Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Teckeltje88 schreef:
03-03-2019 12:55
Wij mogen ook absoluut niet meer helpen met eten. Mijn hemel, drama als ik ook maar met de lepel (per ongeluk) in de buurt van z'n bord kom... Maar vervolgens dus ook frustie worden als ie de laatste beetjes eten niet uit z'n bordje krijgt. Zal mama even helpen schat? Neeeeeeeee wèèèh. Oké.... Chill out. Zoon eet hier gelukkig dus wel goed,over algemeen als het maar is wat wij eten. Dus we scheppen ook eerst voor onszelf op en dan voor dreumes. Wat we de laatste tijd ook regelmatig doen (omdat hij dan al erge honger heeft) is zorgen dat de groente (hier favo sperzieboon, wortel, doperwt of broccoli) al eerder klaar hebben. Zoon kijkt dan tv op de bank en krijgt dan bakje groente. Eet ie met gemak 150gr groente weg. Wat ie dan aan tafel nog eet is bonus. Vaak als hij het vlees/vis/vervanger ziet wil hij z'n groente niet meer, terwijl hij ze dus wel lekker vindt. Ach zo vind je elke keer iets wat werkt en dan over 2 weken werkt het weer niet en moet je weer wat r anders verzinnen.

Hij is dit weekend uit logeren. Ik ben inmiddels 40.2 maar voel in de verste verte niks wat op een naderende bevalling lijkt. Zucht.
Sterkte teckel
Thnx WP. Dat Feyenoord moge winnen vanmiddag. Veel plezier.
Ik ging bij de 2e een week overtijd.. ;-)
Succes!
obelix84 schreef:
03-03-2019 17:33
Ik ging bij de 2e een week overtijd.. ;-)
Succes!
Bemoedigende woorden weer obelix ;)

Vorige x ingeleid met 38.2 dus dit is allemaal nieuw voor me.
Kwa eten gaat het hier prima. De ene dag eet ze 2 happen avondeten, de andere dag 2 bordjes leeg.. Prima dus.
Brood gaat er altijd wel in. Eet 60% van de tijd rustig 3 boterhammen als ontbijt en 4 als lunch. Ik mag ze sinds deze week ook niet meer snijden, maar moet het gewoon dubbelgevouwen geven en dan hapt ze netjes af. Korstjes gaan meestal wel op, soms niet. Maakt me niet uit.
Broodbeleg is als ze het ziet graag jam en appelstroop. Even een pindakaas fase gehad, maar die is voorbij.
Als ik smeer zonder dat ze mag kiezen dan krijgt ze groentenspread.

Sinds deze week heeft dochter een puffer ventolin gekregen. Na het megaziek zijn in januari hoest ze nog steeds heel erg en is altijd kortademig met rocheladem.
Puffer 3xpd een week gebruiken en dan weer op controle. Iemand ervaring met zo'n ding? Wat een hel om dat te laten gebruiken!
Funnymis 3 dagen joh. Volgens mij heeft ze het al opgegeven. Inderdaad je gaat zitten en je eet of je eet niet. Dat maakte wel indruk geloof ik. Na 3 kwartier brullen at ze haar ontbijt niet en heb ik het weggezet. De rest van de dag was ze een engeltje. Met eten zijn we verder niet zo moeilijk. De enige regel is slab om en zitten. Ze kijkt zelf maar of ze eet. We mogen ons er al lang niet meer mee bemoeien en dat vind ik prima. Tip van daarvoor al iets eten lijkt ook te werken. Ze eet zo een stuk rauwe paprika op.

Sterkte teckel met afwachten ik kan me voorstellen dat je er een beetje klaar mee bent.

Ja wij aankleefsjaan. Het enige wat ene beetje hielp was de tv. Maar inderdaad wat een ellende. Die dingen zijn ook een gevaarte ik begrijp wel dat ze het niks vinden.
Even ego post. Ik ging dreumes naar bed brengen maar eenmaal boven kwam ik tot de conclusie dat ik moest plassen. Sinds vorige week staat er een potje in de badkamer,waar hij tot net 1x bloot op had gezeten. Maar mama ging plassen dus dreumes 'ook ook ook'. Kleren uit, luier en hij ging zitten(tittuh). Mama ging plassen en pssssss geluiden maken. En potverdorie tot mijn verbazing doet hij gewoon een plas. Op de pot. Wow. Ik was (ben) zo trots. Mijn kleine jongen wordt zo groot :flirting:
Wat goed teckel! Baby nr 2 is er nog niet? Spannend, hopelijk is hij/zij er snel. Kan me voorstellen dat je er nu wel klaar mee/voor bent.

Geen ervaring met een puffer aankleefsjaan. Zoon wil eigenlijk ook precies hetzelfde als ons eten, wij aten gisteren taco's en ik vind het niet zo geslaagd om hem zo'n Taco bakje te geven dus hij kreeg wat extra groenten en rijst maar was het er eigenlijk niet helemaal mee eens. Uiteindelijk heeft hij wel redelijk gegeten.
Vanmorgen zat de badkamer onder plas en niet in 't potje. Oeps :hihi:

Baby 2 is er nog niet en indd klaar voor en mee.

Waarom zou je hem niet zo'n taco bakje geven? Vanwege zout?
Teckeltje88 schreef:
03-03-2019 13:24
Thnx WP. Dat Feyenoord moge winnen vanmiddag. Veel plezier.
Ik heb twee buurjongens van 7 meegenomen, die hadden de tijd van hun leven, was leuk om te zien.
Westerpaviljoen schreef:
04-03-2019 15:50
Ik heb twee buurjongens van 7 meegenomen, die hadden de tijd van hun leven, was leuk om te zien.

Leuk!
En goed aangemoedigd met succes :yes:
@WP wat tof om je buurjongens mee te nemen!

@Teckel: wat tof zeg, op het potje! En ach dat 't nog af en toe fout gaat, al doende leert men toch :proud: .

@aankleefsjaan: wat balen zeg dat ze een puffer nodig heeft. Hopelijk helpt het snel. Helaas geen tips, kan me voorstellen dat het strijd oplevert...
happiness = reality - expectations
@sjaan geen ervaring hier met puffen. Ik denk dat het ook wel wennen is? En anders idd afleiden met tv ofzo. Bij zoon zou nu helpen als je nu dit doet dan mag je daarna (vul in wat dreumes graag wil) maar weet niet of jouw dreumes als zo ver is want die is wel paar maanden jonger.

Vanavond wel weer direct een plasje op 't potje en hij vindt 't ook leuk en is trots. Zo schattig.
Het zelluf doen begint hier wel extreme vormen aan te nemen. Zelfs zijn medicijnen mogen wij niet meer doen. Maar dat gaat me te ver want ik wil wel zeker weten dat hij die binnenkrijgt dus medicijnen is nu strijd. Joepie.
Wat supergoed, Teckel! En duurt lang met die baby zeg.. ;)

Geen ervaring met puffer, Sjaan..

@ eten: hier ook alles zelf.. Potjes blieft ze definitief niet meer, het moet precies hetzelfde als wat wij eten zijn.
Brood eten gaat prima, afwisselend met vorkje en met haar handen, maar warm eten of toetje gaat een stuk lastiger..
Wat wordt ze groot, wat gaat het snel, wat is ze geweldig.
Ik vanochtend mopperen omdat Otis om kwart voor zes wakker werd.

Bleek dat ik mijn horloge niet goed had gezet en hij gewoon kwart voor zeven wakker werd:-)
rosings schreef:
05-03-2019 16:15
Wat wordt ze groot, wat gaat het snel, wat is ze geweldig.
100% eens, maar is er iets bijzonders voorgevallen?
Westerpaviljoen schreef:
05-03-2019 16:23
Ik vanochtend mopperen omdat Otis om kwart voor zes wakker werd.

Bleek dat ik mijn horloge niet goed had gezet en hij gewoon kwart voor zeven wakker werd:-)
Mmm lekker WP. Hier was 't 615. Maar daarna nog lekker bij mama in bed juf roos op de laptop gekeken :popcorn:
Mama moest nog even bijkomen zo vroeg in de morgen nadat baby tot 2u had zitten schoppen.
Loopt Otis nu los eigenlijk Wp?

@rosings ben ook benieuwd of er wat bijzonders is :)
Buiten dat is het helemaal waar wat je zegt!
-Dudette- schreef:
05-03-2019 17:00
100% eens, maar is er iets bijzonders voorgevallen?
Nee, gewoon zo ineens zo een golf van extra liefde
rosings schreef:
05-03-2019 17:19
Nee, gewoon zo ineens zo een golf van extra liefde
Herkenbaar had ik gisteren!

Nog een weekje en dan wordt ze 2 jaar, 2 alweer! Ze wordt al zo'n wijze tante en verbaasd me elke keer weer met dingen die ze kan, doet of zegt. Daartegenover staat dat ze ook heel erg de dramaqueen kan uithangen :hihi: Och en als iets dr niet lukt of ze moet er teveel moeite voor doen :nooo:

Volgende week ook intakegesprek op het kdv. Ben benieuwd hoe ze het gaat vinden daar. Hoop eigenlijk dat ze tijdens de intake al een beetje nieuwsgierig op onderzoek uitgaat. Daarnaast start ze in april ook op de psg. Spannende tijden, maar ook wel zin in! Denk dat zeg het heel leuk gaat vinden met allemaal andere kindjes.
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 05-03-2019 17:42
0.51% gewijzigd
Wat is psg?
rosings schreef:
05-03-2019 17:42
Wat is psg?
Hetzelfde als de peuterspeelzaal, maar hier noemen ze het een peuter speelgroep. Weet ook niet waarom :huh:
rosings schreef:
05-03-2019 17:42
Wat is psg?
Paris Saint Germain
Teckeltje88 schreef:
05-03-2019 17:04
Mmm lekker WP. Hier was 't 615. Maar daarna nog lekker bij mama in bed juf roos op de laptop gekeken :popcorn:
Mama moest nog even bijkomen zo vroeg in de morgen nadat baby tot 2u had zitten schoppen.
Loopt Otis nu los eigenlijk Wp?

@rosings ben ook benieuwd of er wat bijzonders is :)
Buiten dat is het helemaal waar wat je zegt!
Nee natuurlijk niet.

Als ik met m wil oefenen dan zakt ie gewoon door zijn benen en kruipt ie weg.

Al ging hij vanochtend wel opeens helemaal los staan.
Westerpaviljoen schreef:
05-03-2019 18:30
Paris Saint Germain
:rofl:
Was ook mijn eerste associatie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven