app waarvan we elkaar kennen (Happn) zouden verwijderen. Dat hebben we toen gedaan.
Maar ik had nog niet gevraagd of ze mijn vriendin wilde zijn. Ik zei dat we misschien officieel konden worden nadat ik het grote project voor mijn werk (waar erg veel druk op ligt) af heb gerond. Zij stond er wel relaxt in en zei "we zien wel, het is nu toch ook gewoon leuk?".
Daarna kwam nog eens ter sprake wat we nou van elkaar waren. NIet dat zij het vroeg, maar we kwamen er via een verhaal gewoon op. Toen zei ik van "heb je al tegen je vriendinnen gezegd dat je een scharrel hebt?" IK vond dat niet ok klinken, want ik wil dolgraag dat ze mijn vriendin is en zie haar zeker niet als scharrel!. Dus dat corrigeerde ik meteen en zei: 'ik bedoel, je date".
Aan het eind van het gesprek gaf ik meteen weer aan dat ik graag wilde dat ze mijn vriendin wordt. Dat wilde zij ook. Maar ik zei dat we het dan naar buiten zouden brengen nádat mijn project afgelopen is.

nu appten we gisteren weer. Ik sloot af met "doei X, hopelijk wil je in de toekomst mijn vriendin zijn'.

Ik kreeg toen best wel een geirriteerd appje terug: 'waarom doe je zo moeilijk over of en wanneer ik je vriendin wil zijn? Als je wil dat ik je vriendin ben moet je dat gewoon vragen en anders niet. Dit komt verwarrend over'.

Ik belde haar meteen op, want ik wilde niet dat ik haar weg jaag, Ik heb namelijk bewust iets langer gewacht met haar vragen of ze mijn vriendin wil zijn omdat ik haar niet wilde afschrikken door te snel of wanhopig over te komen. Terwijl ik al vanaf de eerste date hartstikke gek op haar ben en zeker wist dat ik een relatie met haar zou willen.
Dit legde ik haar uit. En toen was het een beetje ongemakkelijk maar vroeg ik haar alsnog of ze officieel mijn vriendin wilde zijn. Dat wilde ze wel maar ze klonk niet echt heel blij of enthousiast.
Het liefst had ik het officieel gevraagd en er een leuk moment van gemaakt.
Dit voelt echt heel stom en ongemakkelijk en niet zoals ik het bedacht had. Ik ben namelijk hartstikke gek op haar.
Heb ik het verpest? Ze deed gisteren nog wel gewoon normaal en niet raar of kortaf. Ik weet niet wat het is maar soms ben ik gewoon een beetje onhandig bij haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het er volledig aan liggen hoe iemand is en hoe iemand zegt dat hij in de toekomst iets met een meisje zou willen (ongeacht dat dit een rare gang van zake is). Je hoeft niet direct te denken dat het een player is, na een drukke periode er vol voor gaan is niet zo gek. Dan heeft hij alle tijd voor haar.

Maar TO, je doet echt ontzettend moeilijk en ik denk dat jij dat zelf ook wel weet.
Sorry maar ik denk dat ze zit te bedenken hoe ze het vriendelijk kan uitmaken..
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 10:48
ik zeg hier gewoon eerlijk wat ik heb gezegd.. ik hoop dat dat gewoon serieus wordt genomen. zo raar is dat toch niet?
We nemen je heus serieus maar je moet echt ophouden met dit rare gedoe anders wil zij na je project echt niet meer je vriendin zijn
S-Meds schreef:
22-01-2019 10:52
We nemen je heus serieus maar je moet echt ophouden met dit rare gedoe anders wil zij na je project echt niet meer je vriendin zijn
OK, en ik ben blij met jullie hulp. Maar willen jullie me dan uitleggen wat er zo erg is?
Ben ik te onzeker en angstig geweest dan? Door te vragen of ze ooit weer iets zou willen met een ex?
En als mijn hele houding te onzeker is dan kan ik daar aan proberen te werken. Ik wil haar gewoon echt niet kwijt. Ze is alles wat ik wil in een vriendin.

En voor de duidelijkheid: ik had haar dus aan de telefoon al gevraagd of ze officieel mijn vriendin wilde zijn en dat wilde ze. Maar ze reageerde dus niet super enthousiast en ik was een beetje zenuwachtig.
Daarna heb ik haar nog wel geappt dat ik super blij ben! Dat ze nu mijn vriendin is en dat ik haar dat wilde laten weten, omdat ik aan de telefoon misschien niet enthousiast genoeg klonk.
anoniem_64ccdc89f0e61 wijzigde dit bericht op 22-01-2019 10:56
26.57% gewijzigd
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 10:41

Ik ben gewoon zo ontzettend verliefd op haar. Ik droom ook vaak over dat ze mij niet meer wil zien of boos is. En als ik haar dan over mijn dromen vertel dan stelt ze me altijd gerust. maar de laatste keer dat ik haar vertelde dat ik gedroomd had dat ze me niet meer wilde zien reageerde ze ook minder geruststellend.
Echt, stuur alsjeblieft je inner drama-queen weg. Dat onzekere gebrabbel vindt niemand aantrekkelijk.
Mistermark81 schreef:
ik zeg hier gewoon eerlijk wat ik heb gezegd.. ik hoop dat dat gewoon serieus wordt genomen. zo raar is dat toch niet?
Het komt allemaal een beetje wanhopig en trollerig over. Kun je dat ook begrijpen? Je bent heel naïef. Er is ook geen goede of foute manier om dit te doen, iedereen doet het op zijn eigen manier. Jij moet alleen iemand vinden dit jouw manier accepteert en fijn vindt, accepteer dan ook dat zij misschien niet bij jou past.
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 10:54
OK, en ik ben blij met jullie hulp. Maar willen jullie me dan uitleggen wat er zo erg is?
Ben ik te onzeker en angstig geweest dan? Door te vragen of ze ooit weer iets zou willen met een ex?
En als mijn hele houding te onzeker is dan kan ik daar aan proberen te werken. Ik wil haar gewoon echt niet kwijt. Ze is alles wat ik wil in een vriendin
Je bent bang dat zij niet verliefd op jou is en dat ze liever naar haar exen gaat. Je zoekt bevestiging, misschien een vorm van verlatingsangst (heb ik ook een lichte vorm van, ik herken dit heel erg en zoek zelf ook bevestiging).
Het is allemaal niet zo moeilijk. Je hebt het leuk met elkaar. En als je het een tijdje leuk met elkaar hebt, dan is het op een gegeven moment wel duidelijk dat het exclusief is. En dat kun je eventueel uitspreken naar elkaar, al kan ik me niet herinneren dat ooit gedaan te hebben.
Dat heeft niets met 'de toekomst' te maken. Over de toekomst praat je als je het hebt over trouwen, samenwonen en kindjes krijgen. Of voor mijn part over samen in het bejaardentehuis klaverjassen.

Je leeft nu, vandaag. En je spreekt morgen af om iets leuks te doen. En volgende week minder, want je hebt een of ander project (en dan is het slim om even te zeggen dat je haar minder wil zien omdat je druk bent, niet omdat je haar minder wil zien, en om tijdens zo'n project wel iets van je te laten horen). En na het project zie je elkaar meer, en neem je haar een keer mee naar je vrienden en stel je haar voor als je vriendin. En als zij dan heel hard gaat stuiteren omdat ze 'alleen maar een scharrel' is en geen vriendin, dan blijk je toch hopeloos misgecomminiceerd te hebben.

Maar nu klink je vreselijk irritant. Alsof dat naampje 'vriendin' belangrijk voor je is, in plaats van dat zij dat is. Heb het gewoon leuk met elkaar, in plaats van je af te vragen hoe dat genoemd moet worden!
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Mistermark81 schreef:
En als mijn hele houding te onzeker is dan kan ik daar aan proberen te werken. Ik wil haar gewoon echt niet kwijt. Ze is alles wat ik wil in een vriendin
ik heb het al uitgelegd, je bent onzeker, drammerig en geeft dubbele signalen.
Bedenk wel dat de manier waarop wij dingen aanpakken ook niet de 'juiste' is, want er is geen juiste manier. Wij doen ook dingen die een ander weer raar vindt. TO moet iemand vinden die zijn manier leuk en fijn vindt.
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 10:41
Dat zei ik allemaal al: schatje, lieverd. Ik zei ook al dat ik het leuk zou vinden als ze mijn ouders ontmoet. En ook al dat ik oud met haar wil worden en over 20 jaar nog steeds zo verliefd op haar ben als nu.
Ik ben gewoon zo ontzettend verliefd op haar. Ik droom ook vaak over dat ze mij niet meer wil zien of boos is. En als ik haar dan over mijn dromen vertel dan stelt ze me altijd gerust. maar de laatste keer dat ik haar vertelde dat ik gedroomd had dat ze me niet meer wilde zien reageerde ze ook minder geruststellend.
Mijn hemel....Wat een onzeker gezever. Onaantrekkelijk dramatisch en onzeker gedoe. Kun niet gewoon een beetje normaal doen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mistermark81 schreef:

Deze vraag is echt achterlijk. Wat een afknapper.
Jeetje, be a man!! Niet dat watjes gedrag, dat is een dikke vette afknapper.
Brenda71 schreef:
22-01-2019 10:58
Jeetje, be a man!! Niet dat watjes gedrag, dat is een dikke vette afknapper.
Sommige vrouwen vinden dit gedrag geweldig. We zijn niet allemaal zo.
Mistermark81 schreef:
En voor de duidelijkheid: ik had haar dus aan de telefoon al gevraagd of ze officieel mijn vriendin wilde zijn en dat wilde ze. Maar ze reageerde dus niet super enthousiast en ik was een beetje zenuwachtig.
Daarna heb ik haar nog wel geappt dat ik super blij ben! Dat ze nu mijn vriendin is en dat ik haar dat wilde laten weten, omdat ik aan de telefoon misschien niet enthousiast genoeg klonk.
:facepalm:

Ja, je hele houding is te onzeker.
Het belangrijkste is dat je het leuk hebt met elkaar, en niet de naam die je eraan geeft. Ook als ze je officieel vriendin is, kan ze het uitmaken he?
fotoroid schreef:
22-01-2019 10:59
Sommige vrouwen vinden dit gedrag geweldig. We zijn niet allemaal zo.
Welke dan? Onzekere vrouwen?
Maar het rare is dat ik bij andere meisjes niet vaak zo was. Dan was ik helemaal niet eens bezig met of ze mijn vriendin wilden zijn want dan wist ik al dat ik dat niet wilde. En dan voelde ik me raar genoeg ook meer ontspannen omdat ik niet zo verliefd was en deed ik ook misschien minder onzeker.
Misschien moet ik me meer zo proberen te gedragen bij haar.
S-Meds schreef:
22-01-2019 11:00
Welke dan? Onzekere vrouwen?
Het is ook zeker niet mijn type en manier, maar er zijn genoeg vrouwen die dit wel prima vinden. Wat maakt dat nou uit? Gelukkig zijn we niet allemaal zoals jij.
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 11:01
Maar het rare is dat ik bij andere meisjes niet vaak zo was. Dan was ik helemaal niet eens bezig met of ze mijn vriendin wilden zijn want dan wist ik al dat ik dat niet wilde. En dan voelde ik me raar genoeg ook meer ontspannen omdat ik niet zo verliefd was en deed ik ook misschien minder onzeker.
Ik zou gewoon lekker afwachten wat ze gaat doen en niet meer zulke dingen tegen haar zeggen.
Pergamon schreef:
22-01-2019 10:46
:heart: Lief, vind ik dat!
Ja he, ik smolt ook ter plekke, haha.

Het volgende formele moment was het huwelijksaanzoek by the way (vier jaar later oid)
fotoroid schreef:
Het is ook zeker niet mijn type en manier, maar er zijn genoeg vrouwen die dit wel prima vinden. Wat maakt dat nou uit? Gelukkig zijn we niet allemaal zoals jij
en de rest van alle schrijfster hier
Mistermark81 schreef:
Misschien ben je voor het eerst echt verliefd.. Ik herken mijzelf wel in jou verhaal.
Ik had al aantal relaties gehad ook langdurige en nooit problemen met onzekerheid gehad maar in 1 relatie had ik precies het zelfde omdat ik op hem besefte ik mij echt verliefd was en inderdaad daardoor heel bang werd het kwijt te raken en daardoor mezelf ook onzeker ging gedragen.
Mistermark81 schreef:

Zeg dit misschien eens tegen haar. Als ze verliefd is gaat ze daar heel gelukkig van worden. Als ze twijfelt zal ze wel eens met haar ogen rollen waarschijnlijk.
tip: ga eens met iemand praten over je onzekerheid.

In het begin van een relatie kan onzekerheid nog gezien worden als schattig.
Maar heel snel daarna (de ene vrouw (zeg asjeblieft geen 'meisje' tegen haar!) kan meer hebben dan de ander) slaat het om naar irritant, gezeik, moeilijk doen en meer negativiteit.
Werk daar zo snel mogelijk aan, want bij mij zat je al lang en breed over de grens heen.
S-Meds schreef:
22-01-2019 11:15
en de rest van alle schrijfster hier
Ja want we zijn allemaal 'normaal' natuurlijk! Ik probeer alleen aan te geven dat we allemaal een eigen manier hebben (neemt niet weg dat ik dit ook een hele rare manier vind ;))
anoniem_372787 wijzigde dit bericht op 22-01-2019 11:24
0.17% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven