LLJ08M

03-06-2008 23:03 1829 berichten
Alle reacties Link kopieren

tieger wijzigde dit bericht op 02-01-2010 23:22
Reden: Tabel opgeschoond
% gewijzigd
Oef gelukkig RW! Fijn hoor!
Oh, wat een opluchting Roze wolk!

Ik zou inderdaad nog even bij de dokter aan de bel trekken. Lastig he, tegenstrijdige / onduidelijke meningen van verschillende artsen. Heb ik met Guido's bult ook. Kinderarts die we laatst hadden, vond het ineens wel een verdikking van de schedelnaad... Volgende maand moeten we voor controle komen, dan nog maar eens duidelijk navragen en aangeven dat ik die tegenstrijdigheden erg verwarrend vind..
RW, gelukkig

Ongeduld, is idd lastig

en....daar laat ik het weer bij, want het is superweer, mamadag en de kinderboerderij lonkt!

gr allemaal
RW wat een opluchting zeg !! pff wat een verhaal zeg meteen.

Nou het bevalt wel hoor getrouwd zijn hahah zeg de hele tijd mijn vriend hihi nee het is mijn man. hihihi
he hallo,

Mango: nee hoor is volgens mij de grootste onzin dat ze pas gaan lopen als de fontanel gesloten is, dat duurt nog wel even voordatde fontanel dicht is.

Demi is ook zo'n dramaqueen echt gillen als het niet lukt of haar zin niet krijgt, het gillen gaat echt af en toe door merg en been.

Roze wolk: De kids hebben echt leuke kamers in jullie nieuwe paleisje waneer gaan jullie over?

En wat een opluchting dat Sharon het niet op haar heupen heeft, zoals je zelf alop je www had staan.Vond ik wel leuk gevonden.

Demi heeft de bitterballen ontdekt ze vind ze heerlijk, echt leuk om dat te zien.

Hier zijn ze vanaf maandag bezig geweest met een dakkapel op zolder.Hij is echt supergaaf geworden en groot.

3 dagen rotzooi gehad maar hij is nu af en super gaaf.

Nou ik ga Demi nu even op bed leggen en dan maar aan de grote schoonmaak.
grr computer is kaduuk...... leen nu een oude laptop vn mn broertje, maar die is mega traaaaag... Dus niet echt fijn op achter te zitten....

Hier gaat ie verder zn gangetje, afgelopen week 2bedrijven de tuin laten opmeten voor oa een tekening en prijsopgave. Ben benieuwd wat ze er van zullen maken...

RW, wat fijn dat het bij Sharon goed zit!!!

Hm zal mn meisje snel gaan troosten, die barst ineens in huilen uit......
Esmee heeft gister haar eerste stapjes los gezet!!!! Maar ik heb zo hard gegild dat ze het waarschijnlijk nooit meer doet!

Ze was erg melig gister. Steeds op het kussen van de hond en dat mag niet. Als mama dan boos "nee" zegt en je weg tilt is dat natuurlijk helemaal geweldig. Ik had haar aan de bank vast gezet en ze liep zo weg!! Vier hele stappen en toen liet ze zichzelf zakken.

Man stond in de keuken dus ik gillen: "Ze loopt, kijk nou ze looooooop!!!! HAHAHA"

Daarna wilde ze het natuurlijk nooit meer doen. Maar man, wat een fantastisch gezicht!! Zo soepel, zo zonder te wankelen, alsof ze het al jaren deed. Ik had er tranen van in mijn ogen, zo'n mooi gezicht was het. En ik schaamde me dood voor mijn gegil. De buren zullen wel gedacht hebben!

San: Balen zeg van jullie computer. Dat kan er nog wel bij na de verhuizing.....

Choco: mmh bitterballen! Dat vindt Esmee ook heerlijk!

Oja, we zijn ook nog op het cb geweest. Ze weegt 9,65 kg en is 79 cm. (niks geen groeispurt....) En weer vond de vpk haar scheel kijken. De arts heeft hier al drie keer naar gekeken en nu dus weer. Volgens haar is ze echt niet scheel, maar komt het door haar brede neus. We hebben nu wel een doorverwijsbrief voor naar de orthopist (een soort oogarts) om nu eindelijk van het gezeur (zoals ze het zelf noemde) af te zijn.

En als ze nu weer ab krijgt voor haar oren, moeten we naar de KNO-arts voor buisjes. Iemand hier ervaring met buisjes?

Mooi ik zal hier de boel eens opruimen. Man is morgen jarig en dan moet het huis wel aan kant zijn.
Mango; Gefeliciteerd met je mannetje!!!!! Hihi, k ben benieuwd of Esmee het nog es zou aandurven om weer een paar stapjes te zetten haha. Denk dat ik hetzelfde zou reageren.

Verona zag ik vanmorgen in mn ooghoeken ook ineens losstaan. Zonder dat ze eerst ergens bij stond, dus zo uit zichzelf.. maar ja, alleen toen eventjes, zodra ik omkeek zakte ze snel door haar knieen of er niets gebeurd was...

ow, computer is ook al weer gefixed... is toch sneller dan gedacht!!
He hallo,

De afgelopent tijd is het een estafette loop qua ziek zijn, eerst mijn man, dan marijn, dan ik, nu weer marijn. We hebben aankomende woensdag een afspraak bij de KNO-arts. Marijn blijft eigenlijk continue verkouden en heeft ook heel gauw last van de oren. Ik ben bang dat er ook nu weer een oorontsteking aan zit te komen, terwijl de ontsteking aan de ogen net voorbij was. Woensdag moeten we ook nog naar het CB, ik ben benieuwd hoeveel hij is aangekomen.

Mango: ik kan me je reactie helemaal voorstellen, ik vind het zo knap als Marijn weer iets nieuws heeft geleerd, zelf kijkt hij altijd zo trots.

Choco: bitterballen heb ik nog niet geprobeerd, marijn is wel heel gecharmeerd van slagroomsoesjes. Pannekoeken vond hij echter niet lekker. Zijn papa kan dat niet begrijpenk

Ongeduld: vervelend die wisselende berichten over de bult van Guido. Ik kan me voorstellen dat je duidelijkheid wilt.

Ik ga weer liggen, bij mij is de griep nog niet helemaal voorbij en ik ben zooo moe nog steeds.

Groetjes

Lein
Pff, een enorme hectische week achter de rug... Dieptepunt was de operatie vaan schoonma. Zou een kijkoperatie die over het algemeen redelijk veilig zijn, krijgen. Over het algemeen dus... Ze heeft een bloeding gekregen waarbij ze een liter bloed is verloren! Pfff, het is echt even kritiek geweest, waar je pas later achterkomt. Drukt je wel even met je neus op de feiten... Gelukkig gaat het nu hartstikke goed, alleen het herstel is waarschijnlijk vele malen langer...

Lein: Jeetje, wat een ziekenboeg bij jullie! Veel beterschap!

Guido vind slagroom ook helemaal geweldig. En melkschuim van de cappucino! Oja, we hebben woensdag ook een appelbol gedeeld.

San: Jullie laten de tuin dus doen? Ik ben heel benieuwd hoe het verloopt, wij moeten er binnenkort ook maar eens aan geloven!

Mango: Nog gefeliciteerd met je man! En wat een dametje, die Esmee! Guido probeert ook achter onze rug om steeds te lopen. En het zijn ook steeds meer stapjes, dus hij doet goed zijn best!

Ik ga vanmiddag misschien (hou ik mezelf nu nog voor, maar het is waarschijnlijker dat ik me niet kan bedwingen en het gewoon doe) een voorschot nemen op mijn verjaardagskado! Ik heb een geweldige fotocamera gevonden.....

Oja, ook zo leuk: Ik ga naar de wereld draait door! Woensdag 1 april, dus allemaal kijken, dan zwaai ik naar jullie!
Oja, vanochtend was Guido heerlijk aan het spelen en had ik alle deuren goed dichtzitten, dacht ik.... Zie ik ineens de deur naar de hal open staan, zit Guido gewoon al op de vierde tree te glunderen! Pff, toch ook daar maar een traphekje!

En dan nu een moeilijke keuze. Zal ik een Latte Macchiato of een Moccacino gaan maken???
Vanochtend zette ze weer een paar stapjes! Ik moest me inhouden om niet te gillen. Heb alleen maar "Goezoo!!" geroepen. (een beetje hard dat wel....:-$ )

Verjaardag van man was gezellig. Hij duurde wel het hele weekend! Nou en dan weer veel te veel gevrgeten.

Vrijdagavond zijn we heerlijk uit eten geweest (mijn cadeau aan hem) Het was heel erg fijn om weer eens ongestoord bij te kunnen praten.

Ongeduld: Hoe is het nu met je schoonmoeder? Dat is wel even schrikken zeg!

Hier ook een klimmertje! Ze kan nu zelf op de bank klimmen en zichzelf er ook weer af laten glijden. Al vind ik dat wel wat eng. Soms is ze zo enthousiast dat ze op de bank stuitert en ik ben als de dood dat ze er dan net naast valt.

Hoe bevalt je nieuwe camera? Wat heb je voor een gekocht?

Oh, even een mirena vraagje: Word jij nog steeds ongesteld? En heb jij wel eens last van een tussentijdse bloeding? Ik dacht dat ik er nu eindelijk regelmaat in had (gewoon om de vier weken), maar nu had ik vorige week ineens een tussentijdse bloeding (heel kort) en nu ben ik nog steeds niet ongesteld. (vier dagen over tijd)

Lein: Hè bah, meid. Zelf ziekjes en dan ook nog een ziek kind. Dus Marijn heeft ook regelmatig last van oorontsteking! Naar is dat! Wist jij dat baby's maar vier keer ab mogen hebben per jaar? Dat vertelde de arts van het cb bij afgelopen week.
Volgende week hebben we hier de verjaardagen, ik bereid me voor op 2 weekenden... Leuk, maar ook wel erg druk. Ach, ik geniet er altijd enorm van.

Guido klautert ook overal op en af! Hij liet zich zelfs van het ziekenhuisbed van schoonma glijden. En trots dat ie dan is!

De camera: Nikon D60, spiegelreflex. Komende zondag ga ik het bos in, dus dan kan ik hem echt goed uitproberen. Nu heb ik alleen nog een hele mooie en indrukwekkende reportage gemaakt van een mok op onze salontafel....

En de ongesteldheid... Ik had 2 weken terug het idee dat ik eindelijk weer ongesteld zou worden, maar niet dus. Na het plaatsen heb ik even gevloeid, maar daarna helemaal niet meer. Dus ik ben nu al 2 jaar feitelijk niet ongesteld geweest! HALELUJA!!!!

Wat een rust hier trouwens!
hier is het grote inpakken begonnen. We zijn nu iedere avond of aan het inpakken, of daar uipakken, klussen of naar de ikea haha

Nu is lief weer wat dozen brengen. Zaterdag gaan we echt over.

Donderdag nog een kijker. Dus het moet hier ook nog een sooort van netjes blijven haha. Word wel steeds ongezelliger, er is al best veel weg, de tuin is al helemaal leeg. en het nieuwe huis word zoooo mooi. We hebben bijna alles nieuw gekocht, alles past nu mooi bij elkaar, het kan zo in een tijdschrift! Zal morgen weer eens foto's nemen en die op hyves plaatsen.

Met de kindjes alles goed, sharon is soms wat hangerig, haar hoektandjes komen door, arm meisje. Daar heeft ze echt last van. Met samuel ook alles top. Ze zijn heel veel bij hun opa en oma's geweest de afgelopen weken zodat wij konden klussen maar ze hebben het super gedaan. Merk alleen wel dat ze nu wel erg moe worden, wij ook trouwens haha. Volgende week lekker relaxen in ons paleisje!

o daar is lief weer, ga even een wijntje met hem drinken.

Ik lees wel bij hoor maar weinig tijd om te reageren, gaat echt weer komen hoor! helaas hebben we wel pas vanaf 9 april internet. Lees wel op mijn werk bij haha
even trotse mama zijn Marijn heeft ook zijn eerste stapjes los gezet
RozeWolk; Wat fijn dat het klussen/in,-&uitpakken er bijna opzit!! Ik weet nog heel goed hoe hol het de laatste dagen voor de echte verhuizing het in ons oude huis klonk. En hoe saai het er uitzag zonder alle gezellige dingetjes om ons heen.

Ongeduld; Wij doen voornamelijk de tuin wel zelf, maar willen wel graag wat verschillende prijslijstjes hebben voor de materialen. Alleen voor het leggen van de tegels, moeten we wel iemand voor laten komen.

Hebben jullie al wel een idee wat jullie met de tuin willen?

Hier is de snottebellenfabriek weer geopend....... Mag Verona dus steeds weer verblijden met een zakdoek.......

Voor de rest nog steeds een vrolijk dametje, waar de ondeugd vanaf spat.

Wesley heeft het fietsen helemaal ontdekt. Heeft laatst bij opa&oma goed leren op&afstappen, dus zodra hij maar even tijd heeft, gaat ie er vandoor met zn fiets. Helemaal trots is ie nu. Hij moet nu alleen nog de fietsregels leren zegt ie, voor de rest kan ie alles, haha.
Zo... begin nu vast met typen, maak ik het straks af (nadat ik Luuk heb weggebracht).

Sorry dat ik zo een tijd niet heb geschreven (en gelezen.. schaam, schaam). Weet niet waar ik het allemaal druk mee heb, maar ben 's avonds vaak moe en heb geen puf meer achter die laptop te gaan zitten.

Weet niet meer wie vroeg wat je kunt doen tegen "dwarse" dreumessen? Maar als Roos iets doet wat ze niet mag en ze zich helemaal in de zenuwen gooit als ik nee zeg, dan werkt het bij haar heel goed als ik haar oppak en naar iets toebreng waar ze wél mee mag spelen en haar daar dan even mee afleid. En als je dat maar consequent vol blijft houden weten ze op een gegeven moment dat iets écht niet mag. Boos worden heeft trouwens bij zulke kleintjes nog helemaal geen zin omdat ze nog niet het gevolg van iets snappen.

Mango, stoer man, die eerste stapjes! Roos loopt inmiddels zo stevig los dat ze ook buiten in de tuin speelt en op het schoolplein rond stapt. Heel gaaf gezicht!

Even over die buisjes, zit hier nu ook thuis met twee kids met middenoorontsteking (Roos en Luuk). Luuk had er altijd al last van en heeft inmiddels al 5 x buisjes gehad. De buisjes werken heel goed, alleen ze hebben jammergenoeg (meestal) maar een tijdelijk effect omdat ze er heel snel al weer uitvallen. De ingreep stelt helemaal niets voor. Ze krijgen op de dagopname polie een drankje (krijgen ze een droge mond van) en dan is het wachten tot ze aan de beurt zijn (op volgorde van leeftijd.. ivm het nuchter zijn). Je brengt je kleintje naar binnen, ze krijgen met zo'n kapje een roesje en dan moet je weg. Voor je naar het toilet bent geweest en je koffie hebt geroerd worden ze alweer de uitslaapkamer ingereden (5 minuten) en worden ze vaak gelijk alweer wakker.

Mijn ervaringen zijn dus goed. Luuk zit nu aan de AB en ik ga morgen doppen laten maken (voor het zwemmen). Voorlopig laat ik geen buisjes plaatsen omdat hij heel vaak met zijn hoofd onder water gaat (bad, zwembad, douche) en hij er dan alleen maar meer last van heeft. Zwemmen enzo mag je dus niet doen als ze buisjes hebben vanwege de open verbinding.

Roos moet binnenkort weer voor controle en als blijkt dat haar oren weer/nog steeds ontstoken zijn, krijgt zij ook buisjes. Bij Roos merk ik er niet zo veel van. Ze is wel eens koortsig en huilerig... maar het is zo een zonnetje.... Zij krijgt overigens geen AB..., het is idd niet zo goed voor baby's (en kinderen trouwens ook), dus is mijn huisarts daar niet zo scheutig mee.

Mmmmm.. wat heb ik verder nog gelezen? Heupjes? RW en Hezter, waren jullie dat niet? RW, fijn dat het niets vervelends bleek te zijn. Misschien is dit voor jullie moppie wel gewoon de manier om te kruipen. Roos (en Luuk trouwens ook) hebben een hele tijd op handen en voeten gelopen (net als Mowgli van Jungle Book, hihihi).

Ongeduld... ik heb ook de Nikon, alleen dan de DX60, ietsie nieuwer model. Het is écht een supergaaf apparaat! Hij neemt de foto gelijk en dat is met kinderen echt superfijn. Vaak ben je te laat omdat ze zich alweer hebben omgedraaid of bewogen hebben.

Hier verder alles z'n gangetje. Uiteraard ook nog steeds in de snottebellen, maar ach, daar ben ik inmiddels aan gewend, hahaha Thuis af en toe weer wat klusjes aan het oppakken, lekker veel wandelen met de GPS en probeer ook weer wat meer bezig te zijn met mijn andere hobby's schilderen en lezen. Tja en verder gewoon druk met de kids. Halen/brengen school, judo, zwemles, vriendjes en vriendinnetjes... en af en toe ook nog proberen iets leuks met ze te doen.

Van het weekeinde hebben we een tent gekocht via marktplaats, supermooi en groot ding. Gaan van de zomer eindelijk weer eens kamperen, voor het eerst sinds we kinderen hebben. Gaan naar Italie, de Dolomieten. Ben me nu al vreselijk aan het verheugen. In de meivakantie eerst lekker twee weken bij mijn schoonouders in Drenthe bivakkeren, die een tweede huis hebben in de tuin (daar gingen we de afgelopen jaren heen in de zomervakantie). Iemand trouwens ervaring met kamperen met kids?

Meiden, moet nog stofzuigen en de vissenkom moet nodig gedaan worden, bleuhhh. rotvissen.

Liefs Mondy
hallo,

ik hoop ook binnenkort meer te kunnen reageren, maar ben zooooo moe, vriend en manon hebben allebei buikgriep (en oma die vrijdag oppaste inmiddels ook) en het is druk op het werk, ga nu manon slaapt, dus nog maar even iets nuttigs doen....

gr
kamperen is gaaf!!! En ook met kinderen! Wij gaan ook altijd kamperen en voor de kinderen is een camping echt geweldig. Wij gaan dit jaar (net als vorig jaar) 3 weken naar zuidfranrkijk, vlakbij marseille.

Zit er wel aan te denken om een dvd speler te kopen voor in de auto. Ben eigenlijk tegen, maar onze kinderen houden echt niet van auto rijden, ze slapen hooguit een uur per dag. Ik ga altijd achterin zitten bij docher, en zoon voorin bij papa. Vind ie helemaal stoer en dan is hij ook niet zo op mij gefocust.

We gaan altijd vroeg weg (rond 7 uur) en stoppen met rijden rond 16.00 s'middags. Jengeluur (is hier altijd rond 17.00) in de auto is heeeel vervelend haha

wat een weer he, bah niks aan. lijkt wel herfst! we zouden morgen nog een kijker hebben, belde net de makelaar dat ze ondertussen al een huis heeft gekocht... had ik net de badkamer al schoongemaakt... ZUCHT
He hallo,

Vandaag met Marijn bij de KNO-arts en het consultatieburo geweest. Hij is nu 75 cm en 8770 gram.

De KNO-arts heeft ons nu toch ook geadviseerd om de neusamandelen te knippen en ook buisjes te zetten. Dat is nu gepland op 16 april, we moeten er al om kwart over zeven zijn. Ik vind het nog wel een beetje spannend met zo'n kleintje, maar ik ben blij te horen Mondy dat de buisjes meevallen. Ik heb verder begrepen dat neusamandelen knippen ook nog wel meevalt.

Ik hoop in ieder geval dat Marijn er een stuk van opknapt.

Mango: ik wist niet dat kinderen het maar beperkt mogen hebben, maar ik vond de AB ook niet zo'n goed idee, Marijn kreeg er een behoorlijke uitslag van. De huisarts vond dat ook een reden om hem nu al naar een KNO-arts te sturen.

Mondy: Kamperen klinkt goed, Wij zijn er ook over aan het nadenken al twijfelen we nog tussen onze eigen tent, die redelijk groot is, of caravan van de schoonouders, wat me ook nog wel makkelijk lijkt met zo'n kleintje.

Rozewolk, frustrerend heb je net je huis schoon en dan wordt je afgebeld, ik hoop dat je gauw weer kijkers of liever nog kopers krijgt.

Murpeltje veel beterschap, ik verlang echt zo naar de zon enzo, volgens mij heb ik dat weer nodig om weer eens wat fitter te worden.

Ik stop nu, zit op het werk, en ik heb eigenlijk nog veels te veel te doen, het is een beetje gaan stapelen doordat ik ziek was,

groetjes

Lein
Hai,

Oh, ik ben echt heeeel lang niet geweest, sorry, en ook niet meegelezen eigenlijk. Heel druk met werk en andere dingen, tja komt er gewoon niet van af en toe. Daarbij heeft de computer ook nog kuren, dus dat helpt ook niet mee.

Maar goed, als update gaat het hier goed. Zoë loopt intussen ook al stapjes alleen, echt een mooi gezicht. Ze hoeft gelukkig nog geen bril (over een jaar weer een druppeltest), met het afplakken van haar oogjes gaan we wel door - dat schijnt wel iets te helpen. Ook weer naar het cb geweest, ze was bijna 10 kilo en 74,5 cm, lengte iets onder gemiddeld, gewicht goed. Ik vond het trouwens weer zo rommelig allemaal op het cb, ben altijd blij als ik er weer weg ben. En het is altijd zo warm, lekker voor die kleintjes maar het zweet breekt je uit met al je spullen en die hectiek daar. Maar van de prikjes weinig last, beetje koorts dit weekend maar verder niet.

Probeer snel weer wat bij te lezen en wat vaker langs te komen. Groetjes aan jullie allemaal en knuffels voor de kleintjes!

groetjes
Lein, de neusamandelen nemen ze vaak automatisch mee... hebben ze bij Luuk ook alle vijf de keren gedaan. Ze groeien ook gewoon weer aan. Ze hebben er helemaal geen last van. Als ze wakker worden is het even huilen van de schrik en desorientatie.. en er komt vaak wat bloed uit de neus.

Keelamandelen is een ander verhaal, dat hebben ze bij Luuk ook gedaan. Dan worden ze écht opgenomen, krijgen een bed, operatiehesje en infuus. Ze gaan echt onder narcose en moeten ook even blijven. Luuk was er echt heeeeeeel ziek van, zeker een week, daarna duurde het ook nog lang voor hij weer een beetje normaal kon functioneren. Heb wel écht een ander kind sinds die operatie, die keelamandel was toch een smerige infectiebron en stak constant de hele boel aan. Hij is veel minder verkouden en zijn oren gaan (gingen) ook veel beter.

Ben vandaag naar de hoorapparatenspecialist geweest. Die heeft Luuk oordoppen aangemeten. Mag ze morgen ophalen, ben benieuwd!

Meiden, ga weer, ff tv kijken.

Liefs
O.. en Lein, de reden dat je er zo vroeg moet zijn is dat de kleine nuchter moet zijn. Als ze pas heel laat aan de beurt zijn en ze al die tijd niks mogen eten heb je natuurlijk een probleem, hahahaa
he Mondy, ik had dat al begrepen van het vroeg beginnen en ik denk dat Marijn het daar al moeilijk genoeg mee krijgt, hij is in de ochtend nogal luidruchtig als hij eten wilt (gemiddeld rond half zeven)

Op dit moment ook trouwens , hij kan er niet zo goed tegen als ik achter de laptop zit, dan gaat hij niet alleen spelen, als ik iets ander doe wel. Hij kijkt echt heel zielig.
Eerst effe ego! Guido loopt! Hij hing er natuurlijk al een poosje tegenaan, maar nu loopt ie echt, ook uit zichzelf! Ben zo trots! Natuurlijk meteen een filmpje gemaakt, dus check mijn hyves!

Roze wolk: Hoe is het met de verhuisstress? Ik ben benieuwd naar je foto's! Balen dat de kijker heeft afgebeld.

Lein: Marijn ook aan het lopen! Goed he, van onze kleintjes! Ik kan me zo goed voorstellen dat je zenuwachtig bent voor de buisjes en amandelen. Ik hoop dat je iets hebt aan het positieve verhaal van Mondy.

San: Ook hier een snottebellenfabriek.... Ik heb totaal geen idee wat ik met de tuin wil... Echt lastig. Er moet in ieder geval genoeg ruimte zijn voor Guido om te spelen.

Mondy: Hier geen ervaring met kamperen inclusief kinderen, maar ik ben benieuwd naar je ervaringen. Ik denk dat het een geweldige ervaring is voor Guido.

Murpeltje: Weer een ziekenboeg dus! Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven