Blote voeten in de sneeuw

25-01-2019 08:42 129 berichten
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/239138/k ... jullie-wel

En social media gaat weer los.

Wat een verontwaardiging om niks weer.

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ga toch gewoon lekker sneeuwpoppen maken met die kids in hun skipakje.
Raar links gedoe dit, maar al die ophef vind ik nog raarder!
#doeslief
Stomme hype, paar jaar terug bouwden kinderdagverblijven houten hokjes buiten zodat de kinderen fris en gezond in de kou kunnen slapen, maar dan wel warm ingepakt ofzo.
Vond ik ook al vreemd. Je gaat zelf toch ook niet in een koud hok buitenliggen of met je blote voeten door de sneeuw lopen.
MissMaran schreef:
25-01-2019 10:44
Stomme hype, paar jaar terug bouwden kinderdagverblijven houten hokjes buiten zodat de kinderen fris en gezond in de kou kunnen slapen, maar dan wel warm ingepakt ofzo.
Vond ik ook al vreemd. Je gaat zelf toch ook niet in een koud hok buitenliggen of met je blote voeten door de sneeuw lopen.
Het is helemaal geen hype, hoe kom je daarbij? Omdat één kdv dat doet?

Die hokjes hebben ze bij ons kdv nog steeds en ik zie ze op andere plekken ook. En het lijkt me heerlijk hoor, buiten slapen. Schijnt dat kinderen er ook echt beter slapen. Beter dan in zo’n muf kamertje met nog 10 kinderen.
Waar het om gaat is dat het kdv zich beroept op een (twijfelachtige) methode. Maar die methode totaal verkeerd uitvoert!

Dat is pas voor kinderen vanaf 4 jaar. En alleen de voeten in koud water. Er staat nergens dat je in ondergoed dit moet doen (Zonder jas of broek etc).

Daarnaast vind ik het ook anders dat je dit als ouder zelf doet. Of dat het kdv dit zomaar besluit te doen met een groep kinderen terwijl de ouders van niets weten....

En er vervolgens foto's van kinderen in hun ondergoed online komen...
evelien2010 schreef:
25-01-2019 10:47
Waar het om gaat is dat het kdv zich beroept op een (twijfelachtige) methode. Maar die methode totaal verkeerd uitvoert!

Dat is pas voor kinderen vanaf 4 jaar. En alleen de voeten in koud water. Er staat nergens dat je in ondergoed dit moet doen (Zonder jas of broek etc).

Daarnaast vind ik het ook anders dat je dit als ouder zelf doet. Of dat het kdv dit zomaar besluit te doen met een groep kinderen terwijl de ouders van niets weten....

Maar wat is er nu precies gevaarlijk aan?
evelien2010 schreef:

Je ziet een paar (delen van) blote peuterbenen. Van de achterkant. Geen gezichten.

Draaf je nou niet heel erg door?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
25-01-2019 10:51
Je ziet een paar (delen van) blote peuterbenen. Van de achterkant. Geen gezichten.

Draaf je nou niet heel erg door?
Natuurlijk draaft ze door.

Laat die ouders lekker klagen als ze het er niet mee eens zijn. Maar als buitenstaander zo hysterisch gaan lopen doen, rustig aan joh.
Pff, wat een onzinnig hipstergebeuren. Lekker makkelijk voor de leidsters ook, al dat grut inpakken met schoenen, jassen, mutsen, sjaals is altijd een heel gedoe. Gewoon lekker op blote voeten en zonder broek naar buiten. Is er hier iemand in de zaal die dit met zij of haar dreumes thuis doet?! Kan het me niet voorstellen.
RogerPriddy schreef:
25-01-2019 10:58
Pff, wat een onzinnig hipstergebeuren. Lekker makkelijk voor de leidsters ook, al dat grut inpakken met schoenen, jassen, mutsen, sjaals is altijd een heel gedoe. Gewoon lekker op blote voeten en zonder broek naar buiten. Is er hier iemand in de zaal die dit met zij of haar dreumes thuis doet?! Kan het me niet voorstellen.
Ik ook niet, als kind zonder schoenen naar buiten loopt zeg ik, ga maar gauw naar binnen zo wordt je nog ziek.
En sneeuwpret hebben we gewoon in de middag met een muts en handschoenen en schoenen aan. Ouderwets hoor..
MissMaran schreef:
25-01-2019 11:08
Ik ook niet, als kind zonder schoenen naar buiten loopt zeg ik, ga maar gauw naar binnen zo wordt je nog ziek.
En sneeuwpret hebben we gewoon in de middag met een muts en handschoenen en schoenen aan. Ouderwets hoor..
je wordt niet ziek van koude voetjes hoor
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
MissMaran schreef:
25-01-2019 11:08
Je wordt niet ziek van even buiten staan zonder jas of schoenen.
rosanna08 schreef:
25-01-2019 11:10
je wordt niet ziek van koude voetjes hoor
Maar je bent wel vatbaarder voor infecties als je het koud hebt.
Happy__ schreef:
25-01-2019 10:20
Vanwaar steeds zo negatief tegenover de GGD?
Ik ben niet negatief over de GGD alleen in dit departement omdat ze daar tekort schieten.
watdachtjehiervan schreef:
25-01-2019 11:13
Ja ik denk dat als je weerstand al laag is in de winter dat je veel vatbaarder bent en dus niet buiten moet gaan staan op blote voeten.
Sophiever schreef:
Ik ben niet negatief over de GGD alleen in dit departement omdat ze daar tekort schieten.
Ik ken de GGD in de kinderopvang als streng en soms zelfs als muggenzifters.
Ik vind het knap dat die kinderen naar buiten gaan. Dochter liep pas zonder broek en sokken in huis (wilde deze niet aan) maar ze wilde de deur voor opa en oma wel open maken en vast naar buiten gaan nou ze kwam heel hard terug gerend was toch iets te koud.
Ze hebben 10 seconden buiten gestaan.
SallySpectra* schreef:
25-01-2019 11:22
Ze hebben 10 seconden buiten gestaan.
Ik reageer niet op het met blote voeten naar buiten gaan. Ik reageer op de stelligheid dat je van kou niet ziek wordt.
evelien2010 schreef:

Nou ja, niet zomaar hè. Ze doen dit al jaren en ouders zijn er van op de hoogte. En zo hysterisch reageren op een paar blote benen is best gek.
MissMaran schreef:

Dat is geen hype. Onze kinderen sliepen ook in zo’n hokje op de opvang.
25-01-2019 11:24
Ik reageer niet op het met blote voeten naar buiten gaan. Ik reageer op de stelligheid dat je van kou niet ziek wordt.
Kou maakt je ook niet ziek. Virussen en bacteriën wel.
Bedjeindezon schreef:
25-01-2019 11:26
Dat is geen hype. Onze kinderen sliepen ook in zo’n hokje op de opvang.
Dat vind ik heel gezond. Zolang ze het niet koud hebben is die frisse lucht heerlijk. Wij hebben ook nooit op de slaapkamers de verwarming aan staan.
Némaìn’ schreef:
25-01-2019 11:26
Kou maakt je ook niet ziek. Virussen en bacteriën wel.
Lees alsjeblieft wat ik erover heb getypt voordat je reageert.
MissMaran schreef:
Is in Scandinavië heel normaal en gezond. Vroeger was dat in Nederland ook normaal.
Weet je wel hoe leuk dat is? Even snel naar buiten rennen als de sneeuw nog zo mooi glad is? Je kunt prachtig je eigen voetjes zien in de sneeuw!
En als je daarna meteen naar binnen rent, worden je voetjes heeeeerlijk warm. Dat is toch mooi om te merken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven