Gierige acties deel IX
zondag 9 december 2018 om 21:19

woensdag 20 maart 2019 om 20:21
Als die mensen die bonnen zelf toch niet gebruiken, waarom niet?Cheshire-cat schreef: ↑20-03-2019 17:55Ik ken iemand die altijd gebruik wil maken van de kortingsbonnen die in de agenda van de postcodeloterij zitten, terwijl hij zelf niet lid is. Hij eist die codes bij alle buren op onder het mom bespaar ik wie x aantal euro op een weekje weg. Ze geven ze ook nog....
woensdag 20 maart 2019 om 20:28
Wat mij stoort is dat hij zelf niet meedoet, maar wel die bonnen opeist en zich dan op de borst klopt en zegt mooi meegenomen. Dat eisen vind ik storend. Als hij het nu vraagt, dan is het anders.-Darkside- schreef: ↑20-03-2019 20:21Als die mensen die bonnen zelf toch niet gebruiken, waarom niet?
We’re all mad here

woensdag 20 maart 2019 om 20:55
ik geef die agenda ook altijd weg, en ik hoef er geen dankjewel of wat dan ook voor. Zal mij een rotzorg zijn wat iemand met die bonnen doet.
Als iemand die gratis mandarijntjes pakt en verder geen boodschappen doet vind ik dat vooral zielig, dan ga ik er vanuit dat diegene het geld er niet voor heeft om zelf te kopen.
Als iemand die gratis mandarijntjes pakt en verder geen boodschappen doet vind ik dat vooral zielig, dan ga ik er vanuit dat diegene het geld er niet voor heeft om zelf te kopen.

woensdag 20 maart 2019 om 22:38
Ze worden zelfs te koop aangeboden op mp.-Darkside- schreef: ↑20-03-2019 20:21Als die mensen die bonnen zelf toch niet gebruiken, waarom niet?
donderdag 21 maart 2019 om 00:21
Oh pasen! Dat doet me aan een actie denken.
Ik werkte bij een grote winkel met dure artikelen. We hadden op eerste en tweede paasdag een actie dat de eerste 100 betalende klanten een paasontbijtje zouden krijgen. Dit was een zakje met een minicroissantje, mini vifitpakje en mini jus en zo’n portiebakje jam. Stelde echt niks voor.
Komt er een vrouw de eerste paasdag, zoekt 2 van de allergoedkoopste artikelen uit in de winkel (heeft ze echt 10 minuten naar lopen zoeken) betaald deze in 2 transacties zodat ze 2 bonnen heeft, gaat vervolgens naar die uitdeelmeisjes en eist twee ontbijtjes, want ze heeft 2 keer betaald!!!
Die meiden helemaal in de war, maar ze hebben het toch maar gegeven want deze dame was al wel bekend in de winkel door dit soort acties.
Vervolgens loopt mevrouw recht naar de klantenservice en retourneerd beide artikelen ‘want haar man wilde toch graag een ander model’. Knap dat ze dat wist, want haar man was er niet bij, ze heeft hem niet gebeld en ze is de winkel niet uit geweest. Bij het naar buiten gaan zegt ze letterlijk ‘zo fijn, deze twee gratis ontbijtjes!’
Raad eens wie er tweede paasdag de eerste klant in de winkel was en precies dit nogmaals deed?
Ik werkte bij een grote winkel met dure artikelen. We hadden op eerste en tweede paasdag een actie dat de eerste 100 betalende klanten een paasontbijtje zouden krijgen. Dit was een zakje met een minicroissantje, mini vifitpakje en mini jus en zo’n portiebakje jam. Stelde echt niks voor.
Komt er een vrouw de eerste paasdag, zoekt 2 van de allergoedkoopste artikelen uit in de winkel (heeft ze echt 10 minuten naar lopen zoeken) betaald deze in 2 transacties zodat ze 2 bonnen heeft, gaat vervolgens naar die uitdeelmeisjes en eist twee ontbijtjes, want ze heeft 2 keer betaald!!!
Die meiden helemaal in de war, maar ze hebben het toch maar gegeven want deze dame was al wel bekend in de winkel door dit soort acties.
Vervolgens loopt mevrouw recht naar de klantenservice en retourneerd beide artikelen ‘want haar man wilde toch graag een ander model’. Knap dat ze dat wist, want haar man was er niet bij, ze heeft hem niet gebeld en ze is de winkel niet uit geweest. Bij het naar buiten gaan zegt ze letterlijk ‘zo fijn, deze twee gratis ontbijtjes!’
Raad eens wie er tweede paasdag de eerste klant in de winkel was en precies dit nogmaals deed?

donderdag 21 maart 2019 om 05:38
En 2e paasdag is ze niet tegengehouden?Mrs-Stanton schreef: ↑21-03-2019 00:21Oh pasen! Dat doet me aan een actie denken.

donderdag 21 maart 2019 om 05:52
Als jij hem die bonnen niet gunt dam geef je ze niet. En ik ga er verder van uit dat die anderen oud en wijs genoeg zijn om te weigerenCheshire-cat schreef: ↑20-03-2019 20:28Wat mij stoort is dat hij zelf niet meedoet, maar wel die bonnen opeist en zich dan op de borst klopt en zegt mooi meegenomen. Dat eisen vind ik storend. Als hij het nu vraagt, dan is het anders.

donderdag 21 maart 2019 om 05:55
OmgMrs-Stanton schreef: ↑21-03-2019 00:21Oh pasen! Dat doet me aan een actie denken.

donderdag 21 maart 2019 om 08:36
Ook een lunch toezeggen. Als die vriendin er dan over begint, zeggen dat je eerst de lunch wil doen die je van haar zou krijgen. Kijken hoe ze dan reageert.
donderdag 21 maart 2019 om 09:08
Haha nee, ze is niet tegengehouden. Ze is een bekende in de winkel die vaker dit soort dingen uithaalt.
Een keer vroeg ze of ze met de winkeltelefoon even mocht bellen, want noodgeval. Ze kwam echt vrij in paniek over, dus we dachten van oke voor deze ene keer dan..
Belt ze PostNL dat ze niet thuis is en dat haar verwachte pakketje maar naar morgen verschoven moet worden. We stonden echt even met onze bek vol tanden.
Vervolgens vraagt ze een bekertje voor de koffieautomaat (alleen gratis voor klanten en wij delen bekers uit want anders zit de halve middelbare school bij ons koffie te drinken) en een muntje voor het toilet (50 ct eigenlijk maar we hebben muntjes voor uitzonderingen). Zo heeft ze haar koffietje en plaspauze ook weer even gehad. Superhandig.
Een keer vroeg ze of ze met de winkeltelefoon even mocht bellen, want noodgeval. Ze kwam echt vrij in paniek over, dus we dachten van oke voor deze ene keer dan..
Belt ze PostNL dat ze niet thuis is en dat haar verwachte pakketje maar naar morgen verschoven moet worden. We stonden echt even met onze bek vol tanden.
Vervolgens vraagt ze een bekertje voor de koffieautomaat (alleen gratis voor klanten en wij delen bekers uit want anders zit de halve middelbare school bij ons koffie te drinken) en een muntje voor het toilet (50 ct eigenlijk maar we hebben muntjes voor uitzonderingen). Zo heeft ze haar koffietje en plaspauze ook weer even gehad. Superhandig.

donderdag 21 maart 2019 om 09:46
Raar dat ze dan gewoon die vrouw blijven faciliteren.Mrs-Stanton schreef: ↑21-03-2019 09:08Haha nee, ze is niet tegengehouden. Ze is een bekende in de winkel die vaker dit soort dingen uithaalt.

donderdag 21 maart 2019 om 09:58
Mrs-Stanton schreef: ↑21-03-2019 09:49Mwah het zijn opzich allemaal geen superschokkende dingen waar de winkel heel veel slechter van wordt ofzo. Plus, het is prima entertainment voor de rustige dagen![]()

donderdag 21 maart 2019 om 10:50
Wel aan herinneren!!Kameelperd schreef: ↑20-03-2019 17:06Wat vinden jullie hiervan, ik heb van iemand voor mijn verjaardag een bos bloemen gekregen en de toezegging dat we op haar kosten nog lekker gaan lunchen. Het is inmiddels bijna een half jaar geleden dat ik jarig was en hoewel we elkaar regelmatig zien hoor ik nooit meer wat over de lunch. Voor mezelf heb ik zoiets van ik begin er niet over maar misschien is ze het wel echt vergeten.
Heel suf, ik had mijn moeder een high tea gegeven voor haar verjaardag, maar waar ik haar mee naar toe wilde nemen, was op dat moment nog niet open (alleen van mei tot september of zo) en dat duurde nog even. Tegen die tijd was ik het dus het glad vergeten, maar zij gelukkig niet. Ik vond het heel fijn dat ze er naar vroeg, want ik wilde echt met haar daar naartoe!
Het hoeft geen opzet te zijn en als je haar er aan helpt herinneren dan weet je zeker wat je aan haar hebt. Want als ze dan niets doet, was het een loos gebaar en anders was het gewoon per ongeluk. Jammer om een vriendschap om dat laatste te moeten herwaarderen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

donderdag 21 maart 2019 om 12:34
Alsof die man met een pistool op het hoofd van de mede-straatbewoners gericht die bonnen opeist. Iedereen is toch zeker zelf in staat om aan zijn verzoek wel of niet mee te werken?Cheshire-cat schreef: ↑20-03-2019 20:28Wat mij stoort is dat hij zelf niet meedoet, maar wel die bonnen opeist en zich dan op de borst klopt en zegt mooi meegenomen. Dat eisen vind ik storend. Als hij het nu vraagt, dan is het anders.
donderdag 21 maart 2019 om 12:48
Genoeg mensen die je onder (sociale) druk kunnen zetten om kortingsbonnen te geven, je te laten meebetalen aan zaken waar je eigenlijk niet aan mee wil betalen; en, als je er (überhaupt) wat van durft te zeggen, vervolgens doen alsof jij gek bent... (Nou wil ik niet zeggen dat dit per definitie in dit geval van toepassing is, maar die mensen bestaan wel degelijk.)
Sorry, bedoel het niet aanvallend of zo, ben ff in een zeikbui (maar dat hoort weer in een ander topic...
)
Sorry, bedoel het niet aanvallend of zo, ben ff in een zeikbui (maar dat hoort weer in een ander topic...

In this mad house we must all survive
donderdag 21 maart 2019 om 15:01
Ooooh sommige mensen zijn echt schaamteloos! Maar wel prima entertainmentMrs-Stanton schreef: ↑21-03-2019 09:49Mwah het zijn opzich allemaal geen superschokkende dingen waar de winkel heel veel slechter van wordt ofzo. Plus, het is prima entertainment voor de rustige dagen![]()

Toen ik in een winkel werkte hadden we eens een actie met een enorme meterslange taart, die gingen we dan op een bepaald moment aansnijden en iedereen kreeg een stuk. Geinige actie vond ik eerst nog. Kwam er wel een beetje van terug toen ik gewoon meerdere keren (!) discussies moest voeren met mensen die met een grote tupperware bak aan kwamen zetten. Zo van 'voor mij acht stukken graag'. En dan boos worden als we zeiden dat het gewoon een stuk per persoon was

donderdag 21 maart 2019 om 15:44
Zodra iets gratis is wordt het mensen rood voor de ogen. Ik heb wel eens een uitje georganiseerd voor de minderbedeelde medemens. Naast een verzorgende dag kreeg men ook nog een goodiebag. Toen die goodiebags niet snel genoeg werden uitgedeeld ontstond er bijna een vechtpartij omdat 1 man zich benadeeld voelde. Hem duidelijk maken dat hij netjes op zijn beurt moest wachten was lastig
Tijdens ditzelfde uitje mochten van iedere familie 1 ouder en kinderen tot 10 jaar mee. Dit i.v.m. capaciteit en budget. Je wilt niet weten hoe vaak we oudere kinderen / tieners moesten weigeren op de dag van het uitje. En ook overige ouders die dan op eigen gelegenheid naar de locatie gingen en vervolgens aan wilden schuiven bij de gratis lunch met de familie die wel mee mocht.
Tijdens ditzelfde uitje mochten van iedere familie 1 ouder en kinderen tot 10 jaar mee. Dit i.v.m. capaciteit en budget. Je wilt niet weten hoe vaak we oudere kinderen / tieners moesten weigeren op de dag van het uitje. En ook overige ouders die dan op eigen gelegenheid naar de locatie gingen en vervolgens aan wilden schuiven bij de gratis lunch met de familie die wel mee mocht.
We’re all mad here

donderdag 21 maart 2019 om 15:59
Lang geleden liep ik stage bij een project voor vluchtelingen. Kinderen in de gemeente kregen een gratis fiets. Er was een gepensioneerde fietsenmaker die fietsen opkocht en helemaal opknapte voor deze kinderen en wij benaderde dan de kinderen. Een mevrouw wilde persé een damesfiets. Voor haar zoon van 8. Nou, dat is een hele toestand geworden, maar dit is natuurlijk niet gebeurd. Maar zo sneu voor dat jongetje, stond z’n moeder weer stennis te schoppen bij ons.

donderdag 21 maart 2019 om 16:13
Heeft het jongetje wel een fiets gekregen?Oplader schreef: ↑21-03-2019 15:59Lang geleden liep ik stage bij een project voor vluchtelingen. Kinderen in de gemeente kregen een gratis fiets. Er was een gepensioneerde fietsenmaker die fietsen opkocht en helemaal opknapte voor deze kinderen en wij benaderde dan de kinderen. Een mevrouw wilde persé een damesfiets. Voor haar zoon van 8. Nou, dat is een hele toestand geworden, maar dit is natuurlijk niet gebeurd. Maar zo sneu voor dat jongetje, stond z’n moeder weer stennis te schoppen bij ons.

donderdag 21 maart 2019 om 16:27
Ik heb als tiener een tijdje in een drogisterij gewerkt, er stond op een gegeven moment een actie in de folder dat je bij aanschaf van bepaalde producten een slagroomtaart kreeg van een bekende bakkerij. Op=op en 1 taart per klant. Het begon al direct met een klant die 3 keer apart af wilde rekenenen om dus 3 taarten te krijgen. Na een discussie die even later voortgezet werd door de manager werd haar duidelijk gemaakt dat er maar 1 taart per klant gegeven kon worden. Toen ging ze de producten die ze had moesten kopen voor de 2e en 3e taart terugzetten, mijn vermoeden was dat ze dit op later tijdstip terug had willen brengen aangezien het dure producten waren die je niet wekelijks opmaakt (denk aan grootverpakking van 24 opzet scheermesjes van duur merk).
Toen ze bij de kassa van mij een voucher kreeg om de taart op te kunnen halen (er zat een bakkerij die meedeed in het zelfde winkelcentrum) ging ze helemaal uit haar stekker tegen me waar haar taart bleef en dat ze die nú wilde hebben. Zij dacht blijkbaar dat wij die taarten bij de kassa hadden staan? Zonder koelkast?
Mevrouw is kwaad vertrokken dat als ze dit allemaal geweten had ze nooit was gekomen, klant is koning ect. Ze vond het belachelijk dat ze zelf die taart moest ophalen, dat hadden wij beter moeten regelen. Naderhand dacht ik nog wat moet iemand in hemelsnaam met 3 taarten??? Maar ja gratis hè....
Toen ze bij de kassa van mij een voucher kreeg om de taart op te kunnen halen (er zat een bakkerij die meedeed in het zelfde winkelcentrum) ging ze helemaal uit haar stekker tegen me waar haar taart bleef en dat ze die nú wilde hebben. Zij dacht blijkbaar dat wij die taarten bij de kassa hadden staan? Zonder koelkast?

Mevrouw is kwaad vertrokken dat als ze dit allemaal geweten had ze nooit was gekomen, klant is koning ect. Ze vond het belachelijk dat ze zelf die taart moest ophalen, dat hadden wij beter moeten regelen. Naderhand dacht ik nog wat moet iemand in hemelsnaam met 3 taarten??? Maar ja gratis hè....