Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Lavendel_12 schreef:
22-01-2019 18:50
Invalide toilet is een goed idee! Ga dat de volgende keer zeker zo proberen. Er was een ander gezin tegelijkertijd met ons onder de douche en daar zagen we op een gegeven moment de stukjes maïs drijven bah :facepalm:
Bij zwembad hier in dorp heeft invalidentoilet zelfs een handdouche. Dat bleek helemaal ideaal.
Dubbel
Poep in de zwemluier heb ik bij dreumes gelukkig nog nooit gehad maar wel voorheen op m'n werk in de gehandicaptenzorg. Echt heel smerig inderdaad. En een rot karwei om op te ruimen.

Vandaag begon onze dag iets te vroeg naar mijn mening. Om 445 moest ik plassen en om 530 was dreumes ontroostbaar. Ik vroeg of hij bij mama wilde liggen en meteen ja en armpjes gestrekt. Nog tot half 7 redelijk rustig in 't grote bed maar wel erg veel jammeren. Ik vermoed tanden pijn. Ook beneden na 't ontbijt was 't allemaal niet goed. Dus na bloeddruk meting (die gelukkig goed was) door naar de binnen speeltuin. In de auto deed meneer een powernap en eenmaal daar hebben we 't dik twee uur volgehouden. Hij was super vrolijk en heeft heerlijk gespeeld. Ik verbaas me er over hoeveel hij durft. Hij heeft ook nog leuk met een ander jongetje gespeeld daar en zijn moeder leek me een heel leuk mens. We hebben ook wel een beetje gepraat maar vindt 't dan zooo lastig om echt contact te maken. Jammer want ik zou dus graag meer contact hebben met vrouwen met kindjes in de leeftijd van zoon. Wie weet zie ik haar nog een keertje daar wie weet durf ik dan wel.
In de auto at meneer 2 boterhammen, thuis een grote beker melk en sliep binnen tien seconden. Nu 3u later slaapt hij nog haha. Volgende week weer :hyper: :yes:
Alle reacties Link kopieren
Poep in zwemluier, heb ik ook nog geen tactiek voor gevonden. Is gewoon onhandig en smerig denk ik, zonder oplossing.
Hier nog steeds buikgriep, vannacht 5 diarreeluiers, waarbij pyjama slaapzak en bed ook verschoond moesten worden. Kleuter was vorige week als eerste aan de beurt en dreumes dus nu, wat mijn slaapuren van afgelopen week brengt naar gemiddeld 3 a 4 uur per nacht. Ik ben zooooo moe!!
Waar woon je teckeltje? Misschien via het forum iemand in je buurt? Ik vind het ook lastig om contact over te houden aan 1 ochtend, terwijl ik veel kinderloze vriendinnen heb, of vriendinnen met kindjes in een andere leeftijd/nu zwanger. Dat maakt dat ik hier lezen en schrijven ook leuk vindt, beetje zelfde schuitje idee.
Ik zou willen dat dreumes iets meer durft, hij is werkelijk overal bang voor. In tegenstelling tot oudste, die durft werkelijk alles.
Teckeltje88 schreef:
23-01-2019 15:07
. Nu 3u later slaapt hij nog haha. Volgende week weer :hyper: :yes:
Hier ligt er ook al eentje 3 uur te slapen met dank aan babyzwemmen. Dadelijk toch maar wakker maken.
Heb wel eens gereageerd via 't forum maar dat is tot op heden op niks uitgelopen.
Hier ook voornamelijk vriendinnen met kindjes in andere fase of niet dezelfde vrije dagen waardoor afspreken ook weer lastig wordt want in 't weekend is iedereen vaak al druk, wij zelf ook. Of gewoon behoefte aan met ons eigen gezin zijn. Ik vind 't forum daarom ook fijn.
Dreumes slaapt nu al 3,5u. Om 1600 maar eens wakker maken idd. Ik wil ook nog een avond met vriend hebben, die was op congres en ik heb hem gemist.
Heb hier eerder al eens een kdv vraag gesteld maar heb er nog eentje. Zoon gebruikt bij slapen een speen en knuffel en als hij heeeeel moe is soms thuis ook beneden of als hij ziek is bijv. Prima. Maar absoluut niet de hele dah. Heb op kdv eerder aangegeven dat ze hem soms best mogen geven als hij het moeilijk heeft einde vd dag. Dat was denk ik ergens in november ofzo. Sindsdien zie ik hem dus eigelijk elke dag met speen en knuffel als ik hem op haal. Vorige week vroeg ik joh hoe veel loopt hij daar eigenlijk mee. Bleek hij zowat de hele dag met speen en knuf te lopen. Daar schrok ik toch wel van want ik vind niet dat een kind van bijna 1,5 de hele dag met een speen hoeft te lopen. Dat doet hij thuis immers ook niet. Maar ik was toch best overrompeld en vroeg of meer kindjes dat hadden en had er toen een kort gesprek over met de leidster. Ik had toen nog niet gezegd dat ik dit wel heel absurd vond, dat hij elke dag de hele dag wel met die dingen rondliep. Toen ik hem de dag erna kwam halen sprak ik een andere leidster met wie ik een buitengewoon goede klik heb. Ze zei ik begreep dat je het niet zo leuk vindt dat zoon hele dag met speen en knuf loopt. Ik zei oh ja was het duidelijk dat ik 't niet tof vond. Zei ze ja en dat 't ook helemaal niet erg was, dat zij dat ook niet fijn zou vinden als haar zoon hele dag met speen zou lopen. Nou vond ik dus hartstikke fijn dat ze dat zo opgepikt hadden zonder dat ik er echt wat van had moeten zeggen.
Goed kom ik hem vandaag halen en loopt hij dus weer met speen en knuf. Waarop ik dacht nou OK is al tegen zessen vooruit. En ik zei ach schatje had je het zo zwaar dat je je speentje hebt. Toen zei leidster (vaste inval) ja hij wilt hem de hele dag. En had hem dus ook zeer veel gehad die dag. Waarop ik dus zei oh ja we hadden daar vorige week nog een gesprek over dat ik dat dus eigenlijk niet goed vind. Zeker nu hij ouder wordt, straks gewoonte hele dag speen, niet goed voor tanden enz. Begreep ze wel en ze zou 't opschrijven. Ik vind 't dus wel echt een issue dat hij daar veelvuldig met speen loopt. Knuf vind ik nog wel prima.
Wat ik begrijp staat hij er dus wel echt veel om te zeuren/huilen' peen peen'. Thuis doet hij dat helemaal niet en denk ik dus dat hij er daar al dermate aan gewend is dat hij dat zo doet. Ik denk dat ze er gewoon even doorheen moeten met hem.

Wat vinden jullie en hoe zouden jullie dit aanpakken?
Zou ik ook niet blij van worden Teckeltje. Ik zou aangeven dat hij alleen in bed de speen/knuffel mag en verder niet. Zal wel even een tegenvaller zijn voor je zoon maar daar moet hij maar even doorheen. Als alle leidsters consequent nee zeggen en hem afleiden bij vraag naar de speen zal hij het zo vergeten zijn.

Zoon krijgt op KDV ook alleen zijn speen in bed, verder niet. Ik ben daar thuis soms iets soepeler in als ik zie dat hij erg moe is maar het nog geen bedtijd is.
Even een kleine vraag; Iemand toevallig ervaring met de luiers van de Jumbo? Wij gebruikten altijd kruidvat, maar vind die nieuwe maar matig. Ik doe altijd boodschappen bij de jumbo, dus als dat fijne luiers zijn kan ik ze mooi meenemen tijdens het wekelijkse boodschappenrondje.
lola-lily schreef:
24-01-2019 21:45
Even een kleine vraag; Iemand toevallig ervaring met de luiers van de Jumbo? Wij gebruikten altijd kruidvat, maar vind die nieuwe maar matig. Ik doe altijd boodschappen bij de jumbo, dus als dat fijne luiers zijn kan ik ze mooi meenemen tijdens het wekelijkse boodschappenrondje.
Ja ik vond dat zoon er van ging stinken/dat de luiers stonken. Maar las op 't babyvragen topic dat iemand wel tevreden was. Ik gebruik etos. Ben ik zeer tevreden over.
Aardbei-banaan schreef:
24-01-2019 21:17

Zoon krijgt op KDV ook alleen zijn speen in bed, verder niet. Ik ben daar thuis soms iets soepeler in als ik zie dat hij erg moe is maar het nog geen bedtijd is.
Hier is afspraak dat knuffels en spenen bij binnenkomst in eigen bakje in de kast gaan en dat weet hij ook. Als ik hem ophaal vraagt hij er vaak naar en krijgt hem dan van mij omdat hij dan inderdaad moe is.
Ik ga er vanuit dat ze voor ze 18 zijn niet meer aan een speen lurken en met knuffel lopen ;-) maar ik ben gemakzuchtig
Jongste taalt niet naar haar speen en kroeldoek (gewoon 'n hydrofiele luier), pas als ze op bed wordt gelegd. Oudste was pas op haar 2e zover om hem overdag in haar bed te laten en pas op haar 4e zover om in de nacht ook geen speen te hebben. Ze gaf toen ook zelf aan niet meer te willen. Kroel slaapt nog altijd bij haar in bed en moet ook mee als ze gaat logeren, ze is nu 6.
Persoonlijk zou ik me er niet te druk over maken, hij haalt er mss ook zijn veiligheid uit die hij mss niet ervaart in zo'n grote groep. Mocht je 't echt niet willen dan moet je dat zeker aangeven daar, blijkbaar bij àlle leidsters.
Ik ben ook op zoek naar andere luiers sinds ze iets veranderd hebben aan die van 't kruidvat (helaas!) ik hoorde al over luiers van de lidl (iemand ervaring mee?) etos ga ik ook ff proberen
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Hij is uit zijn tandjes en hij heeft een groot deel van zijnavondeten opgegeten!
obelix84 schreef:
25-01-2019 09:26
Ik ben ook op zoek naar andere luiers sinds ze iets veranderd hebben aan die van 't kruidvat (helaas!) ik hoorde al over luiers van de lidl (iemand ervaring mee?) etos ga ik ook ff proberen
Lidl is indd ook wel oké. Maar haalt 't niet bij etos vind ik. Ruikt sneller vies vind ik.
@funnymiss: heftig zeg, 5 diarree-luiers op 1 nacht :-o . Gaat het inmiddels weer wat beter? Hopelijk krijgen jullie allemaal weer wat meer slaap!!

@Teckel: frustrerend dat er dus binnen het kdv niet zo goed gecommuniceerd wordt. Inderdaad tegen meerdere leidsters zeggen dan passen ze het hopelijk wel aan.

@WP: jeej :cheer:

@lola-lily: geen ervaring met jumbo, alleen kruidvat en soms pampers (bij nachtelijk doorlekken of diarree). Tot nu toe bevalt kruidvat wel maar heb al een tijdje geen nieuwe meer gehaald... ben benieuwd en lees mee!
happiness = reality - expectations
1-Aapje schreef:
25-01-2019 05:35
Hier is afspraak dat knuffels en spenen bij binnenkomst in eigen bakje in de kast gaan en dat weet hij ook. Als ik hem ophaal vraagt hij er vaak naar en krijgt hem dan van mij omdat hij dan inderdaad moe is.
KDV heeft bakjes aan de muur hangen in de verschoonruimte met de naam van alle kindjes met een speen erop. Daar gaat dus zoon zijn speen in en komt er pas uit als hij naar bed gaat. Er ligt dus altijd een speen op het KDV, daar hoef ik zelf niet over na te denken om mee te nemen :)

@luiers: wij gebruiken altijd pampers. Ik heb eens een proefpakketje met 2 luiers van Etos en Kruidvat gehad maar vond het allebei niks. Doorlekken en stinken.
Aardbei-banaan schreef:
25-01-2019 10:32
KDV heeft bakjes aan de muur hangen in de verschoonruimte met de naam van alle kindjes met een speen erop. Daar gaat dus zoon zijn speen in en komt er pas uit als hij naar bed gaat. Er ligt dus altijd een speen op het KDV, daar hoef ik zelf niet over na te denken om mee te nemen :)
Hier lag die ook standaard, tot zoon besloot speen te willen onderweg naar huis. Plus tegenwoordig moet hier alles mee naar huis en rugzak met spullen mee per keer dat je kind gaat. Dat laatste snap ik trouwens best bij kinderen die maar 1 of 2 keer per week gaan om kastruimte te besparen, maar ik sjouw dus 4 keer per week die tas heen en weer.
Ik heb een speen voor zoon in de auto liggen, standaard in het portier... en zijn tasje met schone kleding moeten wij ook inderdaad iedere keer meenemen. Al hangt die standaard klaar aan de kapstok om weer mee te nemen.
Zoon heeft een mandje op kdv en daar ligt standaard zijn knuf en dingen als reserve kleding en zalf voor eczeem. Speen ligt daar in de koelkast
En dat weet hij dus: peen peen!!!! Hij en de leidsters moeten er denk ik idd maar doorheen dat hij moet ontwennen van z'n speen daar.
Teckeltje88 schreef:
25-01-2019 14:24
Zoon heeft een mandje op kdv en daar ligt standaard zijn knuf en dingen als reserve kleding en zalf voor eczeem. Speen ligt daar in de koelkast
En dat weet hij dus: peen peen!!!! Hij en de leidsters moeten er denk ik idd maar doorheen dat hij moet ontwennen van z'n speen daar.
Bij ons sloop de verhoging van het gebruik van de speen op het kdv er ook langzaam in. Eerst zat ie niet zo goed in zijn vel, toen weer wat anders, hij sliep even niet goed, etc. Tot we er idd achterkwamen dat (nu) peuter de hele dag rondliep met zijn speen. Mijn man zei er een paar keer wat van tegen de leidsters en hij nam genoegen met antwoorden zoals ‘ja hè hij vraagt er zelf om’ :-[

Ik wilde eigenlijk al een tijdje van die speen af en dit ging niet echt helpen. Ik had het idee dat peuter zijn voortanden er van naar voor gingen (dat hoeft niet door die speen te komen) en elke keer dat gedrein om die speen.. ook weiger ik te praten met iemand die een stuk rubber in zijn mond heeft. Dat kwijlige slissige gebrabbel langs die speen heen, blegh. Het lijkt mij ook niet goed voor zijn taalontwikkeling :sarcastic:

Dus ik zei er wat van bij het kdv en idd peuter kreeg alleen nog zijn speen als hij ging slapen. Maar hij bleef er thuis en daar telkens om dreinen als hij moe was of zich verveelde. Toen beet hij zijn auto-speen kapot :idee: Hij zag zelf in dat deze kapot was en godzijdank hadden we nog niet uitgelegd dat er een ganse voorraad in de kast lag. En ja wat kapot is, moet in de prullenbak, dat snapt zelfs een peuter. Een paar dagen later ging ook zijn bed-speen kapot :A: dus die ging ook in de prullenbak. En dat was het, weg speen. Hij sliep een paar weken lichter en vroeg er op het kdv nog eens naar, maar dat was het.
Ja die speen he.. pfff geen idee hoe we dat aan moeten pakken.
Hier is dreumes bijna 2 weken echt doodziek geweest. Na een aantal huisartsbezoeken en een ab-kuur gaat het vandaag eindelijk veel beter met haar. 1e dag koortsvrij sinds vorige weel dinsdag!
Tijdens het ziekzijn was het dus continu de speen. Vind ik niet erg, maar vandaag ging het weer beter en moest speen van mij in bed blijven.

Wel lief, ze zwaait hem uit als ze hem in haar bedje laat vallen en wij naar beneden gaan.

Nog geen idee hoe we het stoppen met de speen ooit gaan aanpakken.
Ik dacht dat we nooit van die speen af kwamen tot er ineens een opening kwam die peuter zelf creëerde. Daarvoor hadden we het twee keer geprobeerd als baby en als dreumes en dat was te vroeg.

Het voelde hetzelfde als dat je een maat luier groter gaat omdat je denkt dat het tijd is of van liggen naar zitten in de wandelwagen, auto of eetstoel. Het was het juiste moment. Bij een volgende koter gaan we het ook echt niet eerder proberen dan wanneer het ineens ‘het moment’ voelt. Bespaart een hoop tranen ;-)
Hier heeft dreumes nog steeds diarree, eet ook heel slecht, huilt om alles, slaapt slecht en hoest nog steeds verschrikkelijk. Als ik hem vraag waar hij pijn heeft wijst hij elke keer zn oren aan. Morgen toch maar een keer bij de huisarts langs, als er geen verbetering in zit vandaag. Hopelijk niet weer een oorontsteking, arm mannetje.
Bij het kdv kreeg dreumes de hele dag zn knuffeltje. Heel schattig, maar hij is strontchagrijnig met dat ding in zn handen, wil hem niet loslaten maar kan ook niet fijn spelen omdat ie knuf vast moet houden. Heb daar dus ook aangegeven dat hij knuf thuis alleen maar krijgt met slapen, of groot verdriet. En of ze dat ook wilde proberen aan te houden. Was geen probleem.
Dank voor de reacties! @Glitter ik kan me helemaal vinden in wat jij schrijft, zo sta ik er ook in. Vrijdag is 't gewoon hartstikke goed gegaan zonder die stomme peen. En zoals aankleefsjaan ook al zei, dreumes moet hier idd z'n speen en Knuf ook in bedje doen als we naar beneden gaan. Doet ie heel braaf. Nu waren ze er op kdv achter gekomen dat als ze dat daar ook deden dreumes niet meer de hele tijd om die peen zeurde. Dus vanaf nu mag hij ook daar z'n spullen in bed achter laten. En en ander zal wel anders lopen als er inval juffen zijn maar gelukkig is z'n vaste juffen club dus heel meewerkend en willen ze afwijken van normale werkwijze.

Hier is sinds twee overigens sprake van enorme scheidingsangst. Ik begon te denken ons model slaat dat over, net als de bijwerkingen vd bmr, maar niet dus. Domme ik. Brengen naar kdv is drama. En gister ben ik hem bij mn ouders gaan brengen voor een logeer weekend. Wilde dus eigelijk weggaan tijdens zijn middagslaapje maar het naar bed brengen en inslapen was zo'n drama dat ik maar gebleven ben. Uiteindelijk ben ik weggegaan toen hij wakker was om de auto stoel om te zetten naar auto van m'n vader en dat was dus ook tegen zere been. Toen maar besloten dat we gingen wandelen en eenmaal buiten heb ik iedereen gedag gezegd. Toen vond dreumes het goed. Gisterenavond daar bij naar bed gaan even huilen maar heeft vervolgens tot half 9 geslapen daar. Het is dus goed gekomen, maar ik vind die scheidingsangst echt moeilijk. Als we op nieuwe plekken komen of als er nieuwe mensen ergens zijn zit ie ook helemaal op me geplakt. Het is wel heel lief natuurlijk maar zou hem gunnen dat 't weer voorbij was. Maar het is natuurlijk een faaaaaaase ;)

Eens even bedenken wat ik met deze vrije zondag h ga doen. Ben net wakker :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven