Napraattopic deel 108

13-01-2019 22:55 3090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Malagueña schreef:
25-02-2019 22:54
Ik heb in mjn werk meerdere moeders gezien die helemaal niet hun best deden. Die helemaal geen boodschap hadden aan wat kind nodig had, maar vooral bezig waren hun eigen behoeften te vervullen.

En verder zie mijn toevoeging. Iedereen oordeelt. Jij oordeelt bijv. ook (en flink) over moeders die ‘trutten’ met hun kinderen. Wel eerlijk blijven.
Jeej ja, ik oordeel me suf. Heb ik dat ontkend?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
25-02-2019 22:45
Dat je überhaupt een oordeel hebt over moeders die in jouw ogen mss niet genoeg hun best doen, daar gaat het mis.

Ik ben ervan overtuigd dat vrijwel iedere moeder haar best doet.
En dat er heel veel prima opvoedmanieren zijn.
Mijn manier is voor mij de beste manier, omdat het past bij mijn aard en hopelijk ook bij die van mijn kinderen.
Andere ouders, andere kinderen, andere manieren.
Bijna allemaal prima.
Hoe staaf je dit met zelf oordelen dan?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Malagueña schreef:
25-02-2019 23:01
Hoe staaf je dit met zelf oordelen dan?
Hoe bedoel je?

David Dunning
Solomio schreef:
25-02-2019 23:02
Hoe bedoel je?
Die ‘truttende’ moeders doen toch ook hun best dan? Maar hen wordt verweten dat ze de oorzaak zijn van de verloederende maatschappij..
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Ah yes de badkamer is vrij. Ik lees het morgen wel weer.
Malagueña schreef:
25-02-2019 23:03
Die ‘truttende’ moeders doen toch ook hun best dan? Maar hen wordt verweten dat ze de oorzaak zijn van de verloederende maatschappij..
Ja, dus?
Ik oordeel ook, das niet lief van mij.

Die truttende moeders doen zeker hun best.

David Dunning
Solomio schreef:
25-02-2019 22:56
Ook dat.

Maar ik dram nog even door: ook al doe je soms dingen in je eigen belang die het belang van het kind schaden (wie bepaalt dat eigenlijk?), dan nog hoeft dat geen enkel probleem te zijn.
Kinderen zijn niet van suikergoed.
Het is heel goed als kinderen af en toe tegenslag hebben. Dat gaan ze als ze later groot zijn ook meemaken. In die zin is de pamperende ouder schadelijker dan de - laat lekker waaien ik ga naar Rome Doei- ouder.
S-Meds schreef:
25-02-2019 23:49
Het is heel goed als kinderen af en toe tegenslag hebben. Dat gaan ze als ze later groot zijn ook meemaken. In die zin is de pamperende ouder schadelijker dan de - laat lekker waaien ik ga naar Rome Doei- ouder.
Precies.

Ik heb hier op het forum wel eens gevraagd bij welke leeftijd dat omslagpunt ligt, maar daar heb ik nog steeds geen antwoord op.

Mijn kind werd bijv doodongelukkig van school. Hem thuis houden was voor mij een serieuze overweging, maar daar kreeg ik als commentaar op dat hij in zijn leven nog wel vaker in dit soort situaties zou komen en dat ik hem daar vooral niet tegen moest beschermen. Kind was toen 4.
Maar: ik lees hier ook wel eens dat mensen vinden dat je je kind van het kdv moet halen als het kind daar duidelijk ongelukkig is. Kind is dan bijv 3.

Heb ik geprobeerd te achterhalen wat er dan precies verandert op die 4e verjaardag, dat die situaties dus ineens onvergelijkbaar maakt. Geen antwoord op.

Zo zijn er legio voorbeelden te noemen.
Als baby even moet huilen omdat ik zit te poepen mag het wel.
Is het omdat ik nog ff lig te batsen, dan mag het niet.

Ow, en goedemorgen natuurlijk.

David Dunning
Pamperende ouders zijn super schadelijk, die kinderen nemen geen verantwoordelijkheid, prins-prinsessengedrag, totaal niet begeleidbaar, voor de minst geringste ziekmelden, na een weekend stappen enz enz.
De meeste daarvan wonen nog thuis. Dit is even een greep wat ik zie op mijn werk.
“The children now love luxury; they have bad manners, contempt for authority; they show disrespect for elders and love chatter in place of exercise. Children are now tyrants, not the servants of their households. They no longer rise when elders enter the room. They contradict their parents, chatter before company, gobble up dainties at the table, cross their legs, and tyrannize their teachers.”
aldus Socrates
DuchessMeganMarkle schreef:
26-02-2019 08:10
Pamperende ouders zijn super schadelijk, die kinderen nemen geen verantwoordelijkheid, prins-prinsessengedrag, totaal niet begeleidbaar, voor de minst geringste ziekmelden, na een weekend stappen enz enz.
De meeste daarvan wonen nog thuis. Dit is even een greep wat ik zie op mijn werk.
Tja, dit is een populair standpunt onder sommigen, maar te ongenuanceerd om serieus te nemen.

David Dunning

:facepalm:
Super schadelijk nog wel .
lilalinda schreef:
26-02-2019 08:12
“The children now love luxury; they have bad manners, contempt for authority; they show disrespect for elders and love chatter in place of exercise. Children are now tyrants, not the servants of their households. They no longer rise when elders enter the room. They contradict their parents, chatter before company, gobble up dainties at the table, cross their legs, and tyrannize their teachers.”
aldus Socrates

:cheer: :cheer:
Geblaat!
lilalinda schreef:
26-02-2019 08:12
aldus Socrates
Grappig hè, dat ook Socrates, hoe wijs ook, dacht dat dit probleem alleen gold voor 'de jeugd van tegenwoordig'.
Wat is het superschadelijke gevolg?
Is dat specifiek iets voor de huidige generatie (over welke leeftijdsgroep hebben we het dan) of zie je dit ook terug in andere generaties?
Is het echt voor iedereen superschadelijk of zijn er uitzonderingen?
Wat valt er precies onder pamperen?
anoniem_382861 wijzigde dit bericht op 26-02-2019 09:41
2.92% gewijzigd
Star² schreef:
26-02-2019 09:13
:cheer: :cheer:
Mooi hè :proud:
Een weekban voor "op de man".
Ik zei dat het kinderachtig was van meneer m. en mevrouw m. in actueel, dat ze er niet voor uit durfden te komen pvv aanhangers te zijn.

En daar krijg je dan een ban voor.
Achterlijk.
karin6789 schreef:
26-02-2019 15:25
Een weekban voor "op de man".
Ik zei dat het kinderachtig was van meneer m. en mevrouw m. in actueel, dat ze er niet voor uit durfden te komen pvv aanhangers te zijn.

En daar krijg je dan een ban voor.
Achterlijk.
Ik gok dat je iets andere bewoordingen hebt gebruikt.
Anders is het idd achterlijk.

David Dunning
Solomio schreef:
26-02-2019 15:27
Ik gok dat je iets andere bewoordingen hebt gebruikt.
Anders is het idd achterlijk.
Verkeerd gegokt, geen andere bewoordingen.
Dan zullen ze wel geen pvv-aanhangers zijn.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
26-02-2019 17:30
Dan zullen ze wel geen pvv-aanhangers zijn.
Een hekel aan moslims, vluchtelingen enz. en dan boos worden als je ze als sympathisanten van de pvv classificeert.
Raar, heel raar.
Ja geen idee, ik heb het niet gelezen. Weet wel dat jij niet altijd even subtiel reageert.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ben vooral benieuwd hoe Duchess weet welke opvoeding die mensen op haar werk hebben genoten. En hoe ze dan tegen haar eigen opvoeding aankijkt en hoe dat precies heeft uitgepakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven