Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Spannend morgen Snowgirl!
Spannend morgen snowgirl en boardbabe!!!!
Teckeltje88 schreef:
04-02-2019 13:40
Spannend snowgirl, hoe voel je je?

Mijn vader is hier en verder geen plannen behalve straks eten koken enz.
Wat voor traktatie heb je gemaakt?

Hopelijk ben ik morgen goed genoeg voor een rondje ikea. Anders nemen we daar een rolstoel voor mij. Alle schaamte voorbij...
En écht doen hoor... Ik was te eigenwijs en heb nu, 20mnd na haar geboorte, nog bekkenpijn.

Succes dames, met de laatste loodjes!!
obelix84 schreef:
04-02-2019 15:57
En écht doen hoor... Ik was te eigenwijs en heb nu, 20mnd na haar geboorte, nog bekkenpijn.

Succes dames, met de laatste loodjes!!
Zit je stiekem mee te lezen ;)
Maar lief dat je me even toespreekt :hug:

@aapje wat fijn die sollicitatie! Ben benieuwd wat jouw droombaan is
Teckeltje88 schreef:
04-02-2019 16:00
@aapje wat fijn die sollicitatie! Ben benieuwd wat jouw droombaan is
Het klinkt als mijn droombaan in ieder geval, geen idee of het zo is. Het is technische laborant functie in een ziekenhuis maar wel met patiëntencontact en is inclusief HBO opleiding van loi
Wat leuk zeg!! Heel veel succes!!! :yes:
Succes morgen snowgirl !!!!
Veel succes met je sollicitatie Aapje!

Hebben jullie kindjes ook zo regelmatig de hik? Die van mij zo'n 2x per dag. Vind het zo'n apart gevoel als hij aan het hikken is.
Aapje: klinkt leuk! Hoop dat het wat wordt.

Zaphod: ik heb nog maar 1x de hik gevoeld. Of tenminste ik denk dat dat het was, het voelde te ritmisch voor andere bewegingen :rolling:

Hier steeds vervelende krampen. Zijn echt regelmatig en constant aanwezig. Dus niet echt een komen en gaan.
Twijfel of het dan voorweeen zijn. Daar lees je bij dat het wel opbouwt en afneemt. Het is iig vervelend. Niet echt pijnlijk maar geeft zo"n zeurderig gevoel wat ook doortrekt naar mijn onderrug. En harde buiken erbij.
Hier ook zelden de hik. Zoon is meer van aerobics in mijn buik.

Thanks Dames
Zaphod schreef:
04-02-2019 22:12
Veel succes met je sollicitatie Aapje!

Hebben jullie kindjes ook zo regelmatig de hik? Die van mij zo'n 2x per dag. Vind het zo'n apart gevoel als hij aan het hikken is.

Ja, die van mij heeft ook ongeveer 2x per dag de hik sinds een aantal weken. Ik ben nu 38 weken en 2 dagen. Inderdaad een apart gevoel :)
Oh is dat de hik. !!!
Ik voel dat ook

Ik lig weer wakker na voor de vierde keer te hebben geplast vannacht ...
Bij mij had baby in buik ook vaak de hik, denk 2 tot 4 keer per dag. Nu ze geboren is heeft ze ook al twee keer de hik gehad. Dus minder vaak ;-)
En ook zoals appje zegt, deed ze aerobics in de buik. Nu trappelt ze ook veel haha.

@pluis: vervelend van die krampen.
@ teckeltje: wat jij hebt klinkt hels, die verwringing van je bekken!!! Sterkte zeg.
Sowieso lees ik veel heftige klachten. Wat naar toch.

Ik blijf jullie nog even volgen, maar zal steeds minder meeschrijven denk ik.

Voor snowgirl: zet 'm op morgen!!!
anoniem_641a66fe0037f wijzigde dit bericht op 05-02-2019 03:07
Reden: Typefout
0.19% gewijzigd
Hier al sinds 2 u wakker met gerommel in mijn buik, rugpijn, een bootcampende baby die het afwisselt met de hik. Ik heb het gevoel dat ik last van mijn darmen heb, maar lijkt toch anders. Zou het dan toch begonnen zijn? Ben vandaag uitgerekend dus ze is wel heel stipt dan.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Boardbabe82 schreef:
05-02-2019 04:36
Hier al sinds 2 u wakker met gerommel in mijn buik, rugpijn, een bootcampende baby die het afwisselt met de hik. Ik heb het gevoel dat ik last van mijn darmen heb, maar lijkt toch anders. Zou het dan toch begonnen zijn? Ben vandaag uitgerekend dus ze is wel heel stipt dan.

Spannend Boardbabe. Zou zo maar kunnen.

Ik had dit gisteravond laat ook.
Maar uiteindelijk paar x naar de wc geweest en bleek bij mij toch meer darmen te zijn. Nu net ook weer en wat misselijk.

Ook dat kunnen tekenen zijn. Lichaam die zich alvast leegt van binnen.
Maar ik ben stukje minder ver. Dus ga zelf nergens vanuit. Al blijven de krampen wel vervelend.

Hopelijk is het bij jou wel een begin. Zal best speciaal zijn op uitgerekende datum!
Spannend boardbabe! Het kan hoor op de uitgerekende datum! Oudste is ook bij precies 40 weken geboren.

Hier om 6.30 "gewekt" was al wakker. Nu al gedoucht, zo nog keer ctg en dan vliezen breken.
Bijzondere dag ook vandaag, want man en ik zijn 3 jaar getrouwd.
snowgirl1 schreef:
05-02-2019 07:00
Spannend boardbabe! Het kan hoor op de uitgerekende datum! Oudste is ook bij precies 40 weken geboren.

Hier om 6.30 "gewekt" was al wakker. Nu al gedoucht, zo nog keer ctg en dan vliezen breken.
Bijzondere dag ook vandaag, want man en ik zijn 3 jaar getrouwd.
Spannend en succes!
Heb je genoeg ontsluiting om de vliezen te laten prikken?
Jazeker pluis, heb al een poosje 4cm
Spannend boardbabe ! Hou ons op de hoogte !
En jij sterkte snowgirl Bijzonder zo op jullie trouwdag !

Wij gaan vandaag weer naar het ziekenhuis voor een groeiecho !
Succes Snowgirl en BoardBabe!

Hier vanmiddag eerste controle bij gynaecoloog.
succes alle dames met bezoekjes aan het ziekenhuis en naderende bevallingen! :)
Nou alles zit nog potdicht daar beneden, kan me zaterdagavond voor een ballonnetje melden. Wel voor 2 nachten slaapmedicatie mee gekregen.

Succes snowgirl!
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Oh spannend snowgirl, hoop dat het allemaal voorspoedig gaat vandaag.

Boardbabe, lijkt me fijn dat je nu een datum hebt. Hoop dat de slaapmedicatie wat doet voor je. Nog even goed slapen voor de baby er is zou wel zo fijn zijn.

Baby heeft hier gemiddeld 1x pd de hik. Verder is ze in mijn optiek rustig in de buik. In ieder geval een wereld v verschil met hoe zoon was (soort dolgedraaide mixer leek hij, de hele dag. Was buiten de buik niet veel beter). Dus ik hoop wel dat meisje buiten de buik ook lekker rustig is. Maar ik bereid me op 't ergste voor dan kan 't alleen maar meevallen.

Met m'n bekken gaat het gelukkig beter. Ik ben absoluut niet pijnvrij en kan nog steeds niet zelf m'n sokken aan doen. Dat doet zo allejezus veel pijn. Ik heb ook regelmatig last van voorweeën en die doen PIJN. Echt veel pijn. Niet weg te puffen pijn. Ik denk dus dat dat komt door die ellende in m'n bekken en lage rug. Donderdag afspraak bij de vk, gaan we 't over bevalling hebben. Ben ik wel blij mee want begin er nu wel ongerust over te worden, nu die voorweeen (of misschien indalingsweeen) al zo heftig zijn. Dat wil ik dus wel even goed bespreekbaar maken. Ik neig er nu naar dat ik wip afspreken dat ik zsm naar zkhs ga voor een epidural. Ik heb al genoeg pijn gehad. Ben benieuwd of dat mogelijk is.

Honing en aapje, hoe waren de controles?
Teckeltje88 schreef:
05-02-2019 12:58
. In ieder geval een wereld v verschil met hoe zoon was (soort dolgedraaide mixer leek hij, de hele dag. Was buiten de buik niet veel beter).
Zo is mijn zoon ook en baby in de buik nu ook dus ik hou mijn hart vast.
Controle hier was goed. Ze heeft even snel met echo gekeken. Baby wordt nu geschat op ongeveer 3 kilo.

Hoe vaak moeten jullie nu naar verloskundige /gynaecoloog? Bij mijn vk praktijk was het na 36 weken wekelijks, maar bij gynaecoloog hoef ik nu over 2 weken pas terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven