Blote voeten in de sneeuw

25-01-2019 08:42 129 berichten
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/239138/k ... jullie-wel

En social media gaat weer los.

Wat een verontwaardiging om niks weer.

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
poeziewoezie schreef:
25-01-2019 13:04

Wel vreemd dat ouders dit allemaal prima vinden, terwijl ze het thuis nooit zullen doen. (althans ik ken niemand wiens kind buiten in zo'n hok slaapt).
Mijn kinderen en kinderen van vrienden hebben ook thuis in een lutjepotje geslapen.
Nouschi schreef:
25-01-2019 13:10
Want?
Omdat kou niet dodelijk is als je je normaal aankleed. Een normale jas overleeft een kind ook. En in de autogordel krijg je een kind niet goed vast in dikke jas of zelfs skipak. Vliegen bij ongeval zo de gordel uit doordat het materiaal ingedrukt wordt door de kracht van de botsing. Meerdere onderzoeken naar geweest en wordt ook aangeraden een jas uit te doen bij het autorijden
watdachtjehiervan schreef:
25-01-2019 11:29
Lees alsjeblieft wat ik erover heb getypt voordat je reageert.
Maar dan nog, de kinderen zijn hooguit een minuut buiten in de kou dus zoveel effect zal dat niet hebben. Daarnaast zorgt lekker naar buiten in de kou ook weer voor een betere weerstand
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
poeziewoezie schreef:
Ik denk niet dat kinderen daar iets van krijgen. Ons kleinkind slaapt bij het KDV in zo'n konijnenhok buiten.

Wel vreemd dat ouders dit allemaal prima vinden, terwijl ze het thuis nooit zullen doen. (althans ik ken niemand wiens kind buiten in zo'n hok slaapt).
Ik zou het best doen maar heb er niet zoveel plek voor en die dingen zijn nogal prijzig.
Tiana_76 schreef:
25-01-2019 13:07
Is nogal een dure grap, naast het inrichten van de kinderkamer en alle andere spullen. Daar heeft niet iedereen trek in.

Ik zette gewoon de kinderwagen buiten onder het afdak.

Precies. Mijn zus woont in Zweden en die zette de baby gewoon in de kinderwagen op het balkon om te slapen. Kinderen buiten laten slapen is daar heel normaal en de winters zijn daar wel een stukje kouder dan hier.
Hier een korte uitleg:

https://www.ad.nl/amsterdam/boze-reacti ... ~ab57d89e/
poeziewoezie schreef:
Ik denk niet dat kinderen daar iets van krijgen. Ons kleinkind slaapt bij het KDV in zo'n konijnenhok buiten.

Die van mij. ;-)
-Darkside- schreef:
25-01-2019 11:39
De ouders weten het wel
Dat ze met hun voeten even in koud water gaan. Op het filmpje van dit kdv zie je ook kinderen in een verwarmde badkamer even in een klein badje. Dat zou ik overigens niet zo'n probleem vinden.

Maar dat is heel wat anders dan in je romper buiten in de vrieskou met wind en sneeuw.

Daarbij zijn er intussen reacties verschenen van ouders die dit niet wisten. Of afgingen op het badkamer filmpje.
evelien2010 schreef:
25-01-2019 13:39
Dat ze met hun voeten even in koud water gaan. Op het filmpje van dit kdv zie je ook kinderen in een verwarmde badkamer even in een klein badje. Dat zou ik overigens niet zo'n probleem vinden.

Maar dat is heel wat anders dan in je romper buiten in de vrieskou met wind en sneeuw.

Daarbij zijn er intussen reacties verschenen van ouders die dit niet wisten. Of afgingen op het badkamer filmpje.

Ze hebben toch neem ik aan bewust voor dat KvD met die ideologie gekozen, dus ik kan me nauwelijks voorstellen dat het een probleem is.
Bedjeindezon schreef:
25-01-2019 09:19
Zouden ze op meer kdv’s moeten doen. De meesten zitten hele dagen binnen met dit weer. Dat is veel ongezonder.
Echt niet, zag overal spelende kinderen buiten. Met kleding aan dat wel. Ik zie het probleem ook niet zo maar dit is gewoon overdrijven.
Lucifer2018 schreef:
25-01-2019 14:17
Echt niet, zag overal spelende kinderen buiten. Met kleding aan dat wel. Ik zie het probleem ook niet zo maar dit is gewoon overdrijven.
Ik vond het bij mijn kinderen best wel tegenvallen hoe vaak ze naar buiten gingen. Bij mooi weer in de zomer wel, maar in de winter zeker niet meer dan een half uurtje per dag en vaak, bij wat minder weer, ook gewoon niet.
Alecta schreef:
25-01-2019 14:55
Ik vond het bij mijn kinderen best wel tegenvallen hoe vaak ze naar buiten gingen. Bij mooi weer in de zomer wel, maar in de winter zeker niet meer dan een half uurtje per dag en vaak, bij wat minder weer, ook gewoon niet.
Wat slecht, zeg! Ons KDV gaat sowieso een uur per dag naar buiten, weer of geen weer, met de sneeuw waren ze gisteren bijna 3 uur buiten geweest met sleetjes en scheppen. In de zomer waren er dagen dat ze vanaf tien uur (na het fruit) tot vijf uur, half zes buiten bleven, mét lunch-picknick! De kleintjes werden uiteraard wel binnen te slapen gelegd en dan was er één leidster binnen, of de babyfoon werd buiten gezet.
Tiana_76 schreef:
25-01-2019 13:07
Is nogal een dure grap, naast het inrichten van de kinderkamer en alle andere spullen. Daar heeft niet iedereen trek in.

Ik zette gewoon de kinderwagen buiten onder het afdak.
Ik ging wandelen. Kind sliep in de wagen met een kruikje.
evelien2010 schreef:

Dan hadden bij de intake beter op moeten letten
evelien2010 schreef:

- ik zie niet één kind in alleen een romper op de foto’s
- waar zie jij aan dat het waait?
- het ging over 10 seconden, geen etmaal ofzo.

Maar jouw prinsje of prinsesje wordt vast véél beter behandeld. :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
In het filmpje met de directeur, op de website van de creche, vertelde ze zelfs dat ze zelfs dat wanneer het sneeuwt, de kinderen met hun voeten buiten in de sneeuw gaan. (Einde vh filmpje.) Helder.
Dit kon je dus weten als ouders, wanneer je je kind bij dit kdv inschreef.
evelien2010 schreef:
25-01-2019 10:07
Daarnaast een goed kdv zal nooit foto's van kinderen in hun rompers op internet gooien...

Ik las dat diverse ouders intussen klachten hebben ingediend en de GGD het gaat bekijken.

Lekker naar buiten is prima. Maar goed aangekleed. Dit kan gevaarlijk zijn voor zulke jonge kinderen!!!
Stel je niet aan. Gewoon gezond om dit even te doen

Beter dan een kind dat in een warme kamer zit, eventueel nog met een rokende ouder
Door het af en toe flink koud te hebben, boost je je immuunsysteem. Niks mis mee.
Bolletje88 schreef:
25-01-2019 13:16
Omdat kou niet dodelijk is als je je normaal aankleed. Een normale jas overleeft een kind ook. En in de autogordel krijg je een kind niet goed vast in dikke jas of zelfs skipak. Vliegen bij ongeval zo de gordel uit doordat het materiaal ingedrukt wordt door de kracht van de botsing. Meerdere onderzoeken naar geweest en wordt ook aangeraden een jas uit te doen bij het autorijden
In de auto soit, maar met een skipak kun je lekker rollen in de sneeuw zonder dat je nat wordt. Ideaal wat mij betreft.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alecta schreef:
25-01-2019 14:55
Vervelend. Ik herken daar niks van.
Ideaal tot op zekere hoogte. Kind mag, nee moet, ook gewoon ontdekken wat sneeuw is. Met blote armen ook ja. Mijn kind leeft nog! En nee geen uur. En ikzelf ga dan ook in de sneeuw liggen. Buren vonden het geweldig, en 2 uit de straat volgden. Ook die kinderen doen het nog. Dit was het 3e jaar overigens, dus dat ze nog leven is een godswonder.
pearle schreef:
25-01-2019 15:39
Stel je niet aan. Gewoon gezond om dit even te doen

Beter dan een kind dat in een warme kamer zit, eventueel nog met een rokende ouder
Ja want dat is het enige alternatief.

Echt hoor ik snap de ophef niet over dit sneeuwlopen zonder sokken. Maar vind de 'het is beter dan' echt nergens op slaan.
Die ouders kennen het beleid en weten dat dit gebeurt. Zij hebben er geen problemen mee. Zelf zou ik mijn kind niet naar zo’n kdv doen. En ik zet mijn kind ook niet zonder jas in een ijskoude auto. Wat gij niet wilt dat u geschiedt....
Ik loop zelf ook niet op blote voeten door de sneeuw en zit met dit weer echt wel met een jas in de auto. Noem me maar een watje :)
Bolletje88 schreef:
25-01-2019 15:52
Ideaal tot op zekere hoogte. Kind mag, nee moet, ook gewoon ontdekken wat sneeuw is. Met blote armen ook ja. Mijn kind leeft nog! En nee geen uur. En ikzelf ga dan ook in de sneeuw liggen. Buren vonden het geweldig, en 2 uit de straat volgden. Ook die kinderen doen het nog. Dit was het 3e jaar overigens, dus dat ze nog leven is een godswonder.
Nah lekker gekke meid hoor!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lucifer2018 schreef:
25-01-2019 15:54
Ja want dat is het enige alternatief.

Echt hoor ik snap de ophef niet over dit sneeuwlopen zonder sokken. Maar vind de 'het is beter dan' echt nergens op slaan.

Precies dit!
"Ze leven nog" en "kijk mij eens, en de buren doen het nu ook".

Echt, alsjeblieft zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven