Leaving Neverland
maandag 4 maart 2019 om 13:18
Om het topic over het al dan niet nog beluisteren van de muziek van R. Kelly en Michael Jackson niet nog meer te vervuilen, heb ik maar een apart topic aangemaakt over Leaving Neverland, de 'documentaire' over twee mannen, Wade Robson en James Safechuck, die beweren als kind misbruikt te zijn geweest door MJ en die komende vrijdag te zien zal zijn op de Nederlandse en Belgische televisie.
Ik ben zelf vrij goed geïnformeerd wat deze beschuldigingen betreft (en ook van die van 1993 en 2005). Voor wie de feiten op een rijtje heeft (en dan bedoel ik echt feiten, en geen veronderstellingen als 'Michael zou zoiets nooit doen, hij zag kinderen veel te graag'), is het heel duidelijk dat Robson en Safechuck uit hun nek kletsen, al doen ze dat gezien de reacties op de documentaire blijkbaar wel heel geloofwaardig.
Jan met de pet die de documentaire zal zien, beschikt echter niet over eerlijke achtergrondinformatie (die wordt immers ook totaal niet gegeven in Leaving Neverland zelf), en zal waarschijnlijk onterechte conclusies trekken.
Ik weet zelf niet goed wat ik wil met dit topic. Mensen overtuigen over Michaels onschuld wellicht. En mijn frustraties uiten over het feit dat de media (waaronder ook zogenaamde kwaliteitszenders en -kranten) de documentaire zonder duiding uitzenden en/of erover berichten zonder stil te staan bij de achtergrond ervan. Aargh!
Ik ben zelf vrij goed geïnformeerd wat deze beschuldigingen betreft (en ook van die van 1993 en 2005). Voor wie de feiten op een rijtje heeft (en dan bedoel ik echt feiten, en geen veronderstellingen als 'Michael zou zoiets nooit doen, hij zag kinderen veel te graag'), is het heel duidelijk dat Robson en Safechuck uit hun nek kletsen, al doen ze dat gezien de reacties op de documentaire blijkbaar wel heel geloofwaardig.
Jan met de pet die de documentaire zal zien, beschikt echter niet over eerlijke achtergrondinformatie (die wordt immers ook totaal niet gegeven in Leaving Neverland zelf), en zal waarschijnlijk onterechte conclusies trekken.
Ik weet zelf niet goed wat ik wil met dit topic. Mensen overtuigen over Michaels onschuld wellicht. En mijn frustraties uiten over het feit dat de media (waaronder ook zogenaamde kwaliteitszenders en -kranten) de documentaire zonder duiding uitzenden en/of erover berichten zonder stil te staan bij de achtergrond ervan. Aargh!
woensdag 13 maart 2019 om 14:53
Even vooraf: opgelet, belachelijk lange post.charade schreef: ↑13-03-2019 09:36Nee, ik vraag om bewijzen van zijn onschuld. Wat volgens de MJ-‘voorstanders’ of hoe je ze ook wilt noemen zijn die er in de vorm van feiten, rechtbankverslagen etc.
Wade en James kunnen ook niets bewijzen idd maar worden door het gros van de MJ-voorstanders voor leugenaars uitgemaakt, terwijl velen niet eens de docu hebben gezien.
Ik zie dat soort uitspraken ook op andere fora (zoals het fok-forum) waar ook voor en tegenstanders van MJ discussiëren. Ik noem ze trouwens voorstanders omdat ‘ze’ zichzelf opvallend genoeg niet als fan benoemen maar hem wel tot in den treure blijven verdedigen. Heb heg in deze dus niet perse over jou maar meer in het algemeen.
Ik kan uiteraard MJ’s onschuld niet bewijzen, dat kan niemand. Ik kan wel bewijzen geven dat Wade en James echt wel flagrant gelogen hebben SINDS ze voor het eerst uitkwamen met hun beschuldigingen, en het staat voor mij buiten kijf dat dat invloed heeft op hun geloofwaardigheid.
Ik begrijp niet dat hier gezegd wordt dat er enkel maar geroepen wordt dat James en Wade leugenaars zijn en dat er nooit bewijs van gegeven wordt. Ik heb verschillende keren gelinkt naar sites waarop dat bewijs te vinden is, maar blijkbaar wordt dat niet (goed) bekeken.
Vooral bij Wade is het zo duidelijk dat hij eerlijkheid niet hoog in het vaandel draagt.
In de rechtszaak die Wade voor heel veel geld heeft aangespannen tegen de bedrijven van MJ, is het voor hem heel belangrijk om aan te tonen dat zij verantwoordelijk zijn voor het misbruik.
Hier links naar transcripts van verklaringen van Wade en Joy Robson, e-mails die Wade stuurde en ontving en andere gerechtelijke documenten:
https://www.scribd.com/document/3537668 ... n-Excerpts
https://www.scribd.com/document/336110667/Robson-Emails
https://www.scribd.com/document/3361108 ... n-Excerpts
https://www.scribd.com/document/3356854 ... pel-Robson
Ik haal er voor jullie wat uit (maar wie me niet gelooft, kan zelf in de transcripts gaan lezen natuurlijk):
Wade zegt dat de meet en greets zoals na de danswedstrijd die hij in 1987 won, “were purposely orchestrated by MJJ Productions and MJJ Ventures as a sexual grooming mechanism to acquire minor sexual abuse victims for Michael Jackson, disguised as charitable events for minors." Zijn moeder Joy spreekt dat echter tegen en verklaarde dat de wedstrijd gesponsord werd door Target, Pepsi en CBS Records. Ze zegt ook dat zij degene was die na de meet en greet met MJ opnieuw contact met hem opnam door een bedankbriefje aan hem te geven in zijn hotelkamer. Na deze ontmoeting was er geen enkel contact met MJ tot 1990, toen opnieuw de familie Robson het initiatief nam om MJ te contacteren.
Over het opnieuw ontmoeten van MJ in januari 1990 (het weekend dat het eerste misbruik zou hebben plaatsgevonden) zegt Wades verklaring: "Plaintiff is informed and believes, and on that basis alleges that Ms. (Norma) Staikos was acting on behalf of MJJ Productions and MJJ Ventures, as a "madam" or "procurer" of child sexual abuse victims for Michael Jackson. Although disguised as another charitable "meet and greet" between Plaintiff, his parents and Michael Jackson, this event was purposely orchestrated by Ms. Staikos, MJJ Productions and MJJ Ventures as a further means for Michael Jackson to acquire another sexual abuse victim and grooming him and his parents for such."
Joy Robson zegt echter dat zij degene was die het initiatief nam voor de volgende ontmoetingen met MJ tijdens hun bezoek in de VS in 1990. Ze zegt dat het per toeval zo was dat ze MJ kon bereiken via MJJ Productions en Staikos (MJJ Ventures bestond toen nog niet eens). Het was Joys doel om MJ opnieuw te ontmoeten. Tussen 1987 en 1990 stuurde ze verschillende brieven en video’s van Wade naar MJ, maar er kwam nooit een antwoord op. In 1990 reisden ze naar de VS. Voor hun vertrek had Joy al veel moeite gedaan om de contactinformatie van MJ te verkrijgen. Het initiatief kwam van haar.
In 2005 getuigde Joy dat er na hun immigratie naar de VS in 1991 niet veel contact was met MJ. Ze zegt in haar getuigenis dat ze in de 14 jaar dat ze toen in de VS woonden, niet veel contact met MJ hadden:
- “Q. And then from that point, from September of 1991 up till, let’s just say, September 1993 - okay? - the time frame involved, you and your son spent a great deal of time with Michael Jackson, you were around him a lot, correct?
- Joy Robson: I don’t think so.
- Q. You were not at the ranch on a number of occasions during 1991?
- Joy Robson: My memory is in the entire time we’ve lived here since 1991, we’ve only been at the ranch with Michael on four occasions in 14 years.
- Q. Four occasions?
- Joy Robson: Every other time we’ve been here without him.
- Q. Would that be the same for your son?
- Joy Robson: Yes.
- Q. So-
- Joy Robson: He came one – all the time by himself.
- Q. You testified that you’ve been out at the ranch on an average of about four times?
- Joy Robson: Four times a year, but Michael was never there.
- Q. Was that all the way through today?
- Joy Robson: Yes.
- Q. He’s never there when you go there?
- Joy Robson: Very rarely. I can only remember four times in 14 years that we’ve been there with him since we have lived here.”
Het proces van groomen van MJ wordt dus totaal tegengesproken door Wades moeder. Er was geen contact tussen MJ en de Robsons tussen 1987 en 1990. Toch zegt Wade al meteen te zijn misbruikt begin 1990. Verder was er tussen 1991 (toen de Robsons in de VS kwamen wonen) en 2005 heel weinig contact tussen hen en MJ. Wanneer zijn dan die 100 aaneengesloten nachten geweest dat MJ Wade misbruikte?
Verder getuigde Joy Robson in 2005 dat ze altijd volledig vrij was om MJ’s slaapkamer binnen te komen, dat MJ daarvoor nooit enige beperkingen had gegeven. Ze heeft nooit het gevoel gekregen dat iemand haar uit die slaapkamer probeerde te houden.
Robson stuurde per e-mail een tabloidverhaal over zichzelf naar zijn moeder met de vraag of het klopte. Zij antwoordde (per mail): ‘Wow, none of this is true.’ En toch gebruikte Wade het als zijnde waar in zijn rechtszaak.
In 2015 schrijft Wade in een soort van dagboek: “It’s time for me to get mine!”. Op de vraag van de advocaat van de Estate wat hij daarmee bedoelde, zegt hij dat niet meer te weten. Hij schrijft ook dat zijn “story of abuse and its effects will make him relatable/relevant”.
Wade probeerde twee boeken te laten uitgeven eind 2012-begin 2013, voor hij zijn rechtszaak begon in mei 2013. Hij heeft maar liefst 73 mails tussen december 2012 en februari 2013 moeten vrijgeven tussen hem, zijn advocaat en een literair agent, terwijl hij later onder ede verklaarde dat er geen uitgevers gecontacteerd zijn. Verder zegt hij ook dat hij voor mei 2013 niet besefte dat hij misbruikt was geweest. En die boeken dan, die hij in 2012 schreef? Hij werd verplicht om de manuscripten openbaar te maken, en daaruit bleek bovendien dat er zeer duidelijke verschillen/tegenstrijdigheden waren wat betreft het misbruik.
Dit alles bewijst MJ’s onschuld niet. Het bewijst wel dat geld voor Wade een grote rol speelt, en dat hij doelbewust gelogen heeft over verschillende zaken. Zowel Wade als Joy spreken het proces van groomen tegen (Wade in 2005, Joy in 2005 en 2016 onder ede, maar ook bijvoorbeeld in 2011 in een interview) en Joy getuigde dat er nooit veel contact is geweest tussen de Robsons en MJ. Je kunt me gek noemen, of een MJ-fan die de waarheid niet wil inzien, maar ik vind dat echt wel reden genoeg om minstens te twijfelen aan Wades verhaal in Leaving Neverland.
anoniem_104469 wijzigde dit bericht op 13-03-2019 21:21
0.01% gewijzigd
woensdag 13 maart 2019 om 15:00
Ik weet niet hoor... maar zal er vooraf niet heel goed besproken zijn hoe M J moest lopen, bewegen, kijken etc, tijdens die gang naar de rechtbank?
Zulke dingen zullen toch echt vooraf besproken of zelfs geoefend zijn?
De man had echt een heel leger om zich heen van advocaten, managers, adviseurs etc..
Logisch dat hij als een gebroken, rolstoelwaardige oude man de rechtbank binnenschuifelde.. iedereen keek namelijk mee.
De man had echt een heel leger om zich heen van advocaten, managers, adviseurs etc..
Logisch dat hij als een gebroken, rolstoelwaardige oude man de rechtbank binnenschuifelde.. iedereen keek namelijk mee.
woensdag 13 maart 2019 om 15:02
Dit bedoel ik met het klakkeloos aannemen en na-papegeaaien van z.g. feiten:
https://www.cbc.ca/news/canada/ottawa/o ... -1.3651598
Foto's die zogenaamd zijn gevonden op Neverland in 2003. Het betreffende kind op de foto was nog niet eens geboren. Het originele artikel van Radar Online is inmiddels teruggetrokken, maar het verhaal werd wel opgepikt door oa. Vanity Fair.
Niet alles geloven omdat je 'gevoel' iets zegt. Geldt voor wel meer zaken.
https://www.cbc.ca/news/canada/ottawa/o ... -1.3651598
Foto's die zogenaamd zijn gevonden op Neverland in 2003. Het betreffende kind op de foto was nog niet eens geboren. Het originele artikel van Radar Online is inmiddels teruggetrokken, maar het verhaal werd wel opgepikt door oa. Vanity Fair.
Niet alles geloven omdat je 'gevoel' iets zegt. Geldt voor wel meer zaken.
woensdag 13 maart 2019 om 15:06
Zouden ze hem ook geadviseerd hebben om te vermageren dan?Pindakaasjes schreef: ↑13-03-2019 15:00Ik weet niet hoor... maar zal er vooraf niet heel goed besproken zijn hoe M J moest lopen, bewegen, kijken etc, tijdens die gang naar de rechtbank?
woensdag 13 maart 2019 om 15:07
MJ heeft nooit hormoonremmers gehad. (die je ingespoten krijgt)
Dat was een roddel. Het is zelfs niet mogelijk om iemand enkele keren zo een shot te geven want zodra je stopt gaat je lichaam de hormonen weer zelf aanmaken.
Plus dat hij wel degelijk de baard in de keel heeft, maar een vrij hoge stem. Daarom kwam die roddel ook. hij had ook lichaamshaar en een volgroeide penis met normale testikels. Wat niet het geval is als je hormoonremmers neemt (die je levenslang moet nemen tenzij je je testikels laat verwijderen).
Bij de autopsie zijn hersenen bekeken, zelfs in plakjes gesneden. Deze waren prima in orde.
Hij schreef al zijn muziek en teksten zelf, verzon de dansjes. Dat gaat vrij lastig als je verstandelijk beperkt bent.
Dat was een roddel. Het is zelfs niet mogelijk om iemand enkele keren zo een shot te geven want zodra je stopt gaat je lichaam de hormonen weer zelf aanmaken.
Plus dat hij wel degelijk de baard in de keel heeft, maar een vrij hoge stem. Daarom kwam die roddel ook. hij had ook lichaamshaar en een volgroeide penis met normale testikels. Wat niet het geval is als je hormoonremmers neemt (die je levenslang moet nemen tenzij je je testikels laat verwijderen).
Bij de autopsie zijn hersenen bekeken, zelfs in plakjes gesneden. Deze waren prima in orde.
Hij schreef al zijn muziek en teksten zelf, verzon de dansjes. Dat gaat vrij lastig als je verstandelijk beperkt bent.
woensdag 13 maart 2019 om 15:11
De verklaringen van de Robsons zijn inderdaad onverenigbaar met hun verhaal nu. Door de leugens en het theatrale gedoe eromheen vind ik ze dan ook niet geloofwaardig.
Als hij alleen zou hebben gezegd: "ja, ik ben misbruikt door MJ. Orale seks en meer, op meerdere momenten. Meer wil ik er niet over zeggen. Ik wil ook geen geld, alleen het afsluiten.' dan had ik het veel geloofwaardiger gevonden dan nu na al zijn acteerwerk in de docu.
Als hij alleen zou hebben gezegd: "ja, ik ben misbruikt door MJ. Orale seks en meer, op meerdere momenten. Meer wil ik er niet over zeggen. Ik wil ook geen geld, alleen het afsluiten.' dan had ik het veel geloofwaardiger gevonden dan nu na al zijn acteerwerk in de docu.
woensdag 13 maart 2019 om 15:17
Wow. Dus nu is MJ ook al geen getalenteerd danser meer??Isabellarose- schreef: ↑13-03-2019 15:12Die dansjes stelden natuurlijk ook geen fuck voor. Dat waren al sinds mensenheugenis dezelfde drie pasjes en hupsjes. Meer was het niet. Same old, same old.
woensdag 13 maart 2019 om 15:17
Michael schijnt inderdaad chemisch te zijn gecastreerd in zijn jeugd om de stem hoog te houden. Dwong zijn vader hem toe. Of het klopt en of het op latere leeftijd is terug gedraaid weet ik natuurlijk niet.Sophiever schreef: ↑13-03-2019 11:33Dat hij muzikale stukken schreef staat los van volwassen of kind zijn, Beethoven deed zijn eerste composities maken toen hij 11 jaar was. Dat is niet hetzelfde. Daarnaast denk ik dat MJ hersens door de medicijnen die hij moest slikken om zijn stem jeugdig te houden meer hersenontwikkeling onderdrukte en ik denk dat er heel veel scheef is ontwikkelt) Vader worden kan iedere puber die sperma rondstrooit, dan zijn de hersens uberhaupt nog niet volgroeid. Dat zijn echt argumenten waar ik niks mee kan.
Nogmaals ik zoek niet naar grijsgebieden oid, ik wil beter kunnen beoordelen hoe dat dit werkt en mijn kennis bijspijkeren.
Wat ik me wel afvraag: als Michael jongens echt seksueel misbruikte, zou hij dan niet in de publiciteit voorzichtig zijn (met de jongens op de foto etc) om geen argwaan te veroorzaken?
Hij vertelde ook gewoon dat hij met kinderen in zijn bed sliep.
Als hij fout bezig was, lijkt me dat je zomin mogelijk de argwaan wilt wekken. Je juist, zoals hier genoemd wordt, je wil voordoen als de gewone nette man bij wijze van.
Misschien zag hij, als het geen seksueel misbruik is tenminste, het echt als wat onschuldigs. Of als hij het wel deed, snap ik niet zo goed dat hij niet voorzichtig te werk ging. Want zijn manier van doen en het hele pretpark zijn nu niet bepaald een goede dekmantel.
woensdag 13 maart 2019 om 15:18
Met stip de uitspraak van de dag! Heb ik ook altijd gevonden. Aardige pasjes maar niet bijzonder. Dat eeuwige kruis-grijpen. Zijn muziek was fenomenaal, dan dan wel weerIsabellarose- schreef: ↑13-03-2019 15:12Die dansjes stelden natuurlijk ook geen fuck voor. Dat waren al sinds mensenheugenis dezelfde drie pasjes en hupsjes. Meer was het niet. Same old, same old.
woensdag 13 maart 2019 om 15:26
Michael was niet chemisch gecastreerd. Zijn spreekstem was ook gewoon laag.
En over dat pretpark in Neverland: dat werd veelvuldig gebruikt door erg zieke kinderen, busladingen vol, dagelijks, op MJ's kosten. Misschien kan iemand ook eens de bewezen positieve kanten aan deze man hier in de verf zetten.
En over dat pretpark in Neverland: dat werd veelvuldig gebruikt door erg zieke kinderen, busladingen vol, dagelijks, op MJ's kosten. Misschien kan iemand ook eens de bewezen positieve kanten aan deze man hier in de verf zetten.
woensdag 13 maart 2019 om 15:26
Ik heb wel gelezen dat hij in zijn jeugd chemisch is gecastreerd. Moest van vader om de stem laag te houden. Ik weet niet of hij dat daarna heeft terug gedraaid en of het waar is natuurlijk.Vergeetmenietje1980 schreef: ↑13-03-2019 15:07MJ heeft nooit hormoonremmers gehad. (die je ingespoten krijgt)
woensdag 13 maart 2019 om 15:28
Die pyamabroek in de rechtszaal had hij aan omdat hij die ochtend gevallen was en zich bezeerd had. Hij is naar het ziekenhuis gegaan, informeerde de rechter daarover en kreeg van de rechter te horen om binnen een uur in de rechtszaal te zijn omdat hij anders zijn borgsom van 3 miljoen dollar zou kwijtraken.
woensdag 13 maart 2019 om 15:29
Precies! Dat zelfde heb ik ook.Fromnowon schreef: ↑13-03-2019 15:11De verklaringen van de Robsons zijn inderdaad onverenigbaar met hun verhaal nu. Door de leugens en het theatrale gedoe eromheen vind ik ze dan ook niet geloofwaardig.
woensdag 13 maart 2019 om 15:29
Om zijn stem hoog te houden bedoel je waarschijnlijk. Maar MJ had geen kinderstem, zijn stem was ook wel degelijk lager na zijn puberteit dan ervoor. En er is heel veel te lezen hoor, over MJ. Veel fantasietjes van 'journalisten' vooral.Paardenbloem87 schreef: ↑13-03-2019 15:26Ik heb wel gelezen dat hij in zijn jeugd chemisch is gecastreerd. Moest van vader om de stem laag te houden. Ik weet niet of hij dat daarna heeft terug gedraaid en of het waar is natuurlijk.
woensdag 13 maart 2019 om 15:34
Je begrijpt mijn post verkeerd, denk ik. Want ik bedoel het juist als argument dat hij niet schuldig is.Mossel schreef: ↑13-03-2019 15:26Michael was niet chemisch gecastreerd. Zijn spreekstem was ook gewoon laag.
Als Michael echt fout was zou je denken dat hij voorzichtiger was om maar geen argwaan te wekken (geen innige foto’s met kinderen, dat pretpark). Zeker nadat hij al verdacht werd.
Maar misschien had hij dus echt geen kwade bedoelingen. Waar ik naar neig. Ik neig hem te geloven waarom hij dingen deed.
Ik heb wel gelezen dat hij chemisch gecastreerd is om zijn stem te behouden. Maar weet het natuurlijk niet.
woensdag 13 maart 2019 om 15:37
Oh, sorry ik bedoel inderdaad om te voorkomen dat hij de baard in de keel zou krijgen.
Endstra zou zijn spreekstem verklaren. Maar denk dat het inderdaad kul is dan.
woensdag 13 maart 2019 om 15:37
Ik weet wel dat je het als argument gebruikte voor zijn onschuld, hoor. Ik bedoel het ook niet specifiek naar jou. Maar dan van dat chemisch gecastreerd zijn, is dus niet waar. Maar ik geloof zeker wel dat je dat gelezen hebt.Paardenbloem87 schreef: ↑13-03-2019 15:34Je begrijpt mijn post verkeerd, denk ik. Want ik bedoel het juist als argument dat hij niet schuldig is.
Als Michael echt fout was zou je denken dat hij voorzichtiger was om maar geen argwaan te wekken (geen innige foto’s met kinderen, dat pretpark). Zeker nadat hij al verdacht werd.
Maar misschien had hij dus echt geen kwade bedoelingen. Waar ik naar neig. Ik neig hem te geloven waarom hij dingen deed.
Ik heb wel gelezen dat hij chemisch gecastreerd is om zijn stem te behouden. Maar weet het natuurlijk niet.
woensdag 13 maart 2019 om 15:56
Hier het verhaal van een andere man die als jongetje close was met MJ:
https://talunzeitoun.com/2019/01/30/mic ... on-and-me/
woensdag 13 maart 2019 om 15:58
Ik vind dat ik me nog inhield na haar laatste bericht aan mij.palanja schreef: ↑13-03-2019 14:07Goed dat je erin wilt verdiepen en aangeeft dat je die kennis ontbeert.
Ik vind het niet terecht dat Joan je zo hard valt.
Er zullen genoeg mensen zijn die denken dat misbruikt gepaard gaat met geweld, dit is dus meestal niet het geval maar is verleiding (grooming) de tactiek.
Belangrijk dat je daar bewust van bent of wordt.
woensdag 13 maart 2019 om 16:05
De vergelijking met lance armstrong mbt het ontkennen van, vind dan weer zo'n zwak argument.
Kan ook met onschuldig vast gezeten slachtoffers enz gaan strooien maar goed.
Ken de zaak amstrong helemaal niet maar bij MJ is aldus nooit enig iets gevonden wat maar verband hield met kindermisbruik bij onderzoeken tot in de diepte van 10 jaar geen kinderporno, niks waarvan je mag verwachten dat een pedofiel zoiets tenminste heeft.
Niks in de lijn gevonden van pedofilie waar ze vooraf dachten dat het bingo was.
Het handjes vast houden en logeerpartijtjes als de doorslag tot evt kindermisbruik benoemen onder een tromgeroffel is een armzalig argument.
Vreemd ja maar dat wisten we al.
En mensen in hokjes plaatsen daar zijn we goed in.
Past het niet, dan krijgt iemand vanzelf wel een titel.
Want hij zal vast wel zus of zo, zonder maar enige zaken open te houden.
Terug kijkend aan de jaren 60/70/80 stond lichamelijkheid er heel anders voor vergeleken met nu.
De hippies in peace and love maar even te noemen enzo.
Als ik naar mijn eigen kinderfoto's kijk dan sta ik er geregeld in mijn blootje op, zowel thuis als in parken bv.
De foto's gemaakt door oa mijn vader, ook plassend in een grasveld bv.
Gewoon in mijn fotoalbum.
Mijn ouders liepen ook wel eens even in hun blote kont rond
Ouders van 2 vriendinnetjes ook wel eens bloot gezien tijdens een vakantie en speelmiddag.
Moeders van vriendinnen vaker halfnaakt tijdens verkleden een keer dus niet alleen topless in de zon.
Zelf later wel eens topless gelopen wat ik allang niet meer in mijn hoofd haal en niet omdat ik vanwege topless zijn om sex 'vroeg' net als de uitdagende kleding die ik wel eens droeg of af en toe nog in belaalde mate draag.
Niks werd indertijd afgeschermd met balkjes, de blote billen, ook van kids was geen uitzondering.
Ik wil niet zeggen dat dit goed of fout was, het was een andere periode.
Wil hiermee ook niet zeggen dat MJ naakt met kinderen in een ruimte was.
Echter gaf de invloed van die periode ook uiting aan ander soortig gedrag denk ik zonder aan pedofiele te denken.
Was niet de bedoeling om af te dwalen maar goed.
Kan ook met onschuldig vast gezeten slachtoffers enz gaan strooien maar goed.
Ken de zaak amstrong helemaal niet maar bij MJ is aldus nooit enig iets gevonden wat maar verband hield met kindermisbruik bij onderzoeken tot in de diepte van 10 jaar geen kinderporno, niks waarvan je mag verwachten dat een pedofiel zoiets tenminste heeft.
Niks in de lijn gevonden van pedofilie waar ze vooraf dachten dat het bingo was.
Het handjes vast houden en logeerpartijtjes als de doorslag tot evt kindermisbruik benoemen onder een tromgeroffel is een armzalig argument.
Vreemd ja maar dat wisten we al.
En mensen in hokjes plaatsen daar zijn we goed in.
Past het niet, dan krijgt iemand vanzelf wel een titel.
Want hij zal vast wel zus of zo, zonder maar enige zaken open te houden.
Terug kijkend aan de jaren 60/70/80 stond lichamelijkheid er heel anders voor vergeleken met nu.
De hippies in peace and love maar even te noemen enzo.
Als ik naar mijn eigen kinderfoto's kijk dan sta ik er geregeld in mijn blootje op, zowel thuis als in parken bv.
De foto's gemaakt door oa mijn vader, ook plassend in een grasveld bv.
Gewoon in mijn fotoalbum.
Mijn ouders liepen ook wel eens even in hun blote kont rond
Ouders van 2 vriendinnetjes ook wel eens bloot gezien tijdens een vakantie en speelmiddag.
Moeders van vriendinnen vaker halfnaakt tijdens verkleden een keer dus niet alleen topless in de zon.
Zelf later wel eens topless gelopen wat ik allang niet meer in mijn hoofd haal en niet omdat ik vanwege topless zijn om sex 'vroeg' net als de uitdagende kleding die ik wel eens droeg of af en toe nog in belaalde mate draag.
Niks werd indertijd afgeschermd met balkjes, de blote billen, ook van kids was geen uitzondering.
Ik wil niet zeggen dat dit goed of fout was, het was een andere periode.
Wil hiermee ook niet zeggen dat MJ naakt met kinderen in een ruimte was.
Echter gaf de invloed van die periode ook uiting aan ander soortig gedrag denk ik zonder aan pedofiele te denken.
Was niet de bedoeling om af te dwalen maar goed.
woensdag 13 maart 2019 om 16:07
Vooropgesteld, we weten allemaal niet of het gebeurd is... jij niet en ik ook niet.Mossel schreef: ↑13-03-2019 15:56Hier het verhaal van een andere man die als jongetje close was met MJ:
Wat mij in jouw posts echter opvalt is jouw stelligheid en dat je het niet begrijpt dat anderen hem schuldig achten, terwijl je zelf amper met goede bronnen komt. Nu ook weer dit artikel. Dit betreft toch ook riool-journalistiek? Dit kan toch ook uit een of andere hoge hoed zijn getoverd? En die politieonderzoeken op Neverland waaruit nooit een feit is gekomen?! Weet je hoeveel macht MJ had (en heeft). De politie zou zomaar omgekocht kunnen zijn. Ik sta in dit verhaal nergens van te kijken.
Ik ga alleen op mijn gevoel af en denk dat hij een latente pedofiel was. Ik heb daar geen feiten of bronnen voor, puur gevoel. Bovendien lijkt het mij een kwestie van afwachten totdat zich meer slachtoffers melden.