Begin langzaam af te knappen/zorgen te maken
dinsdag 5 februari 2019 om 14:04
Goedemiddag iedereen,
Na een langere tijd vrijgezel te zijn geweest na een serieuze relatie (incl kindje) heb ik sinds ongeveer 2 maand weer een relatie.
We waren beiden vrijwel meteen smoorverliefd en al na een maand vroeg hij of ik zijn vriendin wilde zijn. Dat wilde ik dolgraag, want ik was ook erg verliefd en graag met hem samen. En ik ben nog steeds verliefd en vind het samen super. Maar er sluipt soms een bepaalde irritatie en zorgpunt in mijn gevoel.
Mijn vriend is namelijk 30 jaar oud, heeft zijn studie nog niet afgerond (zit in eindfase en is binnen enkele maanden klaar) en woont nog bij zijn ouders. Om de 1 of andere reden was ik zo verliefd dat dat me niet interesseerde. En ergens doet dat het me nog steeds niet. Maar hij heeft ook een omgekeerd dag nachtritme waardoor hij pas midden in de nacht naar bed gaat en smiddags wakker wordt. Als we samen zijn past hij zich wel aan aan mijn slaaptijden. Ook is hij in het verleden bij een psycholoog geweest waar depressie en een hele lichte vorm van autisme gesteld. Hij was toen een tiener. Ook heeft hij verder geen echte (bij) banen gehad.
Ergens maak ik me nu wel zorgen: hoe gaat een eventuele toekomst samen er uit zien? Zal hij 'normaal' kunnen functioneren? Er is veel liefde tussen ons en het is een schat. Ik wil hem niet kwijt maar merk dat ik me langzaam een beetje ga irriteren aan zijn dagen nacht ritme (hoe moeilijk is het nou om dat aan te passen?) en dat hij nu dus al ruim een half jaar de deadline van zijn afstuderen vooruit schuift, maar ook niet duidelijk en daadkrachtig lijkt te weten hoe dit aan te pakken. Het is, kort gezegd, een lieve, niet zo praktische dromer.
Ik wil niet in de moederrol schieten maar merk dat ik het soms lastig vind geen advies te geven.
Na een langere tijd vrijgezel te zijn geweest na een serieuze relatie (incl kindje) heb ik sinds ongeveer 2 maand weer een relatie.
We waren beiden vrijwel meteen smoorverliefd en al na een maand vroeg hij of ik zijn vriendin wilde zijn. Dat wilde ik dolgraag, want ik was ook erg verliefd en graag met hem samen. En ik ben nog steeds verliefd en vind het samen super. Maar er sluipt soms een bepaalde irritatie en zorgpunt in mijn gevoel.
Mijn vriend is namelijk 30 jaar oud, heeft zijn studie nog niet afgerond (zit in eindfase en is binnen enkele maanden klaar) en woont nog bij zijn ouders. Om de 1 of andere reden was ik zo verliefd dat dat me niet interesseerde. En ergens doet dat het me nog steeds niet. Maar hij heeft ook een omgekeerd dag nachtritme waardoor hij pas midden in de nacht naar bed gaat en smiddags wakker wordt. Als we samen zijn past hij zich wel aan aan mijn slaaptijden. Ook is hij in het verleden bij een psycholoog geweest waar depressie en een hele lichte vorm van autisme gesteld. Hij was toen een tiener. Ook heeft hij verder geen echte (bij) banen gehad.
Ergens maak ik me nu wel zorgen: hoe gaat een eventuele toekomst samen er uit zien? Zal hij 'normaal' kunnen functioneren? Er is veel liefde tussen ons en het is een schat. Ik wil hem niet kwijt maar merk dat ik me langzaam een beetje ga irriteren aan zijn dagen nacht ritme (hoe moeilijk is het nou om dat aan te passen?) en dat hij nu dus al ruim een half jaar de deadline van zijn afstuderen vooruit schuift, maar ook niet duidelijk en daadkrachtig lijkt te weten hoe dit aan te pakken. Het is, kort gezegd, een lieve, niet zo praktische dromer.
Ik wil niet in de moederrol schieten maar merk dat ik het soms lastig vind geen advies te geven.
saraah86 wijzigde dit bericht op 05-02-2019 16:16
0.89% gewijzigd
vrijdag 15 februari 2019 om 09:37

vrijdag 15 februari 2019 om 09:39
Hij leeft gewoon een dag en nacht ritme waar hij zich lekker bij voelt en hij kan het ook doen. Zo leefde ik toen ik jong was ook als ik vakantie had. Dat veranderd vanzelf wel als hij een baan heeft want dan moet hij wel op tijd uit bed maar ik vind wel dat zijn levenswijze niet bij een man van 30 past.

vrijdag 15 februari 2019 om 09:40
Ik geloof niet dat hij, maar jij de perfectionist bent.
Maar mannenzaad gaat ook achteruit na hun 35e, en gezien het tempo ga je nooit de boel op orde hebben tegen die tijd.
Sowieso, hij is dertig. Zijn leven is studeren, blowen, daten en thuiswonen. Dit is een project van dusdanige proporties, en met zo'n grote faalkans. Ik zou er niet serieus in investeren.
En hij ook niet. Als jij de juiste vrouw was, zou hij er al mee aan de slag zijn maar dat ben je dus niet.
Maar mannenzaad gaat ook achteruit na hun 35e, en gezien het tempo ga je nooit de boel op orde hebben tegen die tijd.
Sowieso, hij is dertig. Zijn leven is studeren, blowen, daten en thuiswonen. Dit is een project van dusdanige proporties, en met zo'n grote faalkans. Ik zou er niet serieus in investeren.
En hij ook niet. Als jij de juiste vrouw was, zou hij er al mee aan de slag zijn maar dat ben je dus niet.
vrijdag 15 februari 2019 om 09:41
Dat perfectionisme vind ik niet echt te rijmen met het feit dat hij de helft van het etmaal in zijn bed blijft liggen. Als je echt zo perfectionistisch bent dan neem ik aan dat je gewoon op een redelijk normaal tijdstip opstaat en juist twee keer zo hard aan het werk gaat om je doel te bereiken. En dat je júist je deadline haalt. Niet dat je je zogenaamde perfectionisme als dekmantel gebruikt om te blijven hangen in je studententijd.
En "minstens summa cum laude afstuderen"? Een hogere onderscheiding dan summa cum laude bestaat toch niet?
Hij klinkt als een overjarige puber en dat is al niet heel aantrekkelijk als je zelf ruimschoots volwassen bent, maar als je al een kind hebt lijkt het me helemaal strontvervelend.
En "minstens summa cum laude afstuderen"? Een hogere onderscheiding dan summa cum laude bestaat toch niet?
Hij klinkt als een overjarige puber en dat is al niet heel aantrekkelijk als je zelf ruimschoots volwassen bent, maar als je al een kind hebt lijkt het me helemaal strontvervelend.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 15 februari 2019 om 09:43
Zo lust ik er ook nog wel eentje. Dan zou je dus nooit ergens op af mogen knappen.Takkie1 schreef: ↑05-02-2019 15:01Je weet nooit hoe het in de toekomst zal lopen, is altijd koffiedik-kijken. En in principe is er ook niks veranderd t.o.v. toen je hem net kende. Er is ook nog niet echt een probleem toch? je doet allerlei aannames, maar voor hetzelfde geld gaat hij zijn studie cum laude afronden en krijgt hij gelijk een supergoede baan. Kan hij uit huis gaan, lekker geld verdienen, etc. Dan vind je hem ineens weer leuk?
vrijdag 15 februari 2019 om 09:45
Hier wil ik wel op reageren: Hij is er mee bezig. Hij heeft professionele hulp ingeschakeld om zijn ritme goed te krijgen en ook te kijken waar het misgaat. Hij heeft bepaalde dingen in zijn schema veranderd zodat hij nog beter kan schrijven en hij heeft iemand in de arm genomen die hem straks gaat helpen bij solliciteren. Hij wil er, in zijn woorden, alles aan doen om een baan te vinden zodat hij met mij iets op kan bouwen. En het gaat ook al beter dan voordat ik hem ontmoette zegt hij.honingbijtje schreef: ↑15-02-2019 09:40Ik geloof niet dat hij, maar jij de perfectionist bent.
vrijdag 15 februari 2019 om 09:47
Nou, dat laatste. Wat ik nu merk is dat onze levenstijlen mijlenver uit elkaar liggen. Ik overdag hartstikke druk met werk en zorg en savonds uitgeput dus lekker op tijd op bed.Susan schreef: ↑15-02-2019 09:41Dat perfectionisme vind ik niet echt te rijmen met het feit dat hij de helft van het etmaal in zijn bed blijft liggen. Als je echt zo perfectionistisch bent dan neem ik aan dat je gewoon op een redelijk normaal tijdstip opstaat en juist twee keer zo hard aan het werk gaat om je doel te bereiken. En dat je júist je deadline haalt. Niet dat je je zogenaamde perfectionisme als dekmantel gebruikt om te blijven hangen in je studententijd.
Daarbij merk ik ook dat ik erg mijn best moet doen om niet in de 'moederrol' te schieten. En dan dat geklaag over dat hij faalt, dat ik vast wel op hem af zal knappen, dat ik veel te goed voor hem ben etc.

vrijdag 15 februari 2019 om 09:52
Ik snap er echt niets van. We kunnen allemaal bakkeleien over wat normaal is voor zijn leeftijd en of je irritaties wel of niet terecht zijn. Maar los daarvan, lees de laatste zin van je post eens. Vind jij dit passend in de fase waarin jullie zitten? De fase van elkaar leren kennen en kijken of het wat wordt? Het antwoord kan ook gewoon 'nee' zijn hè? Dat gebeurt denk ik vaker wel dan niet in het stadium van daten.Saraah86 schreef: ↑15-02-2019 09:13Hoi allemaal,
ik wilde toch even een update geven want er is gister weer iets gebeurd waar ik me toch wel weer behoorlijk aan geirriteerd heb.
We konden elkaar gisteren, op valentijnsdag niet zien ivm mijn werk en afspraken in de avond. We hadden dis op woensdagavond afgesproken. Was weer erg fijn en gezellig.
Na afloop had ik ongemerkt een lief kaartje voor valentijnsdag in zijn tas gestopt.
Savonds ging hij nog bij een vriend langs en hij heeft me nog gebeld terwijl hij bij die vriend was om welterusten te wensen en te zeggen dat hij van me hield en die vriend schreeuwde lachend op de achtergrond dat mijn vriend het de hele tijd over me had. Daarna zag ik dat hij nog een lief appje gestuurd had rond 23u maar toen sliep ik al. In de nacht werd ik wakker en had ik dat gelezen, waarop ik hem iets terug stuurde en in het appje gezegd had dat hij zijn tas even moest checken. Dat was rond 3.15.
De volgende dag kreeg ik rond half 4 in de middag een berichtje terug. Dat hij helemaal gelukkig en blij werd van mn kaartje, dat hij het superlief vond etc. Dat hij smoorverliefd op me is en me nooit meer kwijt wil etc.
Ook excuseerde hij uitgebreid dat hij zo laat gereageerd heeft. Maar dat schoot me dus een beetje in het verkeerde keelgat: sinds een aantal weken is zijn dag en nachtritme dus nog meer aan het verschuiven en slaapt hij gerust 10 tot 12 uur per dag. Hij heeft al meerdere keren zijn excuus aangeboden dat hij pas later in de middag reageert, terwijl ik bv sochtends een appje stuur, in reactie op zijn appje van die avond ervoor. Dat hij later terugappt is niet zon probleem voor mij, ik ben toch aan het werk. Maar wat mij irriteert is dat hij allereerst dus tot 15u in bed ligt elke dag, terwijl hij meestal rond 3u snachts op bed gaat. Hij slaapt dus elke dag wel 10 a 12u terwijl hij hard aan zijn scriptie moet werken. Ik denk dan: Doe er dan wat aan als je dat zo vervelend vindt!! zet gewoon je wekker, stap hop je bed uit en begin je dag. ipv dat vage geleuter en dan telkens je excuus aanbieden voor een 'late reactie'.
Gister maakte hij het nog vager: hij zei dat hij dus de middag van valentijnsdag rond 12u wakker was geweest, maar zich erg vaag en wazig voelde. Hij had op zijn telefoon gekeken of hij meldingen van appjes had, maar zag alleen appjes van een vriend en was weer gaan slapen (had niet in zijn whatsapp zelf gekeken).
Vervolgens was hij rond half 3 in de middag schijnbaar wakker geworden (zegt hij zelf) en had hij mijn appje waarin ik zei: kijk anders even in je tas, gelezen. Maar vervolgens had hij pas rond half 4 een reactie gegeven over mijn kaartje. Toen ik hem dat later die dag aan de telefoon vertelde zei hij dat hij eerst had ontbeten en gedronken om goed wakker te worden want hij voelde zich nog raar en duizelig. En dat hij daarna wel 10 minuten had gedaan om een leuk appje terug te appen naar mij, omdat hij niet stom over wilde komen. Hij zei ook dat hij faalde, zich een mislukkeling voelt en beter wil worden voor mij en zichzelf.
Gisteren kwam hij vervolgens toen ik thuis was van werk als verrassing met cadeautjes langs en gaf me een dikke knuffel en kussen, dat was dan wel weer heel lief.
Ik vind het zo lastig. Hij is zo lief en we hebben het zo fijn enerzijds. Ik ben ook nog steeds verliefd. Maar aan de andere kant irriteer ik me aan zijn vage, weinig daadkrachtige en slappe gedrag..

vrijdag 15 februari 2019 om 09:59
Nogmaals; om met jou iets op te bouwen. Waar is zijn intrinsieke motivatie? Het hangt nu wel erg van jou af, want het gaat beter nadat jullie elkaar ontmoetten.Saraah86 schreef: ↑15-02-2019 09:45Hier wil ik wel op reageren: Hij is er mee bezig. Hij heeft professionele hulp ingeschakeld om zijn ritme goed te krijgen en ook te kijken waar het misgaat. Hij heeft bepaalde dingen in zijn schema veranderd zodat hij nog beter kan schrijven en hij heeft iemand in de arm genomen die hem straks gaat helpen bij solliciteren. Hij wil er, in zijn woorden, alles aan doen om een baan te vinden zodat hij met mij iets op kan bouwen. En het gaat ook al beter dan voordat ik hem ontmoette zegt hij.
Geloof je echt dat perfectionisme de reden is? En hoe ziet professionele hulp bij het opbouwen van een ritme eruit?
Ik vind het juist als een gebrek aan discipline klinken. Hij wil heus wel, maar zit al zo lang in een bepaalde modus dat het steeds lastiger wordt om eruit te komen. Ook omdat hij door niets of niemand wordt gedwongen.
vrijdag 15 februari 2019 om 10:04
Sommige mensen kunnen het gewoon niet evt door de stoornis die ze hebben evt gecombineerd met een game, gok of (soft) drugsverslaving. Niet met iedereen wordt het wat in het leven en ook niet alle mensen kunnen de volledige zelfstandigheid aan van op zichzelf wonen en werken.
Hij is 30 en heeft nog nooit een baan gehad. Ik denk dat wanneer je ea door zet je altijd in enige vorm voor hem zal zorgen net zoals zijn ouders nu doen.
Waar betaalt hij de cadeautjes voor jou van?
Hij is 30 en heeft nog nooit een baan gehad. Ik denk dat wanneer je ea door zet je altijd in enige vorm voor hem zal zorgen net zoals zijn ouders nu doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

vrijdag 15 februari 2019 om 10:05
Hij zegt dat jij te goed voor hem bent. In plaats van zichzelf om hoog te werken, werkt hij zichzelf met die woorden nog verder omlaag.Saraah86 schreef: ↑15-02-2019 09:47Nou, dat laatste. Wat ik nu merk is dat onze levenstijlen mijlenver uit elkaar liggen. Ik overdag hartstikke druk met werk en zorg en savonds uitgeput dus lekker op tijd op bed.
Daarbij merk ik ook dat ik erg mijn best moet doen om niet in de 'moederrol' te schieten. En dan dat geklaag over dat hij faalt, dat ik vast wel op hem af zal knappen, dat ik veel te goed voor hem ben etc.
Want kijk wat een zielig hoopje man ik ben, ik faal, je bent te goed voor me. Geef me bevestiging!!
vrijdag 15 februari 2019 om 10:13
Hij wordt rond 14.30 wakker en reageert pas een uur later op jouw appje, omdat hij eerst even wilde eten.Saraah86 schreef: ↑15-02-2019 09:13Gister maakte hij het nog vager: hij zei dat hij dus de middag van valentijnsdag rond 12u wakker was geweest, maar zich erg vaag en wazig voelde.
Vervolgens was hij rond half 3 in de middag schijnbaar wakker geworden (zegt hij zelf) en had hij mijn appje waarin ik zei: kijk anders even in je tas, gelezen. Maar vervolgens had hij pas rond half 4 een reactie gegeven over mijn kaartje. Toen ik hem dat later die dag aan de telefoon vertelde zei hij dat hij eerst had ontbeten en gedronken om goed wakker te worden want hij voelde zich nog raar en duizelig. En dat hij daarna wel 10 minuten had gedaan om een leuk appje terug te appen naar mij, omdat hij niet stom over wilde komen. Hij zei ook dat hij faalde, zich een mislukkeling voelt en beter wil worden voor mij en zichzelf.
Wat een gecontroleer zeg.
Wat is nou het echte probleem, zijn afwijkende slaapuren of dat jij niet meteen bedeint wordt als je een appje stuurt. Ik lees veel commentaar op hem, maar wat heb jij hem eigenlijk te bieden? Hij accepteert je als alleenstaande moeder. Hij accepteert je kind. Legio mannen die voor een vrouw met zo'n rugzak zouden passen hoor. Kijk nou eens naar de goede dingen. Ok. Hij woont nog thuis. De tijden dat de meeste mensen op hun 18e uit huis gingen zijn veranderd. Hij studeert blijkbaar WO. Jij vindt een diagnose die blijkbaar licht aanwezig is nogal een punt. Maar welke bijzonderheden heb je zelf? Iemand noemde al perfectionisme. Kan ook heel vervelend zijn voor een partner. Hoe oud ben je zelf eigenlijk en hoe oud is je kind?
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
vrijdag 15 februari 2019 om 10:16
Ik zie het niet als gecontroleer, maar het kwam gewoon ter sprake.SweetFirefly schreef: ↑15-02-2019 10:13Hij wordt rond 14.30 wakker en reageert pas een uur later op jouw appje, omdat hij eerst even wilde eten.
Wat een gecontroleer zeg.
Wat is nou het echte probleem, zijn afwijkende slaapuren of dat jij niet meteen bedeint wordt als je een appje stuurt. Ik lees veel commentaar op hem, maar wat heb jij hem eigenlijk te bieden? Hij accepteert je als alleenstaande moeder. Hij accepteert je kind. Legio mannen die voor een vrouw met zo'n rugzak zouden passen hoor. Kijk nou eens naar de goede dingen. Ok. Hij woont nog thuis. De tijden dat de meeste mensen op hun 18e uit huis gingen zijn veranderd. Hij studeert blijkbaar WO. Jij vindt een diagnose die blijkbaar licht aanwezig is nogal een punt. Maar welke bijzonderheden heb je zelf? Iemand noemde al perfectionisme. Kan ook heel vervelend zijn voor een partner. Hoe oud ben je zelf eigenlijk en hoe oud is je kind?
Daarbij: als volwassen vrouw een kind hebben op je 32e lijkt me eerder 'gezond en normaal' dan 'zo'n rugzak' maar dat terzijde.

Gelukkig zijn er ook legio mannen die er geen moeite mee hebben en snappen dat je op een bepaalde leeftijd nou eenmaal een kind kunt hebben.
Ik zeg niet dat ik bijzonder ben. Benadruk bij hem juist ook dat hij veel positieve punten heeft waar ik op val en van houdt. En ja; ook ik zal vast punten hebben die hij minder vindt.
vrijdag 15 februari 2019 om 10:21
En daar hoort hij gelukkig dus ook bij. Maar voor hetzelfde geld hoorde daar nog een vervelende ex bij, of verdriet om een overleden partner of een co-ouderschap waar niet iedereen op zit te wachten. En dan is het een iets waar niet iedereen even happy mee is. Ik vind het van hem best moedig, want als partner van iemand met een kind kom je niet op de eerste plaats. Wat ik overigens heel logisch vind.Saraah86 schreef: ↑15-02-2019 10:16Daarbij: als volwassen vrouw een kind hebben op je 32e lijkt me eerder 'gezond en normaal' dan 'zo'n rugzak' maar dat terzijde.![]()
Gelukkig zijn er ook legio mannen die er geen moeite mee hebben en snappen dat je op een bepaalde leeftijd nou eenmaal een kind kunt hebben.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
vrijdag 15 februari 2019 om 10:24
Ja, tuurlijk is het ook moedig, het is natuurlijk niet de meest ideale situatie en ik snap dat er ook mannen zijn die ervoor zouden passen.SweetFirefly schreef: ↑15-02-2019 10:21En daar hoort hij gelukkig dus ook bij. Maar voor hetzelfde geld hoorde daar nog een vervelende ex bij, of verdriet om een overleden partner of een co-ouderschap waar niet iedereen op zit te wachten. En dan is het een iets waar niet iedereen even happy mee is. Ik vind het van hem best moedig, want als partner van iemand met een kind kom je niet op de eerste plaats. Wat ik overigens heel logisch vind.
Mijn dilemma zit er in dat ik hem serieus echt geweldig vind verder. Het voelt enorm vertrouwt, we lachen samen, hebben fijne en diepe gesprekken, dezelfde kijk op de samenleving en zelfde normen en waarden. Seks is geweldig. Kortom: alles is goed, behalve dit punt. Ik weet ook dat het voor een stuk mijn eigen irritatie is. Een andere vrouw zou er wellicht geen moeite mee hebben. Maar ik ben nogal een aanpakker en misschien wel wat perfectionistisch. Waardoor dit stuk van zijn karakter botst met mijn karakter.
vrijdag 15 februari 2019 om 10:25
ken je de spreekwoorden: praatjes vullen geen gaatjes. en: als de boer de passie preekt, boer pas op je kippen?
hij zegt en hij belooft, en zoekt al iemand om te helpen een baan te vinden, maar moet eerst nog af studeren. hoe lang moet die persoon in de coulissen staan voor hij mag optreden?
Hij heeft wel veel geblowd vroeger.
Hij blowt nu soms nog wel, dat geeft hij toe. Ik weet alleen niet hoe vaak.. zal het eens aan hem vragen!
enk je daar een eerlijk antwoord op te krijgen, of ga je er van uit dat je het antwoord moet verdubbelen?
hij zegt en hij belooft, en zoekt al iemand om te helpen een baan te vinden, maar moet eerst nog af studeren. hoe lang moet die persoon in de coulissen staan voor hij mag optreden?
Hij heeft wel veel geblowd vroeger.
Hij blowt nu soms nog wel, dat geeft hij toe. Ik weet alleen niet hoe vaak.. zal het eens aan hem vragen!
enk je daar een eerlijk antwoord op te krijgen, of ga je er van uit dat je het antwoord moet verdubbelen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 15 februari 2019 om 10:26

vrijdag 15 februari 2019 om 10:28
Goede post. Ik heb ook het vermoeden dat zijn potentieel op deze gebieden gewoon niet zo hoog ligt. Hij heeft hulp nodig bij zijn ritme en bij het schrijven. Daar wil ik zeker niet neerbuigend over doen, maar geeft misschien wel aan dat het hem al heel veel moeite kost om dingen te bereiken die voor de meeste mensen "normaal" zijn.viva-amber schreef: ↑15-02-2019 10:04Sommige mensen kunnen het gewoon niet evt door de stoornis die ze hebben evt gecombineerd met een game, gok of (soft) drugsverslaving. Niet met iedereen wordt het wat in het leven en ook niet alle mensen kunnen de volledige zelfstandigheid aan van op zichzelf wonen en werken.
vrijdag 15 februari 2019 om 10:29
Oei, dit zou voor mij een rode vlag zijn. Het is niet gezond als iemand je op een voetstuk plaatst, je kunt er dan alleen van af vallen. Daarnaast speelt hij in op je gevoelens, want als je hem nu verlaat, ben je echt gemeen, want hij wist al dat hij je niet waard is en jij bevestigt dat dan. Hij manipuleert je.Saraah86 schreef: ↑15-02-2019 09:47Nou, dat laatste. Wat ik nu merk is dat onze levenstijlen mijlenver uit elkaar liggen. Ik overdag hartstikke druk met werk en zorg en savonds uitgeput dus lekker op tijd op bed.
Persoonlijk vind ik een man die relaxt in het leven staat prima. Maar dat betekent niet hele dagen/nachten in bed, niet werken/studeren, niet onafhankelijk zijn. Oh, en drugs zou voor mij sowieso een no go zijn. Zeker met een kind.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
vrijdag 15 februari 2019 om 10:33
Geef het een kans! Hij woont nu nog thuis en studeert. Wie weet draait hij 180 graden om als hij samenwoont en meedraait in jullie gezinssituatie.Saraah86 schreef: ↑15-02-2019 10:24Ja, tuurlijk is het ook moedig, het is natuurlijk niet de meest ideale situatie en ik snap dat er ook mannen zijn die ervoor zouden passen.
Mijn dilemma zit er in dat ik hem serieus echt geweldig vind verder. Het voelt enorm vertrouwt, we lachen samen, hebben fijne en diepe gesprekken, dezelfde kijk op de samenleving en zelfde normen en waarden. Seks is geweldig. Kortom: alles is goed, behalve dit punt. Ik weet ook dat het voor een stuk mijn eigen irritatie is. Een andere vrouw zou er wellicht geen moeite mee hebben. Maar ik ben nogal een aanpakker en misschien wel wat perfectionistisch. Waardoor dit stuk van zijn karakter botst met mijn karakter.

vrijdag 15 februari 2019 om 10:34
Plus dat hij min of meer zegt dat het nu beter gaat, sinds hij TS heeft. Dat legt ook een bepaalde druk.dianaf schreef: ↑15-02-2019 10:29Oei, dit zou voor mij een rode vlag zijn. Het is niet gezond als iemand je op een voetstuk plaatst, je kunt er dan alleen van af vallen. Daarnaast speelt hij in op je gevoelens, want als je hem nu verlaat, ben je echt gemeen, want hij wist al dat hij je niet waard is en jij bevestigt dat dan. Hij manipuleert je.
Persoonlijk vind ik een man die relaxt in het leven staat prima. Maar dat betekent niet hele dagen/nachten in bed, niet werken/studeren, niet onafhankelijk zijn. Oh, en drugs zou voor mij sowieso een no go zijn. Zeker met een kind.
vrijdag 15 februari 2019 om 10:36
Wat maakt het uit wat voor bijzonderheden ze zelf heeft en waar hij zich op heeft aangepast? Dat geeft haar toch niet minder het recht om af te knappen op hem? Ze kent hem net twee maanden, ik vind het juist onzin dat je het dan een kans zou moeten geven. Je zit dan nog in de aftastende fase, juist dan moet je gewoon kunnen concluderen dat het niet genoeg klikt om door te gaan. Gaat ze wel door en blijkt het over een jaar nog zo te zijn dan krijgt ze waarschijnlijk weer naar haar hoofd dat hij toch altijd zo geweest is en waarom ze had verwacht dat hij zou veranderen.