Peutertopic
dinsdag 6 februari 2018 om 18:53
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
maandag 1 april 2019 om 09:13
maandag 1 april 2019 om 09:52
Hier kind maar eens wakker gemaakt om 9 uur!
Verder weinig 'last' van de zomertijd.
Wijn zijn nog niet zo bezig met zindelijkheid, ze is krap een maand twee. We hebben wel een potje in de badkamer staan. Uit nieuwsgierigheid gaat ze er wel eens opzitten voor het douchen. We hopen dat ze er in de zomer aan toe is dan kunnen we de in de tuin laten lopen in een onderbroekje!
Misschien dat ik ook wel zo'n trainingsbroekje aanschaf dan is het hopelijk niet meteen zeiknat maar voelt het wel nat voor haar.

Veel plezier zussel!
Wijn zijn nog niet zo bezig met zindelijkheid, ze is krap een maand twee. We hebben wel een potje in de badkamer staan. Uit nieuwsgierigheid gaat ze er wel eens opzitten voor het douchen. We hopen dat ze er in de zomer aan toe is dan kunnen we de in de tuin laten lopen in een onderbroekje!
Misschien dat ik ook wel zo'n trainingsbroekje aanschaf dan is het hopelijk niet meteen zeiknat maar voelt het wel nat voor haar.

Veel plezier zussel!
maandag 1 april 2019 om 10:24
Ik snij de spaghetti gewoon een beetje voor ze zodat het schepbaar wordt met een lepel.
@envelop: wat zou voor jouw kind een leuke traktatie zijn? Bij mijn zoontje zit een kind met ei, pinda/noten en koemelk allergie dus ik vind het lastig iets te bedenken.. jij bent meer ervaren
het mag niet ongezond van het kdv.
Heb je een tip?
@envelop: wat zou voor jouw kind een leuke traktatie zijn? Bij mijn zoontje zit een kind met ei, pinda/noten en koemelk allergie dus ik vind het lastig iets te bedenken.. jij bent meer ervaren
het mag niet ongezond van het kdv.
Heb je een tip?
maandag 1 april 2019 om 10:34
@Lavendel: Onze zoon is in februari 2 geworden maar geeft het nu zelf aan dus wil er iets mee doen
. Man en ik hadden ook zomer in gedachte maarja nu wil hij zelf soms dus dat willen we stimuleren.
@Nijntje: Zoon had bij geboorte zoon knijpfruit getrakteerd en bij verjaardag rozijntjes die in een papieren olifant zaten met zo'n toeter want door de verschillende allergieën in de groep voel ook veel af.
@Nijntje: Zoon had bij geboorte zoon knijpfruit getrakteerd en bij verjaardag rozijntjes die in een papieren olifant zaten met zo'n toeter want door de verschillende allergieën in de groep voel ook veel af.
maandag 1 april 2019 om 12:36
Ik wilde het eigenlijk iets bijzonderder doen omdat zoon 4 wordt. Dus rozijntjes en knijpfruit als traktatie is wat minder boeiend voor hem. Is wel een prima plan b maar wil nog even verder kijken. Had zelf een worteltaart in gedachte maar toen hoorde ik dus over die allergieën dus ik durf dat niet aan (bevat noten en ei).
Oh en cadeautjes zoals een roltoeter of bellenblaas doe ik niet. Heb ik zelf zo’n hekel aan als ze daarmee thuiskomen. Geeft echt altijd jankende kinderen
Oh en cadeautjes zoals een roltoeter of bellenblaas doe ik niet. Heb ik zelf zo’n hekel aan als ze daarmee thuiskomen. Geeft echt altijd jankende kinderen
maandag 1 april 2019 om 12:47
Snap ik aapje, als ze het hier zou aangeven zou ik ook eerder beginnen.
Pasta doet het hier ook altijd goed! Meestal fusili. Het gekke is alleen dat ze wel de pasta met boursin saus, pesto saus, champignon saus enzo eet, maar als er dan de traditionele rode bolognese saus overheen zit dan blieft madame het niet.
Qua vlees eet ze eigenlijk alleen de gemalen varianten. Dus hamburger, worstje, schnitzels, maar zodra ik een stukje kipfilet, hamlap, varkenshaas o.i.d. neerleg wil ze niet, terwijl ze het andere vlees bijna helemaal opeet. Hoe gaat dat bij jullie?
Pasta doet het hier ook altijd goed! Meestal fusili. Het gekke is alleen dat ze wel de pasta met boursin saus, pesto saus, champignon saus enzo eet, maar als er dan de traditionele rode bolognese saus overheen zit dan blieft madame het niet.
Qua vlees eet ze eigenlijk alleen de gemalen varianten. Dus hamburger, worstje, schnitzels, maar zodra ik een stukje kipfilet, hamlap, varkenshaas o.i.d. neerleg wil ze niet, terwijl ze het andere vlees bijna helemaal opeet. Hoe gaat dat bij jullie?
maandag 1 april 2019 om 12:58
Hier alleen de kipkrokantschnitzel zo ongeveerLavendel_12 schreef: ↑01-04-2019 12:47Qua vlees eet ze eigenlijk alleen de gemalen varianten. Dus hamburger, worstje, schnitzels, maar zodra ik een stukje kipfilet, hamlap, varkenshaas o.i.d. neerleg wil ze niet, terwijl ze het andere vlees bijna helemaal opeet. Hoe gaat dat bij jullie?
maandag 1 april 2019 om 13:16
Onze peuter eet al het vlees wel als het maar niet glad is. Dus geen knakworst, kipfilet voor op brood, gerookte zalm.. daar gruwelt ie van. Vorig jaar kreeg hij bij een BBQ een hotdog op brood en zijn gezicht toen die hotdog in zijn mond kwam zal ik nooit vergeten
Onze peuter blieft trouwens ook geen rooie saus op zijn pasta. Tot grote onvrede van zijn vader
maandag 1 april 2019 om 17:32
Gister hebben we chinees gehaald.
Zoon eet sowieso de laatste tijd het warm eten niet zo goed. Ach, het is een fase.
Vlees met een korstje is vaak wel lekker! En als we kippenpootjes eten, wil hij net zoals zijn papa ook kluiven haha.
Pasta is hij wel fan van, hij zou het liefst ook zonder saus eten.
Aardappelkroketjes/rosti rondjes gaan er ook altijd goed in.
En favoriet: pannenkoeken en patatjes.
Zoon eet sowieso de laatste tijd het warm eten niet zo goed. Ach, het is een fase.
Vlees met een korstje is vaak wel lekker! En als we kippenpootjes eten, wil hij net zoals zijn papa ook kluiven haha.
Pasta is hij wel fan van, hij zou het liefst ook zonder saus eten.
Aardappelkroketjes/rosti rondjes gaan er ook altijd goed in.
En favoriet: pannenkoeken en patatjes.
maandag 1 april 2019 om 18:44
Nijntje, mag ik een traktatie tip geven? Moet je wel een beetje van knutselen houden.
Wij hadden voor peuters 3e verjaardag een grote kartonnen plaat gepakt, een auto op getekend en hem die laten inkleuren met verf. Plasticfolie erover, aantal paprika's in reepjes gesneden en daar de auto outline mee belegd. Rode repen voor het frame en gele voor de ramen. Twee plakken sinaasappel voor de wielen. Heel makkelijk en heel geslaagd. Kan vast ook met andere gezonde dingen.
@aapje, wij hadden luierbroekjes, maar die bewust geen luier genoemd, maar speciale onderbroeken, zodat je minder risico hebt op een bewuste plas in de luier.
Wij hadden voor peuters 3e verjaardag een grote kartonnen plaat gepakt, een auto op getekend en hem die laten inkleuren met verf. Plasticfolie erover, aantal paprika's in reepjes gesneden en daar de auto outline mee belegd. Rode repen voor het frame en gele voor de ramen. Twee plakken sinaasappel voor de wielen. Heel makkelijk en heel geslaagd. Kan vast ook met andere gezonde dingen.
@aapje, wij hadden luierbroekjes, maar die bewust geen luier genoemd, maar speciale onderbroeken, zodat je minder risico hebt op een bewuste plas in de luier.
dinsdag 2 april 2019 om 09:45
Hier was het gister ook weer 21.15uur volgens man, ik was lekker sporten. 
@nijntje, geen echte tips van mijn kant. Ik maak vaak kwarktaart maar daar zit natuurlijk wel melk in. In taart kan je ei ook vervangen voor "no egg" dat is een soort poeder wat je kan gebruiken coor bakken. Bij ons kdv wordt vaak een speeltje getrakteert en doen vooral de rozijnen het altijd goed.
Je hebt ook van die toffe groententreintjes met een halve paprika gevuld met fruit et, je kent ze vast van pinterest en anders de moeite waard om te googelen.
@nijntje, geen echte tips van mijn kant. Ik maak vaak kwarktaart maar daar zit natuurlijk wel melk in. In taart kan je ei ook vervangen voor "no egg" dat is een soort poeder wat je kan gebruiken coor bakken. Bij ons kdv wordt vaak een speeltje getrakteert en doen vooral de rozijnen het altijd goed.
Je hebt ook van die toffe groententreintjes met een halve paprika gevuld met fruit et, je kent ze vast van pinterest en anders de moeite waard om te googelen.
dinsdag 2 april 2019 om 09:48
Dochter heeft vandaag de pinda provocatie in het zkh. De vorige keer reageerde ze niet maar dat kan toen ook een placebo zijn geweest (je hebt altijd 1x echt en 1x placebo). Ben zo benieuwd hoe het gaat! Op de eerste kruimels koek waar iets van pinda in verwerkt is (eerste stap) heeft ze in elk geval niet gereageerd
dinsdag 2 april 2019 om 10:14
Hahaha
Nee serieus ik heb 1x een kater gehad in combinatie met de volgende ochtend zorg voor een baby en dat heeft mijn genezen van alcohol. Er staat hier al een fles bubbels in de koelkast sinds oud en nieuw 2016
dinsdag 2 april 2019 om 10:39
Het is nieuw, want hij gaat pas sinds kort.
Hij is altijd naar een gastouder gegaan, en gaat hij nog steeds heen. Daar ook wel eens moeite maar niet zo erg als nu.
Wat ook niet meehelpt, is dat hij maar 1 dag in de week naar het kdv gaat. Hij staat op de wachtlijst voor een 2e dag, en heb al gebeld of dat er binnenkort een plekje is, hopelijk kan hij dan beter wennen.
Hij is altijd naar een gastouder gegaan, en gaat hij nog steeds heen. Daar ook wel eens moeite maar niet zo erg als nu.
Wat ook niet meehelpt, is dat hij maar 1 dag in de week naar het kdv gaat. Hij staat op de wachtlijst voor een 2e dag, en heb al gebeld of dat er binnenkort een plekje is, hopelijk kan hij dan beter wennen.