Stom begin relatie

22-01-2019 09:51 375 berichten
Goedemorgen dames,

graag wil ik hier mijn hart luchten, ook om het perspectief van dames eens mee te krijgen.
Sinds anderhalf maand date ik met een ontzettend leuke dame. Ik ben smoorverliefd en we krijgen geen genoeg van elkaar. Ik weet eigenlijk wel zeker, al bijna vanaf het begin dat ik haar ontmoette, dat ik een relatie met haar wilde.
Ook zij zag/ziet mij zitten en zegt verliefd te zijn. Ze is lief voor me en we klikken op veel gebieden. Echt mijn droomvrouw. Dit zeg ik haar ook vaak.

Nu worstelde ik er alleen een beetje mee hoe ik haar officieel zou vragen mijn vriendin te zijn.
Soms liet ik het wel vallen, zo van: 'ik ]wil echt dat je mijn vriendin wordt'. of 'ik hoop dat je later mijn vriendin wordt'. Zij reageerde dan positief, van: ''dat zou ik ook wel willen". Maar vervolgens zette ik niet door, uit onzekerheid.

Vorige week toen we samen waren had ik haar gevraagd of we de app waarvan we elkaar kennen (Happn) zouden verwijderen. Dat hebben we toen gedaan.
Maar ik had nog niet gevraagd of ze mijn vriendin wilde zijn. Ik zei dat we misschien officieel konden worden nadat ik het grote project voor mijn werk (waar erg veel druk op ligt) af heb gerond. Zij stond er wel relaxt in en zei "we zien wel, het is nu toch ook gewoon leuk?".
Daarna kwam nog eens ter sprake wat we nou van elkaar waren. NIet dat zij het vroeg, maar we kwamen er via een verhaal gewoon op. Toen zei ik van "heb je al tegen je vriendinnen gezegd dat je een scharrel hebt?" IK vond dat niet ok klinken, want ik wil dolgraag dat ze mijn vriendin is en zie haar zeker niet als scharrel!. Dus dat corrigeerde ik meteen en zei: 'ik bedoel, je date".
Aan het eind van het gesprek gaf ik meteen weer aan dat ik graag wilde dat ze mijn vriendin wordt. Dat wilde zij ook. Maar ik zei dat we het dan naar buiten zouden brengen nádat mijn project afgelopen is.

nu appten we gisteren weer. Ik sloot af met "doei X, hopelijk wil je in de toekomst mijn vriendin zijn'.

Ik kreeg toen best wel een geirriteerd appje terug: 'waarom doe je zo moeilijk over of en wanneer ik je vriendin wil zijn? Als je wil dat ik je vriendin ben moet je dat gewoon vragen en anders niet. Dit komt verwarrend over'.

Ik belde haar meteen op, want ik wilde niet dat ik haar weg jaag, Ik heb namelijk bewust iets langer gewacht met haar vragen of ze mijn vriendin wil zijn omdat ik haar niet wilde afschrikken door te snel of wanhopig over te komen. Terwijl ik al vanaf de eerste date hartstikke gek op haar ben en zeker wist dat ik een relatie met haar zou willen.
Dit legde ik haar uit. En toen was het een beetje ongemakkelijk maar vroeg ik haar alsnog of ze officieel mijn vriendin wilde zijn. Dat wilde ze wel maar ze klonk niet echt heel blij of enthousiast.
Het liefst had ik het officieel gevraagd en er een leuk moment van gemaakt.
Dit voelt echt heel stom en ongemakkelijk en niet zoals ik het bedacht had. Ik ben namelijk hartstikke gek op haar.
Heb ik het verpest? Ze deed gisteren nog wel gewoon normaal en niet raar of kortaf. Ik weet niet wat het is maar soms ben ik gewoon een beetje onhandig bij haar.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je moet haar niet met rust laten maar gewoon bellen. Vraag haar desnoods waarom ze niet reageert. Misschien is ze wel grieperig en slaapt ze. Waarom jezelf kwellen met gepieker? Ik vind iemand negeren erg onbeschoft, zeker als ik er seks mee heb gehad. Dan app ik nog liever dat ik er niet gelukkig van word. Het leven is te kort.

Ik zou appen:

" Hoi Truus, gaat alles wel goed daar? Zin in een hapje eten vamavond? Kus".

Simpel en doeltreffend.
OK ik heb haar toch geappt.

Ik heb geappt: 'hey schat, hoe gaat het? Heb je zin om morgen gezellig naar de film te gaan? Heb zin om je te zien! Kus'
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 15:34

Ik heb geappt: 'hey schat, hoe gaat het? Heb je zin om morgen gezellig naar de film te gaan? Heb zin om je te zien! Kus'
Goed zo! En nu afwachten... Als ze nu helemaal niet meer reageert weet je ook waar je aan toe bent...
“I am rarely bored alone; I am often bored in groups and crowds."
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 15:34

Super lief appje. Helemaal goed.

Nu niet meer zo in raadselen spreken en als je haar ziet zeggen:'zullen we het maar officieel maken? "

Uitspraken als" hopen" en "in de toekomst" komt erg onzeker over en ik zou aan mijzelf gaan twijfelen als je het hebt over "toekomst" en wat al niet. Maak het jezelf niet zo moeilijk. Ga er voor.
Ik doe even een duit in het zakje omdat ik heel benieuwd ben hoe het nu verder afloopt.
Het is nou wel duidelijk dat je te drammerig. onzeker, moeilijk en vaag hebt gedaan, ik zou er zelf verschrikkelijk op afknappen. Maar je bent op de goede weg, vanaf nu gewoon zorgen dat het samen gezellig is en het luchtig houden.
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 14:13
Bedankt voor jullie reacties, het is echt verhelderend.

Waar zouden jullie precies het meest op afgeknapt zijn? Dat het zou lijken alsof ik niet graag genoeg wilde en spelletjes speel of juist dat ik te graag wilde en onzeker ben?
Misschien een rare vraag maar dat helpt me nog beter om alles te snappen
10 keer vragen of ik z'n vriendin wil zijn en dan 10 keer ja antwoorden maar dan is het blijkbaar nog steeds niet aan of zo? Daar zou ik zo ontzettend hard op afknappen. Mij reduceren tot een golddigger die iemand pas wil als hij geld heeft, gigantische afknapper
Vragen of ik in de toekomst verkering wil, want ben ik nu nog niet goed genoeg dan?

Deze vrouw heeft echt heel veel geduld met je gehad. Probeer eens oprecht te zijn in plaats van die spelletjes te spelen zogenaamd om het romantisch of groots of mooi aan te pakken. Gewoon eerlijk zijn. "ik ben stapelgek op je, ik wil je als mijn vriendin." Maar ja, die woord hebben inmiddels geen inhoud meer, want je hebt ze al zo vaak gezegd dat ze hol zijn.

Wees gewoon eerlijk
Je had toch al geappt gisteren? Ze had daar nog niet eens op gereageerd.
MissMaran schreef:
22-01-2019 16:02
Je had toch al geappt gisteren? Ze had daar nog niet eens op gereageerd.
Vind ik ook raar gedrag.
Mistermark81 schreef:

Waar zouden jullie precies het meest op afgeknapt zijn? Dat het zou lijken alsof ik niet graag genoeg wilde en spelletjes speel of juist dat ik te graag wilde en onzeker ben?
Weet je, het is altijd goed om advies te vragen maar het beste advies krijg je waarschijnlijk toch van haar. Iedereen kan hier van alles vinden, maar het enige wat telt voor jou is wat zij vindt. Misschien knapt ze wel op andere dingen af of valt ze juist op een onzeker type... praat met haar! Jullie kennen elkaar pas 1,5 maand, elkaar leren kennen doe je door praten en tijd samen door te brengen. succes
Ik ben opgelucht, kreeg een reactie van haar dat dat haar leuk leek!
Misschien heb ik het dus toch niet verprutst
Nou kijk, mss was ze gewoon even druk. En morgen zeg je tegen haar dat je de leukste vriendin van de wereld hebt en heb je het er niet over.
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 17:40
Gast wat een mazzel heb je!

En nu niet beginnen over ik dacht dat het had verprutst..
Man up. En geniet van de avond.
MissMaran schreef:
22-01-2019 18:25

Voor iemand met een dramaverleden geef ik wel verdomd goed advies. :yes:
MissMaran schreef:
22-01-2019 18:25

Dit!
Goed dat je dat laatste appje hebt gedaan, nu gewoon gezellig naar de film zonder moeilijk gedoe.
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 09:59
om eerlijk te zijn dacht ik pas dat zij mij zou zien zitten nadat ik dat poject af had gerond. Ik krijg dan promotie en ga van een baan met minimumloon naar een normaal salaris. Dus pas vanaf dan heb ik haar iets te bieden.
Whut?! Hier zou ik afhaken.. iets te bieden?
Iets met onafhankelijk zijn enzo :bye:
Mark, ik heb niet alle 8 pagina's gelezen maar wauw. Ik dacht dat vrouwen dingen overdenken, maar jij kan er ook wat van.

Noem d'r je vriendin, begin niet over salaris en "haar iets kunnen bieden" (dat zou ik al reden genoeg vinden om te vertrekken) en ga gewoon leuke dingen doen en elkaar beter leren kennen! Simple as that!
Hoi.

Dit kan toch allemaal niet waar zijn. Als het wel waar is, blijf je wel erg lang in je eigen waarheid leven. Zelfs nadat bijna iedereen op het forum je hetzelfde advies en beeld geeft twijfel je er nog aan......onzekerheid.

Beste tip: laat wat geweest is geweest. Heb het er niet meer over. Ook niet vragen om begrip of opheldering geven. Gewoon genieten en alleen naar voren kijken. Volgende keren niets uitstellen maar gewoon doen of echt vragen.

Succes
Mistermark81 schreef:
Nog niet verprutst maar langs de andere kant denk ik wel dat je je karakter niet kan veranderen. Je bent nogal onhandig zo te lezen: ik was allang weggerend. Maar ik hou dan ook van zelfverzekerde mannen die weten wat ze willen.
Zij vind het mss leuk, dat klunzige. Ja sorry niet om je af te fikken, je bent zoals je bent. Nogal klunzig met vrouwen :)

Vraagje: ben je opgegroeid met vnl jongens om je heen? Denk je dat met vrouwen omgaan 'een vak apart' is?
Dit omdat mijn vader me ooit vertelde dat hij, uit een gezin met alleen broers en op een jongensschool tegen de tijd dat hij ging daten -lees op dansles in die tijd- geen flauw idee had hoe hij met vrouwen om diende te gaan.
Hij dacht dat je ze echt heel anders moest benaderen dan mannen, een godswonder dat hij mijn moeder heeft versierd :D

Ook nu nog kan hij soms echt onzin uitkramen over vrouwen. Alsof ze allemaal een beetje achterlijk zijn óf veel te zelfverzekerd en daarom dus geen man NODIG hebben. Waren ze niet zo slim hadden ze veel meer werk gemaakt om zsm een man te versieren en een gezin met kinderen te fabriceren.
Als ik zeg dat het één het ander niet uitsluit met als enige verschil dat zo'n vrouw niet afhankelijk wil/zal zijn, financieel niet, ook een rijbewijs en auto heeft enz. valt het kwartje pas als ik zeg dat ik toch ook getrouwd ben geweest.
En ja, altijd heb gezorgd dat ik niet minder dan mijn ex verdiende en prima voor mezelf kon zorgen na de scheiding.

Denk daar eens over na, hoe zou je het vinden als je vriendin een veel belangrijker project gaat doen en daarna het dubbele verdient dan wat jij binnenhaalt per jaar, zou je dat trekken? Of gewoon een hogere functie, leiding geeft aan mensen op jouw niveau.
Valt me op dat mannen die zo denken het meestal niet kunnen verdragen dat een vrouw het verder schopt dan zijzelf. Daar ontzettend onzeker van worden, herken je dat? Kijk je tegen haar op?
Dollop schreef:
22-01-2019 18:29
Voor iemand met een dramaverleden geef ik wel verdomd goed advies. :yes:
Haha toch zou ik je advies niet opvolgen die je in je vorige post gaf:
"En morgen zeg je tegen haar dat je de leukste vriendin van de wereld hebt en heb je het er niet over."

Ik zou haar dat niet vertellen dat ze de leukste vriendin is, vind dat weer zoeken naar bevestiging.
Gewoon lekker genieten van de date en er niet meer over praten :)
“I am rarely bored alone; I am often bored in groups and crowds."
HighOnLife schreef:
23-01-2019 09:20
"En morgen zeg je tegen haar dat je de leukste vriendin van de wereld hebt en heb je het er niet over."

Ik zou haar dat niet vertellen dat ze de leukste vriendin is, vind dat weer zoeken naar bevestiging.
Eens.
Weer benoemen dat ze nu je vriendin is lijkt me geen goed idee.
HighOnLife schreef:
23-01-2019 09:20

Eens. Niet meer op terugkomen, maar gewoon een leuke avond hebben samen.
Veel plezier TO!
inderdaad vooral helemaal niks zeggen, het woord vriendin voorlopig heel hard vermijden tenzij zij aangeeft dat het nodig zou zijn om het erover te hebben
Lorem Ipsum
Mistermark81 schreef:

Ik zou ook allang afgeknapt zijn om je onzekerheid en het gedram. Zeg gewoon wat je bedoelt of wilt en ga geen vage hints geven. Go with the flow en als je ergens duidelijkheid over wilt: vraag het dan gewoon en doe niet zo moeilijk.

Overigens zou ik het echt niet trekken als een man zou denken dat hij mij 'financieel iets te bieden moet hebben'. Ik kan prima voor mezelf zorgen, ik bepaal zelf wel of ik vind of een man mij genoeg te bieden heeft of niet (en dat heeft niets met zijn financiele situatie te maken) en verdien mijn eigen geld wel. Zelfverzekerdheid, zelfstandigheid, gezamenlijke interesses en goede gesprekken kunnen voeren vind ik veel belangrijker.
Mistermark81 schreef:
22-01-2019 09:59
om eerlijk te zijn dacht ik pas dat zij mij zou zien zitten nadat ik dat poject af had gerond. Ik krijg dan promotie en ga van een baan met minimumloon naar een normaal salaris. Dus pas vanaf dan heb ik haar iets te bieden.
Ja, dat is echt een goede reden :facepalm:
We leven niet in 1919 maar 2019 heeft ze zelf geen inkomen ?
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
Mistermark81 schreef:
Goed zo en nu niet meer zo moeilijk denken , laat het komen zoals het komt .
Een goede relatie komt van beide kanten als er een geen zin in heeft dan werkt het toch niet. Succes
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven