Entertainment alle pijlers

De Luizenmoeder

14-01-2018 20:51 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand gezien? Een aaneenschakeling van gênante momenten over de manier waarop ouders met elkaar onderling omgaan, hoe de juf weer met de ouders om gaat... Echt hilarisch! Goede serie! Ga ik volgen!

Papadag vond ik ook heel leuk maar dat is nu klaar helaas. Dat komt voorlopig niet meer.
Lotte35 schreef:
12-02-2019 09:53
En dan weer die vrome, lijzige Anton. Heerlijk!
Zoals hij ook tegen die Arabische vader zei: 'Als u gewoon een broek en een vlotte pully aan had gehad, was dit nooit gebeurd.'

Pully :rofl:
:rofl:

De Vlaamse versie is overigens te bekijken op de site van VTM.
Ik ben seizoen 1 aan het terugkijken op dailymotion, aangezien ik het vorig jaar niet heb gevolgd. Heb echt vijf minuten dubbel gelegen om aflevering 2 toen Anton beweerde dat Volkert een dutchbatter geweest was in Srebrenica die geschenken aannam van Karremans en Mladic en medeverantwoordelijk was voor de dood van duizenden moslims waarna Ank zegt dat Srebrenica 23 jaar geleden was en Volkert toen 11 was.
Vonden jullie Hannah in de eerste aflevering ook opeens een kattekop?
Ze is inderdaad pittiger ja.
Wel leuker, vind ik.
Nee meer een zeikerd.
Sophiever schreef:
13-02-2019 13:00
Nee meer een zeikerd.
Dat was ze al.
Hannah had toch nauwelijks een rol? Net als vorig jaar zag ik alleen maar de eeuwige heel verbaasde blik. En ze heeft een paar zinnetjes tekst.
Nothing happens for a reason
Lotte35 schreef:
12-02-2019 09:53
En dan weer die vrome, lijzige Anton. Heerlijk!
Zoals hij ook tegen die Arabische vader zei: 'Als u gewoon een broek en een vlotte pully aan had gehad, was dit nooit gebeurd.'

Pully :rofl:
Vlotte pully ja :rofl:
Gevolgd door "Voor ons Nederlanders ziet uw kleding er gewoon heel heftig uit" aldus een moeder in bijna dezelfde jurk :applause:
redbulletje schreef:
12-02-2019 11:23
:rofl:

De Vlaamse versie is overigens te bekijken op de site van VTM.
Ik begreep dat dat precies hetzelfde script was maar dan met Vlaamse acteurs op een wat Belgischer uitziend schooltje? Of is dat niet zo?
"Mag ik Hassan zeggen?". "Ik heet Amir"
juliet64 schreef:
13-02-2019 13:11
Hannah had toch nauwelijks een rol? Net als vorig jaar zag ik alleen maar de eeuwige heel verbaasde blik. En ze heeft een paar zinnetjes tekst.

Nou ja, ze corrigeerde toch juf Ank nu, met haar 'strotklank-Achhhhmed'.
Dat had ze vorig jaar nooit gedurfd ;-)
Mik* schreef:
13-02-2019 14:31
Vlotte pully ja :rofl:
Gevolgd door "Voor ons Nederlanders ziet uw kleding er gewoon heel heftig uit" aldus een moeder in bijna dezelfde jurk :applause:
Dan nog snap ik niet waarom Arabische mannen hier in Nederland zo nodig in een kaftan rond moeten lopen. Ik heb vrienden die in een Arabisch land wonen, die vrouwen gaan toch ook niet in een Volendammer pakje rondlopen omdat het zo Nederlands is?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
13-02-2019 18:40
Dan nog snap ik niet waarom Arabische mannen hier in Nederland zo nodig in een kaftan rond moeten lopen. Ik heb vrienden die in een Arabisch land wonen, die vrouwen gaan toch ook niet in een Volendammer pakje rondlopen omdat het zo Nederlands is?
Het is een serie, pjk. Geacteerd enzo.
pejeka schreef:
13-02-2019 18:40

Het is humor Pejeka, om te lachen.
SallySpectra* schreef:
13-02-2019 18:48
Het is een serie, pjk. Geacteerd enzo.
Snap ik, maar ik snap niet waarom iemand die hardnekkig vasthoudt aan de traditionele kledij uit een onderontwikkeld vaderland dan neergezet moet worden als slachtoffer van foute aannames en ideeën. Die man in de serie was qua gedrag en spraak niet dom, en snapte neem ik aan dat Nederland een andere wereld is dan Noord-Afrika, maar waarom moet dan tegen elke prijs het idee worden verkocht via deze serie dat iemand in traditionele Noordafrikaanse kledij gewoon is in Nederland?
pejeka schreef:
13-02-2019 18:52
Snap ik, maar ik snap niet waarom iemand die hardnekkig vasthoudt aan de traditionele kledij uit een onderontwikkeld vaderland dan neergezet moet worden als slachtoffer van foute aannames en ideeën. Die man in de serie was qua gedrag en spraak niet dom, en snapte neem ik aan dat Nederland een andere wereld is dan Noord-Afrika, maar waarom moet dan tegen elke prijs het idee worden verkocht via deze serie dat iemand in traditionele Noordafrikaanse kledij gewoon is in Nederland?

Nou dat het gewoon is wordt niet zozeer verkocht maar wel dat het lachwekkend is dat sommige ouders uit de serie een man in traditionele kleding meteen aanzien voor een bommenlegger.
Jij bent vast heel leuk op feestjes.
herfstappeltaart schreef:
13-02-2019 18:58
Nou dat het gewoon is wordt niet zozeer verkocht maar wel dat het lachwekkend is dat sommige ouders uit de serie een man in traditionele kleding meteen aanzien voor een bommenlegger.
Dat is ook belachelijk. Net zo belachelijk als dat een beschaafde man in Nederland hardnekkig vasthoudt aan zijn middeleeuwse kledij uit het vaderland.
pejeka schreef:
Open er een topic over. Dan kunnen we hier weer verder praten over de serie.
pejeka schreef:
Ik vraag me toch wel eens af in welk middeleeuws durp jij nu eigenlijk woont. In de grote steden zie je best wel veel traditionele kleding. Buiten Marokkaans ok Afrikaans en Surinaams trouwens. Heerlijk die vrolijke bloemjurken met zo'n mooie hoofddoek Afbeelding
Heel toevallig zat er bij mijn vorige huis én nu bij mijn nieuwe huis een winkel met Hindoestaanse of Indiase kleding. Prachtig. Daar zag ik bij mijn vorige adres ook best veel mensen mee lopen.
Ja is het nu klaar over traditionele kleding en kunnen we weer terug naar de Luizenmoeder? Mooi.
nina1966 schreef:
13-02-2019 19:11
Ik vraag me toch wel eens af in welk middeleeuws durp jij nu eigenlijk woont. In de grote steden zie je best wel veel traditionele kleding. Buiten Marokkaans ok Afrikaans en Surinaams trouwens. Heerlijk die vrolijke bloemjurken met zo'n mooie hoofddoek Afbeelding
Heel toevallig zat er bij mijn vorige huis én nu bij mijn nieuwe huis een winkel met Hindoestaanse of Indiase kleding. Prachtig. Daar zag ik bij mijn vorige adres ook best veel mensen mee lopen.
Surinaams hoort gewoon bij de Nederlandse entiteit, nog niet zo lang geleden was het een gebiedsdeel van Nederland. Maar zie zelden (feestdagen of bijzondere gelegenheden daargelaten) Surinaamse vrouwen zo over straat gaan als dagelijkse outfit. Zie ook zelden Indische mensen in sarong en kabaja over straat lopen. In het dagelijkse leven lopen die gewoon in spijkerbroek en shirt. Het zijn toch met name de nieuw-geïmporteerde mensen uit moslimlanden die vinden dat ze er net zo bij moeten lopen, élke dag, als in hun eigen land.
Piratesse schreef:
13-02-2019 19:14
Ja is het nu klaar over traditionele kleding en kunnen we weer terug naar de Luizenmoeder? Mooi.
Nog maar een keer.
Ik vind De Luizenmoeder een geweldige serie, want in veel opzichten raken ze het doel om mensen een spiegel voor te houden. Ik vond alleen dat gebeuren rond die buitenlandse ouders van de laatste aflevering een misser en jammer dat er opeens een onderliggende agenda in de boodschap leek te zitten. Het was altijd nuchter en recht-to-the-point, en ik vond het jammer dat er in die aflevering opeens verweven moest zijn dat Nederlanders geen begrip hebben voor immigranten.
Boeien Pekela, jaja bent een racist, nu weten we het wel. Ga er lekker elders een zeiktopic over openen, dit topic gaat over een grappige serie, doei doei

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven