Het grote speelgoedtopic 2018

01-08-2018 07:38 1253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic vol is bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die kado's zoekt voor verjaardag, sinterkerst, voor je kind, kleinkind, broertje, zusje...

Hopelijk weer net zo'n succes als het vorige deel :-)
Fijn om te horen. Weet je ook of de maten overeen komen met echte Kapla?
Hallo?!
We hebben geen echte Kapla dus ik weet niet of het exact overeenkomt. Als ik de Kapla bij de BSO zie, heb ik wel het idee dat het dezelfde maat is.
Voor 6 euro zou ik t gewoon proberen. Mocht kind er echt graag mee spelen maar tegen beoaalde problemen/frustraties aanlopen omdat t minder goed is dan origineel, kun je altijd nog dure kopen. En als kind er sowieso niet naar omkijkt heb je een hoop geld bespaard
Leest er hier nog iemand mee? Ben benieuwd naar Ravensburger Tiptoi ervaringen... marktplaats staat er vol.mee. wat doet vermoeden dat het vaak tegenvalt. Is hier iemand die het heeft, en wordt er iets mee gedaan?
Meelezen wel Notebook, maar ik heb geen ervaring met het spel.
Hier zitten jullie!
nootboek schreef:
28-02-2019 22:57
Leest er hier nog iemand mee? Ben benieuwd naar Ravensburger Tiptoi ervaringen... marktplaats staat er vol.mee. wat doet vermoeden dat het vaak tegenvalt. Is hier iemand die het heeft, en wordt er iets mee gedaan?
Ik ken het wel van oppasgezinnen, bij de een werdt er nog wel wat mee gedaan en bij de ander lag het te verstoffen. Ik denk dat het wel aan je kind ligt, maar voor de prijs vond ik het niet zo boeiend. Ik heb nooit ergens gezien dat het echt een hit was.
Tip toi. Mijn kinderen vinden het even geweldig en kijken er daarna niet meer naar om, maar dat doen ze met al hun speelgoed. We hebben een nichtje die er wel langer druk mee kan zijn, o en het buurmeisje ook. Valt me wel op dat speelvriendjes het ook niet snel pakken. Nu zijn wel zowel mijn kinderen als hun speelafspraakjes wat actievere spelers.

Marktplaats staat vol, maar de prijzen liggen oha hoog en het is vaak ook snel verkocht. Denk eerder dat marktplaats er vol mee staat omdat er veel van in de winkel gekocht is.
Onze peuter van 2,5 is sinds een paar weken gek van Bruder speelgoed. Dit is 1:16 schaal speelgoed van werkvoertuigen zoals tractoren, shovels, brandweer, etc. Het is pas vanaf 3-4 maar hij lijkt er mee om te kunnen gaan. 2+ spullen konden hem niet meer bekoren.

Nu zoek ik zoiets maar dan een vliegtuig en een raket/spaceshuttle. Ik vind alleen het spul van Siku maar dat is kleiner en van metaal. Iemand tips? :)

Afbeelding

Ook zoek ik inspiratie wat peuter straks kan gaan boeien. Hij lijkt realistisch speelgoed tof te vinden. Of eigenlijk dat het zo min mogelijk op speelgoed lijkt zoals mijn gereedschapskist, leatherman en electrisch gereedschap. Bouwen boeit minder en duplo, brio, blokken worden genegeerd. Bosch gereedschap heeft hij wel maar mijn gereedschap is beter :-D
Moet het perse echt schaal speelgoed zijn en in die maat? Want anders heeft playmobile wel een raket en vliegtuig. Plastic en wel realistisch gemaakt (alleen dus geen waarheidsgetrouw schaalmodel en wel duidelijk speelgoed)
Bruder is fantastisch! Je hebt bij de Lidl soms ook ander merk graafmachines enzo die ook realistisch zijn.

Ik zag wel bij de Lidl met de feestdagen zo’n houten vliegtuig / vliegveld enzo, zou dat wat kunnen zijn?
Ikea heeft een kindervariant van het bekende oranje gereedschap doosje, volgens mij. En een keukentje enzo kan natuurlijk realistisch ogen, met goede namaakpannen etc? Maar ik weet. Niet of je het meer in het typische jongensspeelgoed zoekt, gezien de voorbeelden die je geeft?
YellowLemonTree schreef:
02-03-2019 22:54
Moet het perse echt schaal speelgoed zijn en in die maat? Want anders heeft playmobile wel een raket en vliegtuig. Plastic en wel realistisch gemaakt (alleen dus geen waarheidsgetrouw schaalmodel en wel duidelijk speelgoed)

Het hoeft niet precies van die schaal te zijn maar niet van die mini speelgoedjes. Mijn neefje kan zich daar prima mee vermaken maar mijn peuter haalt er zijn neus voor op.

Playmobil is denk ik te veel speelgoed. Ik had peuter meegenomen naar de Toychamp in Eindhoven ( o_o Groot, veel) en we liepen eerst langs de playmobil wanden dat vond ie wel cool. Hij vroeg of de brandweerauto mee naar huis mocht. Maar toen kwamen we bij de Bruder wand en dat was toch wel cooler. Toen hij eindelijk, ik stond wortels te schieten een wagen gekozen had zijn we weer langs de playmobil gelopen en vroeg ik of hij die niet liever wilde. Maar nee, bruder was de bom.
damas schreef:
02-03-2019 23:01
Bruder is fantastisch! Je hebt bij de Lidl soms ook ander merk graafmachines enzo die ook realistisch zijn.

Ik zag wel bij de Lidl met de feestdagen zo’n houten vliegtuig / vliegveld enzo, zou dat wat kunnen zijn?

:idee: Dankjewel voor de Lidl tip. Nog niet aan gedacht.

Hout = uit :sigh: Hij heeft mooie wagens van Fagus maar dat is het gewoon niet meer.
Nijntje* schreef:
02-03-2019 23:05
Ikea heeft een kindervariant van het bekende oranje gereedschap doosje, volgens mij. En een keukentje enzo kan natuurlijk realistisch ogen, met goede namaakpannen etc? Maar ik weet. Niet of je het meer in het typische jongensspeelgoed zoekt, gezien de voorbeelden die je geeft?

Dat echte gereedschapsdoosje ligt bij ons in de auto en daar speelt hij al mee. Wat leuk dat daar een kinder variant van is :heart:

Keuken heeft hij. Ik krijg elke ochtend een cappuccino. Hij wilde, toen hij tegen de twee aan zat, een cappuccinomaker. ("Sorry wat wil je?" :-| ) We zijn er pas sinds deze week achter dat een leidster op het kdv hem mee neemt met het koffiehalen in de leidsterkeuken :-D

Hij heeft de Duktig en ik heb nav deze hack zijn keuken op onze grote keuken laten lijken. Vond ie mooi. http://hello-hello.fr/ikea-hack-cuisine-enfant-duktig/
GlitterCupcake schreef:
02-03-2019 21:21
....

Ook zoek ik inspiratie wat peuter straks kan gaan boeien. Hij lijkt realistisch speelgoed tof te vinden. Of eigenlijk dat het zo min mogelijk op speelgoed lijkt zoals mijn gereedschapskist, leatherman en electrisch gereedschap. Bouwen boeit minder en duplo, brio, blokken worden genegeerd. Bosch gereedschap heeft hij wel maar mijn gereedschap is beter :-D
Misschien dingen als : zaklamp, walkytalky, kinder tuingereedschap (kindermaat hark en bezem zijn fijner)
nootboek schreef:
28-02-2019 22:57
Wij hebben boek van de boerderij en engels spel. Dochter speelt er wel mee, maar ik zou het niet nieuw kopen (te duur).
Iemand tips? Onze zoon wordt in mei 2 jaar. We willen voor zijn verjaardag een nieuwe loopfiets geven. We hebben nu de pukylino. (4 wieltjes) deze gaat prima, maar een maatje groter zou nu wel kunnen.
Is het dan handig om voor een loopfiets met 3 wielen te gaan, evt om te bouwen naar 4 wielen? Of gelijk naar 2 wielen. Hij heeft het sturen wel goed onder controle, balans denk ik nog niet. En hebben jullie tips voor welke dan precies, welk merk bijvoorbeeld? Of welke vooral niet, waar op te letten etc.
Alvast weer bedankt!
2 wielen! Ik zal zo eens een linkje zoeken van de loopfiets waarvan ik heb er 3 heb staan.
Top! En waarom gelijk 2 wielen?
O ja en hout of juist niet?
Ik zou ook gaan voor 2 wielen en niet voor hout. Omdat ze daar langer mee kunnen doen en er ook al snel mee uit de voeten kunnen.
[quote=GlitterCupcake post_id=29653938 time=1551558098 user_id=370054]
Onze peuter van 2,5 is sinds een paar weken gek van Bruder speelgoed. Dit is 1:16 schaal speelgoed van werkvoertuigen zoals tractoren, shovels, brandweer, etc. Het is pas vanaf 3-4 maar hij lijkt er mee om te kunnen gaan. 2+ spullen konden hem niet meer bekoren.

Nu zoek ik zoiets maar dan een vliegtuig en een raket/spaceshuttle. Ik vind alleen het spul van Siku maar dat is kleiner en van metaal. Iemand tips? :)

Afbeelding

Ook zoek ik inspiratie wat peuter straks kan gaan boeien. Hij lijkt realistisch speelgoed tof te vinden. Of eigenlijk dat het zo min mogelijk op speelgoed lijkt zoals mijn gereedschapskist, leatherman en electrisch gereedschap. Bouwen boeit minder en duplo, brio, blokken worden genegeerd. Bosch gereedschap heeft hij wel maar mijn gereedschap is

https://www.bol.com/nl/p/speelgoed-zakm ... oductTitle
Is dit iets?
Mugske schreef:
03-03-2019 07:52
Misschien dingen als : zaklamp, walkytalky, kinder tuingereedschap (kindermaat hark en bezem zijn fijner)

:idee: Dankjewel!
Mugske schreef:
03-03-2019 07:52
Wij hebben een ware Freek Vonk Junior in huis na de (her)ontdekking van de verrekijker, ook leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven