De Luizenmoeder
zondag 14 januari 2018 om 20:51
donderdag 14 maart 2019 om 20:54
Ik denk niet dat de artsen of wie dan ook kunnen bewijzen dat het (alleen) door meeroken komt. Zelfs de World Health Association heeft geen bewijzen kunnen leveren voor longaandoeningen door meeroken. Wil ik niet mee zeggen dat roken gezond is, maar de hysterie die er tegen roken heerst, is meestal ook ongefundeerd.herfstappeltaart schreef: ↑14-03-2019 20:04Ik heb het gekregen....als gevolg van het vele meeroken in mijn kindertijd.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
donderdag 14 maart 2019 om 21:17
En niet onder een afdakje + in gezelschap van Pejeka.haarklover schreef: ↑14-03-2019 20:36Volwassenen hebben ook een voorbeeldfunctie.
Kinderen moeten begrijpen dat roken mag, buiten in de regen, en dat als je het gezellig wilt hebben, je er beter vanaf blijven kunt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
donderdag 14 maart 2019 om 21:19
Als volwassenen een voorbeeldfunctie hebben, waarom kruipen ze dan voor iedere 100 meter die ze moeten afleggen in de auto, rillen ze al bij het idee om een kwartier te lopen of te fietsen naar hun bestemming, rijden ze hun kinderen naar school terwijl die best kunnen lopen, enz?
donderdag 14 maart 2019 om 21:22
Dat staat zo in de schoolregels van De Klimop. Misschien dat Hannah er wat aan kan doen.pejeka schreef: ↑14-03-2019 21:19Als volwassenen een voorbeeldfunctie hebben, waarom kruipen ze dan voor iedere 100 meter die ze moeten afleggen in de auto, rillen ze al bij het idee om een kwartier te lopen of te fietsen naar hun bestemming, rijden ze hun kinderen naar school terwijl die best kunnen lopen, enz?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
donderdag 14 maart 2019 om 21:29
pejeka schreef: ↑14-03-2019 20:54Ik denk niet dat de artsen of wie dan ook kunnen bewijzen dat het (alleen) door meeroken komt. Zelfs de World Health Association heeft geen bewijzen kunnen leveren voor longaandoeningen door meeroken. Wil ik niet mee zeggen dat roken gezond is, maar de hysterie die er tegen roken heerst, is meestal ook ongefundeerd.
Kan je nu weer een ander topic vinden om je provocaties op te botvieren?
Such fun!1
donderdag 14 maart 2019 om 22:11
Dit slaat echt helemaal nergens op.pejeka schreef: ↑14-03-2019 20:54Ik denk niet dat de artsen of wie dan ook kunnen bewijzen dat het (alleen) door meeroken komt. Zelfs de World Health Association heeft geen bewijzen kunnen leveren voor longaandoeningen door meeroken. Wil ik niet mee zeggen dat roken gezond is, maar de hysterie die er tegen roken heerst, is meestal ook ongefundeerd.
Meeroken is wel degelijk bewezen schadelijk.
donderdag 14 maart 2019 om 22:32
Ik heb nog geen anderhalve sigaret gerookt in mijn leven, ik was als tiener in het bezit van twee andere dingen om indruk mee te maken op de jongens
Helaas ben ik wel opgegroeid met ouders die elk een pakje Marlboro/Belinda Groen per dag rookten en is mijn longinhoud ondermaats.
Mijn stiefvader is inmiddels overleden aan keelkanker.
Helaas ben ik wel opgegroeid met ouders die elk een pakje Marlboro/Belinda Groen per dag rookten en is mijn longinhoud ondermaats.
Mijn stiefvader is inmiddels overleden aan keelkanker.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
vrijdag 15 maart 2019 om 09:43
Pejeka ik ga hier verder niet op in. Anders word ik zo ontzettend boos dat ik een ban krijg denk ik. Fijne dag Ik hoop dat je je verstand nog een keer krijgt.pejeka schreef: ↑14-03-2019 20:54Ik denk niet dat de artsen of wie dan ook kunnen bewijzen dat het (alleen) door meeroken komt. Zelfs de World Health Association heeft geen bewijzen kunnen leveren voor longaandoeningen door meeroken. Wil ik niet mee zeggen dat roken gezond is, maar de hysterie die er tegen roken heerst, is meestal ook ongefundeerd.
vrijdag 15 maart 2019 om 12:17
pejeka schreef: ↑14-03-2019 21:19Als volwassenen een voorbeeldfunctie hebben, waarom kruipen ze dan voor iedere 100 meter die ze moeten afleggen in de auto, rillen ze al bij het idee om een kwartier te lopen of te fietsen naar hun bestemming, rijden ze hun kinderen naar school terwijl die best kunnen lopen, enz?
Hier ben je al eerder over begonnen en nogmaals, je generaliseert weer enorm.
Tuurlijk zul je op iedere school tuthola's tegenkomen die voor 3 straten hun dikke Volvo pakken, en sommige kinderen wonen gewoon echt te ver van school af, maar de overgrote meerderheid komt echt wandelend of fietsend.
Wat je over roken schrijft laat ik maar links liggen.
vrijdag 15 maart 2019 om 13:19
Over roken kun je niet hysterisch genoeg doen.pejeka schreef: ↑14-03-2019 20:54Ik denk niet dat de artsen of wie dan ook kunnen bewijzen dat het (alleen) door meeroken komt. Zelfs de World Health Association heeft geen bewijzen kunnen leveren voor longaandoeningen door meeroken. Wil ik niet mee zeggen dat roken gezond is, maar de hysterie die er tegen roken heerst, is meestal ook ongefundeerd.
Ik ben een voormalig roker (en believe you me, ik was een verstokte roker, lang ook) en sinds ik niet meer rook weet en ervaar ik hoeveel beter *heel* het leven is zonder sigaretten.
Als meeroken maar een fractie van de effecten van roken heeft, is het al teveel.
Zou willen dat tabak volledig wordt verboden.
vrijdag 15 maart 2019 om 19:14
Ik niet. Ik houd niet van verbieden. Niet van het verbieden van alcohol, niet van het verbieden van suiker, niet van het verbieden van vetten en ook niet van het verbieden van tabak. Ik houd niet van een samenleving waarin we met name met verboden moeten leven en vrijheid steeds minder normaal wordt. Gaan we dan straks ook het gebruik van de auto in de stad verbieden, want die dingen spuwen gassen en fijnstof uit die niet gezond zijn? Wil je toch liever niet hebben in jouw buurt en die van je kinderen, of wel? En de BBQ, tjee, wat een ellende, die BBQ. Allerlei half verbrande producten die schadelijke dampen en restdeeltjes je terras op blazen, en die adem jij dan in. Nee, geen BBQ meer. De open haard metselen we ook dicht, want wat voor ellende dáár uit komt, wil je ook niet weten. En ga zo maar door. Héél misschien wellicht worden we dan allemaal zomaar 95 jaar, maar of het leven dan leuker is... Ik word liever 85 terwijl ik van het leven geniet, en die 10 jaar extra kun je van me cadeau krijgen...Piratesse schreef: ↑15-03-2019 13:19Over roken kun je niet hysterisch genoeg doen.
Ik ben een voormalig roker (en believe you me, ik was een verstokte roker, lang ook) en sinds ik niet meer rook weet en ervaar ik hoeveel beter *heel* het leven is zonder sigaretten.
Als meeroken maar een fractie van de effecten van roken heeft, is het al teveel.
Zou willen dat tabak volledig wordt verboden.
vrijdag 15 maart 2019 om 19:26
pejeka schreef: ↑15-03-2019 19:14Ik niet. Ik houd niet van verbieden. Niet van het verbieden van alcohol, niet van het verbieden van suiker, niet van het verbieden van vetten en ook niet van het verbieden van tabak. Ik houd niet van een samenleving waarin we met name met verboden moeten leven en vrijheid steeds minder normaal wordt. Gaan we dan straks ook het gebruik van de auto in de stad verbieden, want die dingen spuwen gassen en fijnstof uit die niet gezond zijn? Wil je toch liever niet hebben in jouw buurt en die van je kinderen, of wel? En de BBQ, tjee, wat een ellende, die BBQ. Allerlei half verbrande producten die schadelijke dampen en restdeeltjes je terras op blazen, en die adem jij dan in. Nee, geen BBQ meer. De open haard metselen we ook dicht, want wat voor ellende dáár uit komt, wil je ook niet weten. En ga zo maar door. Héél misschien wellicht worden we dan allemaal zomaar 95 jaar, maar of het leven dan leuker is... Ik word liever 85 terwijl ik van het leven geniet, en die 10 jaar extra kun je van me cadeau krijgen...
Het is niet de lengte van mijn leven wat ik in eerste instantie belangrijk vind. Je kunt ook blijven leven maar wel last krijgen van allerlei vreselijke gezondheidsproblemen die de kwaliteit van je leven in negatieve zin beïnvloeden.
Ziek worden dus i.p.v. dood gaan. Het is naïef om te denken "dan maar 10 jaar korter leven" . Dat is geen keuze die je hebt.
vrijdag 15 maart 2019 om 19:39
En die gezondheidsproblemen zijn alleen maar roken-gerelateerd? Leuk hoor, als je 98 wordt en je hebt 15 jaar in een instelling doorgebracht omdat je op je 83e behoorlijk dement ging worden, of als je de laatste tien jaar van je leven alleen maar bezig bent met allerlei kwalen, waardoor je alsnog van je 85e tot je 95e achter de geraniums zit, niet meer zelfstandig weg kan, en een uitje naar het centrum het hoogtepunt van je jaar is. Dood gaan we allemaal, en heus niet alleen aan roken-gerelateerde zaken.herfstappeltaart schreef: ↑15-03-2019 19:26Het is niet de lengte van mijn leven wat ik in eerste instantie belangrijk vind. Je kunt ook blijven leven maar wel last krijgen van allerlei vreselijke gezondheidsproblemen die de kwaliteit van je leven in negatieve zin beïnvloeden.
Ziek worden dus i.p.v. dood gaan. Het is naïef om te denken "dan maar 10 jaar korter leven" . Dat is geen keuze die je hebt.
vrijdag 15 maart 2019 om 19:44
[quote=pejeka post_id=29704716 time=1552675177 user_id=172714]
En die gezondheidsproblemen zijn alleen maar roken-gerelateerd? Leuk hoor, als je 98 wordt en je hebt 15 jaar in een instelling doorgebracht omdat je op je 83e behoorlijk dement ging worden, of als je de laatste tien jaar van je leven alleen maar bezig bent met allerlei kwalen, waardoor je alsnog van je 85e tot je 95e achter de geraniums zit, niet meer zelfstandig weg kan, en een uitje naar het centrum het hoogtepunt van je jaar is. Dood gaan we allemaal, en heus niet alleen aan roken-gerelateerde zaken.
[/quot
Dat zeg ik ook helemaal niet. Ik zeg dat het geen keuze is voor korter leven als je ongezond leeft. Het is een risico op slechte kwaliteit van leven. En dat kan al jong beginnen.
Maar Pejeka, je leest selectief, reageert selectief. Zonde van mijn energie verder. Ik vind het leuk om van gedachten te wisselen met mensen maar dan wil ik ze wel serieus kunnen nemen. Dat is helaas met jou niet (meer) het geval. Jammer.
En die gezondheidsproblemen zijn alleen maar roken-gerelateerd? Leuk hoor, als je 98 wordt en je hebt 15 jaar in een instelling doorgebracht omdat je op je 83e behoorlijk dement ging worden, of als je de laatste tien jaar van je leven alleen maar bezig bent met allerlei kwalen, waardoor je alsnog van je 85e tot je 95e achter de geraniums zit, niet meer zelfstandig weg kan, en een uitje naar het centrum het hoogtepunt van je jaar is. Dood gaan we allemaal, en heus niet alleen aan roken-gerelateerde zaken.
[/quot
Dat zeg ik ook helemaal niet. Ik zeg dat het geen keuze is voor korter leven als je ongezond leeft. Het is een risico op slechte kwaliteit van leven. En dat kan al jong beginnen.
Maar Pejeka, je leest selectief, reageert selectief. Zonde van mijn energie verder. Ik vind het leuk om van gedachten te wisselen met mensen maar dan wil ik ze wel serieus kunnen nemen. Dat is helaas met jou niet (meer) het geval. Jammer.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 15-03-2019 19:52
0.05% gewijzigd
vrijdag 15 maart 2019 om 19:48
Maar heeft niet ieder mens gewoon het recht om zijn eigen "kwaliteit van leven" te bepalen? Stel nou dat iemand dusdanig leeft dat hij weet dat hij de 50 waarschijnlijk niet gaat halen, om het heel extreem te stellen, wat is dan het bezwaar? Als die persoon het zelf geen probleem vindt?
vrijdag 15 maart 2019 om 20:53
De cijfers zijn heel duidelijkpejeka schreef: ↑15-03-2019 19:48Maar heeft niet ieder mens gewoon het recht om zijn eigen "kwaliteit van leven" te bepalen? Stel nou dat iemand dusdanig leeft dat hij weet dat hij de 50 waarschijnlijk niet gaat halen, om het heel extreem te stellen, wat is dan het bezwaar? Als die persoon het zelf geen probleem vindt?
https://www.ntvg.nl/artikelen/de-gezond ... n/volledig
Bij meeroken heb je geen keuze gehad als kind.
vrijdag 15 maart 2019 om 21:02
Een volwassene dient gewoon zijn/ haar verantwoordelijkheid te nemen.pejeka schreef: ↑15-03-2019 19:48Maar heeft niet ieder mens gewoon het recht om zijn eigen "kwaliteit van leven" te bepalen? Stel nou dat iemand dusdanig leeft dat hij weet dat hij de 50 waarschijnlijk niet gaat halen, om het heel extreem te stellen, wat is dan het bezwaar? Als die persoon het zelf geen probleem vindt?
vrijdag 15 maart 2019 om 21:02
Ik heb ook geen keuze op de fiets, ik zit een half uur lang op weg naar mijn werk de dampen van de honderden auto's in te ademen die langs me rijden, ik sta bij het verkeerslicht de dampen van drie scooters die naast me en voor me staan in te ademen, en op het laatste stukje op het industrieterrein adem ik de dampen van verschillende bedrijven in. Dus welke keuze heb ik dan, of een ander?ieneminnie schreef: ↑15-03-2019 20:53De cijfers zijn heel duidelijk
https://www.ntvg.nl/artikelen/de-gezond ... n/volledig
Bij meeroken heb je geen keuze gehad als kind.
vrijdag 15 maart 2019 om 21:03
Dan doe je een gasmasker op als je dat problematisch vindt. Het heeft niets te maken met roken.pejeka schreef: ↑15-03-2019 21:02Ik heb ook geen keuze op de fiets, ik zit een half uur lang op weg naar mijn werk de dampen van de honderden auto's in te ademen die langs me rijden, ik sta bij het verkeerslicht de dampen van drie scooters die naast me en voor me staan in te ademen, en op het laatste stukje op het industrieterrein adem ik de dampen van verschillende bedrijven in. Dus welke keuze heb ik dan, of een ander?
vrijdag 15 maart 2019 om 21:06
Doe ik ook. En als ik zelf besluit dat ik het helemaal prima vind om slechts 80 jaar oud te worden, of 75, in plaats van 90, is dat helemaal MIJN verantwoordelijkheid en keuze.