Entertainment alle pijlers

Leaving Neverland

04-03-2019 13:18 3215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om het topic over het al dan niet nog beluisteren van de muziek van R. Kelly en Michael Jackson niet nog meer te vervuilen, heb ik maar een apart topic aangemaakt over Leaving Neverland, de 'documentaire' over twee mannen, Wade Robson en James Safechuck, die beweren als kind misbruikt te zijn geweest door MJ en die komende vrijdag te zien zal zijn op de Nederlandse en Belgische televisie.

Ik ben zelf vrij goed geïnformeerd wat deze beschuldigingen betreft (en ook van die van 1993 en 2005). Voor wie de feiten op een rijtje heeft (en dan bedoel ik echt feiten, en geen veronderstellingen als 'Michael zou zoiets nooit doen, hij zag kinderen veel te graag'), is het heel duidelijk dat Robson en Safechuck uit hun nek kletsen, al doen ze dat gezien de reacties op de documentaire blijkbaar wel heel geloofwaardig.

Jan met de pet die de documentaire zal zien, beschikt echter niet over eerlijke achtergrondinformatie (die wordt immers ook totaal niet gegeven in Leaving Neverland zelf), en zal waarschijnlijk onterechte conclusies trekken.

Ik weet zelf niet goed wat ik wil met dit topic. Mensen overtuigen over Michaels onschuld wellicht. En mijn frustraties uiten over het feit dat de media (waaronder ook zogenaamde kwaliteitszenders en -kranten) de documentaire zonder duiding uitzenden en/of erover berichten zonder stil te staan bij de achtergrond ervan. Aargh!
bethweeter schreef:
06-03-2019 23:42
Zie ik net dat er vrijdag 50 Michael Jackson-fans bij het VPRO-gebouw gaan demonstreren. Ze hebben ook posters gemaakt met de tekst ‘boycot de VPRO’. Blijkbaar zijn ze erg voor censuur als het hun uitkomt. Dit soort types doet de zaak sowieso meer kwaad dan goed.
mooi dat ze dat doen
hoop alleen niet dat het gewelddadig word

voor de rest nee ik zou het zelf niet doen (demonstreren)
heb echt wat beter met mijn tijd te doen dan dat

ik weet niet of ik de documentaire ga kijken
ik ga het opnemen dat denk ik wel
maar of ik het echt wil kijken ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
moonlight schreef:
06-03-2019 22:00
Zijn schuld/onschuld zal nooit meer bewezen kunnen worden.

Vraagje voor degene die fan zijn van zijn muziek: stel dat hij nog onder ons was en een concert zou geven in ons landje, wie zal daar dan toch, ondanks de commotie, een kaartje voor kopen???
Ik ook.
Star² schreef:
07-03-2019 10:28
Ik.

Ik ook hoor, het is geen R Kelly waar wel degelijk echte bewijzen zijn gevonden.
moonlight schreef:
06-03-2019 22:00
Zijn schuld/onschuld zal nooit meer bewezen kunnen worden.

Vraagje voor degene die fan zijn van zijn muziek: stel dat hij nog onder ons was en een concert zou geven in ons landje, wie zal daar dan toch, ondanks de commotie, een kaartje voor kopen???
Ben afgelopen zaterdag nog naar Thriller Live geweest. Dus ja, ik.
Am Yisrael Chai!
mamsvan schreef:
07-03-2019 10:29
mooi dat ze dat doen

Ik vind het bizar.
mamsvan schreef:
07-03-2019 10:29
mooi dat ze dat doen

ik weet niet of ik de documentaire ga kijken
ik ga het opnemen dat denk ik wel
maar of ik het echt wil kijken ?
Ik heb inmiddels diverse mensen gesproken die in US of UK wonen waar het dus al op tv is geweest. Veel mensen die sowieso niet keken, maar de mensen die het wel gezien hebben vonden het los van de inhoud gewoon een hele slechte film. Woorden die zijn gevallen zijn "saai", "slecht geacteerd", "slecht gemonteerd" en "manipulatief maar nog steeds saai".
Am Yisrael Chai!
bethweeter schreef:
07-03-2019 11:28
Ik vind het bizar.
Waarom in godsnaam? Die mensen doen toch geen vlieg kwaad? Wat is er mis met vreedzaam protesteren voor iets wat je aan je hart gaat?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
07-03-2019 11:32
Waarom in godsnaam? Die mensen doen toch geen vlieg kwaad? Wat is er mis met vreedzaam protesteren voor iets wat je aan je hart gaat?
Dan kunnen er elke dag wel mensen bij de omroepen gaan staan. Je bent niet verplicht om te kijken. Dat geldt voor alles wat op tv komt.
Ik denk dat deze mensen juist een averechts effect teweeg brengen.
bethweeter schreef:
07-03-2019 13:09
Dan kunnen er elke dag wel mensen bij de omroepen gaan staan. Je bent niet verplicht om te kijken. Dat geldt voor alles wat op tv komt.
Ik denk dat deze mensen juist een averechts effect teweeg brengen.
Maar er zijn ook heel veel mensen die over van alles en nog wat naar omroepen schrijven of er voor de deur gaan protesteren. Tegen Zwarte Piet, tegen Sylvana op de cover van een omroepblad, tegen een homo in de Passion, tegen links propaganda, you name it en er is wel iemand die er een boze brief over naar een omroep schrijft, zijn lidmaatschap opzegt of voor de deur gaat staan protesteren.

En dat gebeurt ook op allerlei andere plekken en voor of tegen allerlei andere causes in het land. Ik zie echt het probleem niet.

En wat bedoel je met "averechts effect"? Doordat een paar mensen protesteren tegen deze uitzending gaan anderen denken dat MJ pedofiel is?

Dat is in deze net zo'n dom argument als al die mensen die zeggen dat ze juist racistisch worden omdat mensen protesteren tegen Zwarte Piet.
Am Yisrael Chai!
bethweeter schreef:
07-03-2019 11:28
Ik vind het bizar.
Plus 1
Nou, heb ‘m afgezien...

Ik snap niet waarom er zo’n heisa om gemaakt wordt.
MJ betaalde de familie van Jordan chandler 23 miljoen volgens de Telegraaf, is dat onjuist?
telefoontje schreef:
07-03-2019 16:40
MJ betaalde de familie van Jordan chandler 23 miljoen volgens de Telegraaf, is dat onjuist?

Volgens mij niet, dat bedrag zie je overal terugkomen.
Hetvrijewoord schreef:
07-03-2019 16:54
Volgens mij niet, dat bedrag zie je overal terugkomen.
Zoiets is dan toch een feit en zou voor bewijs kunnen doorgaan wat mij betreft.
fashionvictim schreef:
07-03-2019 13:15

En wat bedoel je met "averechts effect"? Doordat een paar mensen protesteren tegen deze uitzending gaan anderen denken dat MJ pedofiel is
Omdat deze mensen als “gekkkies” worden gezien door het grote publiek. Net als die types met gele hesjes die laatst bij het journaal stonden te demonstreren. Begin iets op internet of zo maar ga niet tegen uitzending demonstreren op het mediapark.
En deze actie maakt niet dat mensen denken dat Michael Jackson pedofiel is maar wel daar heb je weer van die gekkies die hun idool bij alles steunen en daar alle tijd voor hebben.
En Michael Jackson wordt door het grote publiek zelf ook als “gekkie” beschouwd dus een actie als deze versterkt dat beeld juist
Hetvrijewoord schreef:
07-03-2019 15:05
Nou, heb ‘m afgezien...

Ik snap niet waarom er zo’n heisa om gemaakt wordt.
Wat was jouw indruk ervan?
Hoe kwamen die 2 over?
telefoontje schreef:
07-03-2019 16:40
De Chandlers zijn volgens mij door een verzekeraar betaald of door advocaten van MJ en niet door Michael zelf.

Dit i. v. m. de lopende toernee (de Dangerous toer).
Een gecancelde toer zou meer gekost hebben was het idee daarachter.
Live long and prosper
telefoontje schreef:
07-03-2019 17:02

Bewijs van wat? Het kan beide kanten op.
Het gaat om een schikking buiten de rechtbank om, het bewijst an sich niets.
Donna1971 schreef:
07-03-2019 17:38
Wat was jouw indruk ervan?
Hoe kwamen die 2 over?

Het is in elk geval verre van een objectief verhaal.
Het zijn in feite alleen gesprekken met de twee 'aanklagers', hun moeders en zus en broer.

Ik vond ze wel authentiek overkomen (de Amerikaan wat meer dan de Australiër), het was ook absoluut geen 'bash Michael Jackson' scenario.
Maar dus wel geheel eenzijdig. Daarom begrijp ik niet dat er zoveel om te doen is, hier kun je geen bewijzen in zien.

Ik vond het vooral schokkend dat de ouders van de (destijds) kinderen zo mee gingen in de adoratie van Jackson. Welke ouder laat zijn/haar kind van 7 jaar maanden achtereen bij een vreemde vent in bed slapen? Hoe onschuldig, schattig, wereldvreemd die ook lijkt, echt heel apart.
bethweeter schreef:
07-03-2019 17:05
Omdat deze mensen als “gekkkies” worden gezien door het grote publiek. Net als die types met gele hesjes die laatst bij het journaal stonden te demonstreren. Begin iets op internet of zo maar ga niet tegen uitzending demonstreren op het mediapark.
En deze actie maakt niet dat mensen denken dat Michael Jackson pedofiel is maar wel daar heb je weer van die gekkies die hun idool bij alles steunen en daar alle tijd voor hebben.
En Michael Jackson wordt door het grote publiek zelf ook als “gekkie” beschouwd dus een actie als deze versterkt dat beeld juist
Ja, nu ja, daar doe je toch niks tegen. Intelligente mensen of mensen die verder willen kijken dan hun neus lang is snappen heus dat een gekkie zijn niet betekent dat je een pedofiel of anderszins crimineel bent.
Am Yisrael Chai!
telefoontje schreef:
07-03-2019 17:02
Hij is niet door MJ betaald maar door MJ's verzekeraar. Michael Jackson wilde niet betalen en wilde juist een rechtszaak maar zijn advocaten, de verzekeraar en Elizabeth Taylor hebben hem ervan overtuigd dat het beter was om te schikken omdat een rechtszaak zou betekenen dat zijn tour afgezegd moest worden. De verzekeraar heeft de familie Chandler toen betaald.
Am Yisrael Chai!
Dat verblind zijn omdat je tegen de zon inkijkt, dat vond ik sowieso wel een goeie van die vrouw bij Oprah.
Heeft iemand dat gezien? Ik vond dat echt een mooie wijze uitspraak.

En of er ook pedofielen waren die zich niet realiseerden dat ze zo veel schade aanrichten bij DWDD. Ook wel iets om over na te denken.

En hoe denk jij dan over Latoya en haar uitspraken over pa Jackson fv?
Latoya heeft haar beschuldigingen ingetrokken, volgens haar had haar ex haar hier toe aangezet.
In Life with Latoya (2013/2014) zie je haar samen met Joe, waar ze tegen hem zegt dat ze van hem houdt.
sakamanga schreef:
07-03-2019 21:13
Latoya heeft haar beschuldigingen ingetrokken, volgens haar had haar ex haar hier toe aangezet.
In Life with Latoya (2013/2014) zie je haar samen met Joe, waar ze tegen hem zegt dat ze van hem houdt.
En geloven jullie dat?
Interessant...
https://mjjtruthnow.wordpress.com/2014/ ... legations/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven