Wat eet jij op dit moment? Deel 16

26-09-2018 21:03 3003 berichten
Hier schrijven we weer verder over ons eten en zoveel meer...
Wil je meeschrijven, dan ben je van harte welkom.
Hier vind je het vorige topic eten/wat-eet-jij-op-dit-moment-deel-15/ ... 400911/120
Eet smakelijk allemaal! Afbeelding
goedenmiddag allen
Alle reacties Link kopieren
Stamppot rauwe andijvie met spekjes.

Straks nog griekse yoghurt met frambozen.
Rustig hier vandaag,
Ja Zenzeo ik ben nu begonnen in Huidpijn .van Saskia Noort.als makkelijk tussendoortje. Denk dat ik m zo uit lees. .
Gegeten hebben we bami. met wokgroentes erbij, saté van varkenshaas.met saté saus.
Ik had n klein beetje rode kool in het zuur gemaakt gisteren. Smaakte er ook lekker bij. helemaal rauwe rode kool .zelfs niet de kook er over.
Gezellige avond .Alles komt goed.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Chris,had je dat gewoon met azijn gedaan? Ik ben gek op rode kool.

Ik zit weer klaar in mijn duivelpakske :P
Gaan even kijken bij het officiele afscheid en dan snel weer naar huis.
Kinderen hebben iig een super carnaval gehad!

Wij aten chinees,geen puf en zin na het werk en de fysio om te koken.Hij heeft dry needling gedaan,dat voel je wel zeg! Nu hopen dat het ook helpt :rofl:
Dat voelde je dus wel coetje.
Ja coetje fijn gesneden.en dan gewoon azijn water en suiker. Kruidnagelen laurierbladen kunnen er ook in, maar dit keer niet gedaan.
Wou het gewoon n beetje snel en makkelijk.
Meisjes ik wens jullie een fijne avond. Alles komt goed :bye:
chrisjoh schreef:
05-03-2019 18:10
Rustig hier vandaag,
Ja Zenzeo ik ben nu begonnen in Huidpijn .van Saskia Noort.als makkelijk tussendoortje. Denk dat ik m zo uit lees. .
Gegeten hebben we bami. met wokgroentes erbij, saté van varkenshaas.met saté saus.
Ik had n klein beetje rode kool in het zuur gemaakt gisteren. Smaakte er ook lekker bij. helemaal rauwe rode kool .zelfs niet de kook er over.
Gezellige avond .Alles komt goed.
Dat boek ligt hier ook nog (ongelezen) in de kast. Haar boeken lezen inderdaad meestal vlot.
Wat heb je lekker gegeten.
coetje schreef:
05-03-2019 19:53
Chris,had je dat gewoon met azijn gedaan? Ik ben gek op rode kool.

Ik zit weer klaar in mijn duivelpakske :P
Gaan even kijken bij het officiele afscheid en dan snel weer naar huis.
Kinderen hebben iig een super carnaval gehad!

Wij aten chinees,geen puf en zin na het werk en de fysio om te koken.Hij heeft dry needling gedaan,dat voel je wel zeg! Nu hopen dat het ook helpt :rofl:
Ik hoop echt voor je dat dit helpt. Zou zo fijn zijn.
Fijn dat jullie een goed Carnaval hebben gehad.
Zelfgemaakte pizza vanavond, met tonijn, olijven, tomatensaus, kappertjes en parmezaanse kaas. Lekker met een biertje erbij. Nu aan thee en kaneelkussentjes :heart:
walpurgisnacht schreef:
03-03-2019 15:07
t.v. Vandaag is het soep met brood . Ik heb het geluk dat ik dol ben op konijnevoer , dat is goedkoper dan fruit .
Wat fruit betreft bananen zijn goedkoop en anders blikfruit .
Wat vlees betreft alleen zo weinig mogelijk bewerkt vlees . dat is duur en geen voedingswaarde .
En dan nog de basis produchten volle melk , pasta enzo .
geen kant en klare dingen dat is ook zo duur . weekend meestal soep met brood .
Dit is mijn basis om te koken .
Ik vind het echt knap hoe je dit alles doet.
Hoe voel je je momenteel? En heb je vanavond lekker gegeten? Ik heb andijviestamppot gegeten.
viva-life22 schreef:
05-03-2019 18:07
Stamppot rauwe andijvie met spekjes.

Straks nog griekse yoghurt met frambozen.
Wat toevallig dat jijn ook stamppot andijvie hebt gegeten.
Thee: leuk je weer te zien. Smaakte de pannenkoeken?
Zenzeo: hoe gaat het met je?

Hier alles goed. Net bezoek gehad en nu lekker even op de bank hangen met laptop of Netflix. Kijk de Ridder; niet de beste serie, maar het kijkt zo lekker weg :-$
Met de moestuinplantjes gaat het goed. Ik zie steeds meer kleine steeltjes verschijnen. Thee: ga je dit jaar ook weer een moestuinpoging wagen?
JonathanStrange schreef:
05-03-2019 22:06
Zelfgemaakte pizza vanavond, met tonijn, olijven, tomatensaus, kappertjes en parmezaanse kaas. Lekker met een biertje erbij. Nu aan thee en kaneelkussentjes :heart:
Lekker; zowel de pizza als de kaneelkussentjes.
Goedemorgen,

Tv,leuk dat er al wat te zien valt bij de plantjes! Ik zat er ook over te denken omdat we nu niet meer naar stekkie gaan maar wil toch eerst de tuin wat veranderen.

Gisteravond was nog leuk,wat hebben alle kinderen genoten de afgelopen dagen! Vandaag is het nog haringhappen,misschien dat vriend daar nog heen gaat met jongste.

Ik ben alweer even aan het werk,ontbijt was koffie en 2 crackers met kaas.

Fijne dag allemaal!
Leuk, TV, die moestuinplantjes!
Hier heb ik wel de narcissen en blauwe druifjes in bloei.
Staat wel vrolijk op deze herfstachtige dag.

Ontbijt was een flinke kom rijstepap.
goedenmorgen allen
iedereen heelhuids gebleven met carnevalsgekte of storm .
t.v behalve dat ik met dit weer last heb van de gewrichten en pijn heb gaat het prima met mij . Moestuin van je , wat moet ik erbij voorstellen , is dat een tuin of een balkon ? De ridder is dat een vlaamse serie .
Thee Hoe gaat met uw papa ?Het klinkt zo gezellig als je weer eens op bezoek bij je ouders en met u naai project ? Ik ben vergeten wat je al weer aan het maken was.
En met de rest .Dit is een klein geheimpje , ik kan beter koken. maar ja ik ben een leek op het gebied van de roemeense keuken . Ik vraag mij alleen af waarom hij een hekel heeft aan kruiden . Behalve peper en zout , look en oregano .
Bakje fruit: frambozen, banaan, kiwi, appel, druiven. De kinderen eten een liga hapje.

Thee, welkom terug.

Tijdschrifjt, gezellig dat je bezoek hebt gehad en toevallig dat wij beiden stamppot andijvie hebben gegeten Lekker toch even zo'n weg kijk film ;-).

Coetje, leuk je verhalen over het carnaval. Jullie hebben wel genoten zo te lezen. Merk je al iets van die dry needling?

Chris, weer nog lekker aan het lezen. Klinkt lekker die rode kool, voor herhaling vatbaar?

Wally, hoe meer ik van je lees, hoe meer ik besef hoe moeilijk jij het hebt. Jij krijgt of hebt ook veel op je bordje. Ik vind je een hele sterke vrouw, respect hoe jij het allemaal doet :hug:

Jonathan, dat klinkt lekker zeg.
Brengt mij wel op een idee voor vanavond.

ZZ, hoe gaat het met jou?
Goedemorgen. Ontbijt.brood met worst en spek.vandaag eens geen kaas,
En in plaats van koffie thee.
Ja de rode kool is lekker zo in het zuur.maar ik vind het meer iets om te eten met warm weer.net als witte koolsalade.
Hier kan mijn man beter koken Wally.allen de koude dingen salades etc.kan ik dan weer beter .en ik vind mijn pannekoeken veel en veel lekkerder.
Ik bak ze op flink hoog gas in olie. Maar mijn man moppert altijd dat ik veel te veel olie gebruik.veel te vet.en hij heeft ook wel gelijk.maar ik lust ze niet zo droog als hij ze bakt.
Dus dan maar minder pannekoeken eten.

Ja viva dat boek van Saskia Noort leest zo makkelijk weg. hiervoor was ik .de Granaat appel van Linda Holeman aan het lezen.moet je iets meer de aandacht bij houden .is ook n totaal ander soort boek. prachtig boek dat wel.ook nog
De Doornappel van dezelfde schrijfsters gelezen.ook zo.n prachtig boek.
Ach ja ik hou van lezen.zo ontzettend fijn.

Lekkere pizza lijkt mij dat Jonathan. 👍

coetje weer rust in het leven zonder carnaval.

Ik ga wat doen zo meteen.morgenmiddag n afspraak met mijn nichtjes .kletsmiddag .vandaag dus beetje huishouden,
Fijne dag, :bye:
Thee leuk dat je er weer bent! Hopelijk gaat het naar omstandigheden goed metje vader en was je daar voor de gezelligheid en niet omdat het slecht met hem ging. Wally dat lijkt me lastig als er van je word verwacht dat je roemeens kookt, kan vriend dat niet beter zelf doen en de vlaamse keuken leren waarderen als hij wil dat jij kookt? Ben je nog verder gekomen/wijzer geworden na je telefoontje afgelopen maandag?
Coetje je zult wel moeten wennen zekers vandaag om weer te moeten werken ipv lekker te feesten of niet?
Chris heb je saskia noort al uit? Ik vind dat ook fijne boeken voor zo tussendoor omdat ze idd makkelijk weg lezen. Ik heb gisteren 'deonderkant van sneeuw' uitgelezen van Ilse Ruijters, wat een fijn boek vond ik dat zeg! Erg mooi.
Nu heb ik het glazen kasteel liggen, van Jeannette Walls. Ik heb er goede dingen over gehoord dus ik ben benieuwd. Naar de rest zwaai ik even :bye:
Als het goed is belt onze garagehouder deze week nog dat ik mijn nieuwe auto kan ophalen, hij vertelde maandag dat hij er 1 voor me had maarhij moest hem nog klaar maken voor me (er moesten nog nieuwe tuv en tandriem op begreep ik van mijn vriend) dus ik ben benieuwd. Het is iig een zwarte skoda fabia 1.2 htp uit 2012 met 90.000 op de teller, euro 5 benzine.
Het word ook echt wel hoog tijd dat er een andere komt, ik had vanmorgen de hendel waarmee je het portier van binnenuit open doet in mijn hand nl :-o en moet dus nu steeds over de versnellingsbak klauteren om via de passagierskant uit te stappen :roll:
Net was ik bij de lidl op de parkeerplaats waar degeen die naast me stond weg ging, die zat me heel raar aan te kijken omdat ik op hem wachtte. Maar ja, hij gaat er natuurlijk ook niet vanuit dat iemand die alleen in de auto zit aan de passagierskant uitstapt natuurlijk :lol:
Goedemiddag allemaal,

(Pauze)
Net volkoren boterham, kaas en koffie op.
Tijdschriftenverslindster schreef:
05-03-2019 22:23
Thee: leuk je weer te zien. Smaakte de pannenkoeken?
Zenzeo: hoe gaat het met je?

Hier alles goed. Net bezoek gehad en nu lekker even op de bank hangen met laptop of Netflix. Kijk de Ridder; niet de beste serie, maar het kijkt zo lekker weg :-$
Met de moestuin plantjes gaat het goed. Ik zie steeds meer kleine steeltjes verschijnen. Thee: ga je dit jaar ook weer een moestuinpoging wagen?
Super, geniet van de verse kruiden/groenten/fruit uit eigen grond.
coetje schreef:
06-03-2019 09:41
Goedemorgen,

Tv,leuk dat er al wat te zien valt bij de plantjes! Ik zat er ook over te denken omdat we nu niet meer naar stekkie gaan maar wil toch eerst de tuin wat veranderen.

Gisteravond was nog leuk,wat hebben alle kinderen genoten de afgelopen dagen! Vandaag is het nog haringhappen,misschien dat vriend daar nog heen gaat met jongste.

Ik ben alweer even aan het werk,ontbijt was koffie en 2 crackers met kaas.

Fijne dag allemaal!
Geniet van de haring, voor het vastenperiode. Even uitblazen na het carnavallen.
Ik heb tijdens het werk zijdelings gekeken naar de optochten in Koln. TV staat regelmatig aan.
walpurgisnacht schreef:
06-03-2019 10:17
goedenmorgen allen
iedereen heelhuids gebleven met carnevalsgekte of storm .
t.v behalve dat ik met dit weer last heb van de gewrichten en pijn heb gaat het prima met mij .
Sterkte. Heb je iets tegen de pijn? Last van gewrichten is geen pretje. Ook ik heb de storm overleefd. Geen optochten, worstenbroodjes, bier door de harde wind in de lucht gegaan.
JonathanStrange schreef:
05-03-2019 22:06
Klinkt goed.

Thee, wat fijn als je op bezoek gaat bij je ouders. Ook vanwege de omstandigheden betreft je vader. Hoe is het met hem?
Hoe is het ook met jouw naai project?

Tijdschrift en Viva hadden stampot rauwe andijvie. Dat heb ik al heel lang niet meer gehad. Is lekker met dit weer.
Zenzeo schreef:
06-03-2019 10:00
Leuk, TV, die moestuinplantjes!
Hier heb ik wel de narcissen en blauwe druifjes in bloei.
Staat wel vrolijk op deze herfstachtige dag.
Mooi is dat. De voorjaar begint te bloeien.
lizenlotte schreef:
06-03-2019 11:59

Chris heb je saskia noort al uit? Ik vind dat ook fijne boeken voor zo tussendoor omdat ze idd makkelijk weg lezen. Ik heb gisteren 'de onderkant van sneeuw' uitgelezen van Ilse Ruijters, wat een fijn boek vond ik dat zeg! Erg mooi.
Nu heb ik het glazen kasteel liggen, van Jeannette Walls. Ik heb er goede dingen over gehoord dus ik ben benieuwd. Naar de rest zwaai ik even :bye:
Saskia Noort had ik in mijn jeugdjaren gelezen. Lang geleden.
Veel leesplezier.

Ik had dit weekend nog een bos tulpen gekocht. Doet gezellig aan op tafel.

Nog een fijne dag, allemaal. :hello:
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
liz Hij vind dat ik op zijn Grieks kook . De vlaamse keuken ben ik er niet zo van . Met Kerstmis waren er hier vrienden op bezoeken en om eerlijk te zijn die Roemeense keuken is meer mijn smaak . Maar het probleem is vindt maar eens zo winkel uit dat land . Ze hebben daar super lekkere produkten die je gewoon hier niet vindt . Dus hebben we een oplossing , we koken samen . Hij blij , ik blij want zo heb ik ontdekt dat we min of meer dezelfde smaak hebben .
En om eerlijk te Vlaamse keuken is ook niet meer zoals het was . Hoe is de Duitse Keuken trouwens ? mijn vriend heeft daar ook poosje verbleven . Kartoffelen en bier verbruikers :winkie:
Jaja Ik neem niets ervoor voor de pijn , het zal wel overzwaaien zodra het mooi weer word .
Liz Ik hoop dat je ervaring heb met lego en ikeameubels want zoals ik het hier hoor , kan het wel eens van pas komen .
Zenzeo bij mij nog geen blauwe druifjes wel paaslelie , krokussen , hyachint . viooltjes. ben dol op viooltjes :heart: .
Ik had spinazie gebakken met een paar gepocheerde eitjes erbij.
Wally ik hou helemaal niet van de duitse keuken, ik eet wel es mee bij een patient als ik daar tussen de middag ben maar heb nog niks ontdekt waarvan ik denk nou lekker zeg, dat ga ik zelf maken :-$ wij houden het dus gewoon bij de hollandse pot met af en toe een currywurst of bratwurst met pommes tussendoor.
Haha chris, dat kon nog wel es van pas komen idd, een beetje kennis van iets in elkaar zetten als dat zo doorgaat met die auto van mij.. schoonvader meende dat mijn vriend hem had gezegd dat mijn auto vandaag binnen zou komen, ik weet van niets maar wie weet heeft hij gelijk. (Ik hoop het iig!)
Ik heb ook carnaval t.v gekeken maar de praalwagens waren er uit gelaten.ook zo zijdelings .wat ik wel altijd mooi vind is die bosjes mimosa die ze gooien,en ook tulpen.

Heb het boek van Ilse de Ruijter al op mijn ereader gezet intussen.ben benieuwd Liz. Succes met de auto. Skodia is n leuke auto .hoop dat hapje veel veilige kilometers kunt rijden. En aan de bestuurderskant uit kunt sappen😁

Ja voor de Roemeense keuken zul je weer andere kruiden nodig hebben Wally. Denk ook veel paprika of heb ik dat mis?

Mooiste tijd van het jaar zenzeo.als alles gaat bloeien.zou alleen iets beter weer moeten worden,en daar ziet gphet nog niet naar uit.

Weet nog niet wat we vanavond gaan eten. Is nog n verrassing .denk gewoon wat restantjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven