Muntje in sleutelgat auto, help!
woensdag 13 februari 2019 om 21:41
In de categorie domme dingen. Kind heeft in de auto zitten spelen en in een onbewaakt ogenblik een muntje van 50 cent in de opening gestopt waar de autosleutel in moet om te starten. Het is een rechthoekig gat met een soort klepje ervoor die als je ertegenaan duwt naar beneden gaat, dan steek je een rechthoekig klein kastje erin en druk je op de knop ernaast om auto te starten.
Ik deed de sleutel erin maar kon niet verder duwen, het muntje blokkeert dus. Ik kan de auto overigens wel gestart krijgen en gewoon rijden. In die zin is het niet zon groot probleem denk ik zelf. Maar is dat zo, kan dat muntje niet verder vallen in de auto en dan problemen veroorzaken ( ik ben echt niet technisch dus geen idee). Moet ik hier iets mee? Ik zit niet echt te wachten op een gigantische rekening. Of zouden ze het klepje heel makkelijk open kunnen maken ofzo? Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Overigens is de hele rechter zijkant van de auto vandaag aan gort gereden door een passerende vrachtwagen die dacht dat hij er wel langs kon. Dus hij moet toch naar de garage. Ik kan dus ook daar even advies vragen maar ze kunnen mij alles wijsmaken. Wellicht zitten hier techneuten of ervaringsdeskundigen.
Ik deed de sleutel erin maar kon niet verder duwen, het muntje blokkeert dus. Ik kan de auto overigens wel gestart krijgen en gewoon rijden. In die zin is het niet zon groot probleem denk ik zelf. Maar is dat zo, kan dat muntje niet verder vallen in de auto en dan problemen veroorzaken ( ik ben echt niet technisch dus geen idee). Moet ik hier iets mee? Ik zit niet echt te wachten op een gigantische rekening. Of zouden ze het klepje heel makkelijk open kunnen maken ofzo? Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Overigens is de hele rechter zijkant van de auto vandaag aan gort gereden door een passerende vrachtwagen die dacht dat hij er wel langs kon. Dus hij moet toch naar de garage. Ik kan dus ook daar even advies vragen maar ze kunnen mij alles wijsmaken. Wellicht zitten hier techneuten of ervaringsdeskundigen.
woensdag 13 februari 2019 om 21:50
Met een magnetische platte schroevendraaier het muntje te pakken proberen te krijgen?
En als de wagen toch binnen moet ... zou ik het toch echt aan de garage overlaten.
Dan liever wat extra betalen en dat het in orde raakt dan zelf eindeloos moeten prullen en dat het slot op de duur moet uitgebroken worden.
En als de wagen toch binnen moet ... zou ik het toch echt aan de garage overlaten.
Dan liever wat extra betalen en dat het in orde raakt dan zelf eindeloos moeten prullen en dat het slot op de duur moet uitgebroken worden.
woensdag 13 februari 2019 om 21:51
woensdag 13 februari 2019 om 21:52
Dan zou ik het eens vragen bij de garage aangezien de auto toch daar een paar dagen onder de pannen is vanwege de schade.Druppeltjeswater schreef: ↑13-02-2019 21:51Nee helaas niet. Een stukje van het muntje blijft onder het klepje zitten waardoor het de draai niet kan maken. Elke keer denk je dat je m bijna hebt maar toch niet.
woensdag 13 februari 2019 om 21:52
Hmm dat is een goeie, dat kan ik nog proberen.Belg007 schreef: ↑13-02-2019 21:50Met een magnetische platte schroevendraaier het muntje te pakken proberen te krijgen?
woensdag 13 februari 2019 om 22:05
Heb ik nog niet gedaan. Mij kun je alles wijsmaken. Dan zeggen ze wellicht nou mevrouw dat kan echt niet daar moeten we meteen iets mee en dat ik dan een rekening krijg van honderden euros terwijl het misschien niet eens hoeft omdat ik nog kan rijden. Ik ben graag een beetje voorbereid voor dit soort dingen.
woensdag 13 februari 2019 om 22:07
Haha ja maar dat hoef ik niet te betalen, dat is verzekeringswerk.
Maar inderdaad... dat zou ook nog een optie kunnen zijn...
woensdag 13 februari 2019 om 22:13
Kun je het muntje bewegen als in: het gat in het muntje naar boven draaien? Misschien kun je er dan een stukje binddraad of ijzerdraad doorheen halen zodat je meer kracht kunt zetten.Druppeltjeswater schreef: ↑13-02-2019 21:51Nee helaas niet. Een stukje van het muntje blijft onder het klepje zitten waardoor het de draai niet kan maken. Elke keer denk je dat je m bijna hebt maar toch niet.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
woensdag 13 februari 2019 om 22:16
Druppeltjeswater schreef: ↑13-02-2019 22:07Haha ja maar dat hoef ik niet te betalen, dat is verzekeringswerk.
Ach ja, da's waar. Maar het stond er zo grappig. Eerst een moeilijk verhaal over een muntje in een sleutelgat en dan P.S. de halve auto ligt aan gort.
woensdag 13 februari 2019 om 22:16
Als de magnetische schroevendraaier niet werkt: heel klein beetje secondenlijm aan het puntje doen en kijken of je het muntje er daar mee uit kan trekken?
Erg grappig inderdaad (voor jou niet
) dat je pas aan het einde van het topic vertelt dat ie sowieso naar de garage moet. En hey, je kan de garage echt wel bellen om advies.
Ben je lid van de ANWB met thuisservice? Die willen ook wel komen helpen denk ik.
Erg grappig inderdaad (voor jou niet
Ben je lid van de ANWB met thuisservice? Die willen ook wel komen helpen denk ik.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
woensdag 13 februari 2019 om 22:22
Klepje met sateprikker/tandenstoker opzij duwen?.Druppeltjeswater schreef: ↑13-02-2019 21:51Nee helaas niet. Een stukje van het muntje blijft onder het klepje zitten waardoor het de draai niet kan maken. Elke keer denk je dat je m bijna hebt maar toch niet.
woensdag 13 februari 2019 om 22:23
Eh dat lukt je in België misschien, maar in Nederland niet...
woensdag 13 februari 2019 om 22:25
Had ik ook al bedacht: auto even op de zijkant zetten.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
woensdag 13 februari 2019 om 22:28
woensdag 13 februari 2019 om 22:29
woensdag 13 februari 2019 om 22:30
Hahaha dat zou mooi zijn. Maar nee ik denk het niet. De auto stond geparkeerd en er zat niemand in gelukkig.