Bewust kindvrij, deel 24.

24-01-2019 14:03 3043 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier weer verder, deel 24 al weer (voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

En zoals we in het vorige topic geleerd hebben, zijn we goed bezig voor het milieu:
Elk kind dat niet wordt geboren scheelt jaarlijks 58,6 ton in CO2 uitstoot.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
roxy21 wijzigde dit bericht op 24-01-2019 14:31
23.35% gewijzigd
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Tamago, dat is wel heel balen. Ik snap ook wel dat je minder positieve gevoelens over je nichtje krijgt, ook al kan zij er niets aan doen. Dat had ik ook toen mijn eerste neefje geboren was. Alles moest er voor wijken, ik kreeg bijna een hekel aan hem (bijna, omdat ik rationeel wel begreep dat het niet aan hem lag).
Chrome11 schreef:
27-01-2019 12:22
Ja erg is dat hè! Ik heb ook mensen in mijn omgeving die vanaf het begin al riepen dat ze dachten dat hun kind hoogbegaafd was. Het zijn stuk voor stuk hele doorsnee kinderen met volgens mij ook doorsnee schoolprestaties, dus waar die ouders dat idee vandaan halen is me een raadsel. Iets met liefde maakt blind of zo.

Hm, ik herken het wel uit de omgeving. Ook een gevalletje waarbij een kind als HIK-er (Heel Intelligent Kind, dus nog niet begaafd) werd aangeduid, maar niet verder is gekomen dan vmbo, puur omdat het hem allemaal totaal niet interesseert. Dat lijkt mij ook wel frustrerend als ouder, dat je ziet dat je kind veel kan, maar toch nergens komt.
poezenmoedertje schreef:
25-01-2019 21:51
Gewoon voor de tv neerzetten. Heb je er geen last van en hoef je ook niks in huis te halen. Wat ik overigens belachelijk vind. Die ouders moeten voor de spullen van hun kind zorgen.

Je zou het bijna doen. Ik vind het zelf gewoon not done om de tv aan te zetten als je visite hebt. Een keer eerder is er inderdaad een film opgezet voor die kinderen, maar ja, die tv staat bij de zithoek en lekker praten kun je ook niet omdat iedereen er toch door afgeleid wordt. Gewoon kansloos.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
28-01-2019 13:43
Je zou het bijna doen. Ik vind het zelf gewoon not done om de tv aan te zetten als je visite hebt. Een keer eerder is er inderdaad een film opgezet voor die kinderen, maar ja, die tv staat bij de zithoek en lekker praten kun je ook niet omdat iedereen er toch door afgeleid wordt. Gewoon kansloos.
Oh, wij drukken nichtje wel eens in het kantoortje (gewoon op de benedenverdieping, maar apart kamertje met een deur die dicht kan) voor Netflix tijdens verjaardagen. Kan heel rustgevend zijn ;-).
Als ze 'gewoon' bij ons is, dus zonder andere visite, dan kruipen we samen onder een dekentje en kijken we Disneyfilms op DVD.
lilguinea schreef:
27-01-2019 21:16
Misschien zitten er meer mensen naar Weet ik Veel te kijken, maar deze kwam voorbij, te leuk om niet te delen:

https://youtu.be/zok-lMtUr18
Dergelijke teksten komen niet zomaar uit de lucht vallen he...

Ik vind jouw schoonmoeder maar een akelig mens, Tamago.
Ik zou afstand van haar nemen en zeggen "je hebt mij nu niet meer nodig nu je je kleinkind hebt dus ik hoef niet meer langs te komen".
Blijenvrij schreef:
28-01-2019 07:35
:-o Ik zit hier met de mond open.
Ze is behoorlijk doorgeslagen, en dit is erg asociaal. Als praten niet meer helpt, helpt er niets. Al vind ik dit iets waar jij of je vriend best iets van kan zeggen, want dit is zo aso. En kom op, als ze hem 's morgens nog gezien heeft is ze behoorlijk van het padje af. Ik zit me hier gewoon boos te maken.

Kan je evt nog iets via je schoonvader bereiken? Snapt hij dit wel.
Ik ben op zo’n moment te bedremmeld om te reageren. Schoonpa is een schat! Gewoon een trotse opa, maar ook nog met een eigen leven. Hij krijgt er soms ook een punthoofd van.
kindrebel schreef:
28-01-2019 08:51
De volgende keer als ze iets direct tegen je zegt dat jou verdrietig maakt, zeg dan wat je hier zegt. Ga niet in op wat zij zegt. Maar zeg even niets, kijk haar aan om echt contact te maken en zeg "Ik mis jou. Ik mis mijn schoonmoeder waar ik zo fijn me kon [vul in].

Niet zomaar over beginnen of via je vriend spelen. Dit is gaat over jou en je schoonmoeder. Houd het ook bij jezelf, wat het met jou doet., ín het moment. Het zal haar gedrag niet meteen veranderen, maar zij gaat zich misschien realiseren wat ze doet en de volgende keer denken "shit, doe ik het weer"

Maar goed, ik ken je schoonmoeder niet. Misschien werkt dit helemaal niet en krijg je de grootste bonje. Dat is dit allemaal niet waard natuurlijk.
Ik vind het een goed advies, tegelijk is dit voor mij heel moeilijk. Mijn brein is ook wat traag, vaak dringt het pas na afloop tot me door wat er is voorgevallen. Of is het een opeenstapeling van minidingetjes die los van elkaar zo onbenullig en onschuldig klinken. Met dat rijden door de ijzel vraag ik me bovendien af of ze zich realiseert wat ze letterlijk zegt, veel gaat volgens mij op gevoel.
coolingdown. schreef:
28-01-2019 10:35
Zooo herkenbaar!!

Niks of niemand anders doet er meer toe. Alleen de (klein)koters. Verschrikkelijk!! Ik kan me daar zo kwaad om maken, net zoals dat stukje dat degene zonder ondankbare fokkerij zich wel te pletter mag rijden >:-( woest maken dat soort dingen me!

Ik zou alleen niet weten wat je er aan doet. Ik maak weleens een opmerking hoor, en dan zeg ik inderdaad: waarom mag een ander wel verongelukken (bijvoorbeeld) en dan krijg je alleen maar rare blikken als antwoord.
Ja, dat bedoel ik dus, dat mensen zich niet eens bedenken wat ze zeggen. Dat heb ik vaak ivm kinderen. Met Julen nu ook, dan zegt schoonma dus: Zo erg voor een kindje om zo aan je einde te komen. En als ik dan zeg dat het voor een volwassene ook horror is, kijkt ze je gek aan.
lilguinea schreef:
28-01-2019 12:10
Deze kreeg ik dit weekend naar mijn hoofd geslingerd. Mijn man wil ook geen kinderen. Maar 't ligt allemaal aan mij.
Ach ja, ik probeer het maar van me af te laten glijden. Overigens is mijn band met schoonmoeder gewoon 'oké', niet bijster spectaculair.

Kan me heel goed voorstellen dat het als een klap komt als je voorheen een hele goede band hebt en dan 'opeens' niet meer.
Als ze zoiets tegen mij gaat zeggen, vrees ik dat er iets definitief stuk is. Nogmaals, het is nog niet gebeurd maar ik ben er bang voor.

Excuses dat ik niet op iedereen persoonlijk reageer. Ik voel me echt gehoord hier, is eens wat anders dan de rol van buitenstaander.
Hier ook (inmiddels) bewust kindvrij. Ooit wel de wens gehad, niet gelukt en achteraf is dat alleen maar goed geweest. Ik geloof dat alles een bedoeling heeft, en dat wij geen kinderen hebben was dus ook gewoon de bedoeling.

Veel van wat ik hier lees herken ik; de blinde vlek die ouders/grootouders hebben als het om hun (klein)kinderen gaat. Het opdringen van hun kinderen aan je. Het verheerlijken van het hebben van kinderen om je over de streep te trekken.

Ik heb geen hekel aan kinderen, heb er alleen niet veel geduld mee en vind de meeste opvoeders tegenwoordig een stelletje slappe zakken. Door hun labbekakkerige instelling en hun angst hun special snowflakes een strobreed in de weg te leggen, moet ik me ergeren aan het gedrag wat snowflakje veroorzaakt. Tegenwoordig corrigeer ik het kind in kwestie dan ook zelf en van mij schijnen ze het nog te pikken ook.

Ik probeer echt wel een suikertante te zijn, cadeautjes kopen vind ik oprecht leuk en dan is een blij bekkie al voldoende. Maar oppassen, logeerpartijtjes en leuke dingen met ze doen zonder de ouders erbij...liever gewoon niet.

@Tamago; ik herken je gevoel. Ik voel me als kinderloze ook een beetje afgeserveerd nu de kleinkinderen er zijn. Mijn moeder en partner vallen heel erg mee hier in, gewoon een gezonde opa en oma, maar mijn schoonmoeder (lief mens hoor) stuurt het gesprek, als wij er eens alleen zijn, altijd naar die jong. Op feestjes daar zit iedereen naar die koters te kijken en als ze dan geen aandacht meer krijgen, dan worden ze lastig. Mijn vader is net opa, die is vrij nuchter, maar ik hou mijn hart vast voor zijn vrouw (ook een lief mens), want die kan zoooo zeiig reageren, als in: “ohhhhh wat een lief kind”; dat weet je niet, je kan bij een baby van een paar weekjes zijn karakter niet zien. Enne...”dat krijg je wel van oma hoor....”

Waar ik ook last van heb is dat je je als kindloze altijd maar aan het schema van die kinderen moet aanpassen. Voorbeeld; schoonmama wilde bbq. Stralende stranddag, maar wij konden niet naar het strand, want bbq moest om 15:00 beginnen omdat kinderen om 18:30 naar bed moeten. Uiteindelijk gaan ze pas om 20:00 met die kinderen naar huis....ARGH!!!

En zo gaat dat vaker; wij pasten ons aan, terwijl dat uiteindelijk niet nodig was en bij ons een dag verkloot was.

Kan zo nog wel ffkes doorgaan....
Zitten jullie collega's op het werk ook constant te zaniken over hun kids tijdens de middagpauze, meetings of doodleuk terwijl je achter je pc zit te werken? Ik word er zo gek van. Zeker tijdens vergaderingen vind ik het vreselijk.

Mijn ene collega denkt ook dat hoogbegaafd en sociaal achterlijk synoniemen zijn.
Kinderen gedijen nu eenmaal het beste bij orden en regelmaat. Dat is wat hun fysieke gesteldheid nu eenmaal vereist. Kunnen ze niets aan doen.

Maar zoals jij dat beschrijft van die snowflakes…. Precíes zo ervaar ik dat ook!
Bewust kindvrij is marketing blijkbaar, 45 eurootjes slechts https://www.theschooloflife.com/amsterd ... expecting/

(algoritmen van fb zijn ondoorgrondelijk :geek: )

Ga later dit jaar op stedentrip met ouder. Allicht op zoek naar souvenirs voor de kleinkoters maar misschien ook niet (onder mijn mom van of allemaal of geen van allen en de pubert wil alleen maar geld). Vorige stedentrip wel aan het struinen geweest, nog best leuk ook.

Ouders hebben een aparte kamer waar kleinkoters desgewenst druk kunnen doen zonder (alle) volwassenen erbij. Hoop dat ze nooit verhuizen ;)
iones schreef:
28-01-2019 20:44
Kinderen gedijen nu eenmaal het beste bij orden en regelmaat. Dat is wat hun fysieke gesteldheid nu eenmaal vereist. Kunnen ze niets aan doen.

Maar zoals jij dat beschrijft van die snowflakes…. Precíes zo ervaar ik dat ook!
Zooo blij dat het niet aan mij ligt en dat andere mensen dit ook zo ervaren 😃
lilguinea schreef:
28-01-2019 13:50
Oh, wij drukken nichtje wel eens in het kantoortje (gewoon op de benedenverdieping, maar apart kamertje met een deur die dicht kan) voor Netflix tijdens verjaardagen. Kan heel rustgevend zijn ;-).
Als ze 'gewoon' bij ons is, dus zonder andere visite, dan kruipen we samen onder een dekentje en kijken we Disneyfilms op DVD.

Wij hebben beneden geen aparte kamer waar ze kunnen zitten. En boven wil ik ze zeker niet hebben. Daarnaast hebben we geen extra tv of netflix, dus het zou sowieso lastig zijn. Maar het is sowieso duidelijk dat jij een andere band hebt met je nichtje dan ik.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
29-01-2019 08:47
Wij hebben beneden geen aparte kamer waar ze kunnen zitten. En boven wil ik ze zeker niet hebben. Daarnaast hebben we geen extra tv of netflix, dus het zou sowieso lastig zijn. Maar het is sowieso duidelijk dat jij een andere band hebt met je nichtje dan ik.
Het is dan ook de taak van de ouders om een tablet met netflix en een koptelefoon mee te nemen voor hun kind als ze toestemming hebben om hun kind mee op visite te nemen.
redbulletje schreef:
29-01-2019 09:02
Het is dan ook de taak van de ouders om een tablet met netflix en een koptelefoon mee te nemen voor hun kind als ze toestemming hebben om hun kind mee op visite te nemen.

Klopt, ik vind het ook niet mijn taak. Vriend vind het wel onze taak, aangezien het gastvrij is. Maar dat is weer een andere discussie.
dianaf schreef:
29-01-2019 09:04
Klopt, ik vind het ook niet mijn taak. Vriend vind het wel onze taak, aangezien het gastvrij is. Maar dat is weer een andere discussie.
Ik zet ook geen bakje met sigaretten op tafel zoals in de jaren 70 gastvrij was.

Lijkt me wel lullig als je er zo anders in staat. Ik wil uberhaupt geen kinderen over de vloer.
redbulletje schreef:
29-01-2019 09:09

Lijkt me wel lullig als je er zo anders in staat. Ik wil uberhaupt geen kinderen over de vloer.
Ik ook niet! Ze komen door alleen maar aanwezig te zijn (en dan hoeven ze hun snater nog niet eens open te trekken) al verschrikkelijk in mijn allergiezone.

Gister zei iemand: wel jammer dat sneeuw weg is, het was zo leuk voor de kinderen, waarop ik zei: nou dat is helemaal niet erg want alle normale mensen hebben er voornamelijk hinder van ondervonden door alle files >:-( toen keek ze me ook zo :-? aan. Heel apart.
redbulletje schreef:
Ik zet ook geen bakje met sigaretten op tafel zoals in de jaren 70 gastvrij was.

Vriend en ik zijn het daar gelukkig over eens. Liever zo min mogelijk kinderen over de vloer en we gaan dat zeker niet faciliteren dmv entertainment.

Wij proberen onszelf altijd bij de mensen met kinderen onder te brengen. Dat is win-win. Wij hoeven niet bang te zijn dat ons (niet op kinderen ingerichte) huis wordt afgebroken en de kinderen hebben het bij hun eigen thuis veel beter naar hun zin. Voor de ouders ook ontspannender.
redbulletje schreef:

Goeie! Maar daar ga ik echt de discussie niet mee winnen.
Sommigen vinden dat gasten zich in ieder geval welkom moeten voelen. Die kinderen zijn gewoon niet welkom.

Enfin, het is jammer dat we op dat gebied gewoon niet eens zijn, en ook niet zullen worden. Tot die tijd, de kinderen maar zoveel mogelijk weren.
dianaf schreef:
29-01-2019 11:57
Goeie! Maar daar ga ik echt de discussie niet mee winnen.
Sommigen vinden dat gasten zich in ieder geval welkom moeten voelen. Die kinderen zijn gewoon niet welkom.

Enfin, het is jammer dat we op dat gebied gewoon niet eens zijn, en ook niet zullen worden. Tot die tijd, de kinderen maar zoveel mogelijk weren.
Een gast is iemand die uitgenodigd is. Hun kinderen horen daar niet bij, evenals hun huisdieren, schoonmoeders of andere dierbaren van hen maar niet van mij.
redbulletje schreef:
29-01-2019 12:03
Een gast is iemand die uitgenodigd is. Hun kinderen horen daar niet bij, evenals hun huisdieren, schoonmoeders of andere dierbaren van hen maar niet van mij.

Helaas is dat gewoon niet altijd duidelijk. Wel eens iemand uitgenodigd omdat ze alleen zou zitten met kerst. Maar ging gelukkig niet door, want ze wilden dan precies komen op de dag dat haar kinderen er wel bij waren, dat was toch leuker voor ons. Ehm...
Ook als we naar mijn schoonzus gaan, dan wil ze dat het liefst op de dag dat haar kinderen er zijn (gescheiden), dat is leuker en beter voor de onderlinge band. Persoonlijk denk ik dat ze die dagen toch als verloren beschouwd en als wij dan ook op die dag komen, dan heeft ze er nog iets aan én ze heeft nog een dag voor zichzelf (zonder kinderen) over. Of misschien denk ik te onaardig.
dianaf schreef:
29-01-2019 12:27
Helaas is dat gewoon niet altijd duidelijk. Wel eens iemand uitgenodigd omdat ze alleen zou zitten met kerst. Maar ging gelukkig niet door, want ze wilden dan precies komen op de dag dat haar kinderen er wel bij waren, dat was toch leuker voor ons. Ehm...
Ook als we naar mijn schoonzus gaan, dan wil ze dat het liefst op de dag dat haar kinderen er zijn (gescheiden), dat is leuker en beter voor de onderlinge band. Persoonlijk denk ik dat ze die dagen toch als verloren beschouwd en als wij dan ook op die dag komen, dan heeft ze er nog iets aan én ze heeft nog een dag voor zichzelf (zonder kinderen) over. Of misschien denk ik te onaardig.
Haha, denk dat je gelijk hebt. Maar ik zou er dus gewoon op staan dat we alleen afspreken zonder kinderen, dus heeft ze de kids, dan jammerdebammer, dan gaat 't gewoon over.
dianaf schreef:
29-01-2019 12:27
Ik denk dat je wat inlevingsvermogen tekort komt op dit punt. Tuurlijk wil je schoonzus dat jullie komen als kinderen er zijn. Het is hartstikke belangrijk dat kinderen opgroeien mé hun familie. Het is al lastig genoeg als je gescheiden bent. Ik vind het goed dat je schoonzus daar zo een mouw aan past. En ik vind het een beetje apart dat je je eigen familie zo afwijst.
kindrebel schreef:
29-01-2019 13:16
Ik denk dat je wat inlevingsvermogen tekort komt op dit punt. Tuurlijk wil je schoonzus dat jullie komen als kinderen er zijn. Het is hartstikke belangrijk dat kinderen opgroeien mé hun familie. Het is al lastig genoeg als je gescheiden bent. Ik vind het goed dat je schoonzus daar zo een mouw aan past. En ik vind het een beetje apart dat je je eigen familie zo afwijst.
Ik zie iemands kinderen niet als familie. Vind familie sowieso al overrated. Ik ga niet met mensen om vanwege de bloedband, maar omdat ik iemand als persoon graag mag. Een schoonfamilie krijg je er tegen wil en dank bij, als je dan ook nog niets met elkaar gemeen hebt omdat zij in de kinderen zitten en jij daar niets mee kan, dan zou het contact wat mij betreft beperkt blijven tot toevallige ontmoetingen op de verjaardag van een schoonouder.
kindrebel schreef:
29-01-2019 13:16
Ik denk dat je wat inlevingsvermogen tekort komt op dit punt. Tuurlijk wil je schoonzus dat jullie komen als kinderen er zijn. Het is hartstikke belangrijk dat kinderen opgroeien mét hun familie. Het is al lastig genoeg als je gescheiden bent. Ik vind het goed dat je schoonzus daar zo een mouw aan past. En ik vind het een beetje apart dat je je eigen familie zo afwijst.
Dat mag je vinden. Maar een keer langs kunnen gaan zonder die kinderen zou best lekker zijn. Dan kun je eens echt vragen hoe het met haar gaat en hoeft ze niet voorzichtig te zijn met antwoorden, want met de kinderen erbij kun je ook niet alles zeggen. Buiten dat ze alleen maar afgeleid is.
En afwijzen, mwa, niet mijn slag volk, niet mijn familie. Zij heeft zelf nooit moeite gedaan, dus ik doe dat ook niet meer.
coolingdown. schreef:
29-01-2019 09:18
Ik ook niet! Ze komen door alleen maar aanwezig te zijn (en dan hoeven ze hun snater nog niet eens open te trekken) al verschrikkelijk in mijn allergiezone.

Gister zei iemand: wel jammer dat sneeuw weg is, het was zo leuk voor de kinderen, waarop ik zei: nou dat is helemaal niet erg want alle normale mensen hebben er voornamelijk hinder van ondervonden door alle files >:-( toen keek ze me ook zo :-? aan. Heel apart.
En ik zou hebben gezegd "niet alleen voor de kinderen". ik vind sneeuw ook leuk. De honden gaan altijd gek doen in de sneeuw en mijn paarden kunnen zich er helemaal in schoon rollen. Ook voor hun hoeven is het goed. Morgen komt er her en der 3 cm sneeuw. Kleine kans dat wij dat ook krijgen.
Er wordt hier momenteel een kind speenvarken geslacht buiten... Wát een geluid, we hebben geen dunne muren/ramen maar het komt er dwars doorheen. :wtf:
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Ja. Zo leuk, aanwezigheid van kinderen.....
Kinderen betekent herrie. Ik haat herrie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven