Napraattopic deel 108

13-01-2019 22:55 3090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
DuchessMeganMarkle schreef:
17-02-2019 12:02
Ik weet nog dat we elke woensdag bij mijn Nederlandse grootouders gingen eten. Niet normaal hoeveel vlees er doorheen ging. Stampot boerenkool met karbonade en rookworst en dat dreef in een liter jus. Té goor voor woorden.
Ja, want alleen Nederlandse mensen eten veel vlees.
fashionvictim schreef:
17-02-2019 11:42
Uit datzelfde topic maar even hier:

Bah, dat vind ik wel echt ontzettend ordinair en ook wat afstotelijk, om bijna een pond vlees in 1 maaltijd weg te zitten vreten. Bah.

En volgens mij kan Pejeka zelf voor geen meter koken. Klinkt als een echte jaren zeventig kok.
Dat is haar stokpaardje die komt overal over vlees wauwelen en vooral geen dag zonder stel je voor .

Pjk zit gewoon te stangen .
Némaìn’ schreef:
17-02-2019 12:14

:rofl:
Yildizlar schreef:
17-02-2019 12:16
Dat is haar stokpaardje die komt overal over vlees wauwelen en vooral geen dag zonder stel je voor .

Pjk zit gewoon te stangen .
Dat hoop ik wel want anders is het echt zonde dat er een dier is dood gemaakt, hij vermoordt het erna nog even door het in water te mieteren na aanbraden :'(
Némaìn’ schreef:
En Spanjaarden :biggrin:
Kun je nagaan wat wij thuis dan wel niet weg eten.
Némaìn’ schreef:

Moet je eens een keer Grieks gaan eten. o_o Ik ben nu nog aan het kauwen.
Némaìn’ schreef:
Dat zeg ik toch niet. Je blaft maar wat, ik ben toch half Surinaams half Nederlands, daar heb ik het over.
17-02-2019 12:43
Dat zeg ik toch niet. Je blaft maar wat, ik ben toch half Surinaams half Nederlands, daar heb ik het over.
Nee, je zegt letterlijk bij mijn Nederlandse grootouders.

Ik zie mijn Surinaamse collega elke dag bij de lunch een halve kip wegwerken. Wtf is afkomst relevant mbt vleesconsumptie?
Kip is geen vlees volgens veel mensen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
17-02-2019 12:46
Kip is geen vlees volgens veel mensen.
Aha.
Ik weet nog dat we elke woensdag bij mijn Nederlandse grootouders gingen eten. Niet normaal hoeveel vlees er doorheen ging. Stampot boerenkool met karbonade en rookworst en dat dreef in een liter jus. Té goor voor woorden.
Ik was veels te klein en te dun en moest vooral veel jus en vlees eten zei de dokter :facepalm:
Ik vind jus dus wel lekker naar wat voor vreemd advies is dat.
17-02-2019 12:43
Mijn Surinaamse buren hadden de hele dag rijst en echt al-tijd kip in allerlei varianten in huis klaar om te eten, dat deden ze dus ook veel en vaak. Hadden ze feest dan was er nog veel en veel meer vlees.
Némaìn’ schreef:
17-02-2019 12:45
Nee, je zegt letterlijk bij mijn Nederlandse grootouders.

Ik zie mijn Surinaamse collega elke dag bij de lunch een halve kip wegwerken. Wtf is afkomst relevant mbt vleesconsumptie?
Dat maak jij ervan, ik niet. Ik had Het over mijn Nederlandse grootouders wat zij voorschotelde, verder niets.
Het-groepje schreef:
17-02-2019 12:49
Ik was veels te klein en te dun en moest vooral veel jus en vlees eten zei de dokter :facepalm:
Ik vind jus dus wel lekker naar wat voor vreemd advies is dat.
Eiwitten zijn bouwstenen voor je lichaam. IJzer is ook nuttig. Dus ik snap dat advies wel. Een arts kijkt naar gezondheid van de persoon, niet naar de milieuhype.
Ana_Isabel** schreef:
17-02-2019 12:19
En Spanjaarden :biggrin:
Kun je nagaan wat wij thuis dan wel niet weg eten.
Kom ik eens keer bij jou eten :biggrin:
redbulletje schreef:
17-02-2019 12:57
Eiwitten zijn bouwstenen voor je lichaam. IJzer is ook nuttig. Dus ik snap dat advies wel. Een arts kijkt naar gezondheid van de persoon, niet naar de milieuhype.
+1
17-02-2019 12:55
Dat maak jij ervan, ik niet. Ik had Het over mijn Nederlandse grootouders wat zij voorschotelde, verder niets.
Maar waarom moet je dat Nederlanderschap er dan zo nodig bij vermelden? Dat was zo toch ook wel duidelijk, met die boerenkool.
Zag het er zo uit als jouw macarons? :-D
Anyco schreef:
17-02-2019 12:18
Dat hoop ik wel want anders is het echt zonde dat er een dier is dood gemaakt, hij vermoordt het erna nog even door het in water te mieteren na aanbraden :'(
Zowel mijn moeder, schoonmoeder als man maken het zo'n beetje zo (dus met water) en het is echt heerlijk!
Mensen gooien er toch ook bier en wijn bij enzo?

Mijn stiefmoeder heeft op haar tropische eiland buiten een speciaal soort barbecue oventje voor geitenvlees omdat ze vindt dat een fornuis snel te warm wordt. Heel laag smeulend vuurtje en in de schaduw en dat dan de hele dag pruttelen.
Als je dat eet ben je in de hemel.
Het-groepje schreef:
17-02-2019 13:06
Zowel mijn moeder, schoonmoeder als man maken het zo'n beetje zo (dus met water) en het is echt heerlijk!

Mijn stiefmoeder heeft op haar tropische eiland buiten een speciaal soort barbecue oventje voor geitenvlees omdat ze vindt dat een fornuis snel te warm wordt. Heel laag smeulend vuurtje en in de schaduw en dat dan de hele dag pruttelen.
Ik doe er ook altijd water bij (bij rollade). Recept van mijn schoonmoeder en die is ook echt heerlijk.
Het-groepje schreef:

Zonder water krijg je een veel te vette jus
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Het-groepje schreef:

Bier en wijn heeft smaak, water niet.
Een rollade in het water laten sudderen is in mijn ogen gewoon je rollade vermoorden koken
Anyco schreef:
17-02-2019 13:12
Bier en wijn heeft smaak, water niet.
Een rollade in het water laten sudderen is in mijn ogen gewoon je rollade vermoorden koken
Ik doe er water bij en daar maak ik gelijk jus van. Sudderen in de saus dus. Niet puur water, dat is idd niet lekker vind ik.
17-02-2019 12:55

Wat voegt het Nederlandse toe? Je had ook gewoon grootouders kunnen schrijven. Maar goed, je bent elders ook weer lekker bezig. Fijne zondag verder.
Star² schreef:
17-02-2019 13:24
Wat voegt het Nederlandse toe? Je had ook gewoon grootouders kunnen schrijven. Maar goed, je bent elders ook weer lekker bezig. Fijne zondag verder.
Jij bent lekker bezig. Zit je tampon scheef ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven