Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd

dinsdag 26 februari 2019 om 11:16
Ik kwam toevallig dit artikel tegen vanochtend. Geen goed nieuws!Sciencerocks schreef: ↑26-02-2019 09:05, geruchten? dat KID niet meer wordt vergoed voor alleenstaande vrouwen binnenkort (iemand enig idee van?) etc.
https://www.nvog.nl/actueel/kunstmatige ... sispakket/

dinsdag 26 februari 2019 om 12:22
Kunnen ze dat zomaar tijdens het jaar aanpassen?Eeffie1 schreef: ↑26-02-2019 11:16Ik kwam toevallig dit artikel tegen vanochtend. Geen goed nieuws!

dinsdag 26 februari 2019 om 18:14
Zo dan, heftig hoor.Eeffie1 schreef: ↑26-02-2019 11:16Ik kwam toevallig dit artikel tegen vanochtend. Geen goed nieuws!

dinsdag 26 februari 2019 om 18:51
Eeffie wat een mooi nieuws! Lekker genieten hiervan!
Betsy, klote dat je ongesteldheid doorgebroken is! Hopelijk volgende ronde meer geluk!
Science sterkte met de laatste loodjes weer!
Wat bericht weer van de zorgverzekeraar..voelt erg oneerlijk ja..maar we mogen toch hopen dat dit pas op zijn minst volgend jaar ingaat..ik kan me ook niet voorstellen dat de voorwaarden zomaar aangepast mogen worden.
Betsy, klote dat je ongesteldheid doorgebroken is! Hopelijk volgende ronde meer geluk!
Science sterkte met de laatste loodjes weer!
Wat bericht weer van de zorgverzekeraar..voelt erg oneerlijk ja..maar we mogen toch hopen dat dit pas op zijn minst volgend jaar ingaat..ik kan me ook niet voorstellen dat de voorwaarden zomaar aangepast mogen worden.
dinsdag 26 februari 2019 om 19:40
Ik ben met verschillende lotgenoten hiermee bezig. Waarschijnlijk een petitie starten, en deze met behulp van verschillende organisaties delen. MCK heeft vandaag ook een mail hierover uitgestuurd, je moet zelf navraag doen bij jouw verzekering. Maar ja ik wil eigenlijk niet mezelf in de picture zetten bij de verzekeraar en daardoor misschien geen vergoeding krijgen.
In principe is het geen wijziging van de regels maar de invulling van kleine lettertjes.. een stel mag ook pas na een jaar voor IUI gaan. Er waren tot op heden geen andere regels voor singles en lesbiennes vanuit de verzekering.
Maar natuurlijk kunnen we het wel zo beargumenteren dat het een wijziging is, omdat het eerder wel vergoed werd. Wordt vervolgd!
Nu over mezelf, maandag was NOD en negatieve test. Maar nu nog steeds geen menstruatie. Van het weekend een paar druppels oud bloed gehad.
Ik hoop op late innesteling..
Dit wachten is killing!!!!!
In principe is het geen wijziging van de regels maar de invulling van kleine lettertjes.. een stel mag ook pas na een jaar voor IUI gaan. Er waren tot op heden geen andere regels voor singles en lesbiennes vanuit de verzekering.
Maar natuurlijk kunnen we het wel zo beargumenteren dat het een wijziging is, omdat het eerder wel vergoed werd. Wordt vervolgd!
Nu over mezelf, maandag was NOD en negatieve test. Maar nu nog steeds geen menstruatie. Van het weekend een paar druppels oud bloed gehad.
Ik hoop op late innesteling..
Dit wachten is killing!!!!!
dinsdag 26 februari 2019 om 20:36
@ Truelove, je maakt het wel spannend zeg! Ik duim extra hard op goed nieuws voor jou!
Wat betreft de verzekering, ik zou ook niet bellen. Zij weten daar niet dat jij alleenstaand bent. Het enige dat zij weten is dat je kid krijgt. Wat zij nu extra willen vragen is dat het om medische noodzaak gaat. Verdere informatie gaat hen niets aan, dat is tussen jou en jouw arts.
Ik ben bang dat als je gaat bellen je dan ‘slapende honden wakker gaat maken.’
Wat betreft de verzekering, ik zou ook niet bellen. Zij weten daar niet dat jij alleenstaand bent. Het enige dat zij weten is dat je kid krijgt. Wat zij nu extra willen vragen is dat het om medische noodzaak gaat. Verdere informatie gaat hen niets aan, dat is tussen jou en jouw arts.
Ik ben bang dat als je gaat bellen je dan ‘slapende honden wakker gaat maken.’
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

woensdag 27 februari 2019 om 09:20
hallie top! wat fijn ook!!
Hier kan inmiddels de blijdschap en het verdriet los zien van elkaar. Mijn vriendin en haar vriend zijn er heel chill onder..en ik hyper rond haha.
Ga een deken voor ze haken/maken, met een knoopje 'liefs tante depster'.. had ik ook voor mn neefje gedaan.
edit; Oh help, ze is net 4 weken maar zweert nu al allemaal 'kwalen' te hebben die je dan echt nog niet hebt.
Hier kan inmiddels de blijdschap en het verdriet los zien van elkaar. Mijn vriendin en haar vriend zijn er heel chill onder..en ik hyper rond haha.
Ga een deken voor ze haken/maken, met een knoopje 'liefs tante depster'.. had ik ook voor mn neefje gedaan.
edit; Oh help, ze is net 4 weken maar zweert nu al allemaal 'kwalen' te hebben die je dan echt nog niet hebt.

woensdag 27 februari 2019 om 16:50
Je bedoelt zoals al die kwalen die wij ook denken te voelen die misschien echt nog niet kunnen

En dat haken is een leuk idee!!

woensdag 27 februari 2019 om 17:30
Hallo allemaal,
Hier een incidentele meelezer. Ik sta nu 1,5 jaar op de wachtlijst bij Isala en verwacht rond de zomer een oproep. Ik las hier enkele berichten over het mogelijk verdwijnen van de KID-behandeling uit de basisverzekering. Was vandaag bij de huisarts en er gelijk maar even naar gevraagd. Zij had er zelf nog niet over gehoord maar gaf wel het volgende aan: 1) als het bericht van de nvog komt moet het serieus genomen worden, 2) lopende het jaar vinden er geen wijzigingen plaats (en blijft de behandeling vergoed), en 3) indien de behandeling uit het basispakket verdwijnt, wordt deze mogelijk nog wel gefinancierd in een aanvullende verzekering. Omdat aanvullende verzekeringen verschillen per aanbieder loont het om in dat geval tzt de aanvullende pakketten van zorgverzekeraars te vergelijken. In de tussentijd kunnen behandelaars (en niet verzekeraars) de meeste informatie geven hierover, dus je zh of kliniek.
Leek me goed om deze info toch even te delen
.
Hier een incidentele meelezer. Ik sta nu 1,5 jaar op de wachtlijst bij Isala en verwacht rond de zomer een oproep. Ik las hier enkele berichten over het mogelijk verdwijnen van de KID-behandeling uit de basisverzekering. Was vandaag bij de huisarts en er gelijk maar even naar gevraagd. Zij had er zelf nog niet over gehoord maar gaf wel het volgende aan: 1) als het bericht van de nvog komt moet het serieus genomen worden, 2) lopende het jaar vinden er geen wijzigingen plaats (en blijft de behandeling vergoed), en 3) indien de behandeling uit het basispakket verdwijnt, wordt deze mogelijk nog wel gefinancierd in een aanvullende verzekering. Omdat aanvullende verzekeringen verschillen per aanbieder loont het om in dat geval tzt de aanvullende pakketten van zorgverzekeraars te vergelijken. In de tussentijd kunnen behandelaars (en niet verzekeraars) de meeste informatie geven hierover, dus je zh of kliniek.
Leek me goed om deze info toch even te delen

woensdag 27 februari 2019 om 18:35
@Mus; bedankt voor de info! ik heb net de oproep gehad van Isala en kan starten. Ik heb 22 maanden op de wachtlijst gestaan. Ik moest weer een nieuwe verwijzing van de huisarts meenemen zodat de behandelingen vergoed worden. Je betaalt nu alleen wel standaard een eigen bijdrage van 70 euro per poging, maar misschien wist je dat ook al wel

woensdag 27 februari 2019 om 21:00
Ik pak t niet lullig op hoor haha. Ik snap heel goed dat je geest en lichaam je voor de gek houden, vriendin kan t allemaal al gelijk zo overdrijven zeg maar.Globe83 schreef: ↑27-02-2019 16:50Je bedoelt zoals al die kwalen die wij ook denken te voelen die misschien echt nog niet kunnenBedoel het niet lullig maar je lichaam en geest zijn sterke dingen die je enorm voor de gek kunnen houden! En vooral hormonen! Ik heb dingen gevoeld die echt nog niet konden....
En dat haken is een leuk idee!!
donderdag 28 februari 2019 om 00:18
Het kan wel hoor! Ik was er echt van overtuigd dat ik níet zwanger was (witte test en duidelijke tekenen komende menstruatie), maar was vreselijk misselijk. Ik nam aan dat dir misselijkheid iets anders was, hoewel het een gek soort was. Ik bleek toch zwanger, en de misselijkheid is 5 maanden gebleven. Ook mijn verloskundige gaf aan dat het echt wel kan dat je heel vroeg al kwalen hebt (met name hormonaal dan, je verwacht natuurlijk geen bekkeninstabiliteit of enorme buik met 4 weken).depster schreef: ↑27-02-2019 09:20hallie top! wat fijn ook!!
Wel confronterend voor jou, dat snap ik.
Eeffie en Hailie: gefeliciteerd! Dat is weer een fijne en belangrijke stap vooruit. Begint het al een beetje door te dringen?

donderdag 28 februari 2019 om 08:14
Het wordt nogal anders opgepakt dan dat ik bedoel haha, maakt niet uit!.
Zaterdag gezien, niets aan de hand (ennik vroeg nog of ze iets voelde) zondag heeft ze getest en maandag zag ik dr weer. In eens anders lopen, ineens alles vergeten (ze schuift t op zwangerschaphormoon, terwijl ik denk.. ja duuh je bent nu met zoveel dingen bezig)
Dat soort dingetjes. Ik snap heel goed dat je dan echt wel dingen gaat voelen en dit aan je zwangerschap koppelt, maar like i said..ze houd nogal van overdrijven haha.
Het is in een zekere zin inderdaad confronterend, bij haar meer dan bij mijn schoonzusje (die godzijdank heel nuchter bleef). Dus dit gaat wel meer een uitdaging worden inderdaad. Maar wie weer hoe ik zelf ga worden als het ooit zo ver mag zijn, dus laat dr lekker genieten en last hebben van alle kwalen :p
Bedoel het ook niet vervelend ofzo, laat ik dat voorop stellen. Het is gewoon iets opvallend
Zaterdag gezien, niets aan de hand (ennik vroeg nog of ze iets voelde) zondag heeft ze getest en maandag zag ik dr weer. In eens anders lopen, ineens alles vergeten (ze schuift t op zwangerschaphormoon, terwijl ik denk.. ja duuh je bent nu met zoveel dingen bezig)
Dat soort dingetjes. Ik snap heel goed dat je dan echt wel dingen gaat voelen en dit aan je zwangerschap koppelt, maar like i said..ze houd nogal van overdrijven haha.
Het is in een zekere zin inderdaad confronterend, bij haar meer dan bij mijn schoonzusje (die godzijdank heel nuchter bleef). Dus dit gaat wel meer een uitdaging worden inderdaad. Maar wie weer hoe ik zelf ga worden als het ooit zo ver mag zijn, dus laat dr lekker genieten en last hebben van alle kwalen :p
Bedoel het ook niet vervelend ofzo, laat ik dat voorop stellen. Het is gewoon iets opvallend
donderdag 28 februari 2019 om 08:54
Sciencerocks: Spannend!! Laat je idd niet gek maken! Dat hoofd ja… Kon je dat maar uitzetten he?
Janneke, Welkom!
Eeffie! Fijn dat alles goed was bij de echo. Lijkt me zo bijzonder om het hartje te zien.
Betsy, klote dat het niet gelukt is!! Op naar ronde 2!
Ik kreeg het artikel al doorgestuurd in onze uppie appgroep (een appegroep met een aantal forumschrijvens van 2 jaar geleden). Hopelijk kunnen ze het niet midden in een jaar aanpassen. Ben dan ook benieuwd hoe het met IVF zit… Ik ben overgegaan op IVF zonder echte medische redenen. ‘Gewoon’ omdat het niet lukt met IUI. Maar dat kan bij stellen natuurlijk ook zo zijn. Ik heb de petitie ondertussen ook al getekend.
Truelove, fingers crossed dat het innesteling is!
Haillie, fijn dat de echo goed was!
Ik heb nu een cyclus rust gehad. Mijn menstruatie had eigenlijk afgelopen zaterdag moeten beginnen maar nog steeds niets. En nee, ik ben niet per ongeluk toch zwanger
Ik heb hele erge hooikoorts, dus gebruik heel veel troep (medicatie dus. Zonder gaat echt niet). Dus ik ben bang dat mijn menstruatie daardoor wegblijft…
Janneke, Welkom!
Eeffie! Fijn dat alles goed was bij de echo. Lijkt me zo bijzonder om het hartje te zien.
Betsy, klote dat het niet gelukt is!! Op naar ronde 2!
Ik kreeg het artikel al doorgestuurd in onze uppie appgroep (een appegroep met een aantal forumschrijvens van 2 jaar geleden). Hopelijk kunnen ze het niet midden in een jaar aanpassen. Ben dan ook benieuwd hoe het met IVF zit… Ik ben overgegaan op IVF zonder echte medische redenen. ‘Gewoon’ omdat het niet lukt met IUI. Maar dat kan bij stellen natuurlijk ook zo zijn. Ik heb de petitie ondertussen ook al getekend.
Truelove, fingers crossed dat het innesteling is!
Haillie, fijn dat de echo goed was!
Ik heb nu een cyclus rust gehad. Mijn menstruatie had eigenlijk afgelopen zaterdag moeten beginnen maar nog steeds niets. En nee, ik ben niet per ongeluk toch zwanger

Ik heb hele erge hooikoorts, dus gebruik heel veel troep (medicatie dus. Zonder gaat echt niet). Dus ik ben bang dat mijn menstruatie daardoor wegblijft…
donderdag 28 februari 2019 om 11:27
@ Derpster, ik begrijp je helemaal hoor! Ik heb een vriendin die met 6 weken zwangerschap de invalideplek in de bus opeiste. We hebben er samen om gelachen, ze wilde ten volle gebruik maken van haar zwangerschap.
Het AMC gaat er in ieder geval vanuit dat alles voorlopig nog vergoed wordt. Zij gaven aan pas voor volgend jaar meer te weten.
Bovendien, als je op je verwijsbrief heb staan dat er een medische indicatie is (omdat je bv al een jaar bezig bent met zelf inseminatie) wordt alles wel gewoon vergoed.
Het gaat de verzekering namelijk niet aan dat je alleenstaand bent of in een lesbische relatie zit. Het enige dat hen wel asn gaat is dat er een medische indicatie is
Het AMC gaat er in ieder geval vanuit dat alles voorlopig nog vergoed wordt. Zij gaven aan pas voor volgend jaar meer te weten.
Bovendien, als je op je verwijsbrief heb staan dat er een medische indicatie is (omdat je bv al een jaar bezig bent met zelf inseminatie) wordt alles wel gewoon vergoed.
Het gaat de verzekering namelijk niet aan dat je alleenstaand bent of in een lesbische relatie zit. Het enige dat hen wel asn gaat is dat er een medische indicatie is
Don't be afraid to fail, be afraid not to try